معرفی و دانلود کتاب شما به خودتان معتاد هستید

عکس جلد کتاب شما به خودتان معتاد هستید
قیمت:
۶۹۹۰۰ ۳۴,۹۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شما به خودتان معتاد هستید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شما به خودتان معتاد هستید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شما به خودتان معتاد هستید

کتاب شما به خودتان معتاد هستید نوشته‌ی نوح بلومنتال به شرح این موضوع می‌پردازد که چرا با وجود تلاش‌های بی‌شمار، نمی‌توانید تغییری را که مدّنظرتان است، در خود ایجاد کنید. درست است که برای تحول به اراده نیاز است، اما اراده و تصمیم به تغییر همیشه کفایت نمی‌کند. این کتاب دلایل کافی نبودن اراده و روشی اصولی برای رسیدن به تغییرهای موردِنظرتان را به شما می‌آموزد.

درباره کتاب شما به خودتان معتاد هستید

خود اعتیادی چیست؟ این عبارت به مفهوم عادات و رفتارهایی که شما در طول روز و در زندگی عادی از خود بروز می‌دهید اشاره دارد. رفتارها و عاداتی که زمانی که ناراحت یا آزرده هستید یا احساسات منفی ای دارید از خود بروز می‌دهید تا دیگران را راضی و خشنود نگه دارید، اما در اصل خودتان حال خوبی ندارید. نوح بلومنتال (Noah Blumenthal) در کتاب شما به خودتان معتاد هستید (You're Addicted to You) به شما کمک می‌کند از شر این عادات بد و مخرب خود رها شوید و بتوانید تغییراتی که همیشه دنبالش بودید را در زندگی خود ایجاد کنید. خلاصی از عادات بد و جایگزینی آن‌ها کار آسانی نیست و می‌دانید که نیازمند اراده است، اما حتماً دیده‌اید که گاهی افرادی هستند که اراده‌ی کافی دارند، اما نمی‌توانند تغییر کنند. پس چرا این اتفاق می‌افتد؟ موضوع این است که بدانید و بپذیرید که شدت خود اعتیادی، نوع آن، تلاشی مورد نیاز، تعهد و انرژی‌ای که هرکس باید روی آن بگذارد با دیگری متفاوت است؛ بنابراین اگر کسی یک ماه زمان نیاز داشت، دلیل نمی‌شود دیگری همان میزان نیاز داشته باشد و اصلاً حتی ممکن است دائمی کردن یک تغییر زمان زیادی به طول بینجامد.

نوح بلومنتال در کتاب شما به خودتان معتاد هستید که ابوذر کرمی آن را ترجمه کرده شما را با چهار گروه از افراد آشنا می‌کند: «غلام حلقه‌به‌گوش، آدم بلبل‌زبان، زنبور کارگر و عیب‌جو.»

غلام حلقه‌به‌گوش: عادات این دسته از افراد بر محور راضی نگه‌داشتن انسان‌ها است. این افراد آن‌قدر خوشحالی دیگران برایشان اهمیت دارد که بعد از مدتی متوجه می‌شوند دیگر توجهی به خودشان نمی‎‌کنند و بین امیال و آرزوهای ناکام و احساس سرخوردگی مداوم تنها مانده‌اند. باوجود سخت بودن اما این ویژگی تغییرپذیر است.

برای آشنایی با دسته‌های دیگر و روش تغییر نسخه کامل کتاب را خریداری کرده و آن را به‌صورت کامل بخوانید.

نکوداشت‌های کتاب شما به خودتان معتاد هستید

  • در تمام زندگی کاری‌ام به‌دنبال کمک به مردم برای غلبه بر خودکوبی و تقویت خود بوده‌ام. نوح بلومنتال شیوه‌ی درست آن را یافته است. (دکتر جیمز. او. پروشسکا نویسنده کتاب تغییراتی برای بهترشدن)
  • نوح بلومنتال راهی ساده اما اجرایی برای تغییر شخصی پیدا کرده است. در دروانی که انتظار می‌رود همه چیز سریع و خودکار پیش برود این کتاب راهی تازه برای مشکلات و تقلاهایمان در زندگی و درنظرگرفتن زمان برای به واقعیت تبدیل کردن و ابدی بودن تغییرات در رفتارمان ارائه داده است. (ایتن شواتز رئیس شرکت مشاوره تجاری)
  • امروزه فرهنگ ما تمرکز بسیار زیادی بر روی تغییرات شخصی، از تغییر وزن گرفته تا نحوه رهبری دارد. کتاب شما به خودتان معتاد هستید نوشته‌ی نوح بلومنتال برای شما راه‌هایی مؤثر و دقیق ارائه می‌دهد تا تغییراتی که همیشه از زیر آن‌ها درمی‌رفتید را در خود ایجاد کنید. (کیث آلرد - استاد دانشگاه مدرسه دولتی کندی و دانشگاه هاروارد و بنیان‌گذار سایت TheCommonInterest.org)

کتاب شما به خودتان معتاد هستید مناسب چه کسانی است؟

این کتاب را به همه‌ی کسانی که قصد شناسایی و ایجاد تغییرات مثبت در زندگی خود را دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

با نوح بلومنتال بیشتر آشنا شویم

نوح بلومنتال، متولد 1972 و دانش‌آموخته‌ی کارشناسی روان‌شناسی از دانشگاه برندی و روان‌شناسی سازمانی از دانشگاه کلمبیا است. او رئیس و بنیان‌گذار شرکت مشاوره‌ی «اصول رهبری» است که در زمینه‌ی آموزش اجرایی، رشد گروهی و رهبری فعالیت دارد. او تا به‌ حال مشاور و مربی گروه‌های و شرکت‌هایی مثل «مت لایف»، «جانسون اند جانسون»، «فرست انرژی» و ... نیز بوده. نوح بلومنتال تا به‌ حال به صدها مدیر آموزش داده تا بتوانند تغییراتی مهم و دشوار را در زمینه‌ی کاری خود ایجاد کنند. علاوه‌ بر آن، او به برگزاری کارگاه‌هایی در زمینه‌ی تغییر رفتارهای ریشه‌دار می‌پردازد.

در بخشی از کتاب شما به خودتان معتاد هستید می‌خوانیم

مردم از کلمه‌ی اعتیاد برای توصیف دامنه‌ای از رفتارها و ویژگی‌ها استفاده می‌کنند. اعتیاد انواع گوناگون دارد: اعتیاد به مواد مخدر، اعتیاد به آمیزش، اعتیاد به پرخوری، و اعتیاد به سرقت از مغازه. مردم می‌گویند به غذا یا تناسب اندام، مشکلات یا بیسبال معتاد می‌شوند. اما معتاد شدن به خویشتن به چه معناست؟

اعتیادهای متعدد و مختلفی وجود دارد که بعضی از آن‌ها می‌تواند زندگی هرکس را نابود کند. قرار نیست این کتاب، جایگزینی برای درمان اعتیادهای بالینی باشد. اعتیادهایی که در این صفحات درباره‌شان بحث می‌کنیم رفتارهایی هستند که هر روز نشان می‌دهید. آن‌ها عادات و شیوه‌های معمول هستند؛ اعمالی که در مواجهه با همکارانتان، همسرتان و فرزندانتان انجام می‌دهید؛ رفتارهایی که وقتی ناراحت یا آزرده یا عصبانی می‌شوید یا از خودتان اطمینان ندارید، بروز می‌کند.

این رفتارها در همه‌ی حوزه‌های زندگی بروز می‌کند. کسی از شما انتقاد می‌کند و شما ساکت می‌شوید. شاید می‌دانید باید بکوشید درک کنید و زحمت بکشید تا خود را بهبود بخشید، ولی شما به پاسخ خاموش و منفعلانه معتاد شده‌اید. دفعه‌ی بعد همسرتان آشپزخانه را برای دهمین بار در طول یک هفته به آشغالدانی تبدیل می‌کند، شما می‌دانید که فریاد زدن به دلیل کاری که او کرده به حل مشکل یا بهبود رابطه کمک نمی‌کند، ولی این کار را می‌کنید. وقتی سر کار می‌روید، می‌بینید چند همکار در اتاقی جمع شده‌اند و از راهبرد جدید بازاریابی شاکی هستند. شاید متوجه باشید که با ملحق شدن به آن‌ها وضعیت را بدتر می‌کنید ولی این کار به‌قدری طبیعی حس می‌شود که نمی‌توانید جلوی خودتان را بگیرید.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
پیش‌گفتار
سپاسگزاری
مقدمه: شناختِ خوداعتیادی
بخش یکم: افزایش آگاهی
گام نخست: خوداعتیادی‌هایتان را شناسایی کنید
گام 2: نتایج و عواقب را در نظر بگیرید
گام 3: تعهداتِ استوار بدهید
بخش دوم: جلب حمایت
گام 4: کمک بگیرید
گام 5: از حمایت استقبال کنید
گام 6: حفظ حمایت اثربخش
بخش سوم: اقدام
گام 7: خود را آماده کنید
گام 8: در لحظه عمل کنید
گام 9: پیشرفت‌تان را ارزیابی کنید
نتیجه‌گیری
حرکت به جلو
منابع پیشنهادی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شما به خودتان معتاد هستید
نویسنده
مترجمابوذر کرمی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-964-236-373-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۹۹۰۰ ۳۴,۹۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شما به خودتان معتاد هستید

Parya
۱۴۰۲/۸/۱۰
کتاب بسیار خوبی بود با تشکر از کتابراه که این کتاب مفید رو به رایگان منتشر کرده واقعا لذت بردم و به همه کسانی که دنبال تغییر هستند و میخوان عادت خودشون رو عوض کنن یا بهتر بگم بهبود ببخشن توصیه میکنم حتما این کتاب رو بخونن کمکشون میکنهاین کتاب و کتاب عادتهای اتمی دو تا کتاب خوب و بی نظیر در ضمینه و عادتها تغییر هست که به ما کمک میکنه بتونیم راحت تر توی خودمون تغییر ایجاد کنیم یا یه خصوصیت اخلاقی و کاری که دوستش نداریم رو بهبود ببخشیمبه طور خلاصه بخوام بگم بعد از شناسایی تغییر، عادت یا خصوصیتی که خودمون یا بقیه دوستش نداریم باید یه رفتار یا خصوصیت جایگزین پیدا کنیم و اون رو انجام بدیم به جای اون عادت قبلیمثلا من خیلی وقتم رو اینستا و تلگرام تلف میکنم چند وقته به جاش تصمیم گرفتم کتاب بخونم یا دوره آموزشی یا فایل‌های انگیزشی گوش بدم اینجوری یه عادت بد رو با یه عادت بهتر جایگزین کردمدر این مسیر میتونین از دوستان و اعضای خانواده کمک بگیرین که اگه شما لغزش داشتین یا مجدد به عادتهای قبلی داشتین برمیگشتین بهتون یادآوری کنندایم باید خودتون رو ارزیابی کنید که مجدد عادتهای قبلی برنگردنحتما کتاب رو بخونید من برداشت خودم و خیلی خلاصه مطلب نوشتم
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۷/۲۲
روان و دلنشین و ساده نوح بلومنتال تو را ترک می‌دهد ترکی که خودت هم دوستش داری و دنبالش هستی فارغ از حرف مردم؟!
نوح بلومنتال، کتاب شما به خودتان معتاد هستید را زندگی کرده است درس گرفته است درس داده است تمرین کرده است و آن را با شما به اشتراک گذاشته است برای همین الفبای آزموده شده‌ای را می‌نویسد که
این کتاب را ملموس‌تر برای خواننده می‌سازد.
راهکارهایی که نوح در فصل‌های انتهایی کتاب ارائه می‌دهد همراه با اقدام موثر و کارآمد است و کتاب جنبه اقدام گرایی خودش را تقریبا در تمام بخش‌ها دارد.
حذف باور امکان پذیر نیست به صورت صد در صد اما بلومنتال آن را پله پله با مثال‌های عینی و واقعی برای مخاطب باز می‌کند و صد البته تغییر این عادات به یک شب و یک باره میسر نیست.
کتاب علمی و مرجع محسوب نمی‌شود اما درکی که به خواننده ارائه می‌کند کارا و مفید است و اینکه برای اینکار باید عادات نوشت و پیشرفت ثبت کرد و همراه با خود داشت و بررسی و اصلاح و پافشاری در امر داشت.
سعید رجبی
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
ترجمه خوب و روون و خواندنی بود، اما مطالب تکراری و شبیه همه کتابهای دیگه خودیاری تو این سطح بود، برای من که حرف و سخن جدیدی نداشت کتاب،
نویسنده سعی کرده بود با چند مثال مختلف به خواننده بگه که از روش برنامه‌های دوازده گامی که همگی اقتباس شده از روش‌های انجمن الکلی‌های گمنام هست برای تغییر رفتار و
استفاده کنه. روش این هست که در مقابل یک رفتار که زندگی فرد رو به شدت تحت تاثیر قرار داده فرد در تغییر اون رفتار ناتوان هست، به کمک یک اسپانسر و همین طور پایش مداوم توسط خود فرد بتونه تغییر رفتار بده.
در کل می‌شد خلاصه کرد کتاب رو در شاید ده الی بیست صفحه.
Sara Asadpour
۱۴۰۲/۸/۳
این کتاب از عاداتی سخن میگوید که جزئی از روال زندگی ما شده است و ناخوداگاه ان کار را انجام میدهیم. ممکن است این رفتار‌ها یک زمانی برای ما مفید بوده است ولی با‌گذر زمان خاصیت خوب بودنش را از دست داده باشد، حالا کتاب برای ترک این عادات یک سری تمرین میدهد. مثلا میگوید در قدم اول عادت بد را تشخیص دهید. بعد به خود تهعد محکم بدهید که تکرارش نمیکنید، و میتوان از یک دوست کمک گرفت، این کتاب را برای افرادی که میخواهند رفتار‌های بد خود را تغییر دهند مفید است. در این کتاب ۹گام برای تغییر پیشنهاد داده شده است، مثال میزند، و سپس به زبان ساده و قابل فهم تمرین میدهد،
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۵/۲۴
این کتاب جز دسته روانشناسی و موفقیت حساب میشه، خیلی از ما تلاش‌های زیادی در روزمره گی زندگیمون انجام میدیم که سعی میکنیم به موفقیت برسیم اما متاسفانه نشانه معکوس میده، درست که برای تلاش و موفقیت باید از قدرت اراده و تصمیم به اراده باید انجام داد، اما همیشه اراده و قدرت پایان و تمام موارد نیست، این کتاب به ما راهی نشان ما میده که راهی برای رسیدن به موفقیت پیش رو ما مبگذارد، این کتاب روش اعتیادی که توضیح داده شده روشی است برای درمان و اصولی برای رشد و راهکارهای موفقیت. که شامل اشتباهاتی مثل رازی نگه داشتن و خیلی چیزهای دیگر.
📚هستی لک 📚
۱۴۰۲/۸/۱۳
به نظرم خیلی کلیشه‌ای و مثل 95 درصد کتابهای روانشناسی بود که امروز بخونی فردا دیگه هیچ اثری ازش رو شخصیتت باقی نمیمونه. و ترجمش هم خیلی بد بود یعنی کتاب فلسفی نیچه رو راحتتر از این میفهمیدم کلمه به کلمه ترجمه کردن در آخر کتاب خوبی بود ولی عالی نبود!
باتوجه به پرفروش بودنش انتظار داشتم متن قوی تری
داشته باشه که البته یه سهم زیادیش بخاطر روون نبودن ترجمه بود.
من نتونستم زیاد با کتاب ارتباط برقرار کنم و تاثیر خاصی روی من نداشت.
toranj
۱۴۰۲/۱/۲
ما به کهن الگوی قربانی معتاد شدیدم
و مثل یک معتاد هر چی میگذره برای اینکه به اون حس و حال اولیه زدن مواد برسیم به بدبختی بیشتری نیاز داریم برای همین روز به روز یاد دیروز،
اصلا کتاب اطلاعات جالبی راجب این موضوع به ما میده
گلی مهرمنش
۱۴۰۱/۹/۲۴
کتاب خوبی بود، اصولی به ما می‌اموزد که برای از بین بردن عادات بد و پاکسازی درون، چه اقداماتی انجام بدیم، من راضی بودم، خیلی ریشه‌ای به این موضوع پرداخته و تمارینش رو هم دوست داشتم
Heewa
۱۴۰۳/۱/۷
واقعا چه قدر مهمه که بتونیم عادات منفی خودمون رو کنار بگذاریم و مثل یک معتاد بر رفتار‌های اشتباه خودمون استمرار نورزیم. گاهی لازمه متناسب با شرایط، آدم جدیدی بشیم و ویژگی‌های نو داشته باشیم. به نظرم اگر در این شرایط هستید کتاب مفیدی براتون خواهد بود
مهدی چرمیان
۱۴۰۲/۸/۱۱
کتاب خوبی بود، در سه بخش توضیح داد که چگونه از اعتیاد به خودمان دست برداریم، بخش دوم کمک از دیگران بود که در کمتر کتابی به آن پرداخته شده، هر بخش شامل ۳ قسمت است و هر قسمت تمرین هایی دارد که شما را قدم به قدم پیش میبرد خواندن این کتاب را توصیه میکنم
محمد علی فراهی
۱۴۰۳/۱/۴
این کتاب، روندی ملموس مشتمل بر نُه گام روشن در اختیار شما می‌گذارد تا به شما کمک کند تغییر مورد نظرتان را صورت دهید. این کتاب صادقانه تصریح می‌کند که تغییر چقدر مشکل است و مسیری واقعی برای ایجاد آن تغییر پیش پای شما می‌گذارد.
فائقه
۱۴۰۲/۷/۵
کتاب خوبیه گاهی در زندگی مسائلی پیش میاد که یا سکوت میکنیم و حرف نمیزنیم یا داد و فریاد میکنیم این کتاب بهمون یاد میده متعادل باشیم و روش منااسب صحبت کردن رو انتخاب کنیم نه سکوت کنیم و نه بحث کنیم از نظر من کتاب خوب و کاربردی هست
مریم طالبیان
۱۴۰۲/۶/۶
شما به خودتان معتاد هستید از نظر من جمله‌ای پر محتوی و کلیدی است. هر کسی اول و اخر باید روی خودش برای داشتن زندگی بهتر سرمایه گذاری کند. ترک عادت‌های بد، جایگزین کردن عادت‌های خوب و سازنده، توسعه و تقویت عادت‌های خوب
مریم .
۱۴۰۲/۶/۵
این کتاب هم به نوعی در مورد عادت در زندگی صحبت می‌کنه اینکه ما به یکسری الگوها از بدو تولد خو گرفته ایم نویسنده راهکارهایی برای تغییر این الگوها ارایه میده. موضوع کتاب خوبه اما خیلی
هر مبحث را توضیح داده و همین خسته کننده است.
sahereh sadeghi
۱۴۰۲/۵/۲۹
کتاب بسیار خوب و کاملی در زمینه ایجاد تغییر و چگونگی تعهد نسبت به تغییر است. راهکارهایی عملی و اجرایی دارد و در ضمن به خوبی از نحوه اجرای تغییر و عوامل بازدارنده آن و عوامل موثر بر اجرای آن صحبت می کند.
مشاهده همه نظرات 52

راهنمای مطالعه کتاب شما به خودتان معتاد هستید

برای دریافت کتاب شما به خودتان معتاد هستید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.