معرفی و دانلود کتاب صوتی سفر به انتهای شب

عکس جلد کتاب صوتی سفر به انتهای شب
قیمت:
۱۴۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفر به انتهای شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفر به انتهای شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سفر به انتهای شب

کتاب صوتی سفر به انتهای شب شاهکارِ لویی فردینان سلین، نویسنده‌ی نامدار ادبیات مدرن فرانسه است. سلین در این رمان پرماجرا و حادثه‌محور که با الهام از زندگی شخصی خود به نگارش آن پرداخته، داستان جوانِ فقیری را روایت می‌کند که با ورود به ارتش فرانسه و حضور در جبهه‌های جنگ جهانی اول، وقایع هولناکی را به نظاره می‌نشیند. گفتنی است که اثر پیش رو از پرفروش‌ترین عناوین ادبی سده‌ی بیستم و یکی از آثار حاضر در فهرست «صد کتاب قرنِ» لوموند به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب صوتی سفر به انتهای شب

«سرخورده از آن‌جا بیرون آمدم و در دل شب، تک و تنها، پای پیاده به بیمارستان برگشتم. به آن تله‌موش اعماق گل‌ولای سمج در حومه‌ی یاغی شهر.»

به آن تله‌موش اعماق گل‌ولای!... در کتاب سفر به انتهای شب (Journey to the End of the Night) به‌وفور به این قبیل جملات و ترکیب‌های کوتاه و گزنده برمی‌خوریم؛ عباراتی که به عریان‌ترین شکل ممکن تلخی و دشواری زندگی مردمان فقیر و فرودست را به تصویر می‌کشند. لویی فردینان سلین (Louis-Ferdinand Céline) با نگارش این شاهکار کم‌نظیر و تکان‌دهنده به‌سرعت به نویسنده‌ای مشهور و شناخته‌شده در اروپا بدل شد. سفر به انتهای شب نه‌فقط عموم خوانندگان، بلکه حتی بیش از آن، منتقدان و صاحب‌نظران ادبی را به وجد آورد. این رمان حجیم از هر حیث که به آن بنگریم، اثری بی‌همتا و درخشان است. در این کتاب اوج‌وفرودهای داستانی به‌تناسب رخ می‌دهند؛ پیرنگِ پیچیده‌ی اثر به خوبی پیاده شده و خواننده را تا انتها به دنبال خود می‌کشانَد؛ شخصیت‌پردازی -خصوصاً پرداختِ شخصیت اصلی- کم‌نقص و دقیق است؛ همچنین، جهان‌بینی خاص نویسنده -اگرچه از فرط تلخی گاه زننده می‌نماید- به زیبایی و در کمال صداقت بیان شده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سفر به انتهای شب

اما مهم‌تر از همه‌ی این موارد، نثر سلین است که به راستی یگانه و تقلیدناپذیر و شورانگیز است. نثری که شاید مهم‌ترین ویژگی آن، همانندیِ خیره‌کننده‌اش با گفتار عامیانه است. سلین در مقام یک رمان‌نویس به عنصر زبان بیش از هر عنصر دیگری توجه داشت. او برای خلق نثر خاص خود زحمات فراوانی کشید. همسر سلین ضمن یک مصاحبه توضیح می‌دهد که این نویسنده عادت داشت هنگام نوشتن بارها و بارها یک جمله را با صدای بلند بخواند تا از آهنگین بودن و گوشنواز بودن آن اطمینان پیدا کند. سلین برخلاف اغلب نویسندگان زبان فرانسه، زبان و بیانِ فاخر و نوشتارِ به‌اصطلاح «ادبی» را تحقیر می‌کرد و عقیده داشت که زبان داستان باید به زبان زنده‌ی مردم نزدیک باشد. از همین رو، گاه هنگام مطالعه‌ی آثار او -خصوصاً کتاب صوتی سفر به انتهای شب- احساس می‌کنیم که پای گفت‌وگوی اشخاصی واقعی نشسته‌ایم و ابداً با متنی مکتوب سروکار نداریم.

لویی فردینان سلین برای نگارش کتاب سفر به انتهای شب از سرگذشت خود الهام گرفته است. شخصیت اصلی این کتاب همچون نویسنده فردینان نام دارد. فردینان در آغاز رمان، جوانی معمولی است که از دار دنیا هیچ ندارد و اگرچه به تحصیل در رشته‌ی پزشکی مشغول است، چشم‌انداز روشنی پیش پای خود نمی‌بیند. در همان فصل اول می‌بینیم که فردینان به پیشنهاد یکی از دوستانش (آرتور گانات) برای ورود به ارتش فرانسه ثبت‌نام می‌کند و کمی بعد همراه دیگر متقاضیان عازم جبهه‌های نبرد می‌شود. آتش جنگ جهانی مدتی‌ست اروپا را در کام خود فرو برده و زندگی برای اقشار گوناگون مردم هر روز دشوارتر از روز قبل می‌شود. فردینان به هیچ وجه آدم میهن‌پرستی محسوب نمی‌شود و حتی گه‌گاه از تحقیر فرانسویان لذتی پنهانی می‌برد. با این همه، خطر حضور در میدان جنگ را به جان می‌پذیرد، بلکه این‌چنین از زندگی عاطل و باطلی که داشته رها شود و به برکت انضباط نظامی، تحولی در شخصیت خویش پدید آورد. اما زهی خیال باطل! او در جنگ با صحنه‌ها و رویدادهایی بی‌نهایت وحشتناک و آزاردهنده مواجه می‌شود و از آن‌جا که روحیه‌ای حساس و آسیب‌پذیر دارد، لطمه‌های روحی و روانی سختی را متحمل می‌گردد. چنان‌که تا مدت‌ها خواب‌هایش آشفته و آمیخته با کابوس‌های هولناک و سیاه می‌شوند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سفر به انتهای شب

باری، پس از اتمام جنگ نیز روزگار روی خوشی به فردینان نشان نمی‌دهد. از اواسط کتاب صوتی سفر به انتهای شب، خواننده در حالی فردینان را همراهی می‌کند که او روز از پی روز پی لقمه‌نانی می‌دود و هر جا که چشم می‌گرداند، جز آزار و سرخوردگی و تحقیر، چیزی نمی‌بیند. البته که ستاره‌ی بخت برای لحظه‌ای گذرا چشمکی به او می‌زند و فردینانِ جوان طی ایامی کوتاه طعم ناب عشق را می‌چشد. اما این عشق نیز چندان دوامی ندارد و معشوق خیلی زود از کف او می‌رود.

لویی فردینان سلین در کتاب صوتی سفر به انتهای شب به شکلی بی‌رحمانه بر سیاهی‌های زندگی تأکید می‌کند. در این رمان به‌ندرت می‌توانیم صحنه یا فرازی را بیابیم که به نحوی حاکی از بداندیشی سرنوشت، پوچی زندگی و فرومایگی آدمی نباشد. چنان‌که بسیاری از خوانندگان عادی پس از چند صفحه خواندن، از این حجمِ نکبت و سیاهی رنجیده می‌شوند و کتاب را کنار می‌گذارند. اما خواننده‌ای که همت کند و تا پایان با روایت سلین همراه شود، تجربه‌ی ادبی ناب و کم‌نظیری را پشت سر می‌گذارد. و کسی چه می‌داند؟ چه بسا چنین خواننده‌ای دریابد که در اعماق شبِ سیاهی که سلین به تصویر کشیده، می‌توان بارقه‌هایی از نور و امید را نیز یافت. به‌خصوص به این خاطر که سلین علی‌رغم زبان تلخ و گزنده‌ای که دارد، در نهایت به حال پریشانِ انسان دل می‌سوزاند و حتی به شیوه‌ی غریب خود، به نوع بشر عشق می‌ورزد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سفر به انتهای شب

کتاب سفر به انتهای شب اولین اثری بود که نام سلین را بر سر زبان‌ها انداخت. نامی که البته خیلی زود، با اظهارنظرهای یهودستیزانه‌ی نویسنده، لکه‌دار شد. لویی فردینان سلین هنوز که هنوز است در کشور فرانسه نویسنده‌ای بدنام و بی‌آبرو محسوب می‌شود. با این همه، زندگی و عقاید شخصی او هرچه بوده باشد، چیزی از ارزش ادبی آثارش کاسته نمی‌شود. آثاری که بی‌گمان برای مدت‌های مدید خوانده خواهند شد و خوانندگان بسیاری را از چشمه‌ی گوارای ادبیات ناب سیراب خواهند کرد.

کتاب صوتی سفر به انتهای شب کاری از نشر صوتی آوانامه است. گفتنی است که نسخه‌ی الکترونیک این کتاب نیز (محصول نشر جامی، با ترجمه‌ی بی‌نقص فرهاد غبرایی) در کتابراه موجود است.

جوایز و افتخارات کتاب سفر به انتهای شب

  • حضور در فهرست «صد کتاب قرنِ» نشریه‌ی لوموند
  • از پرفروش‌ترین عناوین ادبیات فرانسه در قرن بیستم
  • برنده‌ی جایزه‌ی تئوفراست

نکوداشت‌های کتاب سفر به انتهای شب

  • سفر به انتهای شب بهترین کتابی‌ست که طی دو هزار سال گذشته نوشته شده! (چارلز بوکوفسکی، نویسنده‌ی مشهور آمریکایی و خالق کتاب عامه‌پسند)
  • شکی نیست که سفر به انتهای شب یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های قرن بیستم است. باید اذعان کنیم که بدون سلین، هنری میلر، جک کرواک یا بسیاری از نویسندگان بزرگِ پس از او وجود نمی‌داشتند. (جان بانویل)

کتاب صوتی سفر به انتهای شب مناسب چه کسانی است؟

کتاب صوتی سفر به انتهای شب، محصول انتشارات آوانامه، بیش از همه برای علاقه‌مندان به رمان‌های واقع‌گرا مناسب خواهد بود. علاقه‌مندان به ادبیات فرانسه و دوست‌داران طنز سیاه نیز احتمالاً از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی سفر به انتهای شب می‌شنویم

خوب، معلوم است که همه در انتظار پایین آمدن میزان الحراره روز به روز خرفت‌تر می‌شدند. دعواهای عجیب و غریبِ تمام‌نشدنی فردی و جمعی تمام مدت ادامه داشت. نظامی‌ها علیه کارمندها، کارمندها علیه تاجرها، و بعد دوتای این‌ها علیه آن یکی دیگر، و آن‌وقت همه‌ی این‌ها علیه سیاه‌پوست‌ها و بالاخره سیاه‌پوست‌ها علیه خودشان. به این ترتیب همان مختصر توش و توانی هم که از دست مالاریا و تشنگی و آفتاب در می‌رفت، آنقدر در راه این نفرت‌های گزنده و سمج به مصرف می‌رسید که خیلی از مستعمراتی‌ها بالاخره همان‌جا زرتشان قمصور می‌شد. همه همدیگر را نیش می‌زدند. درست مثل یک مشت عقرب.

به هر صورت، این بلبشوی سراسر خشونت‌بار در چهارچوب قوای پولادین انتظامی احاطه می‌شد. درست مثل بلبشوی یک مشت خرچنگ درون یک سبد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
13 دقیقه
فصل یک
30 دقیقه
فصل دو
25 دقیقه
فصل سه
46 دقیقه
فصل چهار
36 دقیقه
فصل پنج
32 دقیقه
فصل شش
77 دقیقه
فصل هفت
12 دقیقه
فصل هشت
26 دقیقه
فصل نه
43 دقیقه
فصل ده
42 دقیقه
فصل یازده
63 دقیقه
فصل دوازده
46 دقیقه
فصل سیزده
18 دقیقه
فصل چهارده
21 دقیقه
فصل پانزده
30 دقیقه
فصل شانزده
19 دقیقه
فصل هفده
36 دقیقه
فصل هجده
39 دقیقه
فصل نوزده
27 دقیقه
فصل بیست
32 دقیقه
فصل بیست‌ویک
30 دقیقه
فصل بیست‌ودو
15 دقیقه
فصل بیست‌وسه
33 دقیقه
فصل بیست‌وچهار
15 دقیقه
فصل بیست‌وپنج
52 دقیقه
فصل بیست‌وشش
24 دقیقه
فصل بیست‌وهفت
17 دقیقه
فصل بیست‌وهشت
23 دقیقه
فصل بیست‌ونه
20 دقیقه
فصل سی
16 دقیقه
فصل سی‌ویک
32 دقیقه
فصل سی‌ودو
38 دقیقه
فصل سی‌وسه
18 دقیقه
فصل سی‌وچهار
36 دقیقه
فصل سی‌وپنج
23 دقیقه
فصل سی‌وشش
42 دقیقه
فصل سی‌وهفت
4 دقیقه
فصل سی‌وهشت
25 دقیقه
فصل سی‌ونه
62 دقیقه
فصل چهل
64 دقیقه
فصل چهل‌ویک
19 دقیقه
فصل چهل‌ودو
17 دقیقه
فصل چهل‌وسه
66 دقیقه
فصل چهل‌وچهار
18 دقیقه
فصل چهل‌وپنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سفر به انتهای شب
نویسنده
مترجمفرهاد غبرایی
راویمهبد قناعت پیشه
ناشر چاپیانتشارات جامی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۳ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سفر به انتهای شب

Mehrdad Sajjad
۱۴۰۳/۱/۱۳
این کتاب مثل یک سیلیِ محکم به صورتِ تمام تصوراتِ قشنگِ تو از دنیاست. یک سفرِ پرماجرا به اعماقِ تاریکیِ وجودِ آدمیزاد. داستانِ یه آدمِ بدبینِ واقع بینتو این کتاب با "باردامو" همراه می شی، یه آدمِ بدبینِ واقع بین که از هیچ چیزِ دنیا خوشش نمی آد. از جنگ و بی عدالتیِ دنیا گرفته تا پوچیِ زندگیِ آدم ها. سفر به سرزمین هایِ وحشی باردامو تو این سفرِ پرماجرا، به سرزمین هایِ وحشیِ آفریقا و اروپا می ره و با آدم هایِ مختلفی آشنا می شه. از قاچاقچی ها و روسپی ها گرفته تا دکترها و سیاستمدارها. طنزِ تلخِ سلیناما یه چیزی که این کتاب رو جذاب می کنه، طنزِ تلخِ سلینِ. سلین با قلمِ تند و تیزِ خودش، به همه چیزِ دنیا طعنه می زنه و پوچیِ زندگیِ آدم ها رو به نمایش میگذاره.
Leila Arefi Arefi
۱۴۰۳/۱/۲۱
سلام. کتاب صوتی سفر به انتهای شب بنظر من بیشتر از اینکه رمان باشه، زندگینامه هستش. داستان پسر جوان فقیری که اول به ارتش برای جنگ و دفاع از وطن میپیونده اما بعداز حضور در جبهه و دیدن واقعیات پشیمون میشه و با تلاش زیاد خودش رو به یکی از مستعمرات فرانسه میرسونه اما اونجا هم به زندگی که فکر میکرده دست پیدا نمیکنه و روزگار سختی رو میگذرونه. در کل کتابی که با علاقه بخوام گوش کنم نبود اما هر کتابی ارزش یک بار خوندن و گوش کردن رو داره قطعا
انسیه عرفان
۱۴۰۳/۲/۱
کتاب سفر به انتهای شب داستان مردیه که در تمام زندگی با نگاهی تلخ به زندگی و جهان نگاه می‌کنه، بنابراین مفاهیم زیادی براش از معنا تهی میشه. کتاب پر از جملاتی که بارها باید خوند یا شنید و بهش فکر کرد. سایه ناامیدی و پوچی در سراسر داستان حاکمه و بسیار قابل تأمله. به نظر من جزو کتابایی که میشه دو یا سه بار شنیدش. اجرا بسیار عالیه و ترجمه هم خوبه. پیشنهاد می‌کنم.
رسول بخشی
۱۴۰۳/۱/۱۸
قطعا کتاب ارشمندیه و یکی از مهم‌ترین رمان‌های قرن بیستم ولی زبان تلخ و نگاه بدبین سلین مناسب شرایط روحی و فکری همه نیست. به نظرم اگه در شرایط روحی خوبی قرار ندارید سمت این کتاب نرید. از طرفی اگر به آثار بوکوفسکی علاقمندین (به خصوص کتاب ساندویچ ژامبون) به نظر این کتاب می‌تونه به درک بهتری از اثار بوکوفسکی کمک کنه چراکه بسیار متاثر از سلین بوده.
داوود نقدی پور
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
بهترین کتابی که خوندم. ولی دوباره دوست داشتم صوتی هم گوش بدم. راوی هم خوب کتاب رو می‌خونه.
Amirtaher Shahri
۱۴۰۳/۱/۱۰
نثر منحصر به فرد و خودمانی و ضد جنگ بودن عقایدش بسیار زیبا بود. حتما توصیه میکنم
Mehdi Nik
۱۴۰۳/۱/۱۹
کتابی خوب و قابل تامل، ترجمه‌ای خوب و شسته رفته و روایت هم مسلط و گیرا.
امیر مرادی
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
بهترین رمانی که طی ۲۰۰۰ سال پیش تصنیف شده است. (به نقل از بوکوفسکی)
ثمین رئوف
۱۴۰۳/۱/۱۲
بیان روای فوق العاده هست.
انکار خود آدم اونجا حضور داره
Sam.Gh
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
درفصل هفده، راوی محترم
شدت و حدت را اشتباه تلفظ کرده‌اند.
مهتاب یاراحمدی
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
یک کم نثر داستان خشن است و برای همه مناسب نیست
hasan.abasnezhad
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
کتاب بسیار خوبیه راوی هم عالی خونده
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سفر به انتهای شب

برای دریافت کتاب صوتی سفر به انتهای شب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.