معرفی و دانلود کتاب شناخت ابعاد مختلف بازی و آموزش هنر نمایش به کودکان

عکس جلد کتاب شناخت ابعاد مختلف بازی و آموزش هنر نمایش به کودکان
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شناخت ابعاد مختلف بازی و آموزش هنر نمایش به کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شناخت ابعاد مختلف بازی و آموزش هنر نمایش به کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شناخت ابعاد مختلف بازی و آموزش هنر نمایش به کودکان

پدرام حکیم زاده در کتاب شناخت ابعاد مختلف بازی و آموزش هنر نمایش به کودکان، به بررسی نظریه‌های گوناگون در زمینۀ بازی کودکان می‌پردازد.

مدت یک قرن است که غرب تحقیقات دامنه‌دار و عمیقی پیرامون روان‌شناسی کودک به انجام رسانده است که به واقع، نتایج چشمگیری از آن پژوهش‌ها به دست آمده است؛ هرچند به بسیاری از پژوهش‌های آنان نمی‌توان به دیده اطمینان کامل نگریست. تا این زمان همچنان پیروان ژان پیاژه (زیست‌شناس، فیلسوف و روان‌شناس سوئیسی، متوفای 1980م.)، اسکینر، باندورا، کلارک هال، اریکسون و هاینزوانر، با یکدیگر نسبت به عقاید استادان خود اختلاف عقیده دارند.

جمعی کودک را بزرگسالی کوچک (به تعبیر آنان: مینیاتور بزرگسال) و بعضی او را کاملاً متمایز با بزرگسال تعریف می‌کنند. عده‌ای او را متمایل به بدی، و برخی او را پاک سرشت می‌دانند. درباره تربیت، تغذیه، رشد، عادت‌ها و رفتارهای کودک نیز نظریات متفاوت و متناقض بسیاری میان پژوهشگران وجود دارد که به واقع آدمی گاه در انتخاب نظریه درست میان آنان سرگردان می‌شود.

انبوه نتایج علمی که امروزیان بدان دست یافته‌اند در سایه آزمایش‌های سالیان متمادی، استفاده از فن‌آوری و استمداد از تجربیات گذشتگان است؛ با این حال پیوسته طرح‌ها و نظریات جدیدی به دست می‌آید که گاه به طور کامل، ناقض نظریات گذشته است.

در بخشی از کتاب شناخت ابعاد مختلف بازی و آموزش هنر نمایش به کودکان می‌خوانیم:

دخالت‌های بی‌جا و غیرمنطقی در دنیای رویایی و شیرین بازی کودک و همچنین تحمیل نوعی بازی و اسباب‌بازی به کودک باعث می‌شود که او در فردایی نه چندان دور، خود را فردی بدون اعتماد به نفس، وابسته به دیگران، سرافکنده و ناکارآمد به شمار آورد. دکتر بنت الشاطی، در کتاب «مادر پیامبر (صلی الله علیه وآله)»، دوران کودکی حضرت رسول (صلی الله علیه وآله) را بازنگری کرده است.

بر پایه پژوهش‌ها و یافته‌های تاریخی و سیره شناختی وی، هنگامی که آمنه به همراه کودک هفت ساله‌اش برای زیارت تربت پدرش عبدالله به یثرب می‌رود، تنها یک بار او را به زیارت قبر پدر می‌برد و بقیه روزها او را آزاد می‌گذارد تا به همراه دایی‌زاده‌هایش سرگرم بازی شود و از طبیعت و دشت و صحرا کمال لذت و استفاده را ببرد.

در مورد امام باقر (علیه السلام) نیز آمده است که به فرزندش امام صادق اجازه می‌داد تا با کودکان تفریح و بازی کند. امام صادق (علیه السلام) در کودکی افزون بر شرکت در بازی‌هایی که با دویدن و جهیدن همراه بود به بازی‌های فکری با دوستانش مشغول می‌شد. برای نمونه در یکی از بازی‌ها، امام جعفر صادق (علیه السلام) می‌نشست و استاد می‌شد و کودکان دیگر شاگرد او می‌شدند. او نام میوه‌ای را می‌خواست که برای نمونه بر درخت یا زمین می‌روید.

رنگ آن قرمز است و طعم شیرین یا ترش دارد و فصل آن همین فصل است. هر کس نام او را می‌گفت، او استاد می‌شد و گروه را رهبری می‌کرد. گاهی بعضی از کودکان از روی شوخی نام میوه‌ها را عوض می‌کردند و پاسخ اشتباه می‌دادند.

فهرست مطالب کتاب

بازی کودکان از نگاه پیامبر اسلام (ص)
مسئولیت والدین و مدرسه در زمینه بازی کودک از نظر اسلام
روانشناسی بازی
تاریخچه بازی
نظریه‌های بازی
1- نظریه کارایی یا نیروی اضافی
2- نظریه تنش زدایی (رفع خستگی و تجدید نیرو)
3- نظریه تکرار و سیر تکاملی (تجدید فعالیت‌های نیاکان)
4- نظریه پیش تمرینی
5- نظریه تخلیه یا پالایش یا آرام کردن احساسات زیان بخش
6- نظریه جبران
7- نظریه دهلیز فعالیت‌های غریزی
8- نظریه البوی تاندیک
9 - نظریه دینامیک
نظریه‌های بازی از دیدگاهی دیگر
نظریه‌های کلاسیک
نظریه‌های مدرن
نظریه‌ی روان تحلیل‌گری (فروید)
نظریه‌ی اجتماعی- تاریخی ویگوتسکی
نظریه‌ی پیاژه
انواع بازی کودکان
بازی‌های تقلیدی
بازی‌های نمایشی
بازی‌های نمادین
بازی‌های تخیلی
بازی و روانشناسی
مهارت‌های بازی کردن
نظریه شناخت ‌شناسی تکوینی
یادگیری از دیدگاه پیاژه
نظریه یادگیری اکتشافی
بازی و کاربرد هنرهای نمایشی
نمایش عروسکی
عروسک‌های نمایشی
پانتومیم
تخیل در نمایش‌هاى کودکان و نوجوانان
نظریه هوش‌های چندگانه
بازی‌های سنتی کودکان ایرانی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شناخت ابعاد مختلف بازی و آموزش هنر نمایش به کودکان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهر پدرام
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-7811-74-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شناخت ابعاد مختلف بازی و آموزش هنر نمایش به کودکان

برای دریافت کتاب شناخت ابعاد مختلف بازی و آموزش هنر نمایش به کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.