معرفی و دانلود کتاب شباویز

عکس جلد کتاب شباویز
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شباویز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شباویز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شباویز

کتاب شباویز مجموعه‌ی اشعار مسلم حبیبی عبدالیوسفی است. این اثر در قالب دوبیتی سروده شده و با روایت عاشقانه‌ی خود از یار و دیار، شما را به دنیای درونی شاعر دعوت می‌کند.

درباره‌ی کتاب شباویز

اثری که در مقابل خود می‌بینید، یکی از جدیدترین مجموعه اشعار در قالب دوبیتی است. مسلم حبیبی عبدالیوسفی، سراینده‌ی کتاب شباویز، از کوچ‌نشینان شهر خرامه در استان فارس است که طبیعت پاک و زنده‌ی محل زندگی‌اش روح او را مانند باباطاهر عریان از خواب روزمرگی بیدار و افق‌های دور از دسترس انسان شهرنشین را به او عرضه کرده است.

کتاب با مصاحبه‌ای آغاز می‌گردد که شاعر در آن داستان زندگی خود را سربسته برای دیگران افشا می‌کند. سپس روح‌الله نبی عبدالیوسفی، حبیب فتحی و پریوش خسروی نکته‌سنجانه به نقد سروده‌های مسلم حبیبی عبدالیوسفی می‌نشینند. هر کدام این افراد به شیوه‌ای قلم او را می‌ستایند. خسروی اعلام می‌کند که حبیبی، امپراطور دو بیتی امروز ایران است، دیگری او را پدیده‌ای در شعر فولکلور به شمار آورد و یکی او را آینه‌ای تمام قد از فرهنگ و دیارش می‌داند که خصوصیتی تحسین‌برانگیز است. در مجموع باید گفت کتاب شباویز بدون شک یکی از کم‌مانندترین دفترهای شعر فارسی است که در عصر حاضر سروده شده و مطالعه‌ی آن می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش برای شما باشد.

کتاب شباویز مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این اثر به علاقه‌مندان اشعار ایرانی، خصوصا قالب دوبیتی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب شباویز می‌خوانیم

گستره بی‌پایان هنر، مادام که انسان بزید، ساحت تاخت خیال و عاطفه و احساس و اندیشه و هوش بشری خواهد بود و هرچندگاه تلاطم‌هایی را در پیش داشته و شعر بما هو شعر، فارغ از تقسیم‌بندی‌های مختلف ناقدان، پیوسته همپای انسان به پیش آمده و حتی در عصر علم و تکنولوژی هم هیچ رایانه هوشمندی نتوانست با کنار هم چسباندن واژگان، از دایره نظم، بالاتر رفته و جان را در محصولات کارخانه‌ای خویش بدمد.

چه بسیار کسانی بودند که سعی کردند در کارگاه‌های تولیدی خود، روح را از شعر گرفته و آن را تک بعدی نمایند، البته شاید تعدادی محصول جدید را به بازار عرضه کردند اما هیچگاه نتوانستند ذائقه دو بعدی بشر را تسخیر نمایند. ذائقه فرهنگ ایرانی از دیرباز ملازم هنر و ادبیات و شعر بوده و پیوسته این فرهنگ سترگ، نقشی قابل توجه در ادبیات جهان داشته و دارد. فرهنگ ایرانی فارغ از همه دیدگاه‌های اهل نقد که هر کدام از منظری مثل ساختارگرایی یا فرمالیستی و... به ادبیات می‌نگرد، شعرشناس و شعردوست بوده و همین توجه و گرایش عمدی، باعث شده است که شعر و ادبیات، وجه لاینفک تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم باشد.

گرچه شعر را شاعر به زبان می‌آورد اما باید در نظر داشت که وجه اصلی هنر، عرضه کردن آن است و برخلاف اظهارات برخی شاعران که "ما برای دل خودمان شعر می‌گوییم" باید در نظر داشت که عرضه کردن و پسندیده شدن توسط مخاطب یکی از محرک‌های اصلی ذوق است، و می‌توان ادعا کرد که هنر و شعر در واقع برساخته اجتماع و محیط است که بر زبان شاعر جاری می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مصاحبه علی نقی مختاری با شاعر
نقد ادبی روح‌الله نبی عبدالیوسفی
شخصیت
زبان
مفهوم
حبیب فتحی
پریوش خسروی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شباویز
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات فرنام
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات110
زبانفارسی
شابک978-622-7736-04-5
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شباویز

سجاد نجفی
۱۴۰۱/۹/۲۱
اشعار زیبایی و قابل تاملی هست، و سرودن این همه دوبیتی از کسی که حتی سیکل هم نداره قابل تحسینه اینگونه اشعا بیشتر در دیار کورش بزرگ استان فارس رواج داره
محمد معین عابدزاده
۱۴۰۱/۹/۲۷
از آن جا که روحیه شعر سرودن ذاتی و فطری است شاید این مسلم سال‌ها قبل از فطرت آن را از بر بوده
واقعا عالی
حسین
۱۴۰۲/۹/۱۹
یه کتاب پرا از دوبیتی‌های خوب و عالی
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب شباویز

برای دریافت کتاب شباویز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.