معرفی و دانلود کتاب شرایط جوی محیط کار: همراه با واژه‌نامه تخصصی

عکس جلد کتاب شرایط جوی محیط کار: همراه با واژه‌نامه تخصصی
قیمت:
۹۰۰۰۰ ۴۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شرایط جوی محیط کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شرایط جوی محیط کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شرایط جوی محیط کار: همراه با واژه‌نامه تخصصی

امروزه ایمنی و بهداشت کار دو موضوع حساس و حیاتی در استخدام نیروی انسانی‌ست که می‌تواند سلامتی کارکنان مراکز صنعتی و دیگر محیط‌های کاری دشوار را تضمین کند. به‌همین منظور، علی پورقاسمی در کتاب شرایط جوی محیط کار به مطالعه و بررسی تأثیر سرما، گرما، رطوبت و... بر سلامتی افراد مشغول به کار و راه‌های پیشگیری از این عوامل آسیب‌زا پرداخته است.

درباره‌ی کتاب شرایط جوی محیط کار

ایمنی صنعتی به دانشی گفته می‌شود که از مهم‌ترین اهداف آن حفظ سلامتی نیروی انسانی و پیشگیری از وقوع حادثه به هنگام انجام کار است. به همین سبب فراهم کردن شرایط بهداشت شغلی و پیشگیری از بیماری و آسیب‌های فیزیکی افراد هنگام کار در حوزه‌ی ایمنی صنعتی قرار می‌گیرد. البته متأسفانه هنوز در کشور ما به این دانش آنچنان که انتظار می‌رود، توجه نشان داده نشده. در همین راستا، علی پورقاسمی کتاب شرایط جوی محیط کار را با هدف آگاهی‌بخشی در این حوزه به نگارش درآورده است.

بهداشت حرفه‌ای و ایمنی صنعتی امروزه دو رشته‌ی مهم دانشگاهی‌اند که در آن شرایط کاری و تأثیر آن بر سلامت کارکنان مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار می‌گیرد. هدف از این کتاب نیز علاوه بر ارائه‌ی اطلاعاتی علمی پیرامون تأثیر شرایط جوی بر سلامت کارکنان، پیشگیری از بروز مشکلات جسمی و ارائه‌ی راه حل جهت ایجاد محیط کاری ایمن‌تر است.

امروزه بسیاری از فعالیت‌های صنعتی با استفاده از حرارت یا رطوبت زیاد انجام می‌پذیرد که با دمای استاندارد بدن انسان هماهنگ نیست. همچنین مراکز انجماد مواد غذایی و محیط‌های سرد از دیگر شرایط ویژه‌ای هستند که می‌توانند سلامت کارکنان این‌گونه فضاها را به خطر بیندازند. به‌علاوه برخی شرایط ناشی از فرایندهای تولید نیز ممکن است به افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های مختلف بیفزاید.

در این کتاب ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد یک محیط کار امن و مناسب، راه‌های پیشگیری از عوامل زیان‌آور محیط کار ارائه خواهد شد. از جمله مباحث مهمی که در طول کتاب شرایط جوی محیط کار به آن پرداخته شده باید به توضیح خصوصیات فیزیولوژیکی بدن انسان، تأثیر گرما بر علائم حیاتی بدن و اندازه‌گیری و ارزیابی این علائم، آشنایی با انواع بیماری‌ها و عوارض ناشی از کار در شرایط جوی نامناسب، آموزش راه‌های ارزیابی و کنترل عوامل زیان‌آور و... اشاره کرد.

از دیگر ویژگی‌های این کتاب باید به واژه‌نامه‌ی تخصصی و مفصل پایان کتاب و معرفی اجمالی مناطق آب‌وهوایی ایران و جهان اشاره کرد. شناخت خصوصیات جوی بعضی شهرهای ایران به مخاطبان کمک می‌کند شرایط کار در این‌گونه محیط‌ها را به شکل دقیق‌تری ارزیابی کنند. همچنین راهکارهای موجود در این اثر می‌تواند در امور اجرایی و تدوین برنامه‌های عملی در زمینه‌ی ایمنی صنعتی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

گفتنی‌ست کتاب شرایط جوی محیط کار را انتشارات بشری منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به موضوع بهداشت شغلی قرار داده است.

کتاب شرایط جوی محیط کار مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مرجعی قابل اعتماد برای دانشجویان رشته‌های بهداشت حرفه‌ای، ایمنی صنعتی و شاید سایر رشته‌های فنی مهندسی و پیراپزشکی محسوب می‌شود.

در بخشی از کتاب شرایط جوی محیط کار: همراه با واژه‌نامه تخصصی می‌خوانیم

هرگاه فردی برای اولین‌بار در محیط کاری با استرس حرارتی قرار گیرد، علائمی چون بالا رفتن دمای بدن، افزایش تعداد ضربان قلب و سایر علائم عدم تحمل گرما از خود بروز می‌دهد، اما پس از مدتی هماهنگی‌هایی در جهت بهبود شرایط بدنی و قدرت مقابله با گرما در وی پدید می‌آید. پس کار در محیط گرم حالتی را به وجود می‌آورد که تطابق سازش نام دارد. هنگامی که استرس حرارتی در بیشترین مقدار خود قرار دارد، شخصی که با گرما تطابق یافته نسبت به فردی که برای اولین‌بار در مواجهه با حرارت مفرط قرار گرفته، از ضربان قلب کمتر، درجه حرارت پایین‌تر، میزان تعریق بیشتر به مواد شیرین رقیق و کم‌نمک برخوردار است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تنظیم دمای بدن انسان
فصل دوم: گرما و رطوبت
فصل سوم: سرما
فصل چهارم: فشار هوا
فصل پنجم: طراحی اقلیمی
فصل ششم: مناطق آب‌وهوایی
ضمائم و پیوست‌ها
فهرست منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شرایط جوی محیط کار: همراه با واژه‌نامه تخصصی
نویسنده
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۳۷۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات197
زبانفارسی
شابک978-964-5982-26-1
موضوع کتابکتاب‌های ایمنی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۰۰۰۰ ۴۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شرایط جوی محیط کار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شرایط جوی محیط کار

برای دریافت کتاب شرایط جوی محیط کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.