معرفی و دانلود کتاب کورالاین

عکس جلد کتاب کورالاین
قیمت:
۶۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کورالاین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کورالاین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کورالاین

اگر در دنیای موازی با پدر و مادرتان ملاقات کنید، چه حسی خواهید داشت؟! نیل گیمن نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز با نوشتن کتاب کورالاین ما را با ماجراهای هیجان‌انگیز و ترسناک دخترکی همراه می‌کند که با کشف راز اتاق مهمان به دنیای جدیدی وارد می‌شود. آن هم به کمک یک سنگ سوراخ و گربه‌ای خنگ! کتاب کورالاین برنده‌ی جوایز مختلفی همچون جایزه‌ی هوگو شده است.

درباره‌ی کتاب کورالاین

کتاب کورالاین (Coraline) روایتی جذاب و متفاوت از دنیاهای ناشناخته است که نیل گیمن (Neil Gaiman) با هنرمندی خاص خودش آن را نوشته. کورالاین دختربچه‌ی کنجکاوی است که به همراه خانواده‌اش به یک خانه قدیمی اسباب‌کشی می‌کند. اما آن‌ها در خانه جدیدشان تنها نیستند. در طبقه‌ی همکف دو پیرزن زندگی می‌کنند که زمانی بازیگر تئاتر بوده‌اند و در طبقه‌ی بالا هم پیرمرد دیوانه‌ای سکونت دارد که نامش بوبو است و فکر می‌کند معلم موش‌هاست!

پدر و مادر کورالاین آدم‌های همیشه گرفتاری هستند که تمام وقت خودشان را به انجام کار و پول درآوردن می‌گذرانند و به‌همین‌خاطر هم ترجیح می‌دهند کورالاین وقتش را با پیرزن‌ها و آقای بوبو بگذراند. این‌طوری دیگر جایی را به هم نمی‌ریزد و پدر و مادر کورالین می‌توانند مثل همیشه به او بی‌محلی کنند و سرگرم کار خودشان شوند. آن‌ها هیچ‌وقت با کورالاین بازی نمی‌کنند و او مجبور است خودش را سرگرم کند. دخترک برای آنکه تنهایی‌اش را بگذراند، به گشت‌وگذار در خانه مشغول می‌شود و همه‌ی سوراخ و سمبه‌های آن را می‌جورد تا اینکه به یک اتاق قفل شده می‌رسد! اتاقی که وقتی در آن را باز می‌کند با یک دیوار آجری بر می‌خورد و این آغاز ماجراهای کورالاین است!

راز اتاق قفل‌شده بدجوری کورالاین را قلقلک می‌دهد و دوست دارد هر طور شده بداند که چرا جلوی در به این بزرگی چنین دیواری کشیده‌اند! او که با آقای بوبو و پیرزن‌ها دوست شده، ماجرا را برای آن‌ها تعریف می‌کند. اما آقای بوبو به کورالاین هشدار می‌دهد که هیچوقت از دیوار آجری رد نشود! پیرزن‌ها هم برای کورالاین فال می‌گیرند و می‌فهمند جان دخترک در خطر است. اما حس کنجکاوی دست از سرش برنمی‌دارد. و بالاخر موفق می‌شود در اتاق ممنوعه را باز کند و متوجه دریچه‌ای روی دیوار می‌شود. وقتی از دریچه عبور می‌کند، به دنیای آدم‌های چشم‌دکمه‌ای وارد می‌شود که با او بسیار مهربانند و همه‌ی وقتشان را صرف بازی با کورالاین می‌کنند!
فکر می‌کنید در آخر تصمیم کورالاین چست؟ آیا در این دنیای تازه می‌ماند یا آنجا را ترک می‌کند؟ این کتاب را بخوانید تا نیل گیمن همه‌ی ماجرا را برایتان تعریف می‌کند.
کار ترجمه‌ی کتاب کورالاین بر عهده‌ی آتوسا صالحی بوده است.

جوایز و افتخارات کتاب کورالاین

  • برنده‌ی جایزه‌ی برام استوکر در سال 2002
  • برنده‌ی جایزه‌ی نبیولا در سال 2003
  • برنده‌ی جایزه‌ی لوکس در سال 2003
  • برنده‌ی جایزه‌ی هوگو سال 2003
  • برنده‌‌ی جایزه‌ی ورزالا در سال 2003
  • نامزد جایزه‌ی جهانی فانتزی در سال 2003
  • نامزد جایزه‌ی ورمونت در سال 2004
  • بهترین کتاب کودک به انتخاب مجله کودکان
  • جزو صد کتاب برتر قرن 21 به انتخاب گاردین

نکوداشت‌های کتاب کورالین

  • نیل گیمن یک نابغه است و کتاب کورالین را می‌توان اثری هیجان‌انگیز با تاثیرات مثبت دانست. (واشینگتن‌پست بوک ورد)
  • داستانی شگفت‌آور که در هر سنی می‌توان آن را خواند. کتاب کورالین در آستانه‌ی تبدیل شدن به اثری کلاسیک است. (گلوب اند میل)
  • یک داستان ترسناک مدرن با تمام الزاماتش. (نیویورک‌تایمز بوک ریویو)
  • آقایان و خانم‌ها! به احترام کتاب کورالاین به پا خیزید! (فیلیپ پولمن)
  • داستانی باشکوه و رعب‌آور. (کارکس ریویو)
  • کتابی جذاب و مورمورکننده. این کتاب می‌تواند مخاطبان زیادی را برای مدت‌ها سرگرم کند. (پاپلیشرز ویکلی)
  • از در بگذرید و به قدرت عشق، جادو و پیروزی خیر بر شر ایمان بیاورید. (یو‌اس‌ای تودی)
  • این کتاب ظرافت‌های داستان‌های پریان و کتاب‌های ژانر وحشت را با هم دارد. (تری پرچت)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب کورالین

هنری سلیک با همراهی استودیو لایکا در سال ۲۰۰۹ فیلمی با اقتباس از کتاب کورالین ساخت که با نقدهایی مثبت نیز همراه بود.

کتاب کورالین برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام نوجوانانی که از خواندن کتاب‌های اسرارآمیز و ماجراجویانه لذت می‌برند، انتخاب بسیار خوبی است.

با نیل گیمن بیشتر آشنا شویم

نیل ریچارد گیمن (Neil Richard Gaiman) اهل انگلستان است و در سال 1960 به دنیا آمده. گیمن به عنوان یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین نویسندگان کودک و نوجوان شناخته می‌شود و تاکنون جوایزی همچون مدال نیوبری و برام استوکر را به خود اختصاص داده است. کتاب کورالین نخستین اثر نیل گیمن بود که به فارسی ترجمه شد. پس از آن آثار دیگری همچون کتاب «هیولا» و کتاب «گورستان» نیز از این نویسنده به فارسی برگردانده شدند. وی سردبیری مجله‌ی ابدی‌های مارول کمیک را نیز بر عهده دارد و خود نیز گاهی به نوشتن کتاب‌های کمیک می‌پردازد.

در بخشی از کتاب کورالین می‌خوانیم

چراغ‌قوه را به دهان گرفت و به طرف تاریکی راه افتاد. کورالین دنبالش رفت. سگ به نزدیکی‌های صحنه که رسید، ایستاد و نور چراغ‌قوه را روی یکی از صندلی‌های خالی انداخت. کورالین نشست و سگ راهش را کشید و رفت. وقتی چشم‌هایش به تاریکی عادت کرد، متوجه شد که بقیه‌ی تماشاگران هم سگ‌اند. یکدفعه از پشت صحنه صدای هیسی شنید؛ مثل صدای نوارهای قدیمی خش‌داری که توی ضبط صوت گذاشته باشند. صدای خش‌دار تبدیل به صدای ترومپت شد و خانم اسپینک و خانم فورسیبل روی صحنه آمدند. خانم اسپینک سوار یک تک‌چرخ شده بود و داشت چند توپ را دست به دست می‌کرد. خانم فورسیبل از پشت او رد شد؛ سبد گلی در دست داشت. همان‌طور که روی صحنه راه می‌رفت، گلبرگ‌های گل را روی صحنه می‌ریخت.

آن‌ها به جلوی صحنه رسیدند و خانم اسپینک، فرز و چابک، از روی تک‌چرخ پایین پرید و دو پیرزن تعظیم کردند. سگ‌ها همگی دم‌هایشان را زمین کوبیدند و با شور و اشتیاق پارس کردند. کورالین مؤدبانه کف زد. بعد آن دو دکمه‌های کت خزدار و گل و گشادشان را باز کردند. اما فقط کت‌هایشان باز نشد، بلکه بدن‌هایشان هم باز شد، مثل پوسته‌هایی خالی و از میان بدن‌های پیر و گرد و قلنبه و بی‌جانشان، دو زن جوان پا به صحنه گذاشتند. آن دو لاغر و سفید و بسیار زیبا بودند و چشم‌های سیاه دکمه‌ای داشتند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کورالاین
نویسنده
مترجمآتوسا صالحی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-600-353-287-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کورالاین

شیما معتمدنژاد
۱۴۰۲/۲/۲۸
این کتاب که اثر نیل گیمن هست واقعن عالیه و تنها نسخه‌ای هست که از روی نسخه اصلی کتاب کورالاین نوشته شده! من نسخه اصلی کتاب کورالاین رو دارم و تصاویرش و متنش مشابه این کتابه برای کسایی که دوست دارن راز‌های کورالاین رو بفهمن پیشنهادش میکنم
ممنون از کتابراه
رخسانا قادری
۱۴۰۲/۵/۳۰
این کتاب واقعا فوق العاده است علاوه بر داشتن فضایی ترسناک، متن روان خوانی هم داره. جزئیات، داستان جذاب ویژگی‌های این کتابت هستند. امیدوارم از خواندن این کتاب لذت ببرید
آلا قفقازی
۱۴۰۲/۳/۲۹
کتاب و انیمیشن جفتشون بسیار عالی بودن ولی کتاب جزئیات بیشتر داشت و حس تاریکی را عمیق تر منتقل می‌کرد
ناهید جمشیدی
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
کتاب هیجان انگیز و غیرقابل پیشبینی است که داستانی خلاقانه و نو دارد. این کتاب گروه سنی بزرگسال مناسب است
مهدی یعقوبی
۱۴۰۲/۲/۳۰
کتاب بسیار متفاوت بود با داستان اصلی این کتاب از انیمیشن ترسناک تر بود
A. D
۱۴۰۲/۸/۵
عالی بود ولی با انیمیشن ش یکم فرق داش خوب بود
ستاره دلیر
۱۴۰۲/۹/۲۲
خیلی خوب نوشته شده بود
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب کورالاین

برای دریافت کتاب کورالاین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.