معرفی و دانلود کتاب مرد روزهای سخت

عکس جلد کتاب مرد روزهای سخت
قیمت:
65000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرد روزهای سخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرد روزهای سخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرد روزهای سخت

کتاب مرد روزهای سخت به‌قلم علی حسین احمدی و سید خلیل موسوی مجموعه‌‌ای گردآوری‌شده از خاطرات و تجربیات امیر سرتیپ دوم علی رزمی است که در دوران دفاع مقدس مشغول انجام وظیفه در ارتش بوده‌است. این خاطرات از کودکی او تا پایان جنگ را در بر می‌گیرد.

درباره کتاب مرد روزهای سخت

علی رزمی در سال 1312 چشم به جهان گشود و از همان ابتدا شاهد برخی از سخت‌ترین روزهای تاریخ ایران بود. او در کودکی پدر خود را از دست داد. او که کودکی سختی‌کشیده بود، خیلی زود تصمیم به پیوستن به دانشکده‌ی نظامی گرفت. با نزدیک شدن به سال‌های انقلاب، علی رزمی نیز به انقلابیون پیوست و سال‌های پس از انقلاب نیز در میان نظامیان حافظ انقلاب اسلامی مشغول به انجام وظیفه شد. پس از شروع جنگ تحمیلی، علی رزمی جزو اولین فرماندهانی بود که قدم به میدان جنگ گذاشت و با ذکاوت، جهت حفظ کشور جنگید.

امیر سرتیپ دوم علی رزمی شخصیتی بود که با ارائه‌ی پیشنهاد حفر تونل در زیر کانال هندلی توانست حمایت فرماندهان دیگر از جمله فرمانده ارتش سپهبد صیاد شیرازی را جلب کند. این پیشنهاد در نهایت سبب پیروزی رزمندگان ایران و اخراج نیروهای دشمن از خاک کشور شد. وی همچنین در عملیات بیت‌المقدس، والفجر 3، عملیات جزیره‌ی مجنون و عملیات لشکر 21 حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام و ده‌ها عملیات کلیدی دیگر حضور داشته‌است.

مرد روزهای سخت مجموعه خاطرات امیر سرتیپ دوم علی رزمی است که توسط علی حسین احمدی و سید خلیل موسوی در قالب روایی به تحریر درآمده‌است. این کتاب در سال 1395 و توسط انتشارات آتشبار به چاپ رسید. انتشارات آتشبار وابسته به سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران است و به‌صورت تخصصی در زمینه‌ی انتشار خاطرات و زندگی‌نامه‌ی شخصیت‌های درگیر در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند.

کتاب مرد روزهای سخت برای چه کسانی مناسب است؟

مرد روزهای سخت انتخابی مناسب برای خوانندگان زندگی‌نامه‌ها و خاطرات رزمندگان است. همچنین محوریت جنگ و دفاع مقدس این کتاب را به کتابی خواندنی برای خوانندگان جویای تاریخ شفاهی دوران انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و همچنین ادبیات پایداری تبدیل می‌سازد.

با علی حسین احمدی و سید خلیل موسوی بیشتر آشنا شویم

علی حسین احمدی متولد سال 1355 و از نویسندگان فعال حوزه‌ی جنگ و خاطرات شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. علی حسین احمدی تاکنون چندین مجلد کتاب درباره‌ی تاریخ نظامی ایران پیش و پس از انقلاب نوشته‌است. کتاب فرماندهان دفاع مقدس: نبوغ نظامی و خلاقیت، کتاب بازوی مشت آهنین (براساس خاطرات امیر سرتیپ دوم محمود اعلمی‌فر)، کتاب حماسه ماندگار، کتاب از سایگون تا مرصاد، و کتاب روزهای حماسه و نور چندین نمونه از آثار علی حسین احمدی هستند که همگی بررسی روشمند تاریخ مکتوب و شفاهی نیروهای نظامی در بطن تغییرات سیاسی عمیق ایران هستند.

سید خلیل موسوی متولد سال 1358 و نویسنده‌‌ای است که در تألیف کتاب مرد روزهای سخت مشارکت داشته است.

در بخشی از کتاب مرد روزهای سخت می‌خوانیم

حالا 28 بهار از عمرم سپری شده بود و جوانی بودم که در جامعه ایرانی هرکس او را می‌بیند، از انتخاب همسر برای او و ازدواجش صحبت می‌کند. از مدتی قبل نیز در وجود خودم احساس خاصی در خصوص انتخاب همسر و ازدواج ایجاد شده بود. به این موضوع فکر می‌کردم که انسان‌ها ترکیبی از ضعف‌ها و قوت‌ها هستند و به یک سن خاصی که می‌رسند، احساس کمبود روحی می‌کنند. خودم جوانی منضبط، سالم و باادب بودم و دوستان زیادی هم داشتم، چون اساساً هر جا می‌رفتم با آدم‌ها، به‌خصوص جوان‌های هم‌سن و سالم زود مأنوس می‌شدم و با همه گرم می‌گرفتم اما یک عیب بزرگ داشتم و آن هم خجالتی بودنم به‌خصوص در برخورد با جنس مخالف بود. برای همین اصلاً دوست نداشتم در این موقعیت‌ها قرار بگیرم.
وقتی به خانه خاله‌ام رسیدم، گویی خاله‌ام با دیدن من، اولین چیزی که در ذهنش خطور کرد، معرفی دخترهای اطرافیان و فامیل به من و برپا کردن بساط عقد و عروسی بود. هنوز چند ساعتی از رسیدن من نگذشته بود که خاله‌ام در خلوت به من گفت، فکر کنم دیگر وقت ازدواج توست و چون موقعیت خوبی داری، می‌توانی همسر مناسبی اختیار کنی. من هم مخالفت نکردم و در فردای آن روز همراه با خاله‌ام به دیدن دختری که مدنظر او بود، رفتم. در همان ملاقات اول و صحبت با خانواده و خود آن دختر خانم، به این نتیجه رسیدم که ما می‌توانیم زوج خوبی برای یکدیگر باشیم. معتقد بودم تصور انتخاب یک انسان کامل و ایده‌آل که هیچ مشکلی نداشته باشد، بیشتر در خیال جا می‌گیرد تا واقعیت. مهم این است که هردو قواعد زندگی را بلد باشند و به کار ببرند وگرنه اگر انسان به ‌هنگام ازدواج بخواهد خوشبختی را صرفاً به شخص خاصی گره بزند، پس از ازدواج ممکن است فکر کند اشتباه کرده‌ و آن وقت است که سرخورده می‌شود. اگر هم به هر دلیلی این ازدواج سر نگیرد، با هر مشکل و دردسری که مواجه شود، فکر می‌کند چون با فرد مورد نظرش ازدواج نکرده، به مشکل برخورد کرده و توان حل مسئله را از دست می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
سخن نویسنده
زادگاه و خانواده‌ام
ترک وطن
آغاز خدمت در ارتش
در میدان تجربه
خدمت در سپاه کرمانشاه
شریک زندگی مرد روزهای سخت
خدمت در لشکر 2 مرکز
اعزام به عمان
پیوستن به انقلاب
خدمت در ارتش اسلامی
غائله کردستان و فرماندهی پادگان بانه
ستوان ناصر آراسته، افسر محبوب من
سازندگی و تأمین امنیت در پادگان بانه
سرلشکر ظهیرنژاد در پادگان بانه
شهید صیاد شیرازی در بانه
شهادت افسر وظیفه
پاک‌سازی اطراف پادگان
تپه غای‌بردی
پاک‌سازی منطقه عباس‌آباد
ساخت جاده برای قلّه‌ی آربابا
جنگ در کردستان و دشواری‌های رفتن به مرخصی
جنگ در جبهه‌های جنوب
مقدمات عملیات فتح‌المبین
تونل هندلی کلید موفقیت در عملیات فتح‌المبین
مرحله اول عملیات فتح‌المبین
مرحله دوم عملیات فتح‌المبین
روحانی شهید فتح‌المبین
عملیات بیت‌المقدس
حضور در خرمشهر
عملیات رمضان
عملیات محرم
مرحله دوم عملیات محرم
مرحله سوم عملیات محرم
عملیات والفجر 3
جنگ در جزیره مجنون
عملیات بدر
عملیات والفجر 8
عملیات پدافندی 21/ 4/ 1367
کانال ماهی
تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرد روزهای سخت
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آتشبار
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات275
زبانفارسی
شابک978-600-7336-37-3
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک
65000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرد روزهای سخت

hadi ghasemi
۱۴۰۲/۵/۷
روایت شنیدنی زندگی جوان یتیم و تنها که فقط یک توشه‌ی سفر در ذهنش همراه دارد که من مرد روزهای سختم. واین کلید واژه روزگاری باعث تحمل سختی‌ها، مرارتها و دلاور مردی این جوان خواهد بود. خواندن کتاب را به همه‌ی عزیزان توصیه می‌کنم.
با سپاس از کتابراه وخوانندگان فهیمش
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مرد روزهای سخت

برای دریافت کتاب مرد روزهای سخت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.