معرفی و دانلود کتاب شهرهای جاسوس 1: ویروس کشنده

عکس جلد کتاب شهرهای جاسوس 1: ویروس کشنده
قیمت:
۵۶,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شهرهای جاسوس 1: ویروس کشنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شهرهای جاسوس 1: ویروس کشنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شهرهای جاسوس 1: ویروس کشنده

جیمز پونتی کتاب شهرهای جاسوس 1: ویروس کشنده را با داستان دختری نوجوان با نام سارا مارتینز شروع می‌کند که به جرم هک کردن در زندان است. شخصی که بعداً معلوم می‌شود جاسوس MI6 است، به طرزی عجیب سارا را از زندان نجات می‌دهد و او را از نیویورک به اسکاتلند می‌برد. در این کتاب پرفروش نیویورک تایمز که جوایزی را نیز برای نویسنده به ارمغان آورده، سارا با چهار نفر دیگر تیمی تشکیل می‌دهد که برای نجات دنیا، مأموریتی در پیش دارند.

درباره‌ی کتاب شهرهای جاسوس 1: ویروس کشنده

سارا دختری پورتوریکویی است که در آمریکا زندگی می‌کند و تابه‌حال خانواده‌های زیادی سرپرستی او را بر عهده گرفته‌اند. آخرین سرپرستان او، مرد و زنی جنایتکار بودند که فقط برای پول گرفتن از دولت، نگهداری از سارا را قبول کرده بودند. سارا نیز برای لو دادن آن‌ها، شبکه‌ی کامپیوتری نظام عدالت کیفری کودکان و نوجوانان شهر نیویورک را هک می‌کند و توقع دارد که به‌خاطر به زندان انداختن دو مجرم،‌ از او تقدیر شود. اما اوضاع برخلاف آن چیزی که انتظار دارد پیش می‌رود و او، سر از زندان درمی‌آورد. آن‌ها او را به دو سال و نیم حبس در کانون اصلاح و تربیت محکوم می‌کنند؛ ولی درست موقعی که سارا از همه چیز ناامید شده است، داستان اصلی کتاب شهرهای جاسوس 1: ویروس کشنده (City Spies 1) شروع می‌شود.

جیمز پونتی (James Ponti) در این بخش از داستان، مردی به نام مادر را به خوانندگان معرفی می‌کند. مردی که ادعا می‌کند وکیل ساراست؛ اما درواقع آمده است که از او بخواهد یک بار دیگر شبکه‌ی کامپیوتری نظام عدالت کیفری کودکان و نوجوانان را هک کند! سارا به این مرد عجیب که حتی مدرک وکالت هم ندارد، اعتماد می‌کند و کاری را که از او خواسته شده، انجام می‌دهد. مادر موفق می‌شود که قاضی را متقاعد کند او را به‌جای کانون اصلاح و تربیت، به عمارت کرانچم بفرستند. جایی که اصلاً وجود خارجی ندارد. و این‌گونه است که سارا از زندان آزاد می‌شود. اما مادر چه نقشه‌ای برای او دارد؟

سارا که دیگر نامش را به بروکلین تغییر داده، با سیدنی آشنا می‌شود و درمی‌یابد که قرار است در سرویس اطلاعات مخفی بریتانیا یا MI6 آموزش ببیند. سارا همراه با مادر و سیدنی از نیویورک به شهر ادینبرا در اسکاتلند می‌رود و در آن‌جا با سه نفر دیگر با نام‌های کت، ریو و پاریس ملاقات می‌کند. آن‌ها به او آموزش‌های لازم را می‌دهند. هر درس جدید، اعتماد‌به‌نفس بروکلین را بیشتر می‌کند و رابطه‌اش را با دیگران قوی‌تر می‌گرداند. وقتی آموزش‌های سارا تمام می‌شوند، اصل ماجراجویی‌های کتاب شهرهای جاسوس 1: ویروس کشنده، شروع می‌شود. تیم پنج‌نفره‌ی آن‌ها باید به یک کنفرانس زیست‌محیطی در شهر پاریس نفوذ کنند و فعالیت‌های شخصی به نام سینکلر را زیر نظر بگیرند.

معرفی و دانلود کتاب شهرهای جاسوس 1: ویروس کشنده

خوانندگان از همان ابتدای کتاب با شخصیت سارا یا بروکلین همراه می‌شوند. او برای زندگی جدید خود آموزش‌هایی را می‌بیند و تمام تلاشش را می‌کند که از تمام آزمون‌های موردنظر، سربلند بیرون بیابد. او وارد تیمی می‌شود که همه در آن از او باتجربه‌ترند؛ اما سارا توانایی‌هایی دارد که از همان ابتدا اعضای دیگر گروه را شگفت‌زده می‌کند. جیمز پونتی در حین روایت‌ داستان‌های کتاب در زمان حال، بعضی از قسمت‌ها را به گذشته‌ی افراد تیم اختصاص می‌دهد. برای مثال چگونگی وارد شدن پاریس و سیدنی به تیم. همچنین نشان داده می‌شود که چگونه یکی از مأموران به مادر خیانت کرده و دو فرزند مادر در یکی از مأموریت‌ها مفقود شده‌اند.

جیمز پونتی در کتاب شهرهای جاسوس 1: ویروس کشنده، همه‌ی هنر خود را به نمایش می‌گذارد. شخصیت‌های جذاب و توانا، تعلیقات به‌جا و درست، انتخاب ساختار مناسب، توصیف‌های به‌اندازه و از همه مهم‌تر طنز کتاب باعث می‌شوند که خوانندگان، چه کودک و چه بزرگسال، از خواندن آن لذت ببرند. انتشارات پرتقال این کتاب جذاب، ماجراجویانه و هیجان‌انگیز را با ترجمه‌ی نیلوفر عزیزپور منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه شهرهای جاسوس

شهرهای جاسوس یک مجموعه کتاب رازآلود، جاسوسی و ماجراجویانه است که جیمز پونتی آن را به نگارش درآورده است. او جلد اول مجموعه را در سال 2020 منتشر کرد. قهرمان کتاب‌های او بچه‌هایی هستند که بر سختی‌های زندگی‌شان غلبه کرده‌اند و در حال پیدا کردن نقاط قوت خود هستند. این پنج کودک از سراسر دنیا در کنار هم جمع شده‌اند تا به جاسوسانی واقعی تبدیل شوند.

جوایز و افتخارات کتاب شهرهای جاسوس 1: ویروس کشنده

  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز در بخش کودکان
  • نامزد جایزه‌ی مود هارت لاولِیس
  • قرار گرفتن در لیست جایزه‌ی کنتاکی بلوگرَس
  • برنده‌ی جایزه‌ی انجمن صنفی کتابخانه‌ی نوجوانان (JLG)
  • کتاب انتخابی گروه کتابخوانی GMA3 (Good Morning America)
  • کتاب منتخب فروشگاه بارنز و نوبل
  • قرار گرفتن در لیست بهترین کتاب‌های کتابخانه‌ی عمومی نیویورک در سال 2020
  • بهترین کتاب کودک و نوجوان به انتخاب سایت parents در سال 2020
  • نامزد جایزه‌ی کتاب کودک ماساچوست
  • نامزد جایزه‌ی کتاب ویرجینیا
  • نامزد جایزه‌ی کتاب مدارس متوسطه‌ی رود آیلند
  • نامزد جایزه‌ی خوانندگان نوجوان نوادا

نکوداشت‌های کتاب شهرهای جاسوس 1: ویروس کشنده

  • نوجوانان بعد از در دست گرفتن رمان شهرهای جاسوس 1: ویروس کشنده، دیگر آن را رها نخواهند کرد. (بث مک‌کالن، نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌های «مدرسه جاسوسی خانم اسمیت»)

  • هر کس که معما، ماجراجویی، هیجان و طنز را دوست دارد، باید این کتاب را بخواند. (استوارت گیبز، نویسنده‌ی کتاب «مدرسه‌ی جاسوسی»)

  • کتاب‌هایی مانند کتاب شهرهای جاسوس 1: ویروس کشنده باعث می‌شوند که کودکان به کتابخوانی علاقه‌مند شوند. (باشگاه کتابخوانی خرخوان‌ها)

  • مواظب باشید! شاید بدون آن‌که متوجه شوید، تمام شب را برای خواندن کتاب جیمز پانتی بیدار بمانید. (کریس گرابنستاین، نویسنده‌ی کتاب «دردسرهای نابغه‌ی طلایی»)

کتاب شهرهای جاسوس 1: ویروس کشنده برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب شهرهای جاسوس 1: ویروس کشنده برای نوجوانان بالای 14 سال مناسب است. فرقی نمی‌کند کودک یا بزرگسال باشید؛ اگر به ماجراجویی و هیجان علاقه دارید، این کتاب جیمز پونتی را بخوانید.

در بخشی از کتاب شهرهای جاسوس 1: ویروس کشنده می‌خوانیم

برخلاف اسم مسخره‌اش، عملیات باسلق خیلی هم خطرناک بود. مادر بیشتر از یک سال تلاش کرده بود تا به آمبرا نفوذ کند؛ آمبرا تشکیلات جنایت جهانی‌ای بود که اعضایش را مزدوران، تروریست‌ها و مأموران سابق اطلاعات تشکیل می‌دادند. رهبر آن تشکیلات شخصیتی ناشناس و مرموز بود که او را فقط به اسم فانتوم می‌شناختند، که در فرانسوی به‌معنای «روح» بود. کسی چیز زیادی درباره‌ی او نمی‌دانست، اما فکر می‌کردند علاوه بر اینکه جنایت‌کاری بزرگ است، کلکسیونر آثار هنری هم باشد. برای همین هم مادر در نقش یک دلال بازارسیاه به پاریس رفت و با خودش سه تا از نقاشی‌های نفیس مونه را برد. ام‌آی6 فکر نمی‌کرد فانتوم به آدمی دون‌پایه اعتماد کند و برایش آثار را ارزیابی کند و تشخیص بدهد اصل‌اند یا نه. اگر مادر می‌توانست ترتیب یک ملاقات رودررو را با او بدهد، ممکن بود بتواند دستگیرش کند.

بخش اصلی این نقشه برپا کردن یک مغازه داخل کارخانه‌ای متروکه در حومه‌ی شهر بود. این کارخانه زمانی شیرینی‌جات تولید می‌کرد و برای همین هم اسم عملیات را باسلق گذاشتند. مادر از میان حصار سیمیِ زنگ‌زده به ساختمان نگاه کرد. دیوارهای آبی کاربنی‌اش کدر و پوسته‌پوسته شده بودند. با قیچی آهن‌بر سیم‌های حصار را برید، با شاه‌کلید در اصلی را باز کرد و در کمتر از نود ثانیه وارد کارخانه شد.

فهرست مطالب کتاب

1: مردی به نام مادر
2: عمارت کرانچِم
3: بروکلین
4: آزمون آلفا
5: عملیات باسلق
6: کمیته‌ی استقبال
7: نظریه‌ی آشوب
8: کومه‌ی علف خشک
9: مزرعه
10: شام
11: سیدنی
12: آموزش اولیه
13: عملیات ویلی وانکا
14: شارلوت
15: ایکس‌یواچ‌ای‌تی
16: شرکت وام‌دهی اسلیتر
17: خیابان گُلدفینگِر
18: فانتوم
19: خط راه‌آهن یورواستار
20: رجی همه‌چیز‌بین
21: المپ
22: سه خواهر
23: آسگارد
24: دخمه‌ی مردگان
25: بچرخ تا بچرخیم
26: باران‌سازان
27: پله دو ژوستیس
28: هک
29: کلکسیون سینکلر
30: نگهبان‌های آسگارد
31: برج ایفل
32: گردهمایی
33: تغییری در نقشه‌ها
34: صعود
35: سه‌شیر
36: سفارت
37: گوی برفی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شهرهای جاسوس 1: ویروس کشنده
نویسنده
مترجمنیلوفر عزیزپور
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات300
زبانفارسی
شابک978-622-274-330-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شهرهای جاسوس 1: ویروس کشنده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شهرهای جاسوس 1: ویروس کشنده

برای دریافت کتاب شهرهای جاسوس 1: ویروس کشنده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.