معرفی و دانلود کتاب شیرین سخنان در باب زنان

عکس جلد کتاب شیرین سخنان در باب زنان
قیمت:
۴۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شیرین سخنان در باب زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شیرین سخنان در باب زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شیرین سخنان در باب زنان

کتاب شیرین سخنان در باب زنان، به قلم سارا صدر، حاوی گزیده‌ای از جملات قصار، گفتار بزرگان و سخنان افراد شناخته‌شده و مشهور است که حول محور نقش و جایگاه زنان مطرح شده‌اند. هدف نویسنده از گردآوری این اثر، شناخت بهتر ماهیت وجودی زنان در جامعه‌ی امروز بوده است.

درباره‌ی کتاب شیرین سخنان در باب زنان

زنان به‌عنوان تشکیل‌دهنده‌ی نیمی از پیکر جامعه، در طول تاریخ همواره نقش قابل‌توجهی را در عرصه‌های زندگی اجتماعی و تمدن‌های بشری ایفا کرده‌اند. تأثیر زنان بر رخدادهای تاریخی غیرقابل‌انکار بوده و بر کسی پوشیده نیست. مشارکت فعالانه‌ی زنان در زمینه‌های مختلف و تأثیراتی که بر رویداد‌های اجتماعی داشته‌اند به‌خوبی نشان‌دهنده‌ی نقش کلیدی ایشان در جامعه است. در طول اعصار، شاهد ظهور زنانی قدرتمند و بانفوذ بوده‌ایم که تأثیراتی عمیق بر جامعه‌ی معاصر خود داشته‌اند. شناخت زنان و آگاهی از توانایی‌های آنان برای تمامی اعضای جامعه ضرورت دارد. به منظور درک بهتر ماهیت این قشر عظیم می‌بایست جایگاه و ارزش وجودی ایشان به‌طور صحیح به مردم شناسانده شود. در این مسیر، شاید بهترین کار تجمیع نظرات و در کنار هم قرار دادن دیدگاه‌های بزرگان و صاحب‌نظران پیرامون این موضوع باشد.

سارا صدر در اثر خود، کتاب شیرین سخنان در باب زنان، به گردآوری نظرات بسیاری از افراد مشهور در مورد زنان پرداخته تا از این طریق تعریفی جامع از ماهیت جنس زن، در اختیار مخاطبان قرار دهد و منزلت زنان را در تمامی جنبه‌های زندگی به آن‌ها یادآوری کند. نویسنده در کتاب خود 142 سخن و جمله‌ی قصار را از بزرگانی همچون رابیندرانات تاگور، شکسپیر، ویکتور هوگو، جورج برنارد شاو و آلفونس دوده، بدون هیچ‌گونه تعصب و پیش‌داوری نسبت به دین، مذهب یا فرهنگ آن‌ها، جمع‌آوری کرده. همچنین در بخش‌هایی از کتاب نیز تجربیات خود را با مخاطبان در میان گذاشته است.

نوع نظراتی که نسبت به زنان در جوامع مختلف وجود دارد، متفاوت‌ و گاهی متضادند. بااین‌حال، در هیچ فرهنگی، اهمیت بالای نقش زنان در جامعه انکار نشده است. دیدگاه فرهنگ‌های گوناگون در قبال زنان با نوع نگرش مردم آن جوامع ارتباط مستقیم دارند. از سوی دیگر، بزرگان و مشاهیر هر جامعه‌ای نیز به‌عنوان عضوی از همان جامعه، به‌طور خاص، جنسیت زن را مورد تحلیل قرار داده و در مورد آن‌‌ به اظهارنظر پرداخته‌اند. دید بزرگان و مشاهیر هر فرهنگی در رابطه با هر موضوعی، نگرش کلی آن جامعه را در مورد همان موضوع خاص نشان می‌دهد. از این رو، آشنایی با نگرش آن‌ها در مواجهه با موضوع زن اهمیت بسیار زیادی دارد.

سارا صدر معتقد است که شناخت زنان، برای ایجاد روابط بین‌فردی سالم‌ و موفقیت‌‌آمیز، ضرورت دارد. این نوع از شناخت، موجب رشد شخصی افراد و برقراری روابطی بهتر و سازنده‌تر خواهد شد.

در برخی مواقع، شاهد عدم آگاهی زنان از جایگاهشان هستیم که باعث می‌شود به طعمه‌ای برای سوء‌استفاده‌ی دیگران بدل شوند. همین امر لزوم شناخت درست و صحیح از زنان را بیش‌از‌پیش اثبات می‌کند. خوب است این را هم یادآوری کنیم که از منظر دین اسلام و همچنین فرهنگ و تمدن ایرانی، زنان از جایگاه والا و ویژه‌ای برخوردارند و احترام به ایشان به سبب جایگاهی که دارند، ضروری تلقی می‌شود.

کتاب شیرین سخنان در باب زنان به همت و تلاش انتشارات مانیان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

کتاب شیرین سخنان در باب زنان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب شیرین سخنان در باب زنان، برای تمامی مخاطبانی که قصد دارند با ساحت وجودی بانوان بیشتر آشنا شوند، اعم از مخاطبان مرد و زن، مفید خواهد بود. افرادی که به مطالعه‌ی سخنان بزرگان و مشاهیر علاقه دارند نیز از خواندن این اثر لذت بسیاری می‌برند.

در بخشی از کتاب شیرین سخنان در باب زنان می‌خوانیم

  • قدرت یک زن را دست‌کم نگیر. / شگی
  • زن همانند چای کیسه‌ای است؛ تا زمانی که او را در آب داغ نیندازید، نمی‌توانید بفهمید که چقدر قوی است. / النور روزولت
  • زن مخلوقی است که عمیق‌تر می‌بیند و مرد مخلوقی است که دورتر را می‌بیند. عالم برای مرد یک قلب است و قلب برای یک زن عالمی است. / گرابه
  • زن‌ها هرگز نمی‌گویند که «تو را دوست دارم»؛ ولی وقتی از تو پرسیدند که «مرا دوست داری؟» بدان که درون قلب آن‌ها جای گرفته‌ای. / روشفو کو
  • زن ایدئال زنی است که همسر ایدئال داشته باشد. / الیزابت تایلر
  • زن تنها حریفی است که حتی پس از شکست، مطالبه خسارت و غرامت می‌کند. / پولاک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شیرین سخنان در باب زنان
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات66
زبانفارسی
شابک978-622-7725-38-4
موضوع کتابکتاب‌های جملات قصار
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شیرین سخنان در باب زنان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شیرین سخنان در باب زنان

برای دریافت کتاب شیرین سخنان در باب زنان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.