معرفی و دانلود کتاب سیستم آنالیز حرکت: کاربردها، تحلیل داده‌ها

عکس جلد کتاب سیستم آنالیز حرکت: کاربردها، تحلیل داده‌ها
قیمت:
۹۹۵۰۰ ۴۹,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیستم آنالیز حرکت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیستم آنالیز حرکت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیستم آنالیز حرکت: کاربردها، تحلیل داده‌ها

سید خلیل موسوی با همکاری مهدیه مهدوی و سیده هدی نبوی با هدف آموزش نحوه‌ی استفاده از ابزارهای آنالیز حرکت اقدام به تألیف کتاب سیستم آنالیز حرکت نموده است. در این کتاب مجموعه‌ای از تصاویر گردآوری شده است که یادگیری مطالب را آسان می‌کند.

درباره کتاب سیستم آنالیز حرکت

حرکت‌های بدن انسان از موضوعات مطالعاتی علوم مختلف است. برای انجام این مطالعات، آزمایشگاه‌های آنالیز حرکت در کشورهای مختلف جهان تأسیس و راه‌اندازی شده است. مطالعه‌ی حرکت انسان وابسته به ثبت حرکات بدن اوست که برای این کار از ابزارهای تصویربرداری استفاده می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی‌های مربوط به این ابزار، پژوهشگران توانسته‌اند حرکت‌های بسیار کوچک و سریع را نیز ثبت کنند. سهم عمده‌ی اهداف ثبت حرکت را تحلیل و آنالیز آن حرکت به خود اختصاص می‌دهد؛ بنابراین امروزه سیستم‌های آنالیز حرکت در آزمایشگاه‌های حرکت جایگاه ویژه‌ای دارند. با توجه به توضیحات فوق، برخورداری از اطلاعات کافی در زمینه‌ی کاربرد و نحوه‌ی استفاده از ابزارهای آنالیز حرکت، در ثبت داده‌های خام صحیح و استنباط نتایج از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کتاب سیستم آنالیز حرکت نیز با این هدف یعنی آموزش نحوه‌ی استفاده از ابزارهای ثبت حرکت تهیه و تدوین شده است.

سید خلیل موسوی، مهدیه مهدوی و سیده هدی نبوی کتاب حاضر را در ده فصل و با این عناوین نوشته‌اند: اندازه‌گیری در بیومکانیک، تاریخچه و کاربرد سیستم آنالیز حرکت، بخش‌های مختلف سیستم آنالیز حرکت، تکنولوژی‌های رایج سیستم آنالیز حرکت، ملاحظات مقدماتی کار با سیستم آنالیز حرکت، کالیبراسیون سیستم آنالیز حرکت، مارکرگذاری و آماده‌سازی آزمودنی، خطا در آزمایشگاه بیومکانیک، خروجی سیستم آنالیز حرکت و ارزیابی اولیه داده‌ها، راه رفتن و محاسبه پارامترها.

کتاب سیستم آنالیز حرکت برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به ورزشکاران، مربیان ورزشی و همچنین دانشجویان رشته‌ی تربیت بدنی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب سیستم آنالیز حرکت: کاربردها، تحلیل داده‌ها می‌خوانیم

سیستم‌های آنالیز حرکت به شکل امروزی بر پایه تکنولوژی‌های متفاوت طراحی شده‌اند. عمومی‌ترین این تکنولوژی‌ها عبارت است از سیستم‌های (اپتیک یا نوری) که به انواع اکتیو مارکر، پسیو مارکر و بدون مارکر تقسیم‌بندی می‌شوند و غیراپتیک یا غیرنوری که به انواع الکتروگونیامتر، اینرسیاسس، الکترومکانیکی و الکترومغناطیسی تقسیم‌بندی می‌شوند. اساس کارکرد هر تکنولوژی با یکدیگر متفاوت بوده و بر پایه سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای متفاوت طراحی شده‌اند که در نهایت باعث ایجاد تفاوت‌هایی در حیطه‌های کاربردی هریک از آن‌ها می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: اندازه‌گیری در بیومکانیک
بخش اول: سیستم آنالیز حرکت
فصل دوم: تاریخچه و کاربرد سیستم آنالیز حرکت
فصل سوم: بخش‌های مختلف سیستم آنالیز حرکت
فصل چهارم: تکنولوژی‌های رایج سیستم آنالیز حرکت
بخش دوم: مقدمات استفاده از سیستم آنالیز حرکت
فصل پنجم: ملاحظات مقدماتی کار با سیستم آنالیز حرکت
فصل ششم: کالیبراسیون سیستم آنالیز حرکت
فصل هفتم: مارکرگذاری و آماده سازی آزمودنی
بخش سوم: پردازش داده
فصل هشتم: خطا در آزمایشگاه بیومکانیک
فصل نهم: خروجی سیستم آنالیز حرکت و ارزیابی اولیه داده‌ها
فصل دهم:‌ راه‌رفتن و محاسبه پارامترها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیستم آنالیز حرکت: کاربردها، تحلیل داده‌ها
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات209
زبانفارسی
شابک978-600-6904-43-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۹۵۰۰ ۴۹,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیستم آنالیز حرکت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سیستم آنالیز حرکت

برای دریافت کتاب سیستم آنالیز حرکت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.