معرفی و دانلود کتاب فوتبال پایه

عکس جلد کتاب فوتبال پایه
قیمت:
۸۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فوتبال پایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فوتبال پایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فوتبال پایه

کتاب فوتبال پایه تألیف و ترجمه‌ی سیدخلیل موسوی و محمدمهدی اسحاقی، ذیل مجموعه‌ی «رشته‌های ورزشی» منتشر شده است. فوتبال، ورزشی پرهیجان و پرطرفدار در سراسر دنیاست و امروزه کشورهای دنیا به آن به‌عنوان یک فرصت برای پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خود نگاه می‌کنند. این رشته در سال‌های اخیر بدون توجه به محیط‌های سیاسی، مذهبی و فرهنگی در سراسر جهان پیشرفت کرده است و جوانان زیادی به یادگیری‌اش علاقه‌مند شده‌اند. کتاب پیش رو راهنمای خوبی در بررسی و معرفی فوتبال پایه به مخاطبین است.

درباره‌ی کتاب فوتبال پایه

فوتبال در همه جا به عنوان «بازی جهانی» و یا «بازی مردم» شناخته می‌شود. اصطلاحاتی کلی که برای هر کسی که به فوتبال علاقه‌مند باشد، آشناست و میزان گستردگی و محبوبیت بین‌المللی این بازی را نشان می‌دهد. کتاب فوتبال پایه (Grassroots) ابتدا به بررسی نکات آشناتر و شناخته‌شده‌تر از این رشته‌ی ورزشی می‌پردازد و پس از آن، به مواردی اشاره می‌کند که ناشناخته‌تر مانده‌اند و تا به امروز مورد تحقیق قرار نگرفته‌اند. این کتاب برداشتی جامع و کامل از متن ارائه‌شده توسط فدراسیون بین‌المللی فوتبال FIFA است که در همین زمینه انتشار یافته.

برای برخی، فوتبال پایه تنها یک فعالیت تفریحی است. برای برخی نیز، تمرین فوتبال در محیط باشگاه یا مدرسه، با انجام تمرین و مسابقات منظم، مهم‌تر است. در هر صورت یادگیری فوتبال در سنین پایین بسیار مفید است، چراکه این بازی، بازی تکنیک‌هاست و اشتیاق و هوش هیجانی کودکان را افزایش می‌دهد. همچنین روحیه‌ی کار تیمی و جوانمردی را در آن‌ها تقویت می‌کند. به طور خلاصه، فوتبال یک مدرسه‌ی زندگی است. عزم و ابتکار، نیروی محرکه برای توسعه‌ی فوتبال در سراسر جهان است. ترویج و توسعه‌ی فوتبال پایه، که همان آموزش فوتبال به کودکان و نوجوانان است، نه‌تنها به در نظر گرفتن بودجه‌ی مناسب احتیاج دارد، بلکه تضمین ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز انجمن‌های عضو، مربیان و شرکت‌کنندگان نیز، باید در نظر گرفته شود. سیدخلیل موسوی و محمدمهدی اسحاقی در کتاب فوتبال پایه بیان می‌کنند که برنامه‌ی اصلی مسئولان ارائه‌ی موقعیت‌های مناسب به‌منظور ایجاد فرصت‌ فراگیری این ورزش در سراسر دنیا و البته کشورمان ایران است. تعامل، اشتراک‌گذاری، بازی‌های دوستانه و تدارکاتی، همه‌ی این‌ها در فوتبال پایه ترویج می‌شوند. در حالی که، البته، لذت بردن در زمین نیز از اولویت‌های مهم است.

سیدخلیل موسوی و محمدمهدی اسحاقی، مؤلفین کتاب فوتبال پایه، بسیاری از جوانب این ورزش پرطرفدار، از جمله فلسفه‌ی فوتبال پایه، مربی یا تعلیم‌دهنده، تکنیک‌های پایه، تمرین‌های نمونه و... را مورد بررسی قرار داده‌اند. در بخش پیوست‌ها نیز، تصاویر و جداول مهمی در رابطه با قوانین، آیین‌نامه‌ها و بیانیه‌های فوتبال پایه آورده شده است. مخاطب اصلی این راهنما کودکان و کسانی هستند که می‌خواهند در فوتبال پایه شرکت کنند، اما مربیان نیز به‌عنوان یک منبع بسیار خوب می‌توانند از آن استفاده کنند.

کتاب فوتبال پایه را سیدخلیل موسوی و محمدمهدی اسحاقی به فارسی ترجمه کرده‌اند و انتشارات حتمی آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب فوتبال پایه برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به کلیه‌ی مربیان فوتبال کودکان و علاقه‌مندان به این رشته‌ی ورزشی پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب فوتبال پایه می‌خوانیم

فلسفه فوتبال پایه

در اجرای طرح فوتبال پایه، یکی از سه رویکرد اتخاذ شده‌ی فیفا، «توسعه‌ی بازی» است. موارد زیر در موضوعات اصلی برنامه فوتبال پایه‌ی فیفا، اعلام شده‌اند:

شرایطی محیا شود که فوتبال توسط حداکثر ممکن مردم شناخته شود. بهترین راه برای جذب بازیکنان جدید به ورزش این است که به آنها امکان دسترسی به فوتبال در هر محیطی که در آن هستند و با هر سن و جنسیت، وضعیت بدنی، رنگ پوست و مذهب یا ریشه نژادی که دارند، داده شود.

فوتبال پایه، فوتبال برای همه است.

اهداف برنامه فوتبال پایه فیفا، پسران و دختران 6 تا 12ساله‌ی مدارس، جامعه و اعضای مبتدی باشگاه‌ها است.

فلسفه‌ی اصلی این برنامه این است که فوتبال بهانه‌ای برای گرد هم آمدن اکثریت افراد است. برنامه فوتبال پایه از تغییرات و اشتراک‌گذاری ارزش‌های انسانی حمایت و البته علاقه به تمرین کردن را در این ورزش جذاب بیشتر می‌کند. برای بعضی از مردم، فوتبال پایه قطبی برای فعالیت‌های تفریحی می‌باشد. در حالی که برای برخی دیگر، این ورزش؛ تمرینات سازماندهی شده و مسابقات درون یک مدرسه یا در چارچوب یک باشگاه است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: کودک، توپ، زندگی
فصل 2: فلسفه فوتبال پایه
فصل 3: مربی/تعلیم‌دهنده
فصل 4: ویژگی‌های کودکان و رویکرد آموزشی
فصل 5: سازمان‌دهی تورنمنت‌ها
فصل 6: سازمان‌دهی یک فستیوال
فصل 7: یک جلسه تمرین برای فوتبال پایه
فصل 8: بازی در زمین‌های کوچک
فصل 9: تکنیک‌های پایه
فصل 10: تمرینات نمونه
فصل 11: رهنمودهایی برای توسعه برنامه‌ریزی فوتبال پایه
فصل 12: ساختار فوتبال پایه در فدراسیون‌های عضو
فصل 13: ایجاد ارتباط با دولت
پیوست A: قوانین مربوط به بازی و آیین‌نامه بازی در زمین‌های کوچک
پیوست B: فوتبال 5 در مقابل 5، 4 در مقابل 4، 7 در مقابل 7 و 9 در مقابل 9
پیوست C: برنامه توسعه میان مدت
پیوست D: نمونه بیانیه مرتبط با فوتبال پایه
پیوست E: نظام‌نامه بازی جوانمردانه فیفا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فوتبال پایه
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-600-355-522-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فوتبال پایه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فوتبال پایه

برای دریافت کتاب فوتبال پایه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.