معرفی و دانلود کتاب شنای شبانه

عکس جلد کتاب شنای شبانه
قیمت:
59500 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شنای شبانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شنای شبانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شنای شبانه

افشای جزئیات پرونده تجاوز به پسری نوجوان، اذهان عمومی را وحشت‌زده کرده است! کتاب شنای شبانه رمانی بی‌نهایت جذاب و هیجان‌انگیز به قلم مگان گلدین است و داستان پادکست‌سازی را روایت می‌کند که برای تهیه گزارش از این پروندۀ پرماجرا با رازی بزرگ و هولناک از خانواده خودش روبه‌رو می‌شود.

درباره کتاب شنای شبانه:

آیا تولید فصل سوم یک پادکست جنایی می‌تواند به قیمت جان تهیه‌کننده‌اش تمام شود؟!

مگان گلدین (Megan Goldin) که خود یکی از اهالی خبر و رسانه است، در کتاب شنای شبانه (The Night Swim) داستان پلیسی و معمایی جذابی را روایت می‌کند که محور اصلی آن نیز رسانه‌ای شدن خبر تجاوزی وحشت‌انگیز است.

ریچل، شخصیت اصلی رمان شنای شبانه است که از پرونده‌های واقعی جنایی پادکست تهیه می‌کند. او با درگیر شدن در جریان خبری تجاوز به پسر نوجوانی که در رشته شنا شانس قهرمانی داشت، خود را با گذشته خواهرش روبه‌رو می‌کند. این تجاوز چنان بلوایی در شهر به راه انداخته بود که مردم این شهر کوچک به دو فرقه مخالف و موافق تبدیل شده بودند؛ البته پدربزرگ این قربانی تجاوز که رئیس پلیس شهر بود، در این ماجرا بی‌تاثیر نبود!

تهیه این گزارش که به سوژه‌ای جذاب و موفقیت‌آمیز برای پادکست ریچل تبدیل شده بود، او را با پرونده‌ای نیمه تمام از گذشتۀ خواهرش مواجه کرد! کشف ارتباط میان این دو پرونده در خلال داستان این اثر معمایی را هیجان‌انگیزتر می‌کند...

خواندن کتاب شنای شبانه به چه کسانی پیشنهاد می‌شود:

اگه به خواندن داستان‌های پلیسی معمایی در ژانر جنایی علاقه دارید، این کتاب شگفت‌انگیز و هیجانی را از دست ندهید.

نکوداشت‌های کتاب شنای شبانه:

- خواندن این رمان اعتیادآور است! (مجله تایمز)
- یک تریلر جذاب و هیجانی که از همان صفحه نخست مرا جذب خود کرد. (کریستینا الجر)
- تمامی برنامه‌هایتان را کنسل کنید! هنگامی شروع به خواندن این کتاب می‌کنید، در اتاق‌تان محبوس خواهید شد و تنها راه نجات، ورق زدن صفحه‌های پایانی این داستان است! (بررسی‌های کرکوس)

با مگان گلدین نویسنده کتاب شنای شبانه بیشتر آشنا شویم:

او خبرنگار شبکۀ رویترز است و در گذشته با دیگر رسانه‌های خبری از قبیل آسوشیتدپرس و اِی. بی. سی استرالیا همکاری می‌کرده. مگان گلدین در گزارش‌هایش به موضوعاتی از قبیل جنگ، صلح، تروریسم بین‌المللی و بحران‌های مالی در خاورمیانه و آسیا می‌پردازد. مگان هم‌اکنون در ملبورن استرالیا ساکن است. پیش از رمان حاضر، دو اثر دیگر با نام‌های دختر در کلرز وی (2018) و اتاق فرار (2019) نیز به قلم گلدین به چاپ رسیده است. در حال حاضر اتاق فرار و شنای شبانه (2020) با تجدید چاپ‌های فراوان به ترتیب در زمرۀ پرفروش‌ترین آثار این نویسنده قرار دارند.

در بخشی از کتاب شنای شبانه می‌خوانیم:

هر هفته هزاران ایمیل و پیام از شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کرد. نامه‌هایی که از سوی هواداران به دستش می‌رسید عمدتاً دلربا و دوستانه بود. تنها تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها او را تا سر حد مرگ می‌ترساند. نمی‌دانست که نامۀ مذکور به کدام از این دو دسته تعلق می‌گرفت، اما بدون شک همین که غریبه‌ای شناخته بودش و برایش یادداشت نوشته بود و روی ماشینش گذاشته بود معذبش می‌کرد.

ریچل به اطراف نگاهی انداخت، شاید کسی که نامه را گذاشته بود هنوز هم آنجا باشد. شاید می‌خواهد او را ببیند و عکس‌العملش را زیر نظر بگیرد. تعدادی رانندۀ کامیون در اطراف ایستاده بودند، سیگار می‌کشیدند و از هر دری سخنی می‌گفتند. بعضی از راننده‌ها هم وضعیت بار درون کامیونشان را بررسی می‌کردند. راننده‌ها سوار ماشین شدند، در کامیون‌ها را محکم بستند و آمادۀ ترک کردن رستوران شدند. موتورهای روشن‌ شدۀ ماشینشان غرش‌کنان ادامه کار را از سر گرفتند. هیچ‌کس کمترین توجهی به ریچل نداشت؛ اما این حس موهومِ زیر نظر گرفته شدنش را فروننشاند.

ریچل اهل حساسیت به خرج دادن نبود. در سالیان متمادی، بارها در موقعیت‌های وخیم قرار گرفته بود. از جمله آنکه بهترین ساعات بعدازظهر یکی از روزهای ماه گذشته‌اش را در سلولی دربسته در زندانی فوق امنیتی به گفت‌وگو با یک قاتل زنجیره‌ایِ بدون دست‌بند گذرانده بود. مأموران تیراندازی، درون سقف، اسلحه کار گذاشته بودند، مبادا زندانی در طول مصاحبه به ریچل حمله‌ور شود. ریچل در تمام آن مدت حتی عرق زیادی هم نکرده بود. حال در نظرش مضحک می‌آمد که چگونه یک نامۀ رهاشده روی ماشین توانسته بود بیش از دیدار چهره به چهره با یک قاتل اعصابش را به هم بریزد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شنای شبانه
نویسنده
مترجممریم فتحی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-600-461451-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
59500 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شنای شبانه

somayyeh sabouhi
۱۴۰۱/۲/۲۳
ریچل مجری معروف پادکست‌هایی با موضوع داستان‌های جنایی واقعی هست؛ برای فصل جدید پاکست‌هایش به شهر نیاپولیس میرود تا در دادگاه یک تجاوز شرکت کند. همزمان با ورود به شهر، ریچل نامه‌های مرموزی دریافت میکند. شخصی از ریچل میخواهد تا کشف کند بیست و پنج سال پیش در این شهر برای خواهرش چه اتفاقی افتاده است...
وقتی این کتاب را میخوانید میتوانید تصور کنید که حال و هوای محاکمه یک پرونده تجاوز به چه صورت است، از این لحاظ میتوانم بگویم با کتاب دردناکی روبرو هستیم. قضاوت‌های مردم، فشار روانی که روی خانواده شاکی هست و تلاش خانواده متهم برای اثبات بی گناهی را به بهترین نحو نشان میدهد.
همزمان با روند دادگاه ما با گذشته شهر هم آشنا میشویم و این باعث جذابیت بیشتر کتاب میشه. نامه‌هایی که ریچل از اون شخص دریافت میکند و کم کم اتفاقی که برای خواهرش افتاده را توضیح میدهد، اتفاقی که همه نادیده گرفتنش و خیلی راحت این خانواده را قضاوت کردن...
ریچل توی یکی از قسمت‌های اول پادکستش میگوید اگه بچه مدرسه‌ای به طور اتفاقی مورد اصابت گلوله قرار بگیره هیچکس نمیگوید که قربانی اون روز نباید میرفت مدرسه، اصلا هیچکس قربانی رو سرزنش نمیکند. اما چرا همیشه انگشت اتهام سمت خود قربانی‌های تجاوز هست؟ «اگه تنها نمیرفت خونه» «اگه از وسط پارک میانبر نزده بود» و...
خوندن این کتاب شاید دردناک باشد ولی من خوندنش را پیشنهاد میدهم. کتابی هست که وقتی شروع کنید به خوندنش، دیگه کنار نمیشه گذاشت.
shahrzad izadi
۱۴۰۰/۹/۱۳
کتاب نسبتا خوبیه. کتابی پلیسی معمایی با درون مایه‌های اجتماعی. موضوع کتاب بیشتر از قتل و معمای پیدا کردن قاتل، در رابطه با تجاوز به عنف و پیامدهای بعدی آن برای قربانیان و خانواده آنهاست. به علت موضوع کتاب (بررسی تجاوز به عنف)، فضای کتاب هم فضایی پر تنش و در کل غمگین است. به نظرم کتاب نکات آموزنده و خوبی داشت بخصوص برای دختران زنان و نیز پدر و مادرها که چطور ممکن است فردی طعمه تجاوز شود و چطور باید از قرار گرفتن در چنین موقعیت‌هایی اجتناب کرد. ترجمه‌ کتاب خوب و روان است. تشکر از کتابراه عزیز.
فاطمه زهرا
۱۴۰۱/۸/۸
این کتاب از این جنبه که باعث میشه درباره تجاوز یه مقدار اطلاعات بیشتری کسب کنید و با قربانی همدردی بیشتری پیدا کنید مفیده!
اما خیلی برای من خسته کننده بود و زیاد طول کشید تا تمومش کنم. نباید انتظار هیجان داشته باشین، خیلی روند ثابت و کسالت آوری داشت.
ولی برای بیشتر شدن اطلاعات و آگاه‌تر شدن بخونید!
لیلا شیرازی
۱۴۰۰/۱۰/۹
ریچل که پادکست ساز هست در مورد جرائمی تحقیق می‌کنه که حس می‌کنه در مورد اونها بی عدالتی صورت گرفته. در حین تحقیق در مورد یکی از همین جرائم نامه‌هایی به دستش میرسه که خبر از جنایتی میده که با دقت روی اون سرپوش گذاشتن. ریچل به دنبال کشف حقیقت با حقایق تکان دهنده‌ای مواجه میشه و. ‌
نادی دادستان
۱۴۰۱/۸/۲۰
در کنار بیان واقعیت‌ها، تاثیر بى نهایت منفى روى من داشت. اصلا دلم نمى خواد دوباره کتابى مثل این بخونم.
لیلا فرضی
۱۴۰۲/۶/۱۳
خیلی کتاب غمگینی بود ولی دوسش داشتم در مورد تجاوز و آثار مخرب اون در روح و روان
Qazall
۱۴۰۱/۷/۱۶
عالی
جزو کتابهایی بود که واقعا لذت بردم
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب شنای شبانه

برای دریافت کتاب شنای شبانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.