معرفی و دانلود کتاب شاخص‌های جهانی منزلت معلم

برای دانلود قانونی کتاب شاخص‌های جهانی منزلت معلم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شاخص‌های جهانی منزلت معلم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شاخص‌های جهانی منزلت معلم

کتاب شاخص‌های جهانی منزلت معلم با زبانی ساده و روان، تأثیر عوامل فرهنگی و اجتماعی را بر جایگاه معلمان مورد بررسی قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب شاخص‌های جهانی منزلت معلم:

تربیت فرآیندی تعاملی است که برای پیشرفت و ترقی دانش‌آموزان به وجود آمده و آنان را به سمت موفقیت در همه‌ی ابعاد هدایت می‌کند. در این حرکت هدفمند، معلمان پیوسته و یکپارچه جهت رشد استعدادهای طبیعی، عواطف و امیال دانش‌آموزان و شکل‌دهی هویت فردی و جمعی آنان می‌کوشند.

از سوی دیگر مدرسه فضای اجتماعی هدفمندی است که از طریق زنجیره‌ای از موقعیت‌ها، فرصت حرکت به سمت موفقیت را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند. معلمان می‌توانند با طراحی فعالیت‌های تربیتی مناسب، از بین بردن تهدید و تنبیه و ایجاد یک محیط امن، تنظیم موقعیت‌های جدید یادگیری و ... شرایط مطلوبی برای رسیدن به شایستگی‌های ویژه دانش‌آموزان فراهم نمایند.

در برنامه درسی ملی، نقش معلم به عنوان نمونه‌ای بی‌نظیر و مورد اعتماد در زمینه‌ی آموزش و تربیت دانش‌آموزان مشخص گردیده است. او وظیفه‌ی تدوین، اجرا و ارزشیابی برنامه درسی و تربیتی را در نظام آموزشی برعهده دارد. یک معلم خوب از پنج ویژگی تعقل، ایمان، علم، عمل و اخلاق برخوردار است. همه‌ی جوامع باید به منزلت و جایگاه معلم اهمیت بدهند زیرا تربیت سرمایه‌های انسانی در نهاد اجتماعی مدرسه و زیردست معلم صورت می‌گیرد.

کتاب شاخص‌های جهانی منزلت معلم (Global Teacher Status Index 2018) جایگاه اجتماعی معلمان را در کشورهای دیگر مورد بررسی قرار می‌دهد. امید است با بهره‌گیری از تجارب جوامع دیگر به معلمان فرهیخته کشورمان اهمیت بیشتری دهیم و موجبات رضایت خاطر آنان را فراهم کنیم.

در بخشی از کتاب شاخص‌های جهانی منزلت معلم می‌خوانیم:

درآمد یک جنبه مهم از هر شغل است که روی نظر مردم درباره هر حرفه اثر می‌گذارد و بی شک به منزلت اجتماعی نیز مرتبط است. برای بسیاری از مردم، منزلت اجتماعی یک شغل به درآمد خالص یا نسبی‌اش بستگی دارد. این بخش نظر شرکت کنندگان درباره درآمد کنونی برآورد شده و درآمد عادلانه برآورده شده معلمان در هر کشور را بررسی می‌کند و آن را با درآمدهای واقعی معلمان مقایسه می‌کند.

در بیشتر کشورها، تصور مردم از درآمد معلمان مشابه درآمد واقعی آن‌هاست. با این حال در سنگاپور، اسپانیا، آلمان، سوئیس، فنلاند و ایتالیا، درآمد واقعی معلم‌ها بیشتر از چیزی است که مردم فکر می‌کنند. در این آمار گیری، مردم 95 درصد کشورها گفته‌اند که حقوق معلم‌ها باید بالاتر از حقوقی که آن‌ها تصور می‌کردند معلم‌ها دریافت می‌کنند، باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه گزارش
فصل 2: شاخص جهانی منزلت معلم 2018
فصل 3: معلمی به عنوان یک حرفه
فصل 4: دستمزد و ساعات کاری معلمان
فصل 5: بررسی دیدگاه‌های ضمنی‌تر نسبت به منزلت معلمان در 2018 GTSI
فصل 6: تفاوت سیستم‌های آموزشی
فصل 7: روابط کلیدی و تأثیر بر سیاست‌گذاری
پیوست‌های فنی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شاخص‌های جهانی منزلت معلم
نویسنده، ، ،
مترجمپانته آ دری
ناشر چاپیموسسه مدارس یادگیرنده مرآت
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات133
زبانفارسی
شابک978-622-955005-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شاخص‌های جهانی منزلت معلم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شاخص‌های جهانی منزلت معلم

برای دریافت کتاب شاخص‌های جهانی منزلت معلم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.