معرفی و دانلود کتاب سرقت از موزه ملی: ماجراهای فلورین و مارگارت

عکس جلد کتاب سرقت از موزه ملی: ماجراهای فلورین و مارگارت
قیمت:
۴۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرقت از موزه ملی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرقت از موزه ملی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرقت از موزه ملی: ماجراهای فلورین و مارگارت

کتاب سرقت از موزه ملی، رمانی معمایی و ماجراجویانه برای مخاطبین نوجوان است که توسط جیمز پونتی نوشته شده. در این رمان که نامزد دریافت جایزه‌ی ادگار در بخش کودکان نیز بوده است، فلوریان بیتس، نوجوانی 12 ساله که برای اف‌بی‌آی کار می‌کند، می‌خواهد با استفاده از نظریه‌ی شخصی‌اش، نظریه‌ی «تُست»، راهی برای مقابله با خلافکارها بیابد و جلوی نقشه‌شان را بگیرد.

درباره‌ی کتاب سرقت از موزه ملی

شخصیت اصلی کتاب سرقت از موزه‌ی ملی (Framed!) فلوریان بیتس، نوجوانی 12 ساله است که در یکی از مدارس راهنمایی شهر واشنگتن درس می‌خواند و مثل تمامی بچه‌های هم‌سن‌وسالش، پیتزا و فوتبال را دوست دارد. تنها تفاوت فلوریان با دیگر پسربچه‌های 12 ساله در این است که او برای اف‌بی‌آی کار می‌کند! هر وقت رییس اف‌بی‌آی به مشکل بزرگی برمی‌خورد، با فلوریان تماس می‌گیرد و از او کمک می‌خواهد. فلوریان هم با استفاده از نظریه‌ی «تُست» که خودش آن را ایجاد کرده است، به کمک اف‌بی‌آی می‌رود تا کشورش را نجات دهد.

اما این‌بار که رییس اف‌بی‌آی با فلوریان تماس می‌گیرد، این جاسوس کلاس هفتمی می‌داند نباید به‌تنهایی وارد عمل شود. او از دوست آفریقایی-آمریکایی‌اش، مارگارت نیز کمک می‌گیرد و آن دو با هم به‌دنبال گروه جنایتکاری می‌روند که نقاشی‌های ارزشمند موزه‌ی ملی در واشنگتن را دزدیده است. اما فلوریان می‌داند آن‌ها بدون استفاده از نظریه‌ی «تُست» قادر نخواهند بود به هیچ‌جایی برسند و به همین علت این نظریه را به مارگارت نیز آموزش می‌دهد. نظریه‌ی «تُست» (TOAST که مخفف Theory of All Small Things یا «نظریه‌ی تمام چیزهای کوچک است»)، به افراد کمک می‌کند با دقت به نکات و جزییات کوچک، حقیقت بزرگ‌تر و پنهان را پیدا کنند و این تیم جاسوس، غیر از این نظریه‌ی هوشمندانه و قابلیت‌های فیزیکی مارگارت هیچ سلاح و ابزاری برای مقابله با جنایتکاران ندارند.

نویسنده‌ی کتاب سرقت از موزه‌ی ملی، جیمز پونتی (James Ponti)، علاقه‌ی زیادی به ژانر معمایی و جاسوسی دارد و در آثار دیگرش مانند کتاب «شهرهای جاسوس 1: ویروس کشنده» نیز نوجوانان را در نقش جاسوس‌ها و هکرهایی شبیه به جیمز باند و الکس رایدر تصویر می‌کند. بااین‌حال، توانایی اصلی این نویسنده نه فقط در روایت کردن داستان‌های جاسوسی ماجراجویانه، بلکه همچنین، در توصیف دوستی‌های خوب‌پرداخت‌شده و گرمی‌ست که بین شخصیت‌های داستانی‌اش شکل می‌گیرد. این جنبه از آثار جیمز پونتی، جذابیت و صمیمیت ویژه‌ای برای مخاطبین نوجوان دارد.

معرفی و دانلود کتاب سرقت از موزه ملی

کتاب سرقت از موزه‌ی ملی، توسط مریم کمانی ترجمه شده و واحد کودک و نوجوان نشر کتاب کوله پشتی، نشر پاپلی، آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب سرقت از موزه ملی

  • آنچه این کتاب را خواندنی می‌کند، رابطه‌ی دوستانه و واقعی بین دو شخصیت اصلی کتاب است. این ویژگی در کنار دیالوگ‌هایی واقعی، داستانی مهیج و شخصیت‌های فرعی خوب‌پرداخت‌شده، تجربه‌ای به‌یادماندنی برای مخاطب به ارمغان خواهد آورد. (Kirkus Reviews)
  • کتاب سرقت از موزه ملی، عناصری از داستان‌های الکس رایدر، جیمز باند و حتی شرلوک هلمز را در خود دارد و برای طرفداران داستان‌های اکشن و ماجراجویانه جذاب خواهد بود. (School Library Journal)
  • تأثیراتی که فلوریان از توجه به جزییات به دست می‌آورد، بسیار سرگرم‌کننده هستند و خوانندگان متوجه خواهند شد جیمز پونتی کنترل کاملی بر این شخصیت داستانی دارد. (بولتن مرکز کتاب‌های کودکان)
  • خوانندگان نوجوان، از این کتاب که اولین قسمت از مجموعه‌ای در دست نوشتن است، لذت خواهند برد. (Booklist)
  • کتاب سرقت از موزه ملی، با شخصیت‌های بامزه و اکشن بدون وقفه‌اش، خوانندگان را از همان صفحه‌ی اول به خود جذب خواهد کرد. (School Library Connection)

کتاب سرقت از موزه ملی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب سرقت از موزه ملی به نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های معمایی و ماجراجویانه توصیه می‌شود. خوانندگانی که به داستان‌های جیمز باند و یا شرلوک هلمز علاقه دارند نیز از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب سرقت از موزه ملی: ماجراهای فلورین و مارگارت می‌خوانیم

من فلورین بیتس هستم. دوازده سال دارم و دانش‌آموز کلاس هفتم راهنمایی آلیس‌دیل در واشنگتنم. من دو نوع غذا را از همۀ غذاها بیشتر دوست دارم؛ پیتزا و رل تخم‌مرغ. عضو تیم بازی حروف‌چینی‌ام و قصد دارم در آینده فوتبال را هم امتحان کنم.

در ضمن برای اف‌بی‌آی هم کار می‌کنم.

خودم می‌دانم. اصلاً انتظار شنیدن این را نداشتید. مگر نه؟

از نظر فنی همه من را مأمور مخفی سازمان می‌دانند که یک‌جورهایی جیمز باندی است، ولی راستش را بخواهید اف‌بی‌آی همیشه تلاش می‌کند هویتم را مخفی نگه دارد. می‌دانید چرا؟ چون برای پلیس خیلی شرم‌آور است که اقرار کند از یک بچۀ دوازده‌ساله کمک می‌گیرد، از اینها گذشته اگر احیاناً یکی از آن ده‌تا خلافکار بی‌اعصابی که اسمشان در فهرست تحت‌تعقیب‌ پلیس آمده جلوی در خانه‌مان سبز شوند برای من هم بد می‌شود.

پس هم به نفع من است که این موضوع مخفی بماند و هم به نفع پلیس.

درواقع من خودم نمی‌خواستم کارآگاه شوم. همه‌چیز خیلی اتفاقی پیش آمد. راستش را بخواهید من همه‌چیز را جور دیگری می‌بینم و دیدم با همۀ مردم فرق دارد. مغز من به‌طرز عجیب‌وغریبی کار می‌کند. منظورم این است که مغز من جزئیاتی را که از نظر بقیه بی‌اهمیت به ‌نظر می‌رسند مثل تکه‌های پازل کنار هم می‌چیند.

فهرست مطالب کتاب

1: مسیر (نه‌چندان) امن
2: معنی کلمۀ تُست
3: شمع ناپلئون
4: نسخه‌بردار
5: منطقۀ فاگی‌باتم
6: صحنۀ جرم
7: مؤدب و آرام، ولی نه ساکت و بی‌صدا
8: شب‌گردها
9: غذای مخصوص روزهای یکشنبه
10: دفتر کار
11: فرمانده
12: اف‌بی‌آی جدید
13: جمع نابغه‌ها
14: آشیانۀ زنبور سرخ
15: بوفالو نه، گاومیش
16: کوانتیکو
17: رازها و دردسرهایشان
18: مهمانی شام
19: تیم کاپیتول‌ کراش
20: زیرزمین
21: بازگشت به مدرسه
22: تمرین اضافی جبر
23: بازیگری به نام جان ویلکز
24: بیا با هم تست بازی کنیم
25: دروازه
26: سه‌شنبۀ سیاه
27: بچه‌دزدی
28: گروه نجات وارد می‌شود
29: تکۀ کوچکی از تُست
30: راه‌حل
31: مسیر (نه‌چندان) امن
یادداشت نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرقت از موزه ملی: ماجراهای فلورین و مارگارت
نویسنده
مترجممریم کمانی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-600-461-558-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرقت از موزه ملی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سرقت از موزه ملی

برای دریافت کتاب سرقت از موزه ملی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.