معرفی و دانلود کتاب 21 قانون مولانا

عکس جلد کتاب 21 قانون مولانا
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 21 قانون مولانا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 21 قانون مولانا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 21 قانون مولانا

هاکان منگوچ را یکی از پیشروانِ فلسفه‌ی صوفیه در قرن بیست‌ویکم می‌دانند که با تفحصِ عمیق در اندیشه‌ها و اشعار مولانا، راهی به سوی خوش‌بختی و موفقیت به انسان‌ها نشان می‌دهد. کتاب 21 قانون مولانا نسخه‌ای کاربردی برای انسان دردمند امروزی است که از اضطراب‌های او می‌کاهد و روی خوش زندگی را نشانش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب 21 قانون مولانا

مولانا نه‌تنها شاعری بزرگ، که اندیشمندی است که جهان‌بینی‌اش بر بسیاری فیلسوفان، شاعران، روان‌شناسان و انسان‌های معمولی اثر گذاشته. با آنکه از عمر اشعار مولانا سده‌ها می‌گذرد، اما جانِ کلامِ او امروزه نیز زندگی ما را متحول می‌سازد. هاکان منگوچ (Hakan Mengüç) نویسنده، نوازنده و عارف مدرنِ ترکیه‌ای، سال‌ها به تفحص در باب شعر مولانا پرداخته و زندگی‌اش را بر اساس افکار مولانا طرح‌ریزی کرده است. این نویسنده واسطه‌ای است میان اشعار کهن مولانا با دنیای مدرنی که در آن زندگی می‌کنیم. خواندن کتاب 21 قانون مولانا (Sen yola çık Yol sana görünür) چشم‌انداز پهناوری از عرفان مدرن در اختیارمان قرار می‌دهد و راهِ رهایی از اضطراب و نشخوار فکری را پیش پایمان می‌گذارد.

معرفی و دانلود کتاب 21 قانون مولانا

هاکان منگوچ با نقد و بررسی اشعار مولانا، عرفان و تصوف را در هم می‌آمیزد و به انسانِ سردرگم و آشفته‌ی قرن بیست‌ویکم راه رهایی از افکار موهوم را می‌آموزد. کتاب 21 قانون مولانا در واقع آموزه‌های کهن و آموزه‌های جدید را ترکیب می‌کند تا روشی به دست دهد که مطابقِ نیاز امروز جامعه‌ی بشری باشد. همین امر، کتاب حاضر را با دیگر آثار خودیاری متمایز می‌سازد.

همه‌ی ما در فکرِ انجامِ کاری هستیم که زندگی‌مان را در ابعاد گوناگون بهبود بخشیم؛ اما همیشه عمل کردن به افکاری که در ذهن داریم آسان نیست؛ چراکه معمولاً ذهنِ انسان او را فریب می‌دهد. ذهن تمایل دارد ما را به عقب براند و دائماً ناامیدمان کند تا از انجام کاری که می‌خواهیم بازبمانیم. اما واضح است برای رسیدن به حس رضایت درونی، ناچاریم با این افکارِ محدودکننده مقابله کنیم و بر آن‌ها پیروز شویم. هاکان منگوچ فلسفه‌ی خودش را مبنی بر امیدوار بودن در کتاب 21 قانون مولانا تزریق می‌کند. او با وام گرفتن از روان‌شناسی مثبت‌نگر، توصیه می‌کند که به‌جای ناامید شدن، تمام احتمالات را در نظر بگیریم و به‌جای در خانه نشستن، هر کاری که برای تحقق اهدافمان لازم است، انجام دهیم. قابل ذکر است که این تفکر با مثبت‌نگری افراطی و انکار تراژدی‌های زندگی تفاوت دارد.

هاکان منگوچ خودْ تمام تکنیک‌هایی را که در کتاب 21 قانون مولانا پیشنهاد می‌کند، آزموده است. او در تمام طول مسیر همچون همراهی قابل اعتماد حضور دارد تا ما با نگرشی مثبت خود را مورد ارزیابی قرار دهیم و انرژی درونی و استعدادمان را کشف کنیم. سوالی که این نویسنده را وادار به نوشتن اثر حاضر کرده این است: اگر مولانا در عصر حاضر بین ما زندگی می‌کرد و می‌خواست 21 قانون ضروری و لازم را آماده کند، آن قوانین چه چیزهایی بودند؟ هاکان منگوچ با مطالعه‌ای عمیق در اندیشه‌های مولانا، این 21 قاعده را مدون کرده و حکایاتی از زندگیِ خود و نیز حقایق علمی را به آن‌ها افزوده تا برای انسان امروز ملموس و قابل درک باشد.

معرفی و دانلود کتاب 21 قانون مولانا

قانون اول مولانا این است: هیچ‌گاه از خواستن دست برندار، اما زیاد از حد اصرار نکن. هاکان منگوچ این قانون را این‌گونه توضیح می‌دهد که خواسته‌ی ما باید با عشق و تسلیم همراه باشد. گاهی جنگ کردن بیش از حد برای رسیدن به هدف، می‌تواند نتیجه‌ی عکس دهد و تحقق آن را به تعویق بیندازد. نویسنده در عوض پیشنهاد می‌دهد که منتظر سورپرایزهای زندگی بمانیم و مدام با ذهن محدود خود به چگونگیِ تحقق رویاهایمان فکر نکنیم. ما باید یاد بگیریم چه زمانی تلاش کنیم و چه زمانی منتظر بمانیم.

این کتاب را شهرزاد صدر به فارسی برگردانده و نشر گویا به چاپ رسانده است.

کتاب 21 قانون مولانا برای چه کسانی مناسب است؟

ان کتاب را به علاقه‌مندان به حوزه‌ی عرفان و تصوف و خودسازی پیشنهاد می‌کنیم. هرچند تمام انسان‌ها برای غلبه بر اضطراب و هموار ساختن مسیر زندگی به توصیه‌های کتاب 21 قانون مولانا احتیاج پیدا خواهند کرد.‌

در بخشی از کتاب 21 قانون مولانا می‌خوانیم

همان‌طورکه مولانا می‌گوید این راهی نیست که بشود تنها طی کرد. زندگی مسیری است که چه کوتاه باشد و چه بلند؛ نوعی سفر است؛ البته که همه‌ی ما همسفرهایی خواهیم داشت، به بعضی‌ها همسر می‌گوییم، به بعضی‌هایشان معشوق، به بعضی دوست، به بعضی رفیق، به بعضی بالاتر از برادر، جان می‌گوییم. هیچ‌کس در این سفر تنها نیست. باید کنارمان همراهی داشته باشیم. همه‌ی ما دوست داریم که کسی را داشته باشیم تا بدون نگرانی به او تکیه کنیم و بدون اینکه ذره‌ای شک داشته باشیم مال و جان و عزیزانمان را به او بسپاریم.

با اعتماد به صمیمیت او دردها و زخم‌ها و اسرارمان را با او در میان بگذاریم. بدون خجالت از او کمک بگیریم. در کنار کسانی حرکت کنیم که مانند خودمان و شبیه خودمان هستند. برای اینکه این تجربه‌ی بی‌همتا را داشته باشیم اول باید به خودمان اعتماد کنیم. باید خودمان را خوب تربیت کنیم تا آدم‌های راستینی باشیم.

همراه من، ما مسئول این هستیم که هر چیزی که درونمان آن را نیاز دارد و یا هر چیزی که در جست‌وجوی آن هست را فراهم کنیم.

همراه و رفیقم، ما مسئول فراهم کردن چه چیزهایی هستیم؟

اگر تو فرد درستکار و مورد اعتمادی هستی در راه زندگی به‌اندازه‌ی خودت به دوستان مورد اعتماد نیاز داری.

می‌دانم هیچ‌کسی نمی‌گوید من مورد اعتماد نیستم یا درستکار و صادق نیستم. همه‌ی ما فکر می‌کنیم که از بهترین و مورداطمینان‌ترین آدم‌های دنیا هستیم و در این مورد حتی می‌توانیم داستان‌هایی هم تعریف کنیم که همیشه دیگران ما ناراحت کرده‌اند، به ما خیانت کرده‌اند، پول ما را خورده‌اند. اعتماد ما را لکه‌دار کرده‌اند. همیشه نزدیک‌ترین دوستانمان به معشوق ما چشم دوخته‌اند. همیشه دیگران بوده‌اند که به امانت ما خیانت کرده‌اند و به خاطر همین باز انتظار داریم که زندگی انسان‌های درستکار را در مسیرمان قرار دهد. اما عدالت الهی این‌گونه نیست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
درباره‌ی نویسنده
پیشگفتار
قانون اول: با جستجو پیدا نمی‌شود، اما آنهایی که یافتند همه جستجوگر بودند.
حرص، عزم و تسلیم
قانون دوم: هر چیز منتظر زمان خودش است...
آیا ثروتمند هستی؟
قانون سوم: اگر خداوند چیزی قسمت کرده باشد...
کنترل‌گرا بودن بیش از اندازه نوعی بیماری است.
می‌دانی هنر زندگی چیست؟
رؤیای شخصی که به حقیقت می‌پیوندد.
قانون چهارم: وقتی‌که شرایط برایت سخت می‌شود و مقاومت دشوار، هرگز تسلیم نشو...
قانون پنجم: اعتماد کردن از دوست داشتن مهم‌تر است...
قانون ششم: زیبایی یک گل از بذر آن است و زیبایی یک انسان از خوبی و مهربانی قلبش نشأت می‌گیرد.
قانون هفتم: صبر همچون طناب محکمی است...
قانون هشتم: هر اتفاقی که پیش آمد آن را خیر بدان، هرکسی را که آمد آن را خضر بدان، هر شب را قدر بدان.
هر اتفاق را خیر بدان
هرکه آمد او را خضر بدان
هر شب را قدر بدان (شب قدر)
قانون نهم: دعای خشک و خالی را رها کن. هر کس که درخت می‌خواهد باید تخم آن را بکارد.
خواستن
قانون دهم: هر چیزی که متعلق به دیروز است در دیروز مانده است...
قانون یازدهم: به‌جای اینکه دنبال بهانه‌ای برای قهر و ناراحتی باشی...
قانون دوازدهم: گر تو راه افتاده‌ای راهت هویدا می‌شود.
قانون سیزدهم: اگر خورشید به پنجره‌ات و ماه به صورتت نمی‌تابد، تقصیر ماه و خورشید نیست...
قانون چهاردهم: خشم مانند طوفان است، بعد مدتی آرام می‌شود. اما شاخه‌های بسیاری را می‌شکند.
1. به اشتراک گذاشتن
2. فاصله گرفتن از آن محیط
3. تمرینات تنفسی
قانون پانزدهم: نگو فردا انجام خواهم داد امروز هم فردای دیروز است.
قانون شانزدهم: لحظه‌ای مکث کن و به عقب نگاه کن...
قانون هفدهم: نه هم‌زبانان، بلکه همدلان یکدیگر را درک می‌کنند و می‌فهمند.
قانون هجدهم: اگر خاکستر شدی صبر کن تا دوباره گل بشوی...
انتقاد
قانون نوزدهم: اگر به گل فکر کنی گلستان می‌شوی، اگر به خار فکر کنی خارستان.
قانون بیستم: انسان‌ها هم مانند کتاب‌ها هستند، فریب جلدشان (ظاهرشان) را نخور...
1. پیش‌داوری نکن
2. به کتاب‌هایی که می‌خواند نگاه کن
3. ببین چه چیز تماشا می‌کند
4. ببین چگونه رفتار می‌کند
5. در مورد دیگران چگونه صحبت می‌کند
6. در مواقع بحران چگونه رفتار می‌کند
7. ببین چگونه به تو گوش می‌دهد
قانون بیست و یکم: هر چیز که در جستن آنی، آنی
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 21 قانون مولانا
نویسنده
مترجمشهرزاد صدر
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-622-312-001-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های عرفان و تصوف
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 21 قانون مولانا

Melika safizadeh
۱۴۰۳/۱/۶
کتابهای هاکان بینظیرن. در عین سادگی و شاید تکراری بودن بعضی مطالب، اما برای من همیشه تازگی دارند. کاش صوتی این کتاب هم بود. گمونم تاثیرگذاریش بیشتر بود . گرچه من طرفدار شدید کتابهای و مطالب موثر و کاربردی هاکانم. ایشون با بهره گیری از قوانین مولانا، زیبایی و معنویت خاصی به کتابهاشون بخشیده اند. من مطالعه این کتاب به همه کسانی که به خدای درون و عرفان و معنویت اعتقاد دارند، پیشنهاد می دم. حتما مطالعه این کتاب از دست ندهند. پر از نکات ظریف و کاربردی برای افراد که می توان در مراحل زندگی از اونا اشتفاده کرد و حظ کاملش ببریم. ممنونم از کتابراه. کتابهای هاکان همشون عالین و باید چشم بسته کتابهاشون خرید و با جان دل مطالعه کرد. واقعا روح را نوازش می کند.
لاله فرحی
۱۴۰۳/۱/۳
کتاب هیچ ملاقاتی تصادفی نیست باعث شد ترغیب بشم و بقیه کتابهای هاکان منگوچ رو هم تهیه کنم... اما دریغ که فقط همون کتابش خوب بود و بقیه خیلی جالب نبودند
باران بهروزی
۱۴۰۲/۱۰/۴
وقتی اسم حضرت مولانا میاد واقعا چشم بسته باید کتاب رو خوند من واقعا لذت بردم با نثری بسیار روان و قابل فهم درسهای ارزشمند رو برای خواننده بیان کرده
لاله آرپناهی
۱۴۰۲/۱۱/۴
تمام کتاب‌های هاکان عالیه روح ادم رو نوازش میکنه
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب 21 قانون مولانا

برای دریافت کتاب 21 قانون مولانا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.