معرفی و دانلود کتاب گرایش به خودکشی: پیش‌آیندها و مداخلات (در زنان)

عکس جلد کتاب گرایش به خودکشی: پیش‌آیندها و مداخلات (در زنان)
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گرایش به خودکشی: پیش‌آیندها و مداخلات (در زنان) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گرایش به خودکشی: پیش‌آیندها و مداخلات (در زنان) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گرایش به خودکشی: پیش‌آیندها و مداخلات (در زنان)

کتاب گرایش به خودکشی: پیش‌آیندها و مداخلات (در زنان) نوشته‌ی زهرا انبارکی است؛ اثری که به بررسی عوامل اجتماعی و روانی دخیل در این عمل می‌پردازد. لازم به ذکر است که از این کتاب، می‌توانید به‌عنوان نقطه‌ی آغاز پژوهش خودکشی استفاده کنید.

درباره‌ی کتاب گرایش به خودکشی: پیش‌آیندها و مداخلات (در زنان)

خودکشی از قدیمی‌ترین کنش‌هایی است که انسان‌ها از خود نشان داده‌اند و با این وجود، اولین تحلیل آن در سال 1897 توسط امیل دورکیم، جامعه‌شناس اهل کشور فرانسه انجام شد. او بعد از انجام پژوهشی گسترده، در کتابی با همین نام به شرح دلایل، انواع و پیامدهایی که به آن‌ها دست یافته بود پرداخت. اثر او حوزه‌ای جدید را به علوم انسانی معرفی کرد که کتاب گرایش به خودکشی: پیش‌آیندها و مداخلات (در زنان) از زهرا انبارکی نمونه‌ای داخلی از تلاش‌هایی است که پس از دورکیم، برای فهم و بررسی خودکشی صورت گرفت.

باورهای دینی و عرفی ایران، شرایط را برای ثبت آمار دقیق خودکشی دشوار می‌سازد. خانواده‌های بسیاری از قربانیان این موضوع را پنهان می‌کنند یا حتی مصرانه از مَراجع قانونی می‌خواهند علت مرگ را متفاوت ثبت کند. همچنین فراوانی این متوفیان به راحتی در اختیار پژوهشگران قرار نمی‌گیرد که مجموع این عوامل، اعلام یک عدد دقیق را دشوار می‌سازد. اما متأسفانه تعداد خودکشی‌ها به شکل نگران‌کننده‌ای رو به افزایش است.

کتاب گرایش به خودکشی: پیش‌آیندها و مداخلات (در زنان) در فصل‌های ابتدایی به عواملی که احتمال ارتکاب مرگ خودخواسته را افزایش می‌دهند می‌پردازد. این شرایط از جغرافیای محل زندگی، جنسیت و وضعیت تأهل گرفته تا هنجارهای فرهنگی، باورهای دینی، جایگاه اقتصادی و گاه مسائل سیاسی را در بر می‌گیرند. زهرا انبارکی در بخش‌های بعدی سبک زندگی و مدرنیته در ایران را بررسی می‌کند و سپس به سراغ عوامل روانی دخیل در خودکشی می‌رود. سبک‌های مقابله‌ای که افراد در مواجهه با مشکلات به کار می‌گیرند بسیار متنوع است و تحت تأثیر شرایط تغییر می‌کنند.

به‌عنوان سخن پایانی باید گفت حضور همزمان نگاه اجتماعی و روان‌شناسانه این کتاب را به اثری جامعی برای شروع مطالعات در حوزه‌ی خودکشی بدل ساخته است و از طریق‌ آن می‌توانید خودکشی را از زاویه‌ی دید علم بررسی کنید.

کتاب گرایش به خودکشی: پیش‌آیندها و مداخلات (در زنان) مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان روان‌شناسی و علوم اجتماعی مخاطبان اصلی کتاب گرایش به خودکشی هستند. همچنین سایر افرادی که علاقه دارند اطلاعات بیشتری درباره‌ی خودکشی به دست بیاورند نیز می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

در بخشی از کتاب گرایش به خودکشی: پیش‌آیندها و مداخلات (در زنان) می‌خوانیم

زمان تولد جامعه مدرن بعد از جنگ جهانی اول است. در جامعه مدرن امر فرهنگی و اجتماعی نسبت به امر سیاسی و اقتصادی مرکزیت دارد. این امر متعلق به دوران معاصر است؛ معاصر به معنای 60 و 70 سال اخیر در غرب؛ یعنی زمانی که جامعه دچار دگرگونی می‌شود و پس از آن امور اجتماعی و فرهنگی در مقابل امر سیاسی و اقتصادی بیشتر اهمیت می‌یابند و مؤلفه‌های جدیدی بروز می‌کنند که به یکی از آن‌ها اشاره شد؛ نظام طبقاتی. طبقاتی بودن عمده‌ترین عنصر جامعه غربی است نظام جامعه طبقاتی یعنی جامعه‌ای که سازوکارهای طبقاتی آن معین و مشخص است. وضعیت جامعه از لحاظ طبقه بالا، متوسط و پایین معلوم است و جامعه با سامان یافتن چیزی تحت عنوان نظام طبقاتی هویت و سازوکار پیدا می‌کند.

آیا جامعه قدیم قبل از دوران مدرن طبقاتی نبود؟ در دوره فئودالیزم و یا دوره قبل از جنگ جهانی اول چطور؟ پاسخ مثبت است اما باید گفت که آن جامعه طبقاتی تنها دارای دو طبقه بود. طبقه مسلط و طبقه توده و در واقع چیزی تحت عنوان طبقه متوسط به معنی کنونی آن تقریباً در آن زیست نمی‌کرد و حضور نداشت. اتفاقی که در دوره جدید صورت گرفت؛ شکل‌گیری طبقه متوسط با هویت معین است. در دوره معاصر حجم و وزن این طبقه بسیار زیادتر شد و شایستگی برای استقرار و حیات پیدا کرد.

به زعم ما افراد و متفکرانی مانند مارکس، خیانتشان به بشریت از بابت دفاع از کمونیسم نیست حتی توجه به مفهوم عدالت و تبعیض برای او اعتبار است بلکه اشکال ایشان در حذف نادرست طبقه متوسط است و نادیده گرفتن این طبقه از طرف هر کس در دنیای مدرن خیانت است. از این بابت ما مارکس را نقد می‌کنیم و به طور جد معتقدیم مارکس عدم شایستگی‌اش به عنوان یک متفکر اجتماعی در این است که سهم طبقه متوسط را کاهش می‌دهد و پس از او دیگران هم گرفتار اشتباه شده و تحرکات اجتماعی را این گونه تبیین می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیش‌آیندها
شیوع و اهمیت
تعریف و عوامل مرتبط با خودکشی
شیوه‌های خودکشی
انواع خودکشی
زنان و خودکشی
سبک زندگی و گرایش به خودکشی
مفاهیم شبکه‌ای سبک زندگی
دنیای مدرن و سبک زندگی
تحول مفهوم سبک زندگی
چیستی سبک زندگی در ایران
سبک زندگی و هویت
تنظیم هیجان و گرایش به خودکشی
انواع سبک‌های تنظیم هیجان
راهبردهای شناختی تنظیم هیجان
مدل‌های نظری و انواع راهبردهای تنظیم‌شناختی هیجان
راهبردهای شناختی منفی تنظیم هیجان
کمال‌گرایی و گرایش به خودکشی
دور معیوب (سیکل معیوب) در روند کمال‌گرایی
ریشه‌های کمال‌گرایی
کمالگرایی به عنوان سازه‌ای تک بعدی
مدل هویت و فلت
نگاهی به مطالعات مرتبط با خودکشی
ارتباط سبک زندگی با گرایش به خودکشی
ارتباط تنظیم هیجان و گرایش به خودکشی
ارتباط کمال‌گرایی و گرایش به خودکشی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گرایش به خودکشی: پیش‌آیندها و مداخلات (در زنان)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات فرنام
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-622-7736-30-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب گرایش به خودکشی: پیش‌آیندها و مداخلات (در زنان)

برای دریافت کتاب گرایش به خودکشی: پیش‌آیندها و مداخلات (در زنان) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.