معرفی و دانلود کتاب شاد و دور از استرس: راه‌های غلبه بر اضطراب برای کمک به جوانان

عکس جلد کتاب شاد و دور از استرس: راه‌های غلبه بر اضطراب برای کمک به جوانان
قیمت:
51000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شاد و دور از استرس: راه‌های غلبه بر اضطراب برای کمک به جوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شاد و دور از استرس: راه‌های غلبه بر اضطراب برای کمک به جوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شاد و دور از استرس: راه‌های غلبه بر اضطراب برای کمک به جوانان

کتاب شاد و دور از استرس: راه‌های غلبه بر اضطراب برای کمک به جوانان نوشتۀ سارا مک نامرا، راهنمای مهم و ضروری برای کمک به نوجوانان است تا اضطراب در زندگی‌شان را چه در مدرسه و چه در خانه به حداقل برسانند.

در سال‌های اخیر آشفتگی‌های مربوط به اضطراب و نگرانی در نوجوانان، از جمله: خودکشی‌ها، سوء‌ استفاده‌ی جنسی‌، افسردگی‌، نگرانی و بی‌نظمی در غذا، افزایش به سزایی داشته است.

کتاب شاد و دور از استرس: راه‌های غلبه بر اضطراب برای کمک به جوانان (Helping Your People To Beat Stress) برای کسانی است که شاهد تلاش نوجوان خود برای پذیرش و سازگاری با تغییر و تحولات دوران گذر از کودکی و ورود به دنیای نوجوانی هستند. همچنین برای کسانی نوشته شده است که به مشکلات خاص نوجوانانی که در حال دست و پنجه نرم کردن با این تغییرات هستند توجه می‌کنند. در این کتاب، دلایل و مدارکی منطقی توصیه شده است که مفید و سودمند هستند و دارای راهنمایی‌های عملی است که جوانان را پند می‌دهد و آنان را قدرتمند می‌سازد تا بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند. در پایان روز، هر فردی گزینه‌های خود را انتخاب می‌کند و ما به عنوان بزرگ‌تر‌ها باید سعی کنیم تا جایی که امکان‌پذیر است حمایت، اطلاعات و راهنمایی‌های بیش‌تری برای او آماده کنیم و بیش‌تر از همه، فراهم ساختن جلسه‌ی بحث و تبادل نظری سالم و بدون تهدید و با آزادی کامل که در مورد مسائل واقعی به طور صادقانه بحث شود‌، اولین قدم در راه کمک کردن به نوجوانان است تا عبور از این دوره‌ی پر تنش در زندگی را آغاز کنند.

کتاب شاد و دور از استرس مرجع مفیدی است که به شما توصیه می‌کند صحبت کردن با نوجوانان را به نوعی آغاز کنید که آن‌ها را تشویق کند مسائل خود را با اعتماد و اطمینان کامل بیان کنند و مهارت‌های ضروری مقابله با اضطراب را در جامعه‌ی معاصر بیاموزند.

سارا مک نامارا (Sarah McNamara) در این کتاب، نصایح، اطلاعات و تکنیک‌های فکری و جسمانی راه‌های غلبه بر اضطراب، مهارت‌های مطالعه، تنظیم وقت، مهارت‌های برقراری ارتباط، غلبه کردن بر استرس و نگرانی و بالا بردن عزت نفس و اعتماد به نفس را مطرح می‌کند.

فصل یک به پزشکان کمک خواهد کرد نگرانی و اضطراب و عوامل مختلف دربردارنده‌ی آن را به نوجوانان معرفی کنند.
فصل دوم و سوم اطلاعاتی در مورد شیوه‌های ذهنی و جسمی مقابله با اضطراب را فراهم می‌سازد.
فصل چهارم به مهارت‌های مطالعه و تنظیم وقت اختصاص داده شده است، زیرا اکثر دانش‌آموزان در امتحانات سالانه دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند از عهده‌ی آن برآیند.
اضطرابی که از روابط بین افراد به وجود می‌آید می‌تواند برای بعضی افراد دشواری‌هایی را به همراه داشته باشد، در نتیجه در فصل پنجم به مهارت‌های ارتباطات و چگونگی آن می‌پردازد.
در فصل ششم در مورد راه‌هایی که نوجوانان می‌توانند چگونگی رفتار با خود را بیاموزند و با احترام و دلسوزی با خود رفتار کنند بحث می‌کند.
فصل هفتم در مورد رئوس مطالب و نکات عمده‌ی کتاب و معانی ضمنی آن بحث می‌کند.

در بخشی از کتاب شاد و دور از استرس می‌خوانیم:

هر کس نسبت به افزایش درجات اضطراب به طور متفاوتی عکس‌العمل نشان می‌دهد. بعضی از افراد غرغرو می‌شوند در حالی که بعضی دیگر بی‌تفاوت و کم‌حرف می‌شوند. گاهی اوقات شناختن علائم اضطراب در نوجوانان برای بزرگ‌تر‌ها دشوار است و نمی‌توانند آن را از افسردگی خفیف تشخیص دهند، زیرا علائم افسردگی و اضطراب می‌تواند بین بزرگسالان و نوجوانان متفاوت باشد. وقتی نوجوانان احساس افسردگی می‌کنند بیش‌تر بی‌حوصله‌، تندخو‌، زودرنج و متعصب می‌شوند، اما بزرگسالان بیش‌تر احساس کِرِختی و بی‌حسی می‌کنند، یا غمگین می‌شوند و بسیار می‌گریند.

برای نوجوانان اهمیت دارد تا با نشانه‌ها و علامت‌های اضطرابشان آشنا شوند، زیرا این آشنایی کمکشان خواهد کرد تا بهتر با موقعیت‌های اضطراب‌آور رو‌به‌رو شوند و از پس آن‌ها برآیند.

بیش‌تر اوقات پرسیدن این مطلب از آن‌ها سودمند است که درباره‌ی زمان‌هایی که در گذشته زیر فشار قرار داشتند فکر کنند و آن‌ها را به یاد آورند. اگر آن‌ها بتوانند این زمان‌ها را به یاد آورند‌، در آن صورت می‌توانند سعی کنند علائمی را که تجربه کرده‌اند به خاطر آورند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
پیش‌گفتار مترجم
فصل 1: صحبت کردن با نوجوانان درباره‌ی اضطراب و نحوه‌ی غلبه بر آن
فصل 2: تدابیر ذهن برای غلبه براضطراب
فصل 3: راه‌حل‌های بدنی برای مقابله با اضطراب
فصل 4: مهارت‌های مطالعه و تنظیم وقت
فصل 5: مهارت‌های بین‌فردی و روش‌های ارتباط‌گیری
فصل 6: با خود درست رفتار کنید!
فصل 7: مباحثه و نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شاد و دور از استرس: راه‌های غلبه بر اضطراب برای کمک به جوانان
نویسنده
مترجمفرناز توانایان فرد
ناشر چاپینشر شهاب الدین
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-600-166-033-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
51000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شاد و دور از استرس: راه‌های غلبه بر اضطراب برای کمک به جوانان

برای دریافت کتاب شاد و دور از استرس: راه‌های غلبه بر اضطراب برای کمک به جوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.