معرفی و دانلود کتاب شازده کوچولو

عکس جلد کتاب شازده کوچولو
قیمت:
۱۵۰۰۰ 7500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شازده کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شازده کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شازده کوچولو

آنتوان دوسنت اگزوپری، در کتاب شازده کوچولو زبانی صمیمی و تأثیر گذار دارد. او در این داستان خستگی و دلزدگی‌اش از دنیای بزرگترها را بیان می‌کند و با زبانی کودکانه حرف می‌زند اما با این وجود نمی‌توان شازده کوچولو را کتابی صرفاً کودکانه دانست زیرا اگزوپری اصولاً نویسنده‌ای برای کودکان نیست. این کتاب توسط محمدرضا صامتی ترجمه شده است.

از ویژگی‌های بارز داستان شازده کوچولو صداقت نویسنده در نوشتن است. همانی که کودکان دارند و آدم بزرگ‌ها نه! او بسیار ساده حرف می‌زند، هر چه را که لازم باشد می‌گوید و دروغ نمی‌گوید، درست مثل بچه‌ها.

کتاب شازده کوچولو (The Little Prince) در قرن بیستم، یکی از پر فروش‌ترین کتاب‌ها بوده است و تاکنون 7 میلیون نسخه از این کتاب به چاپ رسیده است. به تعبیری، هر سال 100 نسخه از این کتاب منتشر می‌شود. این کتاب به 160 زبان ترجمه و بیش از 500 بار تجدید چاپ شده است. این کتاب پس از کتاب مقدس، پرفروش‌ترین کتاب بوده است.

آنتوان دو سنت اگزوپری (Antoine Saint-Exupery) در شازده کوچولو فقط حقایق را بیان می‌کند حقایقی که به عقیده‌ی او فراموش شده‌اند. او سعی دارد حقایق فراموش شده را یاد‌آوری کند و معتقد است همه‌ی انسان‌ها در درون خود شازده کوچولویی دارند که باید در صدد پیدا کردن آن برآیند. او در این کتاب دوست داشتن، مهربانی و عشق را به ساده‌ترین و در عین حال تأثیر گذارترین حالت ممکن، به نحوی کنایه آمیز از زبان کودکی که از سیاره‌ای دیگر آمده بیان می‌کند.

شخصیت اصلی کتاب شازده کوچولو فردی رؤیایی و تخیلی است که آرمان‌ها و آرزوهایی واقعی و قابل لمس دارد. او پسر بچه‌ای ست با لباس‌های صورتی و موهای طلایی که از سیاره‌ای دیگر آمده، سیاره‌ای کوچک که از 3 آتشفشان (که یکی از آنها خاموش است)، یک گل و بوته‌های مزاحم بائوباب تشکیل شده است. شخصیت داستان اگزوپری با وجود نگاه ساده و زندگی ساده‌اش دنیای بزرگی را در دل حرف‌هایش نهفته دارد، او در جایی از داستان از علاقه‌اش به گل سرخ و اهلی کردن روباه حرف می‌زند و این موضوع را چنان صادقانه بیان می‌کند که خواننده‌ی داستان ناخود آگاه از خود می‌پرسد: آیا خود تا به حال اهلی شده؟! یا کسی را اهلی کرده است؟!

جملات برجستۀ کتاب شازده کوچولو:
- خیلی در بین آدم‌بزرگ‌ها زندگی کرده‌ام. خیلی هم خوب شناختمشان. اما این باعث نشده که نظرم در مورد آنها عوض شود.
- هر کسی نمی‌تواند دوستی داشته باشد. و اگر او را فراموش کنم، مثل آدم‌بزرگ‌ها می‌شوم که دیگر به هیچ چیز جز اعداد و ارقام علاقه ندارند.
- آخه می‌دونی چیه، وقتی خیلی دلت بگیره، دوست داری غروب آفتاب رو تماشا کنی.
- آدم‌ها این حقیقت رو فراموش کردن. اما تو نباید فراموش کنی. تو همیشه مسئول اون چیزی هستی که اهلیش کردی. تو مسئول گلت هستی...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شازده کوچولو
نویسنده
مترجممحمدرضا صامتی
ناشر چاپیانتشارات سفیر قلم
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-600-94142-0-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۵۰۰۰ 7500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شازده کوچولو

حمید رضا اشرفیان
۱۳۹۸/۹/۲۵
فکر می‌کنم در مقام قیاس ادبیات ما ایرانی‌ها از غربی‌ها بالاتر است چون در کتابی مانند مثنوی مولانا مفاهیم از این عمیق تر با بیانی بسیار ساده تر بیان شده است و عرفان آن‌ها وام گرفته از عرفان و فلسفه ماست در همه فرهنگها و دین‌های آسمانی خوبی همیشه خوب و بدی همیشه بداست... اما در مورد کتاب غلط‌های داشت تایپی زیادی که خواندن را بسیار سخت می‌کرد مانند اینه که آینه تایپ شده بود امیدوارم که اصلاح شود از ناشر و مترجم کتاب هم تشکر می‌کنم.
علیرضا مقام دوست
۱۴۰۰/۶/۱۶
عالی در فضای کاملا تخیلی و داستان دنباله دار وغیر قابل پیش بینی... نوع نگارش ساده اما تامل برانگیز درپشت داستان ساده مفاهیم عمیق نهادینه شده واین هنر نویسنده در بفکر فرو بردن خواننده ست.. کتابی درسطح سنین مختلف هرکدام میتونند برداشت متفاوتی داشته باشند
زینب محمودیه
۱۳۹۷/۲/۲۸
این کتاب فوق العادس... ۸سال پیش اولین بار که خوندمش عاشقش شدم... فک میکنم هربار که میخونمش به یه درک تازه میرسم.
محمد جان آبادی
۱۳۹۶/۷/۱۶
از برترین کتب تاریخ هست قبول ندارید یک سرچ کنید تا ببینید
Abolfazl Moqadam
۱۳۹۹/۳/۲۶
این کتاب به معنای واقعی کلمه شاهکاره
YeGaNeH kd
۱۳۹۸/۵/۳
خیلی کتاب عالی واقعا همه باید بخونن
ایلیا اکبری
۱۳۹۸/۴/۱۳
کتاب خوبی هستش ترجمه خوبی داره
آزاده آزاده
۱۴۰۲/۳/۵
شازده کوچولوست دیگر، عالی بود
nazanin sohrabi
۱۴۰۰/۲/۸
جالب بود کنایه به زندگی و آموزنده
یسنا فرامرزی
۱۳۹۹/۸/۲۲
خیلی دوست دارم این کتاب رو
عارفه معتمدی
۱۳۹۹/۴/۱۸
وااااای خیلی قشنگ بووود😍
فاطمه سیفی
۱۳۹۷/۳/۳۱
عالی اما ترجمه‌ی اولی کتاب بهتربود
فاطمه براتی
۱۳۹۶/۹/۱
قشنگ بود.. کاملا مفهمومی
داوود پیشرو
۱۳۹۷/۱۰/۲۱
بهترین کتاب
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب شازده کوچولو

برای دریافت کتاب شازده کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.