معرفی و دانلود کتاب ماجرای بازنده‌ی خوش شانس

عکس جلد کتاب ماجرای بازنده‌ی خوش شانس
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجرای بازنده‌ی خوش شانس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجرای بازنده‌ی خوش شانس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجرای بازنده‌ی خوش شانس

کتاب ماجرای بازنده‌ی خوش شانس یکی از جذاب‌ترین و بهترین داستان‌ها از مجموعه کتاب‌های پری میسون نوشته ارل استنلی گاردنر است. این کتاب ماجرای جوان ثروتمندی را روایت می‌کند که پس از تصادف با مردی، ظاهرا باعث مرگ او شده است.

درباره کتاب ماجرای بازنده‌ی خوش شانس:

شخصیت پِری میسون برای نخستین بار در سال 1933 توسط ارل استنلی گاردنر خلق شد. این نویسنده‌‌ی بااستعداد، با الهام گرفتن از تجربه‌های شخصی از حرفه وکالت خود دست به قلم برد و داستان‌هایی خارق‌العاده را روی کاغذ آورد. گاردنر در طول عمر خود بیش از 80 جلد رمان و داستان کوتاه با شخصیت پری میسون منتشر کرد. محبوبیت این شخصیت زمانی به اندازه شرلوک هلمز بود و به عنوان یکی از ماهر‌ترین وکلای تاریخ ادبیات، شهرت چشمگیری به دست آورد.

ماجرای بازنده‌ی خوش شانس (The Case of the Lucky Loser) یکی از هیجان انگیزترین کتاب‌های مجموعه پری میسون به شمار می‌رود. در این داستان جوانی ارث زیادی به او رسیده و متهم شده که مردی را با اتومبیل زیر گرفته و به قتل رسانده است. این جوان که تد بالفور نام دارد از میسون نامدار می‌خواهد که وکالتش را بر عهده بگیرد و به او کمک کند. بالفور مدعی می‌شود که در هنگام تصادف حالت عادی و متعادلی نداشته و چیزی از واقعیت که برایش رخ داده به یاد نمی‌آورد. میسون پس از آغاز تحقیقاتش درمی‌یابد که در شب حادثه فرد دیگری پشت فرمان اتومبیل بالفور نشسته بوده و کالبد شکافی نشان می‌دهد مقتول بر اثر اصابت گلوله مرده نه به خاطر تصادف. با ادامه روند تحقیقات همه چیز پیچیده‌تر می‌شود و میسون خود را در مقابل شرایط پیچیده‌ای می‌یابد که باید هر طور شده موکلش را از آن برهاند.

اقتباس از کتاب ماجرای بازنده‌ی خوش شانس:

در مدت زمان 80 سالی که از انتشار کتاب‌های پری میسون (Perry Mason Series) می‌گذرد، اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی بسیاری از این مجموعه صورت گرفته است. در سال 2020 شبکه HBO سریالی کوتاه بر اساس این مجموعه ساخت.

در سال 1957 سریالی به نام ماجراهای پری میسون از تلویزیون آمریکا با بزی ریموند بر پخش شد که طرفداران بسیار زیادی در زمان خود داشت و تا سال 1966 به عنوان یکی از موفق‌ترین سریال‌های تلویزیونی پلیسی – دادگاهی شناخته می‌شد.

کتاب ماجرای بازنده‌ی خوش شانس مناسب چه کسانی است؟

اگر از طرفداران رمان‌های پلیسی و معمایی هستید، مطالعه این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

با ارل استنلی گاردنر بیشتر آشنا شویم:

وکیل و نویسنده اهل آمریکا ارل استنلی گاردنر (Erle Stanley Gardner) در سال 1889 متولد شد. دوران کودکی و نوجوانی را در ایالات ماساچوست گذراند و بعد وارد دانشکده حقوق در ایندیانا شد و تحصیلاتش را نیمه کره رها کرد و به مشاغلی خرد روی آورد. بالاخره در 1919 مدرک وکالتش را دریافت کرد. در سال 1923 بر اساس تجربیاتی که از کارش به دست آورده بود شروع به نوشتن داستان‌ها و رمان‌هایی با مضمون پلسی و جنایی و معمایی نمود که آن‌ها را با نام مستعار در نشریات منتشر می‌کرد و حق التالیفی ناچیز بابت آن‌ها دریافت می‌کرد. شکوفایی او در سال 1933 با شخصیت پری میسون رقم خورد. نخستین اثری که این شخصیت در آن ظاهر شد پنجه خونین نام داشت. ارل استنلی گاردنر به خاطر نگارش مجموعه آثارش توانست در سال 1952 معتبر‌ترین جایزه ادبیات پلیسی جهان، جایزه ادگار را از آن خود کند.

در بخشی از کتاب ماجرای بازنده‌ی خوش شانس می‌خوانیم:

قاضی کادول در صندلی‌اش جابه‌جا شد، نگاهی به صحن دادگاه انداخت و گفت: «برای تئودور بالفور درخواست حکم آزادی شده. اوراق مربوط تنظیم و اسناد لازم آماده شده‌اند. اکنون زمان طرح دلایل درخواست حکم است. گمان می‌کنم مدارک لازم طبق روال متداول دادرسی تنظیم و از سوی دادستانی ارائه شده‌اند.»

راجر فاریس، معاون دادستانی بخش، از جا برخاست و گفت: «درست است عالیجناب. ما ادعانامه‌ای تنظیم کرده‌ایم که براساس آن تد بالفور به قتل شخصی به نام جکسون ایگان متهم شده که زنده بوده است. قتل با قصد قبلی و سوء‌نیت بوده و به‌همین‌دلیل جنایت از نوع درجه یک به حساب می‌آید.

دادستانی هیچ اعتراضی ندارد که آقای تئودور بالفور آقای پری میسون را به‌عنوان وکیل مدافع انتخاب کرده و ایشان می‌توانند در هر ساعتی که مایل باشند و به‌هردلیل با موکلشان ملاقات کنند.»

قاضی کادول نگاهی به میسن ‌انداخت و گفت: «به‌این‌ترتیب تصریح شده که مدارک بایگانی شود و متهم همچنان در بازداشت بماند.»
میسن گفت: «خیر عالیجناب.»
قاضی کادول از جا جست: «چی؟»
میسن گفت: «چنین تصریحی در کار نیست.»

قاضی کادول بی‌درنگ گفت: «بسیار خوب، به‌هرحال دادگاه روال‌ عادی خودش را طی می‌کند. قطعاً این مرد به ارتکاب قتل متهم شده... یک لحظه صبر کنید. دادگاه نمی‌تواند ادعانامه‌ی دادستان را بپذیرد. آقای دادستان شما باید به‌عنوان شاهد سوگند بخورید، مگر اینکه ادعا کنید بعضی از مفاد ادعا‌نامه در حین دادرسی اثبات خواهند شد.»

«همین‌طور است عالیجناب. حقایق ‌انکارناپذیرند. اگر چنین نبود، دادگاه می‌تواند با مراجعه به مدارک موجود حقیقت را کشف کند.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجرای بازنده‌ی خوش شانس
نویسنده
مترجمرامین آذربهرام
ناشر چاپیانتشارات فرهنگ تارا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات228
زبانفارسی
شابک978-600-92031-5-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماجرای بازنده‌ی خوش شانس

پیمان هنرور
۱۴۰۰/۱۲/۶
کتاب خوبی بود، شخصیت پردازی و روال داستان پرکشش و قابل تحسین هست. نویسنده کتاب در آمریکا روزانه پنجاه هزار نسخه از کتابهاش فروش میرفته با این وجود در ایران کتابهاش ترجمه نشده و گمنام هست. خواندن این کتاب رو به همه کسانی که از داستانهای پلیسی جنایی و معمایی خوششون میاد توصیه میکنم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب ماجرای بازنده‌ی خوش شانس

برای دریافت کتاب ماجرای بازنده‌ی خوش شانس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.