معرفی و دانلود کتاب شرلوک هلمز در محلول هفت درصدی

عکس جلد کتاب شرلوک هلمز در محلول هفت درصدی
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شرلوک هلمز در محلول هفت درصدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شرلوک هلمز در محلول هفت درصدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شرلوک هلمز در محلول هفت درصدی

نیکولاس مایر در کتاب شرلوک هلمز در محلول هفت درصدی که در گروه پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار دارد، به ماجرای همکاری شرلوک هلمز و زیگموند فروید می‌پردازد. جان میلیون‌ها انسان به موفقیت آن‌ها بستگی دارد. این دو نابغه درگیر توطئه‌ای بین‌المللی می‌شوند و ماجرا ابعاد گسترده و پیچیده‌ای پیدا می‌کند.

شخصیت شرلوک هلمز را سر آرتور کانن دویل خلق کرده است اما دیگر متعلق به این نویسنده‌ی انگلیسی نیست و جزئی جذایی‌ناپذیر از ادبیات جهان محسوب می‌شود. هلمز نخستین کارآگاه ادبیات نیست، اما بدون شک محبوب‌ترین و باهوش‌ترین آن‌هاست. در چنین شرایطی کاملاً طبیعی است که نویسندگان دیگر هم برای نوشتن درباره‌ی این شخصیت، وسوسه شوند. یکی از نویسندگانی که نتوانست در مقابل این وسوسه مقاومت کند نیکولاس مایر (Nicholas Meyer) بود که چند کتاب درباره‌ی ماجراجویی‌های این کارآگاه نابغه نوشت.

خلاصه داستان شرلوک هلمز در محلول هفت درصدی:

راوی این داستان نیز مانند بیشتر آثار سر آرتور کانن دویل، دکتر واتسن دوست‌داشتنی است که هیچ‌گاه هلمز را تنها نمی‌گذارد. ماجرای شرلوک هلمز در محلول هفت درصدی (The seven percent solution) در روزگار عجیبی می‌گذرد و دنیا به سمت جنگ جهانی نخست می‌رود.

هلمز سخت بیمار و معتاد به کوکائین است و دوست همیشگی او یعنی واتسن چاره را نزد دکتر زیگموند فروید می‌یابد و به همین علت هلمز را نزد این دکتر می‌برد تا شاید بتواند او را وادار به ترک اعتیاد کند. هلمز و واتسن سوار قطارِ سریع‌السیر می‌شوند تا به وین بروند. هلمز نزد فروید می‌ماند و تحتِ درمان قرار مى‌گیرد و این اتفاق تنها آغاز دوستی، همکاری و رابطه‌ی عمیق این دو شخصیت نابغه است. هلمز به دلیل اقامت در منزل فروید با سایر بیماران این دکتر نیز آشنا می‌شود و مصاحبت او با یکى از بیماران، او را درگیر ماجرای عجیب و خطرناکی مى‌سازد که ابعاد آن، گسترده‌تر و پیچیده‌تر از چیزی است که حتی فکرش را می‌کرد.

این کتاب در سال 1974 انتشار یافت و علاوه بر این‌که در گروه پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفت، در همان ایام توانست بسیاری از منقدان ادبی را از خود راضی کند تا جایی که مجله‌ی تایم این کتاب را دنباله‌ای باشکوه بر افسانه‌ی شرلوک هلمز قلمداد کرد و روزنامه ایوینینگ آن را سرگرم‌کننده و ارزشمند براى طرفداران هلمز دانست.

اقتباس سینمایی از کتاب شرلوک هلمز در محلول هفت درصدی:

این رمان جذاب و خواندنی به حدی مورد استقبال عمومی قرار گرفت که در سال 1976 فیلمی بر اساس آن ساخته شد و فروش قابل توجهی در گیشه کسب کرد.

نکوداشت‌های کتاب شرلوک هلمز در محلول هفت درصدی:

- داستانی بسیار خوب و خواندنی و یک ماجراجویی فوق‌العاده. (Chicago Tribune)
- کتابی درخشان و بی‌اندازه مفرح. (Book Depository)
- پدر تمامی داستان‌های مدرن شرلوک هلمز. (New York Times)

نیکولاس مایر را بیشتر بشناسیم:

نیکولاس مایر نویسنده‌‌ی آمریکایى و آلمانی‌تباری است که در سال 1945 به دنیا آمد. عمده‌ی شهرت وی به کارگردانی دو قسمت از مجموعه فیلم‌های پیشتازان فضا بازمی‌گردد. نیکلاس با بهره‌گیرى از ساختارِ داستان‌هاى گوتیک چند رمانِ جذاب و پرفروش بر مبناى شخصیتِ هلمز نوشته است که با استقبال بسیار خوبی مواجه شده‌اند.

در بخشی از کتاب شرلوک هلمز در محلول هفت درصدی می‌خوانیم:

لازم به توضیح نیست که نیمه‌ى دوم اپرا هرقدر هم که جالب بود در برابرِ شگفتى ناشى از افشاىِ هویت زنى که در لژ کنارِ بارون نشسته بود جاذبه خود را از دست داد. مغزم با تمامِ توان خود مى‌کوشید اطلاعاتى را که به دست آورده بود تحلیل کند. براى حلِ این مشکل نمى‌توانستم از هلمز کمک بگیرم. وقتى پرلود242 در حال اجرا بود سعى کردم با او صحبت کنم اما هلمز که مسحورِ موسیقى شده بود انگشت بر لب گذاشت و مرا به سکوت دعوت کرد.

حال احتمالاتِ دیگرى مطرح مى‌شدند. امکان داشت این زن واقعا بیوه افسانه‌اى اشراف‌زاده‌ى جنگ‌افروز باشد. شاید هم شیاّدى بیش نبود. اگر واقعا همان بود که ادعا مى‌کرد باید اعتراف کنم که ظاهرش هم با این فرض بیشتر سازگارى داشت پس موکلِ ما که بود، چطور به اطلاعاتى تا این حد خصوصى دست یافته بود و چرا او را دزدیده بودند؟

نگاهى به فروید انداختم و دیدم که او نیز غرقِ تفکر است. در نگاهِ اول به‌نظر مى‌رسید که مردِ بازیگر را تماشا مى‌کند اما لرزشِ پلک‌هایش نشان مى‌دادند که در افکارِ خود غوطه‌ور است.

در کالسکه کروکى که پس از پایان نمایش ما را به منزل رساند هلمز از گفت‌وگو درباره پرونده نانسى خوددارى کرد و تنها به ارائه تفسیرى از نحوه اجراى اپرا اکتفا نمود.

وقتى به منزل رسیدیم و همگى در اتاقِ کار دکتر جمع شدیم فروید به همسرش شب‌بخیر گفت و براى ما براندى و سیگار آورد. من هردو را قبول کردم اما هلمز به خوردنِ یک قطعه شیرینى که از ظرفِ چینى سفیدرنگى در آشپزخانه برداشته بود اکتفا کرد. تازه در صندلى‌هایمان نشسته بودیم و مى‌خواستیم درباره‌ى این پرونده صحبت کنیم که هلمز زیر لب عذرخواهى کرد و گفت یک دقیقه بعد باز مى‌گردد. وقتى او از اتاق بیرون رفت فروید با چهره‌اى درهم به من نگاه کرد و گفت: «به من هم اجازه مى‌دهید دکتر؟ یا شاید بهتر باشد با من بیائید.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: مسئله
فصل اول: پرفسور موریارتى
فصل دوم: چیزى شبیه به شرح حال
فصل سوم: اخذ تصمیم
فصل چهارم: میان پرده در پال مال
فصل پنجم: سفرى در میان مه
فصل ششم: توبى شاهکار مى‌کند
فصل هفتم: رویاروئى
بخش دوم: راه‌حل
فصل هشتم: تعطیلات دوزخى
فصل نهم: درباره ویلن و بازى تنیس
فصل دهم: مطالعه‌اى در هیسترى
فصل یازدهم: دیدار از اپرا
فصل دوازدهم: افشاگرى‌ها
فصل سیزدهم: نظریه‌پردازى‌هاى شرلوک هلمز
فصل چهاردهم: شرکت در تشییع جنازه
فصل پانزدهم: تعقیب!
فصل شانزدهم: آنچه بعدا روى داد
فصل هفدهم: آخرین مسئله

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شرلوک هلمز در محلول هفت درصدی
نویسنده
مترجمرامین آذربهرام
ناشر چاپیانتشارات مروارید
سال انتشار۱۳۸۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-964-191-009-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شرلوک هلمز در محلول هفت درصدی

کتابخوان تنها
۱۴۰۱/۹/۲۶
بخش زیادی از کتاب صرف حل معمای کتاب نمیشه و این یه نقطه ضعف بزرگه! واقعاً هیچ کس مثل کانن دویل نمیتونه درباره شرلوک بنویسه، در مجموع ۷ از ۱۰
Amir Ho3ein
۱۴۰۰/۲/۲۷
کتاب کاملا سعی در تخریب شخصیت شرلوک دارد
mohammad amin dehmollaei
۱۴۰۰/۷/۹
مثل همیشه فوق العاده
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب شرلوک هلمز در محلول هفت درصدی

برای دریافت کتاب شرلوک هلمز در محلول هفت درصدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.