معرفی و دانلود کتاب مبدل‌های DC به DC از کتاب اصول الکترونیک قدرت

برای دانلود قانونی کتاب مبدل‌های DC به DC از کتاب اصول الکترونیک قدرت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبدل‌های DC به DC از کتاب اصول الکترونیک قدرت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبدل‌های DC به DC از کتاب اصول الکترونیک قدرت

کتاب مبدل‌های DC به DC از کتاب اصول الکترونیک قدرت نوشته‌ی رابرت اریکسون و دراگان ماکسیموویچ، با بیانی روان و ساده تحلیل و طراحی مدارهای DC به DC را ارائه می‌دهد و به مباحثی چون مبانی تجزیه و تحلیل مبدل‌ها در حالت دایمی و پایدار، مدل‌سازی مدار معادل در حالت پایدار، تلفات و راندمان، پیاده‌سازی کلیدها در عمل و... می‌پردازد.

درباره کتاب مبدل‌های DC به DC از کتاب اصول الکترونیک قدرت

در فصل اول کتاب حاضر، پس از ارائه مطالبی در خصوص انواع مبدل‌های الکترونیک قدرت، برخی از کاربردهای مبدل‌های الکترونیک قدرت بیان می‌شود و در خصوص عناصر مداری مجاز برای استفاده در مبدل‌های الکترونیک قدرت با استفاده از معیار ارزیابی تلفات توان بحث می‌شود. در این فصل، موضوع تلفات توان با استفاده از یک مبدل DC به DC از نوع باک و به صورت کمی مورد بحث قرار می‌گیرد.

رابرت اریکسون (Robert Warren Erickson) و دراگان ماکسیموویچ (Dragan Maksimovic) در فصل دوم، سه قضیه، برای تجزیه و تحلیل مدارهای الکترونیک قدرت در حالت پایدار و بدون نیاز به تشکیل و حل معادلات دیفرانسیل را بیان می‌کنند و در ادامه، تعدادی از مبدل‌های DC به DC معرفی می‌شود و با استفاده از قضایای ارائه شده در ابتدای فصل و با فرض ایده آل بودن کلیدها و سایر عناصر استفاده شده در مبدل، مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند.

در فصل سوم کتاب مبدل‌های DC به DC از کتاب اصول الکترونیک قدرت (Fundamentals of power electronics)، نحوه عملکرد، میزان تلفات و مقدار بازده مبدل‌های معرفی شده در فصول قبل در صورت استفاده از کلیدها و سلف‌های غیر ایده‌آل به جای عناصر ایده‌آل بررسی می‌شود و در خصوص نحوه مدلسازی مبدل‌های DC به DC در حالت پایدار و با استفاده از مفهوم ترانسفورماتورها مطالب مفیدی ارائه می‌شود. به این ترتیب، ویژگی‌های مبدل‌ها در حالت پایدار، در مدل‌های ارائه شده، به خوبی تجمیع و خلاصه می‌شود.

فصل چهارم کتاب حاضر در خصوص گروہ‌بندی کلیدهای نیمه هادی با توجه به نوع ولتاژ و جریان (AC یا DC که کلیدها می‌توانند قطع و وصل کنند) توضیحاتی ارائه می‌کند و در ادامه، ساختمان و نحوه عملکرد و ویژگی‌های برخی کلیدهای نیمه هادی مانند ترانزیستورهای MOSFET، BJT و IGBT و نیز تریستورهای GTO SCR و MCT مورد بررسی قرار می‌گیرد. در پایان این فصل نیز در خصوص تلفات کلیدزنی در کلیدهای نیمه هادی مطالب جامعی ارائه می‌گردد.

در فصل پنجم، مفهوم حالت هدایت ناپیوسته (DCM) تشریح می‌شود و در ادامه، نحوه عملکرد برخی مبدل‌های DC به DC مانند مبدل‌های باک و بوست، با کمک قضایای بیان شده در فصل دوم، در حالت پایدار مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. در فصل ششم و فصل آخر کتاب مبدل‌های DC به DC از کتاب اصول الکترونیک قدرت، ابتدا انواع دیگر مبدل‌های DC به DC معرفی می‌شود و در ادامه برای ایجاد ایزولاسیون بین بخش ورودی و بخش خروجی در یک مبدل DC به DC ترانسفورماتورهای فرکانس بالا وارد مدار مبدل می‌شوند و مبدل‌های ایزوله DC به DC مانند مبدل باک ایزوله شده تمام پل و نیم پل، مبدل باک ایزوله شده پوش - پول، مبدل فوروارد، مبدل فلای بکه و... معرفی شده و با استفاده از قضایای گفته شده در فصل دوم در حالت پایدار مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند.

کتاب مبدل‌های DC به DC از کتاب اصول الکترونیک قدرت مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دانشجویان و علاقه‌مندان رشته‌ی مهندسی برق به‌ویژه گرایش برق الکترونیک پیشنهاد می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجمان
پیشگفتار مولفان
فصل اول: مقدمه
فصل دوم: مبانی تجزیه و تحلیل مبدل‌ها در حالت دایمی و پایدار
فصل سوم: مدلسازی مدار معادل در حالت پایدار، تلفات و راندمان
فصل چهارم: پیاده‌سازی کلیدها در عمل
فصل پنجم: حالت هدایت ناپیوسته
فصل ششم: مدارهای مبدل
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبدل‌های DC به DC از کتاب اصول الکترونیک قدرت
نویسنده،
مترجمحسین روستا آزاد، سید عباس صارمی حصامی
ناشر چاپیانتشارات حکمت و عرفان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات215
زبانفارسی
شابک978-600-8323-81-5
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبدل‌های DC به DC از کتاب اصول الکترونیک قدرت

جمال عباسی
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
با سلام. کتاب خوبی برای معرفی مبدل ها و آشنایی با مبدل ها بود. و کاش یک فصل هم برای شبیه سازی بامتلب اختصاص داده شود. با تشکر
جهان جم
۱۴۰۲/۶/۱۷
کتاب مفیدی هست بخصوص برای طراحان تغذیه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مبدل‌های DC به DC از کتاب اصول الکترونیک قدرت

برای دریافت کتاب مبدل‌های DC به DC از کتاب اصول الکترونیک قدرت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.