معرفی و دانلود کتاب شب را زنده بمان

عکس جلد کتاب شب را زنده بمان
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شب را زنده بمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شب را زنده بمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شب را زنده بمان

کتاب شب را زنده بمان، رمانی جذاب و پرکشش از نویسنده‌ی آمریکایی داستان‌های دلهره‌آور، رایلی سیجر است. این رمان که از پرفروش‌ترین کتاب‌های مجله‌ی نیویورک ‌تایمز در سال 2021 بوده، به ماجرای زنی می‌پردازد که در میانه‌ی یک مسیر طولانی‌، احتمال می‌دهد که با قاتلی زنجیره‌ای در یک ماشین قرار گرفته است. در ادامه‌ی داستان با ماجراجویی‌های او برای فرار از این موقعیت همراه می‌شویم.

درباره‌ی کتاب شب را زنده بمان

راوی داستان «چارلی» است؛ زنی که به‌تازگی بهترین دوستش را در جریان قتل‌های زنجیره‌ای دانشگاه از دست داده. او شخصیت اصلی کتاب شب را زنده بمان (Survive the Night) است که با ترجمه‌ی روان مهسا فیروزه‌چی، از همان ابتدا با هیجان آغاز می‌شود. چارلی دانشگاه را به قصد بازگشت به خانه ترک می‌کند. او که رانندگی بلد نیست، با غریبه‌ای به‌نام «جاش» همراه می‌شود که با او هم‌مسیر است. چارلی سوار بر ماشین جاش، به جاده می‌زند. این ملاقات که در ابتدا کاملاً معقول و خوشایند می‌نماید، رفته‌رفته تغییر می‌کند. اتفاقات اخیر، به‌شدت چارلی را بدبین کرده؛ به‌طوری که سوارِ ماشینِ فردی غریبه شدن کاملاً غیرمعقول به‌نظر می‌رسد. با این حال چارلی ریسک می‌کند و بابت این تصمیم، بهای گرانی می‌پردازد.

معرفی و دانلود کتاب شب را زنده بمان

علاقه‌ی همیشگی چارلی به فیلم‌های جنایی کلاسیک باعث می‌شود که در طول مسیر به جاش مشکوک شود. رایلی سیجر (Riley Sager) با قلم هراس‌آور خود، قرارگیری چارلی را با یک قاتل زنجیره‌ای احتمالی در یک رانندگی طولانی، لحظه‌به‌لحظه توصیف می‌کند. توصیفات او از این موقعیت، یادآور فیلم‌های جنایی است و قاب‌های بی‌نظیری از وحشت در ذهن خواننده می‌سازد.

به‌مرور بدبینی چارلی نسبت به جاش تشدید می‌شود و در ذهنش به‌دنبال راه فرار می‌گردد. اما پس از مدتی تأمل به این نتیجه می‌رسد که جاش، که پیشتر جان سه نفر را گرفته، دقیقاً می‌داند در ذهن چارلی چه می‌گذرد. در نتیجه او حتماً قربانی بعدی خواهد بود. ادامه‌ی داستان در پیچ‌وخم‌های جاده و تعقیب‌وگریزهای این دو نفر می‌گذرد. به‌مرور، شخصیت‌های دیگری هم وارد داستان می‌شوند که برخی پرده از ابهامات برمی‌دارند و برخی دیگر به دلهره‌ها می‌افزایند.

یکی از ویژگی‌های قابل‌تحسین این رمان، وقوع کل ماجرا در بازه‌ی زمانی یک شب است. از اول داستان که با چارلی آشنا می‌شویم و همراه او پا به ماشین جاش می‌گذاریم، تا زمانی که داستان به انتها برسد و رازها برملا شود، تنها چند ساعت طول می‌کشد. و تنها کاری که چارلی در این شب باید انجام بدهد، این است که زنده بماند. در غیر این صورت، عواقب جبران‌ناپذیری در انتظارش است.

معرفی و دانلود کتاب شب را زنده بمان

رایلی سیجر داستان را به چند ساعت محدود کرده تا از این طریق با وسواس، به توصیف جزئیات بپردازد و به روایت خود، جنبه‌ی تصویری ببخشد. در حقیقت، او مرز بسیار باریکی میان فیلم‌های جنایی کلاسیک، که راوی به آن‌ها علاقه‌مند است، و حقیقتی که در حال وقوع است، ایجاد کرده. همین شیوه‌ی روایت است که خواننده را درگیر داستان می‌کند؛ به‌طوری که نمی‌تواند کتاب را زمین بگذارد.

داستان در سال 1991 و در دوران وقوع قتل‌های زنجیره‌ای متعدد در آمریکا رخ می‌دهد و نویسنده موفق شده با قلم گیرای خود، تصویری جامع و باورپذیر از حال‌وهوای زمانه و زندگی مردم عامه بسازد. انتشارات افرا این اثر را در ایران به انتشار رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب شب را زنده بمان

  • برترین کتاب آمازون در سال 2021
  • کتاب پیشنهادی مجله‌ی واشنگتن پست و یواس‌ای تودی
  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های مجله‌ی نیویورک‌تایمز در سال 2021
  • و ...

نکوداشت‌‌های کتاب شب را زنده بمان

  • سیجر در به بازی گرفتن انتظارات خواننده و تلفیق پیچ‌وتاب‌های باورپذیر و دل‌خراش، حرف اول را می‌زند. (Publishers Weekly, starred review)
  • خوانندگان هم مثل چارلی در مسیر پرمخاطره‌ی کتاب، به برداشت‌های خود بی‌اعتماد می‌شوند. چراکه قصه در بستری تاریک و خطرناک درحال حرکت است. (bookreporter)
  • رمان‌های رایلی سیجر به‌شدت فضاسازی‌شده، خو‌ش‌خوان‌ و بی‌نهایت جذاب‌اند. کتاب‌های او یکی از یکی بهتر و بی‌پرواترند. (Vulture, “46 books we can’t wait to read in 2021”)

کتاب شب را زنده بمان مناسب چه کسانی است؟

اگر به‌دنبال کتابی هستید که هیجان زیادی داشته باشد، یا به ژانر کتاب‌های دلهره‌آور علاقه‌مندید، رمان شب را زنده بمان می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد.

با رایلی سیجر بیشتر آشنا شویم

رایلی سیجر، نویسنده‌ی آمریکایی متولد سال 1974 است. او به‌واسطه‌ی رمان‌های دلهره‌آورش در ژانر معمایی معروف است. بسیاری از کتاب‌های او با نام‌های مستعار به چاپ رسیده‌اند. اما از سال 2017 به بعد، تمامی آثارش با نام مستعار رایلی سیجر به چاپ رسید. کتاب «خانه قبل از تاریکی» از دیگر آثار شاخص سیجر در این ژانر است که یک‌سال قبل از کتاب شب را زنده بمان منتشر شد.

در بخشی از کتاب شب را زنده بمان می خوانیم

دیگر نمی‌تواند بماند.به همین خاطر چارلی قبول می‌کند که سوار ماشین یک غریبه شود./او به رابی قول داده است- همین‌طور به خودش- که اگر کمترین احساس خطری کرد و به چیزی مشکوک شد خیلی سریع فرار کند و خودش را نجات دهد. اما این روزها حواسش زیاد جمع نیست و نمی‌تواند خوب تمرکز کند. از بعد از مرگ مدی این‌طوری شده بود.

چارلی خودش را برای هر چیزی آماده کرده و به تمام موقعیت‌هایی که ممکن است مجبور به فرار شود، فکر کرده است؛ مثلاً اینکه چیزی به ماشین یا پنجره‌هایش برخورد کند، یا اینکه کس دیگری هم در ماشین باشد، یا مثلاً راننده ناگهان تغییر مسیر دهد، یا برعکس هیچ عجله‌ای نداشته باشد. اگر هریک از این شرایط پیش می‌آمد او باید خیلی زود پا به فرار می‌گذاشت. او به رابی، به خودش و به مدی قول داده است که اگر کمترین احساس خطری کرد به طرف خوابگاه فرار کند.

با اینکه حالا دو ماه از مرگ مدی می‌گذرد چارلی هنوز هم گاهی با او حرف می‌زند. اما مواجه شدن با چنین شرایطی خیلی بعید است. او مرد خوب و مهربانی به نظر می‌رسد و امکان ندارد همان کسی باشد که آن بلاها را سر مدی و دیگر دختران آورده است.

درضمن او غریبه‌ی غریبه هم نیست. آن‌ها قبلاً یکبار همدیگر را دیده بودند؛ کنار تابلوی آگهی‌ها؛ آگهی‌هایی که در آن دانشجویانی که می‌خواستند به خانه‌های‌شان برگردند و دانشجویانی که در ازای گرفتن پول بنزین ماشین‌شان دیگران را سوار کرده و به خانه می‌رساندند، اطلاعات‌شان را در آن ذکر می‌کردند تا یکدیگر را پیدا کنند. آن لحظه چارلی در حال چسباندن آگهی خودش روی تابلو بود؛ آگهی‌ای که به‌دقت چاپ و شماره تلفنش روی آن نوشته شده بود، که ناگهان آن مرد کنارش ظاهر شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شب را زنده بمان
نویسنده
مترجممهسا فیروزه چی
ناشر چاپیانتشارات افرا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات392
زبانفارسی
شابک978-622-97886-9-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شب را زنده بمان

محمدرضا مولاءی
۱۴۰۲/۲/۴
چارلی با این وضعیت روحی چگونه به دانشگاه راه یافته بود. اشاره کرده بود که بعد فوت پدر و مادر با مادربزرگ که همیشه فیلم نگاه می‌کرده، زندگی کرده و مشخصه که خیلی ساده و منزوی بوده، در حالی که اگر از هر فیلمی یک نقطه آموزشی برداشت می‌کرد بایستی خیلی سختگیر و شکاک می‌بود. و با آموزش دفاع شخصی که دیده و بود بهتر از اینها می‌توانست باشد خلاصه رویاهای چارلی خیلی خسته کننده تکرار رویاهای فیلم‌ خیلی زیاد است. و اینکه آدم‌های اطرافش (رابی، جاش، مدی و خانواده‌اش و حتی پلیس‌ها که به خانواده مدی گفته بودند چارلی قاتل را دیده ولی به یاد نمی‌آورد) به نحوی منفی یا سواستفاده می‌کردند. خلاصه من فکر میکنم فیلمش بهتر از کتابش باشد که توسط کارگردان دستکاری شده. کتاب حسی می‌دهد که نباید به هیچ کس اعتماد کرد. و هر کسی به سراغمان می‌آید حتماً به نیت منفعت خود است چه معنوی باشد چه مادی. و نباید فراموش کنیم که هیچ کس ما را بیشتر از خودش دوست ندارد که به خاطرش به خودمان صدمه بزنیم. چه رسد که به خاطرش بمیریم.! متشکرم موفق باشید
...
۱۴۰۲/۲/۴
سلام باتشکر از کتاب راه
کتاب در مورد دختری به نام چارلی است که اسمش از روی شخصیت یک فیلم که مورد علاقه مادربزرگ‌اش است برداشته شده است.. چارلی که در تصادف پدر و مادر‌اش را از دست داده است بعد از گذشت سالها در رشته فیلم سازی تحصیل میکند که بعد از مدتی بهترین دوستش را در اثر قتل از دست میدهد و روانی
مشکلات و روحی زیادی برایش پیش میآید طی تصمیم ناگهانی از دانشگاه بیرون میزند و در طی مسیر برگشت ب خانه با مردی ب نام جاش آشنا می‌شود و....
رمان خوب و معمایی است که در میانه داستان باعث میشود که از آن خسته شویم وشوقی برای ادامه دادن نداشته باشیم اما هرچقدر که به انتهای آن پیش برویم جالبتر و تکان‌دهنده تر میشود.
در مورد چارلی آن جا که ترس را کنار گذاشت و تصمیم گرفت با آن مواجه شود را تحسین میکنم در حالی که خودم در همچنین شرایطی قرار بگیرم نمیدانم چ رفتاری از خودم نشان میدهم
و در مورد قاتل (نامش را نمی‌برم چون نمی‌خوام افرادی که این متن را می‌خوانند علاقه خود را برای فهمیدن قاتل از دست بدهند.) اصلا دلیل منطقی و عقلانی نداشت و از نظر من نویسنده فقط میخواست قصه را تمام کند و بنظرم میشد هنوز شاخ و برگ بیشتری ب قصه داد و آنرا جالبتر کرد.
داستان خیلی خوب تمام شد برخلاف سایر رمان‌های جنایی که معمولا پایان خوشی در انتظار آن‌ها نیست
پیشنهاد میکنم بخوانید چون هر کتابی حداقل ارزش یکبار خواندن را دارد.
لطفاً کتاب‌های جنایی بیشتری قرار دهید باز هم ممنون و متشکر
M R
۱۴۰۲/۲/۱۱
کتاب خوبی بود، هرچند از نظر منطق داستان ایراد و اشتباه زیاد داشت اما در کل نمره قبولی رو میتونه بگیره. قهرمان فیلم دختر تقریبا بیست ساله ایه که به خاطر حوادث ناخوشایند و تلخ زندگیش که تحملشون رو نداره در ذهنش به خیال و البته فیلم پناه میبره و بیشتر در عوالم ذهن خودش زندگی میکنه تا دنیای واقعی. و و شخصیت شکننده ضعیفی داره به دلیل اتفاقات ناخوشایندی که خودش رو مسبب اونها میدونه با همه چیز از موضع ضعف برخورد میکنه... مسیر داستان به نحوی تغییر شخصیت قهرمان به آدم دیگه‌ای هست، اون در طول داستان کم کم متوجه میشه با پناه بردن به خیال نمیشه از مسئولیت فرار کرد یا اون رو ندیده گرفت. قصه کتاب خوب و تقریبا قابل قبول بود ولی همونطور که گفتم مسائلی بود که تناقض داشت و باهم جور درنمیومد. در نهایت اثر خوبی بود و دوستداران کتابهای جنایی میتونن از خوندنش لذت ببرند.
𝐑𝐞𝐲𝐡𝐚𝐧𝐞`
۱۴۰۲/۲/۸
"" حاوی اسپویل""
در طول خواندن کتاب به خصوص اوایل حدس‌هایی زدم که داستان چجوریه و مثل بقیه داستان‌ها کلیشه ایی و تکراری است، هرچه به تعداد صفحات خوانده شده‌ام اضافه میشد حدس‌های من اشتباه از آب در می‌آمد، حتی اواسط فرضی را ارائه کردم که از صحت آن اطمینان داشتم ولی در آخر داستان برعکس شد و تا این ک
خواندن چ کسی قاتل است، نتوانستم متوجه شدم.
ب این دلیل این کتاب شگفت انگیز و همچنین هیجانی بود.
از یک نظر دیگر، بعضی قسمت‌ها عجیب به نظر می‌آمد وقتی جاش در ماشین در بخش بازی بیست سوالی آنچنان از آن نفرت دندان سخن میگفت، انگار خود قاتل بود ولی بیگناه بود. بعضی قسمت‌ها تمام اسناد قاتل را مشخص میکرد ولی در آخر کس دیگری بود...
مهدی عزتی
۱۴۰۲/۲/۱۴
ازمشکلات کتاب می‌توان این را گفت که آخرش خیلی سریع و پوچ مانند به پایان رسید چون هیچ دلیل منطقی برای قاتل بودن اون شخص وجود نداشت کاش کتاب دو بخش میبود هم از زندگی قاتل بیشتر میفهمیدیم و هم هیجان بیشتری برای یافتن قاتل از میان افراد به وجود می‌آمد درکل به نظرم به گونه‌ای اتفاقات به وجود اومده برای چارلی مسخره بود چون دلیل سوارشدن به ماشین و فردی که میخواست اونو بدست بیاره اغراق آمیز بود انگار همین جوری برای شاخ وبرگ دادم نوشته شده بود ولی توصیه میکنم بخونید زیاد هم چرت نبود از خود موضوع بخوام بگم دختری که دوستش مرده بودومیخواست از دانشگاه بره که سوار ماشین مردی میشه و باهاش همسفر میشه و اتفاقات پیش میاد و آخرش گیج میشید
رویا هژیر
۱۴۰۲/۱/۲۸
کتاب هیجان انگیزی بود از نظر من خصوصا اینکه جلوه‌های بصری فوق العاده خوبی داشت جوری که خواننده احساس میکرد داره فیلم میبینه، فقط به نظرم صفحات اخر کتاب دیگه خیلی به خوبی و خوشی تموم شد که باعث میشه یکم پایانش عادی به نظر برسه، البته تا زمانی که قاتل مشخص میشه کتاب خیلی کشش داره، و خواننده رو حسابی با خودش همراه میکنه. کاملا ارزش خوندن داره. خصوصا برای افرادی که از طرفدارای پر و پا قرص ژانر جنایی و البته فیلم‌های کلاسیک هستن، چون خیلی از فیلم‌های هیچکاک و هنرپیشه‌های کلاسیک نام میبره. کلا حال و هوای جالبی داره و برای من خیلی جذاب بود.
لیلی مقدم
۱۴۰۲/۲/۱۰
موضوع کلی داستان بسیار جذاب و مهیج بود و برای فهمیدن اتفاق بعدی کتاب رو نمیشه زمین گذاشت اما چند تا ایراد بزرگ داشت
*حاوی اسپویل*
آخر کتاب راوی گفت که رودخانه انقدر خروشان بود که حتی رابی که مربی شنا بوده نمیتونه زنده ازش بیرون بیاد ولی چارلی ازش بیرون اومد و هیچ اشاره‌ای هم به چگونگیش نکرد و با
چارلی اینکه ماشین پر از آب بود کلی کار تونست انجام بده رابی هم فقط تماشاش کرد!
بعضی جاها حرصم از بی فکری چارلی میگرفت ولی خب برای ادامه داستان لازم بود که خنگ بازی دربیاره
انگیزه قتل هم خیلی بیخود بود واقعا!
Nasir jadgal
۱۴۰۲/۸/۱۰
جاده‌ی این داستان پر فراز و نشیب بود مرزی بین دوست یا دشمن بودن، فرشته‌ی نجات یا قاتل زنجیره‌ای بودن، عاشق یا متنفر بودن وجود نداشت سراسر شب آغشته ست به ترس و امید و در هاله‌ای از تردید واقعیت یا توهم. در این کتاب برای زنده ماندن در شب و رسیدن به مقصد (صبح روشن)، لازم هست که تاریکی هوا، وحشت شب، در اضطراب خفته ثانیه‌ها، چاقوهای تیز، کلت‌های ظریف، آبشارها، پل‌های چوبی و زباله‌های آتش و... را پشت سر بگذاری تا بفهمی چه کسی با انبر دستی دنبال پنجمین دندان برای کلکسیونش هست.
Sepid Mmm
۱۴۰۲/۲/۳
کتاب بسیار عالی بود
اگر به رمان‌های جنایی علاقه دارین مناسبه
در رابطه با رمان‌های جنایی بیشتر شبیه پرونده هری کبر بود چون همانند آن هر لحظه یک اتفاق جدید میوفتاد و روند کتاب را تغییر میداد ولی حسنی که نسبت به آن داشت کم بودن شخصیت‌ها بود چون در پرونده هری کبر گاها شخصیتی و می‌گفت اون شخصیت میرفت
و بعد از مدتها دوباره برمیگشت و نمی‌دانستی کیه ولی در این رمان این اتفاق نیوفتاده بود
در کل رمان خوبی بود به علاوه ترجمه خوبی نیز داشت
daniyal naghibi
۱۴۰۲/۲/۳۰
وقت خوش. خیلی کتاب عالیی نیست امابدم نیست. اوایل کتاب خوبه داستانی درست شده و شخصیتها و اتفاقها مسخص میشن اما از یه جایی به بعد حوصلتون سر میره زیاد کش پیدا میکنه اون فکرهای دختر داستان. بعصی سطرهارو در تایکی خوندم که برسم ته داستان ببینم بازم تخیل بوده یا واقعیت. و پایان داستان دوباره یکدفعه اتمام قصه وه مه چی رو میشه بنطرم طبقه بندی خوبی وجودنداره یامن لذت نبردم اماازترجمه عالی ممنونم هیچی ازاصل اثرکم نکرده موفق باشید
کوثر
۱۴۰۲/۳/۱۰
با اینکه تا آخر خوندم اما خیلی خوشم نیومد یه جورایی همه چیز رو خیلی زیادی اغراق کرده بود و همه آشنایان رو جنایت کار‌های بزرگی نشون داده بود و گر چه تمام تلاشش رو اتفاقات واقعی به نظر برسن اما بازم از نظر من خیلی غیر واقعی بود نقدم اینه که اگه یکم از حجم اتفاقات پشت سر همی که به صورت جنایت‌های بزرگ بود کم می‌کرد و به جای اون یکم روی خود اتفاقات کار می‌کرد و اون هارو کامل می‌کرد می‌تونست داستان بهتری در بیاد
ملیکازنگنه
۱۴۰۲/۴/۲۲
خیلی اونجور که ازش تعریف شده به نظرم عالی نبود ولی خوب من تا اخرش خوندم به نظر من اونجوری نبود که نتونم داستان رو رها کنم خیلی طول کشید تا آخرش برسم و بخونم گاهی حتی چند روز سراغش نمیرفتم ولی تو این ژانر کتابای آلیس فینی رو خیلی دوست دارم و واقعا آدمو جذب میکنه و دوست داری بدونی آخرش چی میشه ولی در مورد این داستان وقتی به اواسطش رسیدم زیاد مشتاقش نبود فقط اولش منو جذب کرد ولی بعدش ناامیدم کرد
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۲/۵
داستان واقعا هیجانی و پر کشش هست، مخصوصا نیمه دوم داستان. امیدوارم فیلمش رو بسازن البته اگه هنوز ساخته نشده.
فقط دلیل اینکه دندان مقتولها کشیده می‌شده به خاطر یادگاری چیز جالبی نبود، نویسنده اگه این موضوع رو به عقده‌ای در بچگی قاتل ربط میداد جالب تر میشد. یا همینطور انگیزه قتل‌ها هم به نظرم کافی نبود.
تو ترجمه به جای مست، از خود بی خود گفته شده که شاید به خاطر ممیزی بوده
sam B
۱۴۰۲/۲/۱
عرض سلام و خسته نباشید. رمان شب را زنده بمان رمانی جذاب و کشنده س. به طوری که یکمی از کتاب رو بخونی دیگه میگی تا آخر بخونم ببینم چی میشه. اتفاقا فیلمش رو هم ساختن که چند وقت پیش پخش شد. خیلی جذاب و تقریبا گیج کننده س که آیا شخصیت دختر داستان نجات میکنه یا نه. فقط آخرش یکمی بد تموم میشه. میتونست خیلی بهتر تمومشه. با تشکر فراوان از کتابراه عزیزم
Zy
۱۴۰۲/۲/۲
عالی بود؟ محشر بود! به کسایی که به خوندن رمان‌های جنایی علاقه مندن پیشنهاد میکنم خودم که خیلی لذت بردم. از یه جایی به بعد نمیشه کنار گزاشتش. خیلی خوب واسه نویسنده‌های تازه کار میتونه الهام بخش باشه. و کلی فیلم و بازیگر هم معرفی کرده😂
اولا از شخصیت رابی خوشم میومد یکم بعد یهو اخرش دهنم باز موند!!!!!!! ولی واقعا انگیزه قتلش اصلا منطقی نبود
مشاهده همه نظرات 146

راهنمای مطالعه کتاب شب را زنده بمان

برای دریافت کتاب شب را زنده بمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.