معرفی و دانلود کتاب سیپتیموس هیپ 5: سایرن خبیس

عکس جلد کتاب سیپتیموس هیپ 5: سایرن خبیس
قیمت:
۷۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیپتیموس هیپ 5: سایرن خبیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیپتیموس هیپ 5: سایرن خبیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیپتیموس هیپ 5: سایرن خبیس

انجی سیج در کتاب سیپتیموس هیپ 5: سایرن خبیس ادامه‌ی ماجرای مجلدهای پیشین را پی می‌گیرد. ماجرا از این قرار است که سیپتیموس هیپ برای نجات جان دوستانش، به سفری خطرناک می‌رود. پس از نجات آن‌ها، ماجرایی رقم می‌خورد که سیپتیموس و دوستانش در جزیره‌ای ناشناخته گرفتار می‌آیند و اکنون باید راه خلاص شدن از آن جزیره‌ی شرارت‌بار را بیابند. گفتنی است این اثر پنجمین جلد از مجموعه‌ای به همین نام است که در فهرست پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز قرار گرفته.

درباره‌ی کتاب سیپتیموس هیپ 5: سایرن خبیس

اکنون که پنجمین جلد از مجموعه‌ی پرطرفدار «سیپتیموس هیپ» پیش روی شما قرار دارد، احتمال می‌دهیم از قبل با «سیپتیموس» آشنا باشید. پسری نوجوان که پس از تولد توسط یک جادوگر ربوده و از خانواده‌اش جدا شد. در مجلد اول (افصون) و دوم (پرواذ) در جریان ماجرای تلاش‌های او برای یافتن خانواده‌ی واقعی‌اش و تعلیم دیدن توسط مارسیا اوراسترندِ جادوگر قرار گرفتید. جلد سوم (فیظیک) نیز ماجرای اتاقی را بازگو کرد که روحی شرور سال‌ها پیش در آن زندگی کرده بود. روحی که با آزاد شدنش از اتاق، دردسرهای فراوانی را پیش روی سیپتیموس هیپ و دوستانش قرار داد.

داستان کتاب سیپتیموس هیپ 5: سایرن خبیس (Syren) در ادامه‌ی مجلد قبلی، جسط و جو رخ می‌دهد. درست از جایی که سیپتیموس هیپ برای نجات جان دوستانش، نکو و اسناری که در زمان گذشته گرفتار آمده‌اند، به جست‌وجویی خطرناک قدم می‌گذارد. ماجرای اصلی کتاب حاضر از وقتی آغاز می‌گردد که در راه بازگشت به برج، دُم آتش آبدار (اژدهایی که با آن پرواز می‌کردند)، زخمی می‌شود و آن‌ها به ناچار، در جزیره‌ای عجیب‌وغریب و جادویی به دام می‌افتند. هنگام سکونت در جزیره‌، سیپتیموس هیپ و دیگران به‌ ناگهان متوجه می‌شوند یک ماجرای شوم در راه است. ماجرایی که خطری جدی برای آن‌ها و قلعه‌‌ای که در آن سکونت دارند محسوب می‌شود.

اکنون، سیپتیموس، جنا، اسناری و نکو با دو چالش مهم و اساسی پیش روی خود مواجه‌اند. نخست، گرفتار آمدنشان در جزیره و دیگری، نابودی قلعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند. آن‌ها باید تمام توان خود را به کار ببندند تا در زمانی کوتاه، راهی عملی برای مقابله با این دو مشکل بیابند. اگرچه، این همه‌ی ماجرا نیست. جزیره اتفاقات متفاوتی را برای آن‌ها تدارک دیده. مثلاً این که آوازی مدام سیپتیموس هیپ را صدا می‌زند... آیا او می‌تواند از این آواز رها شود و یا دست‌کم، صاحب آن را بیابد؟ ... گفتنی است در کتاب سیپتیموس هیپ 5: سایرن خبیس با یک شخصیت تازه، به نام عمه زلدا آشنا می‌شویم. شخصیتی که دوچندان به کتابی که پیش روی‌تان است، هیجان بخشیده.

بد نیست اشاره کنیم انجی سیج کتاب سایرن خبیس را از جهاتی با شاهکار «دانیل دِفو»، کتاب «رابینسون کروزوئه» مقایسه می‌کند و خود در توضیح اثرش چنین می‌گوید: «باید بگویم حالا دیگر [پس از پنج جلد] پایان کتاب را برنامه‌ریزی و همه‌ی امور را ترسیم کرده‌ام. از این رو، تقریباً می‌دانم که در جلد هفتم چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد. با این وجود، از سوی دیگر، ناشناخته‌ها همیشه پیش روی ما قرار دارند و من هنگام نوشتن خود را به جای شخصیت‌ها می‌گذارم. بنابراین هرگز نمی‌توانم کاملاً مطمئن باشم آن‌ها قرار است چه اتفاقی را رقم بزنند».

معرفی و دانلود کتاب سیپتیموس هیپ 5: سایرن خبیس

انجی سیج کتاب سیپتیموس هیپ 5: سایرن خبیس را نخستین بار در 29 سپتامبر سال 2009 منتشر کرد. این اثر هنگام انتشار با تحسین منتقدان و استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. به‌ نقل از وب‌سایت ویکی‌پدیا، اغلب نقدها در ارتباط با پنجمین مجلد از مجموعه‌ی سیپتیموس هیپ مثبت بوده است. کتاب سایرن خبیس و به همت مهرداد مهدویان به زبان فارسی ترجمه شده و انتشارات افق آن را روانه‌ی بازار نشر ایران کرده است. این شما و این کتابی مهیج، درباره‌ی دوستی، هیجان و البته، جادو ...

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های سیپتیموس هیپ

سیپتیموس هیپ (Septimus Heap) نام یک مجموعه کتاب پرطرفدار، برای نوجوانان است که قهرمانی به همین نام (سیپتیموس هیپ) دارد. این اثر که از جمله موفق‌ترین مجموعه‌ها برای این گروه سنی به شمار می‌رود، توسط انجی سیج، نویسنده‌ی برجسته‌ی انگلیسی به رشته‌ی تحریر در آمده است. در مجموع، هفت رمان ذیل این مجموعه منتشر شده است که به ترتیب زمان انتشار عبارتند از: «افصون»، «پرواذ»، «فیظیک»، «جسط و جو»، «سایرن خبیس»، «صیاهی» و «عاتش». اولین جلد این مجموعه (افصون) در سال 2005 و آخرین جلد آن (عاتش) در سال 2013 منتشر شد.

هر جلد از مجموعه کتاب سیپتیموس هیپ داستان پسری به همین نام را روایت می‌کند که قدرت جادویی خارق‌العاده‌ای دارد. او تصمیم گرفته نزد ماهرترین جادوگر تعلیم ببیند و دوران شاگردی‌اش هم قرار است هفت سال و یک روز به طول بینجامد. انجی سیج در آثار خود دنیایی خارق‌العاده و عجیب و غریب را ترسیم می‌کند و ماجراهای سیپتیموس هیپ را به تصویر می‌کشد که به همراه دوستانش چالش‌های مختلف را از سر می‌گذرانند. رمان از زبانی طنز بهره می‌گیرد و طرفداران ژانر فانتزی را شیفته‌ی خود می‌سازد. این کتاب‌ها مورد تحسین منتقدان قرار گرفته‌اند و افتخارات مختلفی را برای نویسنده به ارمغان آورده‌اند. باید اشاره کنیم اگرچه هفت مجلد این مجموعه با یکدیگر مرتبطند، اما در عین حال می‌توان هر کدام از آن‌ها را به تنهایی و مستقل مطالعه کرد.

بد نیست بدانید برادران وارنر حق ساخت فیلم سینمایی جلد اول را خریداری کرده است. هر هفت مجلد توسط مهرداد مهدویان به زبان فارسی ترجمه شده و به همت انتشارات افق روانه‌ی بازار کتاب شده است. در صورت تمایل می‌توانید نسخه‌ی الکترونیک این آثار را از سایت و اپلیکیشن کتابراه دریافت کنید.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های سیپتیموس هیپ

  • ترجمه به بیش از 28 زبان در سراسر دنیا
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های پابلیشرز ویکلی
  • در فهرست پرفروش‌ترین مجموعه‌‌ کتاب‌های نیویورک‌ تایمز
  • بیش از یک میلیون نسخه فروش، در ایالت متحده آمریکا
  • در فهرست پرفروش‌ترین‌ مجموعه‌های کتاب‌ سنس (Book sense)
  • پرفروش‌ترین مجموعه کتاب کودک در بریتانیا (UK No #1 bestselling series)
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب سیپتیموس هیپ 5: سایرن خبیس

  • نگاهی تازه به دنیای جادو و جادوگری. (Child magazine)
  • بلوغ شخصیت‌ها قابل تحسین است. (Nannette Morges)

کتاب سیپتیموس هیپ 5: سایرن خبیس مناسب چه کسانی است؟

انجی سیج کتاب سیپتیموس هیپ 5: سایرن خبیس را برای رده‌ی سنی نوجوان به رشته‌ی تحریر درآورده است. افرادی که به رمان‌های ماجراجویانه، فانتزی و تخیلی علاقه‌مند هستند، از مخاطبان اصلی کتاب حاضر به شمار می‌آیند.

با انجی سیج بیشتر آشنا شویم

انجی سیج در سال 1952 و در انگلستان متولد شد. او عمده‌ی شهرت خود را مرهون کتاب‌هایی است که در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان (در ژانر علمی - تخیلی) به رشته‌ی تحریر درآورده. از جمله مجموعه‌ی پرطرفدار سیپتیموس هیپ، که او را به نویسنده‌ای پرفروش بدل ساخته است. او در ادامه‌ی ماجراهای مجموعه‌ی نامبرده، مجموعه‌ی دیگری را نیز به رشته‌ی تحریر درآورده که تادهانتر مون (TodHunter Moon) نام دارد.

از دیگر آثار انجی سیج می‌توان به کتاب‌های «راه‌یاب»، «خانه‌ی تسخیرشده‌ی من»، «آرمنته‌ی جن‌زده»، «ارواح پرستار» و «توله دراکولا» اشاره کرد. همه‌ی عناوین نامبرده به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند.

در بخشی از کتاب سیپتیموس هیپ 5: سایرن خبیس می‌خوانیم

با این‌که بیتل چشم‌هایش را بسته بود ولی می‌دانست دارد چه اتفاقی می‌افتد؛ او بوی سوختن گوشت بدن اژدها را استشمام می‌کرد. جالب نیست در ارتفاع هزار و پانصد متری بالای زمین، سوار اژدهای سوخته‌ای باشی و این بو را استشمام کنی. در حقیقت هیچ‌وقت جالب نیست، به‌خصوص برای اژدها. برق با صدای کرکننده‌ای به آتش آبدار زده بود و رعشه‌ی وحشتناکی را توی استخوان‌هایش فرستاده بود. بعد از آن، همه‌چیز خیلی سریع اتفاق افتاد ولی بیتل باید آن را بعداً با حرکت آهسته در ذهنش مرور می‌کرد. یادش آمد رگه‌ای از برق را روبه‌روی‌شان دیده بود. بعد شوکی بسیار قوی به اژدها وارد شد، تلوتلو خورد و سقوط آزاد بسیار بدی داشت. اژدها از آسمان پایین می‌افتاد و یک‌راست به‌طرف فانوس دریایی می‌رفت. در همین لحظه بود که بیتل خیلی بالاتر در فانوس دریایی، مردی را دیده بود که با چشم‌هایی درشت و وحشت‌زده، به بیرون زل زده بود. بیتل هم چشم‌هایش را بسته بود. آن‌ها داشتند روی فانوس دریایی سقوط می‌کردند و او نمی‌خواست شاهد این ماجرا باشد. اصلاً نمی‌خواست.

ولی سیپتیموس کم‌دل و جرئت نبود و چشم‌هایش کاملاً باز بودند. او هم مثل بیتل صورت وحشت‌زده‌ی مرد کوچکی را در فانوس دریایی دیده بود و یک‌آن وقتی آتش آبدار با سرعت به‌طرف فانوس دریایی می‌رفت، نگاه‌های‌شان به‌هم افتاد. هر دو شک داشتند این آخرین چیزی است که می‌بینند یا نه. درست در لحظه‌ی آخر، سیپتیموس توانست اژدهای دستپاچه را از فانوس دریایی دور کند و به‌سرعت مرد نگهبانِ توی فانوس دریایی را فراموش کرد. آن‌موقع تمام حواسش را جمع کرد تا آتش آبدار را در هوا نگه دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: مسیرهای تو در تو
1: ترفیع
2: کلبه‌ی نگهبان
3: بارنی پات
4: در نظر گرفته شده
5: 412 و 409
6: جیم نی
7: مغازه‌ی پای‌فروشی
8: جادوگر‌های بندر کاون
9: عبوس
10: فرار از دیگ خوراک
11: بندرگاه
12: توی آتش
13: پرواز اژدها
14: بازار روز
15: سریس
16: کبوترهای نامه‌رسان
17: صندوقچه
18: نمایش
19: توفان
20: میار
21: سقوط مارپیچ
22: جزیره
23: سطل
24: پست
25: راه جادوگر
26: راه‌های جادوگری
27: به‌طرف فانوس دریایی
28: حمله‌ی گازانبری
29: نامرئی
30: کپسول قرمز
31: سیرا سیارا
32: صفحه‌ی ذهنی
33: سرمناره
34: سایرن
35: اعماق
36: سرکار کادت
37: دفترچه‌ی سایرن
38: برعکس‌ها
39: کشیک نکو
40: به گل نشسته
41: انبار
42: مرد موزی
43: برخورد
44: جن
45: مورچه‌ها و لاک‌پشت
46: مار نقره‌ای
47: به‌طرف قلعه؟
48: شاخک
49: بازگشت‌ها
تاریخ‌ها و اتفاق‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیپتیموس هیپ 5: سایرن خبیس
نویسنده
مترجممهرداد مهدویان
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات640
زبانفارسی
شابک978-964-369-734-1
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیپتیموس هیپ 5: سایرن خبیس

Elaheh Ebrahimian
۱۴۰۲/۵/۲۷
سلام و درود کتاب جذاب و نثر روانی داره این جلد خیلی روان تر از جلد قبل بود اتفاقات پشت سر هم بود و از کش دادن بی خودی خبری نبود.
تعداد کارکتر این فصل زیاد بود ولی خوب مدیریت شده بود
هرچند آخر داستان زود جمع شد میشد کمی بیشتر به شخصیت سیرا پرداخت
ترجمه عالی ممنونم
زینب ممبینی
۱۴۰۲/۶/۱۷
سلام مثل جلدای قبل خیلی عالی بود کلا هر جلدش با این که ادامه هم هستن ولی هر کدوم ویژگی‌ها و وقایع و هیجان جدا و خاصی برای خودش داری، با شروع هر جلد به خودت میگی این بار نویسنده چه خوابی واسه سیپتیموس و مارسیای همیشه ناراضی داره، حتما بخونید
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب سیپتیموس هیپ 5: سایرن خبیس

برای دریافت کتاب سیپتیموس هیپ 5: سایرن خبیس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.