معرفی و دانلود کتاب صوتی کورالاین

عکس جلد کتاب صوتی کورالاین
قیمت:
58500 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کورالاین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کورالاین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کورالاین

کتاب صوتی کورالاین از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز، جوایز بسیاری از جمله نبیولا، هوگو و... را برای نیل گیمن به ارمغان آورده است و به ماجراجویی‌های دختر بچه‌ای در دنیای موازی می‌پردازد. این دنیا در نگاه اول جای بهتری به نظر می‌آید اما پس از مدتی، شخصیت اصلی داستان در موقعیتی قرار می‌گیرد که باید برای نجات خود بجنگد.

موضوع کتاب صوتی کورالاین چیست؟

کورالاین (Coraline) کودک کنجکاوی است که همراه والدینش به خانه‌ی جدیدی نقل مکان کرده‌اند. او اصلا از وضعیت جدید راضی نیست و هیچ‌چیز خانه‌ی‌شان برای او جذابی ندارد. او که تنهاست و تفریحی ندارد، فقط به یک چیز فکر می‌کند: پشت در قفل شده‌ی اتاق مهمان‌ها چه چیزی وجود دارد؟

از آنجایی که والدین کورالاین به او بی‌توجه هستند این دختر بچه وقت کافی می‌یابد تا به اکتشافات خود برسد و سرانجام موفق می‌شود آن در بسته را باز کند. بار اول فقط یک دیوار آجری می‌بیند اما زمانی که برای بار دوم در را باز می‌کند یک گذرگاه اسرارآمیز در مقابلش ظاهر می‌شود. شخصیت اصلی این رمان با کمی تردید از گذرگاه عبور می‌کند و خود را در دنیایی موازی می‌یابد، دنیایی که همه‌چیز با زندگی خودش یکسان است.

کورالاین پدر و مادر خود را در این دنیای دیگر پیدا می‌کند؛ آن‌ها در کمال شگفتی والدینی بسیار مهربان و دلسوز هستند اما یک تفاوت بسیار وحشتناک دارد؛ پدر و مادرش در این دنیا به جای چشم دکمه دارند. شخصیت اصلی این رمان در ابتدا کمی از والدین جدیدش می‌ترسد اما به مرور با دیدن محبت‌هایشان به این موضوع عادت می‌کند.

اما همه‌چیز بر همین منوال نمی‌ماند و اوضاع زمانی به هم می‌ریزد که مادر کورالاین در دنیای دیگر تصمیم می‌گیرد او را برای همیشه نزد خود نگاه دارد. اکنون کورالاین باید برای نجات زندگی خود مجبور است با تمام هوش و شهامتی که دارد بجنگد.

نیل گیمن (Neil Gaiman) رمانی جذاب و شگفت‌انگیز در اختیارتان قرار می‌دهد و شما را با خود به دنیایی عجیب می‌برد که تا مدت‌ها رهایتان نخواهد کرد.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی کورالاین:

- یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز
- برنده‌ی جایزه‌ی هوگو سال 2003
- برنده‌ی جایزه‌ی نبیولا سال 2003
- برنده‌ی جایزه‌ی برام استوکر سال 2002
- برنده‌ی جایزه‌ی لوکس سال 2003
- نامزد World Fantasy سال 2003
- نامزد Mythopoeic Fantasy سال 2003
- نامزد جایزه‌ی دورثی کنفیلد فیشر سال سال 2004
- و...

نکوداشت‌های کتاب صوتی کورالاین:

- داستانی با شکوه و وحشتناک. (Kirkus)
- به شکل شگفت‌انگیزی غافلگیرکننده. (Globe and Mail)
- با نثری نفس‌گیر و خوش‌ساخت. (Times Educational Supplement)
- بلند شوید و دست بزنید: کورالاین اصل جنس است. (Philippe Polman)
- با داستانی استادانه و کار شده. (Bulletin of the Center for Children’s Books)
- یک داستان بسیار وحشتناک که احتمالاً خوانندگان جوان را تا ماه‌ها آزار خواهد داد. (Publishers Weekly)

کتاب صوتی کورالاین مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این کتاب صوتی به تمامی کودکان و نوجوانانی که به داستان‌های فانتزی و ترسناک علاقه دارند، توصیه می‌شود.

اقتباس از کتاب صوتی کورالاین:

در سال 2009 هنری سیلیک انیمیشنی با همین نام ساخت که با نقدهای بسیار مثبتی مواجه شد و توانست فروشی بالغ بر 124 میلیون دلار داشته باشد.

با نیل گیمن بیشتر آشنا شویم:

او با نام کامل نیل ریچارد مک‌کینون گِی‌مِن در سال 1960 به دنیا آمد و امروزه به عنوان نویسنده، فیلمنامه‌نویس و... شناخته می‌شود. گیمن که اصلیت لهستانی دارد، بخش عمده‌ی شهرت خود را مدیون نوشتن داستان‌های تخیلی و ترسناک برای کودکان و نوجوانان است و از میان آثار وی می‌توان به کتاب گورستان، گرد ستاره، خدایان آمریکایی و... اشاره کرد.

این نویسنده که در میان کتابخوانان ایرانی نیز بسیار مشهور است، در کارنامه‌ی ادبی پرافتخار خود جوایزی مانند مدال نیوبری، هوگو، برام استوکر و... را دارد. گیمن تاکنون بیشتر از نود کتاب نوشته است و فقط هجده مورد از آن‌ها رمان هستند. این نویسنده بیشتر دوست دارد وقت خود را به طراحی کمیک بگذراند اما رمان‌هایش پرطرفدارتر هستند.

نکته قابل توجه و جالب آن است که سال‌ها پیش گیمن سگی را به سرپرستی گرفت و آن را کابل نامید. کابل که اکنون درگذشته است به گفته صاحبش برای سال‌ها اولین خواننده‌ی آثار مشهور او بود.

در بخشی از کتاب صوتی کورالاین می‌شنویم:

کورالاین دنبال حیوانات هم گشت. یک جوجه تیغی و یک پوست مار (ته خود مار) را پیدا کرد، و تکه سنگی که درست شبیه قورباغه بود و وزنی که درست شبیه تکه سنگ بود.

گربه‌ی سیاه متکبری هم دید که روی دیوار می‌نشست و او را تماشا می‌کرد؛ اما هربار کورالاین می‌خواست با او بازی کند، از جایش بلند می‌شد و می‌رفت.

دو هفته‌ی اول را به این ترتیب گذراند؛ با جست‌وجو کردن در باغ و زمین‌های اطراف آن مادرش برای ناهار و شام صدایش می‌زد؛ و کورالاین باید قبل از بیرون رفتن حتما لباس گرم می‌پوشید، چون تابستان آن سال خیلی سرد بود؛ اما به هر حال هر روز بیرون می‌رفت و همه‌جا را می‌گشت. تا روزی که باران بارید و مجبور شد در خانه بماند.

پرسید: «چه کار کنم؟» مادرش گفت: «کتاب بخوان. فیلم تماشا کن. با اسباب بازی‌هایت بازی کن. برو به خانم اسپینک و خانم فورسیبل پیله کن، یا به آن پیرمرد خل وضع طبقه‌ی بالا.»

کورالاین گفت: «نه، نمی‌خواهم هیچ کدام از این کارها را بکنم. می‌خواهم همه‌جا را بگردم.» مادرش گفت: «برایم مهم نیست چه کار می‌کنی. فقط ریخت و پاش نکن.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
مقدمه
15 دقیقه
فصل اول
12 دقیقه
فصل دوم
15 دقیقه
فصل سوم
20 دقیقه
فصل چهارم
28 دقیقه
فصل پنجم
21 دقیقه
فصل ششم
11 دقیقه
فصل هفتم
25 دقیقه
فصل هشتم
17 دقیقه
فصل نهم
17 دقیقه
فصل دهم
15 دقیقه
فصل یازدهم
14 دقیقه
فصل دوازدهم
22 دقیقه
فصل سیزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کورالاین
نویسنده
مترجمفرزاد فربد
راویهانیه رأفت
ناشر چاپیانتشارات پریان
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
58500 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کورالاین

محمدرضا
۱۴۰۱/۱/۱۰
این کتاب صوتی به شدت داستانی زیبا و جنایی داشت که میتواند برای نوجوانان بسیار هیجان انگیز و جذاب باشد. داستان این کتاب درباره کودکی به نام کورالاین است که در خانه کنار خانواده‌اش زندگی میکند. چون خانه آن‌ها قدیمی بود در‌هایی قدیمی و زیادی داشت که هر کدام کلیدی داشتند. روزی کورالاین از مادرش پرسید و که پشت این در چیست؟ مادرش جواب داد که قبلاً به خیابان راه داشته اما الان فقط آجر است. ولی کورالاین دست بردار نبود شبی یواشکی کلید را برداشت و درب را باز کرد و وارد آن شد، پشت آن در تونلی تاریک بود که کورالاین آن را طی کرد و وارد خانه‌ای دیگر شد. وقتی وارد شد دید یک زن در آشپزخانه دارد ظرف‌ها را میشوید، وقتی آن زن برگشت با علاقه به او گفت که من اون یکی مادرت هستم. ولی در واقع آن زن که چشم‌های دکمه‌ای و بدنی کشیده داشت ملکه عذاب او بود و ماجراهای جذاب داستان از اینجا شروع میشود. دفعه اول کورالاین از همان در فرار میکند و به خانه خودشان بر میگردد و میبیند که پدر و مادرش نیستند. بعد گربه‌ای به حال پذیرایی می‌آید دودی بلند میشود و پدر مادرش در پشت آینه با بخار آب مینویسند که کمکمان کن. کرولاین میفهمد که اون یکی مادر پدر و مادر واقعی‌اش را دزدیده، پس دوباره داخل تونل میرود و به آن خانه می‌رسد. در آن جا اون یکی مادر کلید سیاه در را از او میگیرد و قایم میکند تا کورالاین نتواند فرار کند. بعد کورالاین به اون یکی مادر پیشنهاد یک بازی مرگ و زندگی را میدهد و شرط میکند که اگر باخت تا آخر عمر پیش او می‌ماند و مطیع او میشود. بازی از این قرار بود که او باید سه تیله خاکستری را پیدا کند. در نهایت او این بازی را میبرد ولی اون یکی مادر زیر قولش میزند ولی کورا لاین با ترفندی از آن جا فرار میکندو...
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۲/۱۳
واقعا نمیدونم این داستان مناسب کودکان هست یا نه ولی من بزرگسال که خیلی لذت بردم.
البته ایده کلی آپارتمان‌هایی که از تقسیم یک خانه بزرگ درست شده باشد آدم را به یاد رمان بچه رزماری اثر آیرا لوین می‌اندازد ولی این اثر جذابیت‌های خاص خود را دارد که خواننده را وا می‌دارد تا آخر کتاب را دنبال کند.
در
حین گوش سپردن به داستان به یاد این وسوسه کودکانه خودم و احتمالا خیلی از کودکان دیگر افتادم که به خصوص در هنگام عصبانیت از والدین آرزو می‌کردیم ایکاش پدر و مادر دیگری داشتیم و شاید همین وسوسه هم یکی از دلایل نوشتن این رمان باشد.
حس وحشت به خوبی در داستان از کار درآمده و به همین دلیل فکر میکنم برای بچه‌های کوچک تر مناسب نباشد.
موسیقی بسیار درست انتخاب شده بود و آوازهای کوتاه هم در عین کودکانه بودن حس وحشت را به خوبی القا می‌کرد.
این رمان برای من به شدت یادآور احساسات و افکار کودکی‌ام بود و اینکه آرزو می‌کردم در پس درها و دیوارها رازی باشد که من آن را کشف کنم و به نظرم این نقطه قوت داستان است که پیوند دهنده فرد بزرگسالی با رویاهای کودکیش است.
صدای راوی بد نبود ولی عالی هم نبود و جاهایی نفس کم می‌آورد.
با سپاس از کتابراه.
Negar malek
۱۴۰۱/۱۰/۲۶
فانتزی ترسناکی که با اینکه در ژانر نوجوان نوشته شده مخاطب بزرگسال داره، نیل گیمن درین کتاب ما رو به دنیای جادو و ترس میبره، کتاب بسیار سرگرم کننده و جذابیه که اقتباس انیمیشن موفقی هم ازش ساخته شده.
دین کتاب با دختری بنام کرولاین همراه میشیم که به تازگی به خانه جدیدی به همراه پدر و مادرش نقل مکان
کردن پدر و مادری که فقط به نیازهای مادی بچه میرسن و از نیازهای عاطفیش به واسطه شلوغ بودن اوقاتشون غافلند دنیای کرولاین تنهایی سردی زیادی براش داره و اونو سوق میده به سمت دریچه‌ای به دنیایی که درش همه چیزهویی که نداره رو به یک باره بدست میاره این خاصیت این خونه جدیده اما راز مخوفی در پس پرده این دنیای جدید نهفته س که کرولاین ازش بیخبره...
حدیث افشار
۱۴۰۱/۱۰/۳
من انیمیشن کورالاین رو بچه که بودم زبان اصلی دیدم بدون زیرنویس و برام خیلی ترسناک بود، بعد از چند سال دوبله شو نگاه کردم و تازه از یه سری چیزاش سر در اوردم، اونقدر این انیمیشن رو دوست داشتم که ۳-۴ بار دیگم نگاش کردم، با این وجود وقتی کتاب صوتیشو دیدم خیلی دلم خواست گوشش کنم، و وقتی ک گوینده داشت رو قصه بیان میکرد سکانس‌های فیلم جلوی چشمام نمایان میشد و البته کپی برابر اصل فیلم نبود یه سری دیالوگ‌ها و قسمت هاش متفاوت بود، در کل کتاب صوتی خیلی خوبیه حتی اگه انیمیشنشو دیدین بازم ارزش گوش کردن داره❤️☘️
Arg
۱۴۰۳/۱/۱۴
کتاب بی نظیریه ژانر درام و ترسناک و فضای رازآلود و هیجان اگیزی داره ولی ترجیح میدادم صدای گوینده جور دیگه‌ای بود چون کتاب کورالین در واقع یک کتاب کودکان نیست البته از نظر من، برای بزرگسالانه ولی صدا بیشتر برای گروه سنی کودک مناسب بود و جذابیت داستان برای بزرگسالان رو از بین میبرد دلم میخواست صدایی مثلا مثل صدای آرمان سلطان زاده یا مهبد قناعت پیشه رو روی این کتاب میشنیدم با تشکر
Emitis Edrisi
۱۴۰۰/۸/۲۳
انیمیشن خیلی خیلی زیبایی بود من خیلی ازش لذت بردم‌ای پس کنجکاو شدم و کتابش هم دانلود کردم چون داستان انیمیشن با کتاب کمی فرق داره کاش هم صوت بود و هم کتاب؛ کتاب خوب بود ولی‌ای کاش بهتر روش صوت میزاشتن واسه همین یه امتیاز کم کردم (البته خیلی هم بد نبود‌ها کاملا میارزه)
Faranak Javaheri
۱۴۰۱/۶/۱۴
ترجمه خوبی بود و صدای گوینده بسیار دلنشین است. گیمن سبک مخصوص به خودش را دارد و در دنیای ادبیات فانتزی معاصر برای خود یک غول است. کتابی سبک برای کسانی که جزو طرفدران گیمن هستند کتاب برای کودکان نوشته شده با این حال، برای بزرگسالنی که سبک فانتزی را دوست دارند، و اماده هستند تا وارد دنیای خیال شوند، پیشنهاد می‌شود.
yalda ghn
۱۴۰۰/۴/۶
کورالاین کلا داستان قشنگ و جذب کننده‌ای داره
فکر آدم رو درگیر خودش میکنه و برای کودکان و نوجوانان مناسبه
گویندگی این اثر هم به نسبت خوب است و فقط یک ذره تند هست در کل نظرم متوسطه
ویدا شفیع کار
۱۴۰۱/۱۰/۲۶
بسیار کتاب جالب و هیجان انگیزی است. من انیمیشن کورالاین را هم دیدم اما کتاب با انیمیشنش فرق میکرد ولی به هرحال خیلی جالب بود و گویندگی داستان هم خوب بود... پیشنهاد میکنم این کتاب را بخرید👍🏻💚🌿
مریم غلامی
۱۴۰۲/۳/۲۷
به نظرم کتاب خوب و جذابی بود البته در رده سنی نوجوان ولی چون انیمیشنشو‌دیده بودم برام جالب بود که کتابشو‌بخونم و خیلی حال و‌ هوای کتابو درک‌کردم
زهرا
۱۴۰۲/۴/۳۱
خیلی فضای وهم و ترسناکی داره و اصلامناسب کودک نیست و شبیه کابوسه تا داستان! صدای گوینده هم بسیار بی احساس و سرد.. اصلا توصیه نمیکنم
سمیه داورپناه
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
کتاب خوبی هست، من رو به دوران نوجوانی برد، فضایش رو خیلی دوست داشتم و فکر می‌کنم می‌تونست یک مجموعه چند جلدی بشه.
زهرا بهرامی
۱۴۰۱/۴/۳
گوینده عالیه داستان آموزنده و هیجان انگیزی داره و برای نوجوونا عالیه ولی من چون بزرگسالم زیاد ارتباط نگرفتم
Hasti Badiran
۱۴۰۲/۸/۸
عالیه گویندگی عالی سرگرم کننده برای بچه‌هایی که دوست دارند داستان هایشان ترسناک باشد
حسین شاهق
۱۴۰۱/۳/۱۹
خیلی خوبه فقط کاشکی دو صدا گو داشت در کل خوب بود راستی امید وارم یه فیلم ازش ساخته بشه
مشاهده همه نظرات 30

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کورالاین

برای دریافت کتاب صوتی کورالاین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.