معرفی و دانلود کتاب سیپتیموس هیپ 2: پرواذ

عکس جلد کتاب سیپتیموس هیپ 2: پرواذ
قیمت:
۱۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیپتیموس هیپ 2: پرواذ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیپتیموس هیپ 2: پرواذ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیپتیموس هیپ 2: پرواذ

دومین مجلد از مجموعه‌ی پرفروش نیویورک تایمز... انجی سیج در کتاب سیپتیموس هیپ 2: پرواذ همچنان که ماجراهای کتاب اول را پی می‌گیرد، اثری مستقل را پیش روی خوانندگان می‌گذارد. در رمان نامبرده مخاطب داستان پسری به نام «سپتیموس هیپ» خواهید بود که تلاش می‌کند تا زبده‌ترین جادوگر را بیابد و از او درسِ جادوگری بیاموزد. لازم به ذکر است کتاب حاضر برنده‌ی جایزه‌ی «کتابخانه‌ی عمومی نیویورک» در بخش بهترین کتاب رده‌ی سنی نوجوان شده است.

درباره‌ی کتاب سیپتیموس هیپ 2: پرواذ

اگر کتاب افصون، اولین جلد از مجموعه کتاب سیپتیموس هیپ را مطالعه کرده باشید، حتماً با «سیپتیموس» آشنایی دارید. این پسر نوجوان زمانی که به دنیا آمد، توسط جادوگری شرور ربوده و از خانواده‌اش جدا شد. سال‌ها گذشت و سیپتیموس تصمیم گرفت خانواده‌ی واقعی خود را پیدا کند. انجی سیج (Angie Sage)، نویسنده‌ی اثر در جلد اول به شرح تلاش شخصیت اصلی برای یافتن خانواده‌اش می‌پردازد. همچنین، فراموش نکنید که سیپتیموس قدرت‌هایی جادویی دارد و تلاش می‌کند تا نزد استادی ماهر، تعلیمِ جادوگری ببیند.

در کتاب پرواذ (Flyte) نیز ماجراها و چالش‌های فراوانی پیش روی سیپتیموس هیپ قرار می‌گیرد. اکنون یک سال از زمانی که او خانواده‌ی واقعی‌اش را یافته و قدرت‌های جادویی خود را هم کشف کرده می‌گذرد. به لطف استاد بزرگ و جادوگر ویژه، مارسیا اوراسترند او مشغول یادگیری درس جادو و طلسم و افسون شده است؛ اما در این میان ماجرایی رخ می‌دهد که همه چیز را دگرگون می‌سازد.

یک حادثه‌ی شوم در راه است... زمانی که سیپتیموس هیپ اولین تابستانش را در مدرسه‌‌ی جادوگری می‌گذراند، اتفاقی عجیب رخ داد. در یکی از روزها مارسیا از گوشه‌ى چشمش چیزى دید؛ در واقع متوجه شد که یک سیاهى او را تعقیب مى‌کند. اول احساس کرد خیال مى‌کند، چون هر بار که برمى‌گشت و از بالاى شانه‌اش خوب نگاه مى‌کرد، چیزى وجود نداشت. این موضوع تا وقتى درست بود که آلتر میلا روح معلم کهنه‌کار وجادوگر ویژه، به او گفت که او هم چیزى مى‌بیند و مارسیا به سرش نزده است. واقعاً سایه‌اى سیاه او را تعقیب مى‌کرد. این اتفاق به این معنا بود که «جادوی سیاه» هنوز پابرجاست و جانِ سیپتیموس هیپ، مارسیا اوراسترند و همه‌ی معلمان و دانش‌آموزان مدرسه در خطر است.

آیا سیپتیموس و دوستانش می‌توانند از این ماجرا جان سالم به در ببرند؟ برای دانستنش باید کتاب سیپتیموس هیپ 2: پرواذ را مطالعه کنید. اشتباه نکنید! این بار هم نمی‌توانید پایانی را که انجی سیج برایتان به تصویر کشیده است، متصور شوید.

معرفی و دانلود کتاب سیپتیموس هیپ 2: پرواذ

بد نیست اشاره کنیم انجی سیج کتاب سیپتیموس هیپ 2: پرواذ را نخستین بار در ماه مارس سال 2006 منتشر کرد. این اثر هنگام انتشار با تحسین منتقدان و استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. کتاب پرواذ به همت مهرداد مهدویان به زبان فارسی ترجمه شده و انتشارات افق آن را روانه‌ی بازار نشر ایران کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های سیپتیموس هیپ

سیپتیموس هیپ (Septimus Heap) نام یک مجموعه کتاب پرطرفدار، برای نوجوانان است که قهرمانی به همین نام (سیپتیموس هیپ) دارد. این اثر که از جمله موفق‌ترین مجموعه‌ها برای این گروه سنی به شمار می‌رود، توسط انجی سیج، نویسنده‌ی برجسته‌ی انگلیسی به رشته‌ی تحریر در آمده است. در مجموع، هفت رمان ذیل این مجموعه منتشر شده است که به ترتیب زمان انتشار عبارتند از:

«افصون»، «پرواذ»، «فیظیک»، «جسط و جو»، «سایرن خبیس»، «صیاهی» و «عاتش». اولین جلد این مجموعه (افصون) در سال 2005 و آخرین جلد آن (عاتش) در سال 2013 منتشر شد.

هر جلد از مجموعه کتاب سیپتیموس هیپ داستان پسری به همین نام را روایت می‌کند که قدرت جادویی خارق‌العاده‌ای دارد. او تصمیم گرفته نزد ماهرترین جادوگر تعلیم ببیند و دوران شاگردی‌اش هم قرار است هفت سال و یک روز به طول بینجامد. انجی سیج در آثار خود دنیایی خارق‌العاده و عجیب و غریب را ترسیم می‌کند و ماجراهای سیپتیموس هیپ را به تصویر می‌کشد که به همراه دوستانش چالش‌های مختلف را از سر می‌گذرانند. رمان از زبانی طنز بهره می‌گیرد و طرفداران ژانر فانتزی را شیفته‌ی خود می‌سازد. این کتاب‌ها مورد تحسین منتقدان قرار گرفته‌اند و افتخارات مختلفی را برای نویسنده به ارمغان آورده‌اند. باید اشاره کنیم اگرچه هفت مجلد این مجموعه با یکدیگر مرتبطند، اما در عین حال می‌توان هر کدام از آن‌ها را به تنهایی و مستقل مطالعه کرد.

گفتنی است هر هفت مجلد توسط مهرداد مهدویان به زبان فارسی ترجمه شده و به همت انتشارات افق روانه‌ی بازار کتاب گشته است. در صورت تمایل می‌توانید نسخه‌ی الکترونیک این آثار را از سایت و اپلیکیشن کتابراه دریافت کنید.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های سیپتیموس هیپ

  • ترجمه به بیش از 28 زبان در سراسر دنیا
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های پابلیشرز ویکلی
  • بیش از یک میلیون نسخه فروش، در ایالت متحده آمریکا
  • در فهرست پرفروش‌ترین مجموعه‌‌ کتاب‌های نیویورک‌ تایمز
  • در فهرست پرفروش‌ترین‌ مجموعه‌های کتاب‌ سنس (Book sense)
  • پرفروش‌ترین مجموعه کتاب کودک در بریتانیا (UK No #1 bestselling series)
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب سیپتیموس هیپ 2: پرواذ

  • مجموعه کتاب‌ سیپتیموس هیپ قابلیت سرگرم‌کردن تمام اعضای خانواده را دارد! (روزنامه‌ی ایندیپندنت)

  • کسانی که در انتظار کتاب پرواذ بوده‌اند ناامید نخواهند شد و به احتمال زیاد برای مطالعه‌ی کتاب‌های بیشتر از این مجموعه باز می‌گردند. (اسکول لایبرری ژورنال)

  • کتاب سیپتیموس هیپ 2: پرواذ فوق‌العاده سرگرم‌کننده است. طرفداران کتاب اول (افصون) با دنباله‌ی داستان خوشنود خواهند شد. (Voice of Youth Advocates (VOYA))

  • دومین جلد از مجموعه کتاب سپتیموس هیپ که پرفروش‌ترین کتاب بین‌المللی بوده، ماجراهای خنده‌دار و خارق‌العاده‌ی یک پسر نوجوان را به تصویر می‌کشد که کارآموز جادوگری شده و تلاش می‌‌کند به جادوگری فوق‌العاده تبدیل شود. (نیویورک تایمز)

کتاب سیپتیموس هیپ 2: پرواذ مناسب چه کسی است؟

انجی سیج کتاب سیپتیموس هیپ 2: پرواذ را برای رده‌ی سنی نوجوان به رشته‌ی تحریر درآورده است. افرادی که به رمان‌های ماجراجویانه، فانتزی و تخیلی علاقه‌مند هستند، از مخاطبان اصلی کتاب حاضر به شمار می‌آیند.

با انجی سیج بیشتر آشنا شویم

انجی سیج در سال 1952 و در انگلستان متولد شد. او عمده‌ی شهرت خود را مرهون کتاب‌هایی است که در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان (در ژانر علمی - تخیلی) به رشته‌ی تحریر درآورده. از جمله مجموعه‌ی پرطرفدار سیپتیموس هیپ، که او را به نویسنده‌ای پرفروش بدل ساخته است. انجی سیج در ادامه‌ی ماجراهای مجموعه‌ی نامبرده، مجموعه‌ی دیگری را نیز به رشته‌ی تحریر درآورده که تادهانتر مون (TodHunter Moon) نام دارد.

از دیگر آثار انجی سیج می‌توان به کتاب‌های «راه‌یاب»، «خانه‌ی تسخیرشده‌ی من»، «آرمنته‌ی جن‌زده»، «ارواح پرستار» و «توله دراکولا» اشاره کرد. همه‌ی عناوین نامبرده به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند.

در بخشی از کتاب سیپتیموس هیپ 2: پرواذ می‌خوانیم

سیپتیموس نشست و به بقایاى سنگ ترک‌خورده‌اى نگاه کرد که جینا دفعه‌ى قبل به او داده بود؛ دفعه‌ى قبلى که پیش عمه زلدا بودند. جینا سنگ را پیدا کرده بود. وقتى سیپتیموس به او کمک مى‌کرد تا از دست شکارچى فرار کند، سنگ کف زمین تونلى قرار داشت که به معبد مى‌رسید. معبدى که کشتى اژدها تویش مخفى بود. سیپتیموس تا آن‌موقع خیلى جدى از سنگ مراقبت کرده بود، چون اولین هدیه‌اى بود که تا به حال مى‌گرفت. به پوسته‌ى سبز و کلفت تخم اژدها نگاه کرد که تکه‌تکه شده بود و توى دست‌هایش قرار داشت. ولى باورش نمى‌شد سنگ زیبایش یک تخم اژدها بوده باشد. با خودش فکر کرد که احتمال چنین اتفاقى چه‌قدر است؟

احتمالش خیلى ضعیف بود. سیپتیموس نمى‌دانست که فقط پانصد تخم اژدها در سراسر دنیا پراکنده‌اند. از زمانى هم که انسانى کمک کرده بود تا اژدهایى از تخم بیرون بیاید، چندین و چند سال مى‌گذشت.

تخم‌هاى اژدها معمولاً در شکارهاى قدیمى و فراموش‌شده پیدا مى‌شوند. خیلى از آدم‌هایى که پیداى‌شان مى‌کنند آن‌ها را برمى‌دارند و به خاطر درخشندگى زیاد، پیش خودشان نگه مى‌دارند. همه‌ى تخم‌هاى اژدها سبز نیستند. خیلى‌هاى‌شان آبى هستند و به ندرت، تخم قرمز نایابى هم پیدا مى‌شود. ولى کلاً تخم‌ها عمرشان را توى قفسه‌هاى نمایشى و یا توى جعبه‌هاى کهنه‌ى کفش مى‌گذرانند و هیچ‌وقت سر باز نمى‌کنند، چون تخم اژدها باید یک‌سرى مرحله‌ى پیچیده را در زمان صحیح و شرایط صحیح بگذراند تا بچه اژدهایى از آن متولد شود.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده
یک سال قبل، شب میهمانى
شام کارآموزى
1: عنکبوت‌ها
2: راه جادوگر
3: اسب سیاه
4: سایمون صحبت مى‌کند
5: رعد
6: دروازه‌ى شمالى
7: گلخانه
8: آزمایشگاه
9: شماره‌ى سیزده
10: مسافرت
11: سفر جینا
12: حیاط قایقى ژانت مارتین
13: جنگل
14: گمشدگان
15: درخت
16: زمین‌هاى بد
17: نقب
18: دوربین مخفى
19: شکلات
20: وورم خاکى
21: زمین گوسفندها
22: اردوى هیپ‌ها
23: پسر گرگى
24: بندر
25: خانه‌ى عروسکى
26: کارآگاه باشى
27: خانه‌ى جادوگر بندر، کاون
28: جاده
29: پرواز و جنگ
30: توى باتلاق مرام
31: اژدها
32: آتش آبدار
33: خیز براى پرواز
34: پرواز
35: فرود
36: بازگشت
37: در جست و جوى دراکس
38: اتاق کیپ
39: توى تونل‌هاى یخى
40: بیتل در برج جادوگر
41: جا به جایى
42: شناسایى
43: اولین پرواز
44: آخرین پرواز
45: برج دیده‌بانى
46: زندان
47: اتاق ملکه
48: ملکه‌ى جوان
49: پرواز
50: قبلاً چه اتفاقى افتاد براى...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیپتیموس هیپ 2: پرواذ
نویسنده
مترجممهرداد مهدویان
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات584
زبانفارسی
شابک978-964-369-528-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیپتیموس هیپ 2: پرواذ

Elaheh Ebrahimian
۱۴۰۲/۱/۱۱
ژانر رمان تخیلی و جادویی هست در این جلد به نسبت جلد قبل کمی روند اتفاقات کند بود و قابل پیشبینی شخصیت سارا و سیلای کمی اذیت کننده بود کاملا غیر منطقی و گنگ هستن نمیشه دقیقا شخصیت خاصی و براشون تصور کررد در جلد اول مسوولیت پذیر بودن در حالی که در این جلد بسیار بی خیال و خوش بین گاهی حس میشد اگر شوند شخصیت حذف بشه بهتر هست
روند فراز و فرود داستان عالی هست و آخر جلد داستان به سکون خاصی میرسه و آدم سر در گم رها نمیکنه اگر شخصیت سارا و سیلاس فاکتور بگیریم بقیه داستان لذت بخش و پر هیجان هست و مخصوصا برای سرگرمی هوای پرتی رمان بسیار کار آمدی هست
محمدعلی احمدپور
۱۴۰۲/۴/۱۷
همونطور که فکر می‌کردم از جلد اول هیجان انگیزتر و زیباتر نوشته شده بود مثل کاری که سایمون در قبال خانواده و برج جادوگر انجام داد
و به خاطر جاه طلبی زیاد همه را به دردسر انداخت در صورتی که از خانواده خوب بیرون آمده بود اما همین هم نتوانست جلوی طمع و جاه طلبی او را بگیرد....
نیکتوم نینوایی
۱۴۰۲/۶/۱۱
نسبت به جلد قبلی کمی ضعیف بود انتظار داشتم از آخر کار کشتی اژدها با خبر شوم که به ناگاه رها شد و داستان همه افراد و اشخاص که حتی علاقه‌ای به دانستنش نداشتم مشخص میشه و اصل داستان رها میشه
مریم
۱۴۰۳/۱/۲۰
خیلی خوب بود، داستان فانتزی و جالبیه، اصلا شبیه داستانهای دیگه نیست و در کل دنیای قشنگی رو ترسیم میکنه
زینب ممبینی
۱۴۰۲/۵/۱
مثل جلد قبل واقعا خوب بود پسندیدم و این که یه سری اتفاقات غیرقابل پیش بینی داستان رو خیلی جالب میکرد
محمد
۱۴۰۲/۸/۱۴
تجربه جالبی بود هر جلد بهتر از دیگری
Ali Maghool
۱۴۰۲/۲/۳۱
همانند کتاب اول بسیار عالی بود
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب سیپتیموس هیپ 2: پرواذ

برای دریافت کتاب سیپتیموس هیپ 2: پرواذ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.