معرفی و دانلود کتاب سیستم‌های کنترل خطی: به همراه 100 سوال تستی با پاسخنامه

عکس جلد کتاب سیستم‌های کنترل خطی: به همراه 100 سوال تستی با پاسخنامه
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیستم‌های کنترل خطی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیستم‌های کنترل خطی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیستم‌های کنترل خطی: به همراه 100 سوال تستی با پاسخنامه

کتاب سیستم‌های کنترل خطی نوشته‌ی حسین روستا آزاد، به اساس تحلیل و طراحی سیستم‌های کنترل می‌پردازد. این اثر 100 سوال تستی با پاسخنامه دربردارد و شامل مطالبی در خصوص مدل‌سازی ریاضی سیستم‌های فیزیکی، تحلیل سیستم‌های کنترل در حوزه فرکانس، کاربرد متلب در سیستم‌های کنترل و... می‌شود.

درباره کتاب سیستم‌های کنترل خطی

در جامعه صنعتی و پیشرفته امروز سیستم‌های کنترل اتوماتیک جزء لاینفکی از زندگی روزمره ما به شمار می‌آیند. امروزه اکثر وسایل خانگی مانند ماشین لباسشویی آبگرمکن، خشک کن، توستر، حرارت مرکزی ساختمان‌ها و غیره و با در اتومبیل‌های هواپیماهای مسافربری و جنگنده، کشتی‌های بزرگ و کوچک، ربات‌ها، وسایل پیشرفته مهندسی و پزشکی و همگی از نوعی سیستم کنترل بهره‌مند هستند و عملکرد آن‌ها بدون سیستم کنترل، به کلی مختل و یا بسیار ضعیف می‌شود.

کتاب سیستم‌های کنترل خطی در هفت فصل تنظیم شده که در فصل اول شما را با سیستم‌های کنترل آشنا می‌کند. فصل دوم به مدلسازی ریاضی سیستم‌های فیزیکی می‌پردازد و در فصل‌های سوم و چهارم در مورد پاسخ زمانی سیستم‌های کنترل و مکان مهندسی ریشه‌ها صحبت می‌کند. در ادامه حسین روستا آزاد مبحث تحلیل سیستم‌های کنترل در حوزه فرکانس را در فصل پنجم مطرح می‌کند و در فصل‌های ششم و هفتم نیز به جبران‌سازها و کنترل کننده‌ها و کاربرد متلب در سیستم‌های کنترل می‌پردازد.

کتاب سیستم‌های کنترل خطی مناسب چه کسانی است؟

مهندسین کنترل مخاطبان اصلی این اثر هستند اما این کتاب برای تمام دانشجویان مهندسی برق نیز کاربردی و مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب سیستم‌های کنترل خطی می‌خوانیم

در مسایل عملی مهندسی کنترل، قبل از شروع تحلیل سیستم به منظور طراحی سیستم کنترل، در دست داشتن یک مدل دقیق ریاضی از سیستم الزامی است. در واقع اولین قدم در راه طراحی سیستم کنترل برای یک سیستم، مدل‌سازی آن سیستم توسط بیان مشخصه‌های آن با معادلات ریاضی است. لذا بدست آوردن مدل ریاضی سیستم که نمایانگر مشخصه‌های آن است، از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار می‌باشد.

بدون شک توصیف کامل عملکرد و عملیات سیستم فیزیکی برحسب معادلات ریاضی یک مجموعه بسیار پیچیده از تعداد زیادی معادله و روابط ریاضی را به همراه خواهد داشت که به علت پیچیدگی بیش از اندازه برای تحلیل و طراحی سیستم مناسب نخواهد بود. از طرف دیگر، مدل ریاضی سیستم فیزیکی نباید بیش از اندازه ساده باشد، ساده سازی بیش از اندازه موجب می‌شود که مشخصه‌های مهم سیستم در مدت آن وارد نشود و تحلیل انجام شده بر اساس مدل، غلط یا غیر کافی باشد و همچنین سیستم کنترل طراحی شده براساس این چنین مدلی نامناسب خواهد بود. بنابراین در تعیین مدل ریاضی یک سیستم فیزیکی، باید مشخصه‌های مهم و اساسی سیستم در مدلسازی در نظر گرفته شوند و در این انتخاب مقدار متنابهی تجربه و دید عملی لازم است.

برای سیستم‌های دینامیکی مورد بررسی در این کتاب، معادلات دیفرانسیل یک صورت مناسب برای توصیف ریاضی سیستم است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با سیستم‌های کنترل
فصل دوم: مدلسازی ریاضی سیستم‌های فیزیکی
فصل سوم: پاسخ زمانی سیستم‌های کنترل
فصل چهارم: مکان مهندسی ریشه‌ها
فصل پنجم: تحلیل سیستم‌های کنترل در حوزه فرکانس
فصل ششم: جبران‌سازها و کنترل کننده‌ها
فصل هفتم: کاربرد متلب در سیستم‌های کنترل
واژه‌نامه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیستم‌های کنترل خطی: به همراه 100 سوال تستی با پاسخنامه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حکمت و عرفان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات285
زبانفارسی
شابک978-622-94117-1-1
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیستم‌های کنترل خطی

امیررضا جعفری
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
کتاب خوبیه ولی برای کسی که پیش زمینه داشته باشه یعنی کنترل خطی رو تو دانشگاه پاس کرده باشه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سیستم‌های کنترل خطی

برای دریافت کتاب سیستم‌های کنترل خطی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.