معرفی و دانلود کتاب حفاظت، ایمنی و بهداشت کار (HSE) در پروژه‌ها و صنایع

عکس جلد کتاب حفاظت، ایمنی و بهداشت کار (HSE) در پروژه‌ها و صنایع
قیمت:
۷۰۰۰۰ ۶۳,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حفاظت، ایمنی و بهداشت کار (HSE) در پروژه‌ها و صنایع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حفاظت، ایمنی و بهداشت کار (HSE) در پروژه‌ها و صنایع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حفاظت، ایمنی و بهداشت کار (HSE) در پروژه‌ها و صنایع

علی ابراهیمی و حمیدرضا طائب در کتاب حفاظت، ایمنی و بهداشت کار (HSE) در پروژه‌ها و صنایع شما را با اصول ایمنی و نکات فنی ضروری در اجرای پروژه‌های عمرانی آشنا خواهند کرد. در این کتاب می‌آموزید چطور با رعایت استانداردهای لازم، امنیت محیط کار خود را بالا ببرید.

درباره‌ی کتاب حفاظت، ایمنی و بهداشت کار (HSE) در پروژه‌ها و صنایع

در روند اجرای پروژه‌های عمرانی، بی‌توجهی به مسائل ایمنی منجر به صدمات فردی و زیست‌محیطی گوناگونی می‌شود که گاهی غیرقابل‌جبران‌اند؛ به‌علاوه این مسئله می‌تواند به ضرر و زیان یا توقف یک پروژه بینجامد. در کتاب حفاظت، ایمنی و بهداشت کار (HSE) در پروژه‌ها و صنایع، نوشته‌ی علی ابراهیمی و حمیدرضا طائب می‌آموزید که چطور سلامت محیط زیست و کارکنان خود را اولویت کارتان قرار دهید و به این شیوه از وقوع خطرات احتمالی پیشگیری کنید.در واقع رعایت نکاتی که در کتاب حاضر موردِتوجه قرار گرفته‌اند به شما کمک می‌کند بیش از پیش مراقب سلامت نیروی انسانی باشید و تبعات تصمیمات خود را از نظر اجرایی در نظر بگیرید.

ایجاد محیطی سالم و ایمن که در آن عوامل آسیب‌زا شناسایی، ارزیابی، حذف و یا کنترل شده‌اند، به سلامت و امنیت بیشتر کارکنان، پیمان‌کاران، مشاوران، بازدیدکنندگان، مشتریان و... منجر خواهد شد. بنابراین لازم است این موضوع را اولویت کار اجرایی خود بدانید. در چنین فضایی‌ست که تمامی مدیران، سرپرستان و کارکنان یک پروژه‌ی موفق در روند توسعه و بهبود امنیت و سلامت دیگر افراد نقش مهمی ایفا می‌کنند. از جمله وظایف مهم یک مدیر ارشد عمرانی، اجرای قوانین و دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشت محیطِ‌زیست ملی و بین‌المللی‌ست۔ تأکید بر نیروی انسانی و تخصیص منابع مالی، انسانی و سازمانی مورد نیاز در حوزه‌های ذکر شده، از دیگر وظایف مهم این فرد محسوب می‌شود.

در فصل‌های مختلف کتاب حفاظت، ایمنی و بهداشت کار (HSE) در پروژه‌ها و صنایع، پیرامون مباحث مهمی چون بهداشت فردی و عمومی، ایزوله کردن فضا، شیوه‌های حفاظت پرسنل، انواع وسایل حفاظت فردی و... مطالب مفیدی خواهید خواند. کتاب حفاظت، ایمنی و بهداشت کار (HSE) در پروژه‌ها و صنایع را مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده و فعالان در زمینه‌ی پروژه‌های عمرانی می‌توانند از آموزه‌های ضروری و کاربردی آن استفاده کنند.

کتاب حفاظت، ایمنی و بهداشت کار (HSE) در پروژه‌ها و صنایع مناسب چه کسانی است؟

مدیران پروژه‌های عمرانی و دانشجویان رشته‌های مهندسی عمران از جمله مخاطبان اصلی این کتاب‌اند.

در بخشی از کتاب حفاظت، ایمنی و بهداشت کار (HSE) در پروژه‌ها و صنایع می‌خوانیم

از آنجایی‌که در مواقعی کنترل بخشی از عوامل زیان‌آور شغلی (شامل عوامل شیمیایی، فیزیکی، مکانیکی و بیولوژیکی) در منبع تولید و همچنین در مسیر انتقال عملی نبوده و یا بسیار مشکل است: تنها راه‌حل باقی‌مانده‌، تجهیز پرسنل به وسایل، حفاظت فردی مناسب ‌و استاندارد خواهد بود۔ البته باید به این امر نیز توجه کرد که استفاده‌ی وسایل حفاظت فردی معمولاً آخرین خط از خطوط دفاعی در مقابل شرایط بالقوه‌ی خطرناک محیط‌های کار محسوب می‌شود؛ زیرا اغلب مقررات ایمنی امروزی نظیر مقررات کمیسیون اروپایی و همچنین اصول مدیریتی نوین ایمنی، کنترل‌های فنی و مهندسی و در مرتبه‌ی بعدی کنترل‌های مدیریتی را به‌عنوان اولین و مناسب‌ترین متد حفاظتی کارگران در برابر مواد و شرایط خطرناک طبقه‌بندی می‌نمایند۔

همچنین مقررات اداره‌ی بهداشت و ایمنی حرفه‌ای آمریکا نیز استفاده از وسایل حفاظت فردی را به عنوان آخرین راه کنترل مواجه با شرایط خطرناک طبقه‌بندی کرده و بیان می‌‌کند که کاربرد وسایل حفاظت فردی زمانی به‌عنوان یک راه‌حل جایگزین مطرح است، که بنا به دلایل اجرایی، فنی و اقتصادی قابل‌ِقبول، به‌کارگیری کنترل‌های مهندسی و مدیریتی عملی نبوده و یا نمی‌تواند سطح مواجهه‌ی کارگران با عوامل زیان‌آور را به حد بی‌خطر و یا قابل قبول کاهش‌ دهند؛ بنابراین به وضوح پیداست که کاربرد وسایل یادشده اغلب به‌عنوان آخرین راه مقابله با مخاطرات متنوع محیط کار محسوب می‌شود۔

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: خط مشی بهداشت، ایمنی و محیط زیست
فصل دوم: وسایل حفاظت فردی در پروژه‌های عمرانی
فصل سوم: ایمنی کار در ارتفاع چگونه است؟
فصل چهارم: نردبان
فصل پنجم: حمل‌و‌نقل دستی بار
فصل ششم: کمپرسورها و هوای فشرده
فصل هفتم: ایمنی در جرثقیل‌ها
فصل هشتم: سیستم‌های تحت فشار
فصل نهم: رادیوگرافی و منابع تشعشع
فصل دهم: ورود به فضاهای محدود و محصور
فصل یازدهم: ابزارآلات
فصل دوازدهم: کار با نیروی برق

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حفاظت، ایمنی و بهداشت کار (HSE) در پروژه‌ها و صنایع
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات133
زبانفارسی
شابک978-600-124-632-6
موضوع کتابکتاب‌های ایمنی، کتاب‌های مهندسی صنایع
قیمت نسخه الکترونیک
۷۰۰۰۰ ۶۳,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حفاظت، ایمنی و بهداشت کار (HSE) در پروژه‌ها و صنایع

پیمان مرادی
۱۴۰۲/۴/۱۴
عالی به نکات ریز نحوه اجرا اشاره کرده است
با سپاس
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب حفاظت، ایمنی و بهداشت کار (HSE) در پروژه‌ها و صنایع

برای دریافت کتاب حفاظت، ایمنی و بهداشت کار (HSE) در پروژه‌ها و صنایع و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.