معرفی و دانلود کتاب سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE - MS

عکس جلد کتاب سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE - MS
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE - MS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE - MS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE - MS

کتاب سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE - MS گردآوری و تألیف پژمان حق پناه، خط‌مشی و استراتژی این استاندارد بین‌المللی را تعریف کرده و مراحل اجرای آن را به‌تفصیل توضیح می‌دهد. این کتاب راهنما شما را با شیوه‌ی مستندسازی منابع، ارزیابی، مدیریت ریسک و طرح‌ریزی HSE آشنا می‌سازد و نحوه‌ی پیاده‌سازی و پایش این سیستم مدیریتی را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE - MS

پیشرفت‌های صنعتی در قرن گذشته، در کنار فواید متعددش، مشکلاتی را هم در پی داشته که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مربوط به سلامت کارگران بوده. افزایش فشار کاری، استفاده از مواد شیمیایی یا حضور در موقعیت‌های پرخطر ازجمله مواردی بودند که جان و سلامت افراد را به خطر می‌انداختند. مشکل بزرگ بعدی به آلودگی‌های زیست‌محیطی برمی‌گشت که به وضوح در حال افزایش بود و باعث تغییرات گسترده‌ای در زمین شده بود. این مسائل در صنایع پرریسک و آلاینده‌ای مثل نفت و گاز و پتروشیمی به‌شدت حس می‌شد و نمود داشت. بر همین اساس بود که سازمان‌های جهانی تصمیم گرفتند برای کنترل این وضعیت استانداردهایی وضع کنند. نتیجه، سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست بود که هدفش ارائه‌ی رویکردی ساختاری بود تا خطرات ناشی از کار و آسیب به محیط زیست را به حداقل برساند. موفقیت و کارایی این شیوه‌ی مدیریتی باعث شد تا از نفت و گاز وارد صنایع دیگر شود و برای انواع سازمان‌ها مورداستفاده قرار بگیرد. کتاب سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE - MS منبعی کاربردی است که می‌کوشد این استاندارد را معرفی و شیوه‌ی اجرای آن را توضیح دهد. پژمان حق پناه، مؤلف این اثر، ضوابط و قواعد سیستم مدیریتی HSE را ترجمه کرده و نکاتی به آن افزوده تا مخاطب درک بهتری از آن به دست آورد.

سالانه بیشتر از دو میلیون کارگر در سرتاسر در جهان به خاطر حوادث ناشی از کار جانشان را از دست می‌دهند. میلیون‌ها نفر نیز آسیب‌های جدی می‌بینند و مدت‌ها از کار دور می‌مانند. برآورد شده که تبعات اقتصادی این فاجعه بیش از 3 هزار میلیارد دلار است. این بدان معناست که سازمان‌ها نه‌فقط نیروی کار ماهرشان را از دست می‌دهند، بلکه متحمل هزینه‌ی مادی گزافی هم خواهند شد. به خاطر همین وجود استانداردها و رویکردهایی که محیط کار را امن سازد و این‌گونه حوادث را کاهش دهد، کاملاً ضروری است. HSE همین سیستم مدیریتی است که وجودش برای سازمان‌ها حیاتی است. این سیستم ترکیبی از دو ایزوی مهم است: ایزو 14001 که برای مدیریت محیط زیست ارائه شده و ایزو 45001 که به مدیریت ایمنی و بهداشت کارکنان مرتبط است. درواقع اگر سازمانی این دو استاندارد را پیاده کرده باشد، عملاً از سیستم HSE تبعیت می‌کند و پیرو آن است. اجرای سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست نیز مثل این دو ایزو در چند گام اتفاق می‌افتد. پژمان حق پناه در کتاب سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE - MS، کوشیده این گام‌ها را به‌تفصیل توضیح دهد. او ابتدا تعهد و رهبری و همین‌طور خط‌مشی و اهداف استراتژیک HSE را تعریف می‌کند. پس‌ازآن شیوه‌ی تهیه‌ی اسناد و مستندسازی آن‌ها را آموزش می‌دهد. نویسنده در ادامه از ریسک‌های این پروژه می‌گوید و آن‌ها را ارزیابی می‌کند. سپس نحوه‌ی طرح‌ریزی، پیاده‌سازی و اجرای این سیستم را تشریح خواهد کرد. در پایان نیز در مورد شیوه‌های پایش و کنترل سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست بحث می‌کند.

کتاب سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE - MS را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE - MS برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مدیران و رهبران سازمان‌ها پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE - MS می‌خوانیم

هنگام تعیین نماینده (ها) مدیریت موضوع جایگاه نماینده مدیریت از اهمیت و ضرورت بالایی برخوردار است و در صورت عدم توجه به آن‌ها، مشاوران، مدرسان و مجریان سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیطزیست را در شرکت با چالش‌های فراوان مواجه می‌سازند. جایگاه سازمانی رسمی و غیررسمی نماینده مدیریت در شرکت: این موضوع از دو منظر قابل نقد و بررسی است. اول اینکه اگر نماینده مدیریت از نظر جایگاه رسمی که همان جایگاه چارت سازمانی است دارای جایگاه پس از مدیریت ارشد نداشته باشد و بین نماینده مدیریت و مدیریت ارشد جایگاه سازمانی دیگری وجود داشته باشد، نماینده از اقتدار لازم و کافی برخوردار نبوده و در عمل اجرای سیستم با کارشکنی‌ها و اختلال‌های فراوانی مواجه خواهد شد، به‌عنوان مثال در سازمان‌هایی که نماینده مدیریت یک مدیر و زیر نظر معاونتی باشد، بدون شک در این سیستم کارایی و اثربخشی به‌مراتب پایین‌تر از حالتی است که معاون مستقیم و زیر نظر مدیرعامل به‌عنوان نماینده مدیریت مسئولیت اجرای سیستم را برعهده داشته و پاسخگوست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: تعهد و رهبری
فصل دوم: خط‌مشی و اهداف استراتژیک
فصل سوم: سازمان منابع و مستندسازی
3-1. ساختار سازمانی و مسئولیت‌ها
3-2. نماینده (ها) مدیریت
3-3. منابع
3-4. صلاحیت و شایستگی
3-5. پیمانکاران
3-6. ارتباطات
3-7. مستندسازی و کنترل آن
فصل چهارم: ارزیابی و مدیریت ریسک
4-1. شناسایی خطرات و اثرات آن‌ها
4-2. ارزیابی
4-3. ثبت خطرات و اثرات آن‌ها
4-4. اهداف و معیارهای عملکرد
4-5. اقدامات کاهش ریسک
فصل پنج: طرح‌ریزی
5-1. کلیات
5-2. یکپارچگی دارایی
5-3. روش‌های اجرایی و دستورالعمل‌های کاری
5-4. مدیریت تغییرات
5-5. طرح‌ریزی شرایط اضطراری و غیرمتقربه
فصل ششم: اجرا و پایش
6-1. فعالیت‌ها و وظایف
6-2. پایش
6-3. سوابق
6-4. عدم انطباق و اقدام اصلاحی
6-5. گزارش رویداد
6-6. پیگیری رویداد
فصل هفت: ممیزی و بازنگری
7-1. ممیزی
7-2. بازنگری
معرفی نویسنده
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE - MS
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات89
زبانفارسی
شابک978-622-218-489-6
موضوع کتابکتاب‌های ایمنی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE - MS

برای دریافت کتاب سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE - MS و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.