معرفی و دانلود کتاب صوتی سادی

عکس جلد کتاب صوتی سادی
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سادی

کتاب صوتی سادی اثر کورتنی سامرز داستانِ زندگیِ هیجان‌انگیز و غمناک دو خواهر به نام‌های متی و سادی را روایت می‌کند. سادی خواهر بزرگ‌ترِ متی است. هنگامی که خواهر کوچک مفقود و سپس کشته می‌شود، سادی در مقابل اندوه و رنجی که می‌برد، راهی نمی‌یابد جز آنکه دست به انتقام بزند. خشم، انتظار، ترس و امید کتاب سادی را به یکی از بهترین رمان‌های معمایی نوجوان تبدیل کرده است. سادی جوایز زیادی از جمله جایزه‌ی ادگار و آئودی را در سال 2019 به خود اختصاص داده است.

درباره‌ی کتاب صوتی سادی

کورتنی سامرز (Courtney Summers) در کتاب صوتی سادی (Sadie)، داستان زندگی دختری تنها و رنج‌کشیده به نام سادی را روایت می‌کند. سادی، خواهری کوچک‌تر از خودش به نام متی دارد. این دو خواهر به هم نزدیک هستند و رابطه‌ی خوبی با یکدیگر دارند. سادی به عنوان خواهر بزرگ‌تر، همیشه تلاش کرده تا شرایط زندگی را برای خودش و خواهرش بهتر کند. او مانند یک پشتیبان واقعی، همراه متی است و در مشکلات، راه چاره را نشانش می‌دهد. اما پس از مفقود شدن و مرگ متی، زندگی سادی نیز به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد. سرنوشت غم‌انگیز خواهرش او را بیش‌ از اندازه آزار می‌دهد. سادی باید با درد و رنج جانکاهِ قتل خواهرش کنار بیاید و تنهایی خودش را بپذیرد. او در نهایت تصمیم می‌گیرد خودش برای یافتن قاتل خواهرش دست‌به‌کار شود. پس به این ترتیب، سادی عازم سفری می‌شود که بسیار پرخطر و مملو از ناشناخته‌هاست...

کورتنی سامرز، نویسنده‌ی مشهور کاناداییِ داستان‌های نوجوان است. از سامرز تاکنون آثار متعددی به انتشار رسیده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به «این یک آزمون نیست» و «تمام خشم من» اشاره کرد. سامرز، کتاب سادی را در سال 2018 به انتشار رساند. این کتاب بلافاصله توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کرد، در فهرست آثار پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفت و جوایز متعددی را برای نویسنده‌ی خود به ارمغان آورد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سادی

کورتنی سامرز برای بیان رویدادهای کتاب صوتی سادی از ترکیب دو زاویه‌ی دید متفاوت استفاده کرده است. داستان گاهی از زبان سادی، قهرمان اثر، و گاهی از نگاه فردی به نام وست مک‌کری در پادکست جنایی دختران روایت می‌شود. این اقدام نویسنده باعث شده تا رمان، علاوه بر جذابیت روایی، به لحاظ ویژگی‌های فنی نیز برجسته باشد. کتاب صوتی سادی را رضا اسکندری آذر به فارسی ترجمه کرده است. این کتاب به‌همت انتشارات آوای چیروک و به خوانش سحر توکلی منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی سادی

کورتنی سامرز کتاب سادی را در سال 2018 منتشر کرد. این کتاب در همان سال موفق شد تا به‌عنوان منتخب مخاطبانِ سایت گودریدز برگزیده شود. سادی از زمان انتشار توانسته جوایز بسیاری را به خود اختصاص دهد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به جایزه‌های زیر اشاره کرد:

  • برنده‌ جایزه ادگار (2019)
  • برنده‌ جایزه آئودی (2019)
  • برنده‌ جایزه سیبلیس (2019)
  • برنده جایزه اودیسه (2019)
  • برنده‌ جایزه‌ بهترین کتاب صوتی سال (2019)

نکوداشت‌های کتاب صوتی سادی

  • سادی اثری به شدت هیجان‌انگیز و عجیب‌‌و‌غریب است و چندان به افراد حساس توصیه نمی‌شود. (نیویورک تایمز)
  • کتاب سادی شبیه یک سفر جاده‌ایِ بسیار جذاب و پر خطر است. تمام برنامه‌های خود را لغو کنید. تا زمانی که کتاب را به پایان نرسانده‌اید، هیچ‌جا نمی‌توانید بروید. (استفانی پرکینز، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • کتاب سادی، دلهره‌آور و دلخراش اما قانع‌کننده است. (ورونیکا راث، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • سادی کتابی است فشرده و پر از تعلیق که به موضوع سوءاستفاده و قدرت می‌پردازد. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب صوتی سادی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی سادی از جمله پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین رمان‌های نوجوان است و به تمام نوجوانان و همین‌طور علاقه‌مندان به داستان‌های معمایی، جنایی و هیجان‌انگیز پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی سادی می‌شنویم

سوییچ برق ماشین را روشن می‌کنم تا ساعت را چک کنم. هشت صبح. خدایا. می‌بث همیشه می‌گوید از ادب به دور است اگر قبل از ساعت نه صبح مزاحم کسی بشوی. تازه در همان حالت هم رأس ساعت نه در خانه‌ی مردم را زدن کار درستی نیست، مگر در موارد اضطراری. پشت گردنم را می‌مالم و کوله را از کف ماشین برمی‌دارم. داخلش را می‌گردم و یک بطری نیمه‌پر آب، مسواک و خمیردندانم را پیدا می‌کنم. دندان‌هایم را مسواک می‌زنم، در ماشین را باز می‌کنم، خم می‌شوم و از باقی‌مانده‌ی آب برای شستن دهانم استفاده می‌کنم. شکمم قاروقور می‌کند. می‌توانم چیزی بخورم. نصف کیسه چیپس سرکه‌نمکی توی داشبورد دارم. برش می‌دارم، خالی‌اش می‌کنم و بعد طعم نمک و سرکه را از روی انگشت‌هایم می‌لیسم. متی اگر حین انجام این کار می‌دیدم، حسابی از کوره در می‌رفت، بهم می‌گفت محال است اجازه بدهم خودش همچو صبحانه‌ی مضری بخورد. دلیش هم این است که هر کاری از من سر می‌زد، او هم دلش می‌خواست انجام دهد. خواهرهای کوچک همین‌طوری هستند.

احتمالاً بهش می‌گفتم، جلو رشدت رو می‌گیره. نمی‌خوام تا آخر عمرت همین‌طور فسقلی بمونی.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
56 دقیقه
قسمت اول
48 دقیقه
قسمت دوم
47 دقیقه
قسمت سوم
42 دقیقه
قسمت چهارم
44 دقیقه
قسمت پنجم
52 دقیقه
قسمت ششم
51 دقیقه
قسمت هفتم
53 دقیقه
قسمت هشتم
53 دقیقه
قسمت نهم
62 دقیقه
قسمت دهم
65 دقیقه
قسمت یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سادی
نویسنده
مترجمرضا اسکندری آذر
راویسحر توکلی
ناشر چاپینشر سنگ
ناشر صوتیانتشارات آوای چیروک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سادی

اعظم منصوری
۱۴۰۲/۱۱/۳
داستان سادی داستانی جالب و جذاب و پر فراز و نشیب نوشته‌ی کوتنی سامرز است. داستان درباره‌ی دختر باهوش و با اراده‌ای به نام سادی است که از یک خانواده‌ی از هم گسیخته است. مادر سادی فردی معتاد و الکلی است که از عهده‌ی اداره و تربیت و نگهداری فرزندانش بر نمی آید و در واقع سادی خواهر کوچکترش متی را بزرگ کرده و همیشه مراقبش بوده است. مادر آنقدر بی مسئولیت و خودخواه بوده که بچه‌ها و خانه را ترک می‌کند و به شهر دیگری می رود و تا زمانی که با بچه‌ها زندگی می کرده با مردهای زیادی رابطه داشته و یکی از این مردها فردی به نام کیس بوده که از بی توجهی مادر سو استفاده کرده و سادی و متی را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده و به این ترتیب یک سال در خانه‌ی آن‌ها زندگی کرده است. وقتی مادر خانه را ترک میکند متی که خیلی مادرش را دوست داشته برای پیدا کردن مادر سوار ماشینی میشود و شهر را ترک میکند ولی پس از مدتی جسد او پیدا میشود و سادی برای پیدا کردن قاتل خواهرش که همان کیس بوده شهر به شهر میرود تا بالاخره او را پیدا می کند، مردی که کارش آشنایی و ارتباط با زن های مجردی است که دختری دارند و او به آزار و اذیت جنسی دختر بچه‌ها می پردازد. سادی موفق می شود کیس را زخمی کند که پس از چند روز بخاطر عفونی شدن زخمش می میرد ولی مشخص نمیشود سادی چه بلایی سرش می‌آید و این که زنده است یا...
داستان خیلی جذاب و در عین حال خیلی غمگین بود. دوست داشتم سادی زنده باشه و یک رد و نشانی ازش پیدا بشود.
با تشکر از کتابراه و آوای چیروک برای تهیه‌ی این داستان جذاب.
M Sepandan
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
داستانی است زیبا و پر کشش از روابط عاطفی دو خواهر، مادر و دختر، ناپدری و فرزندان، مادرخوانده و....
داستان آسیبهای تخریب کننده دوران کودکی، در اثر بی توجهی والدین بی مسئولیت و یا گرفتار در دام اعتیاد و مصائب دیگر زندگی. داستان،
نثری روان و شیرین دارد، به خوبی پیش میرود. گره‌های داستان به خوبی و
ایجاد شده هرکدام به موقع در جای خود باز می‌شوند. شخصیت اصلی داستان با وجود مشکلات و مصائب زیاد، شخصیتی با ثبات و پایدار دارد و با وجود معضلات
زیاد، دست از هدف خود بر نمی‌دارد و...
تنها ایرادی که (البته از نظر من) به داستان وارد است، پایان باز داستان است که مخاطب را در دنیایی از ابهام رها می‌کند....
راوی خوانش خوبی دارد و با مطرح کردن نام و موقعیت گوینده‌ی هر دیالوگ در اول جمله، از مشکلات سایر کتابهای صوتی که گاهی به علت تغییر اندک صدای راوی متوجه نمیشوی که گوینده‌ی چه دیالوگی، چه شخصی بوده، به خوبی جلوگیری کرده و شنونده را از سرگردانی رها نموده است.
با تشکر از کتابراه
Arta
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
داستان خوبی بود و اینکه حالت پادکست داشت برای کسانی که مثل من کتابخون نیستن خوبه ولی دوست داشتم آخرش سادی پیدا میشد
نسرين امينى
۱۴۰۲/۸/۱۲
کمى گنگ بود مدام در گذشته و حال غوطه ور دود و کمى گیج کننده بود در کل جالب بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سادی

برای دریافت کتاب صوتی سادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.