معرفی و دانلود کتاب شیطونی‌های من و خواهرم: خوشگل نشدم؟

عکس جلد کتاب شیطونی‌های من و خواهرم: خوشگل نشدم؟
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شیطونی‌های من و خواهرم: خوشگل نشدم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شیطونی‌های من و خواهرم: خوشگل نشدم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شیطونی‌های من و خواهرم: خوشگل نشدم؟

شیطنت‌های بی‌پایان دو خواهر! کتاب شیطونی‌های من و خواهرم: خوشگل نشدم؟ یکی از آثار موفق جف کوهن همراه با نقاشی‌های زیبای الانا آلن است که ماجرای آرایشگر شدن سدی، خواهر بزرگ ایوا را تعریف می‌کند. او می‌خواهد خواهرش را خوشگل کند، آیا در انجام این کار موفق می‌شود؟ نویسنده در کتاب پیش رو به بچه‌ها آموزش می‌دهد به وسایل بزرگ‌ترها دست نزنند. کتاب خوشگل نشدم جایزه‌ی کتاب سال کودکان را در 2015 کسب کرده است.

درباره‌ی شیطونی‌های من و خواهرم: خوشگل نشدم؟

بچه‌ها همیشه دوست دارند از کار بزرگ‌ترها تقلید کنند و گاهی اوقات ایده‌هایی به سرشان می‌زند که هیچ بزرگسالی از آن‌ها سر در نمی‌آورد. جف کوهن (Jeff Cohen) نویسنده‌ی موفق کتاب‌های کودکان، در کتاب شیطونی‌های من و خواهرم: خوشگل نشدم؟ با عنوان اصلی ایوا و سدی و بدترین مدل مو! (Eva and Sadie and the Worst Haircut Ever) قصد دارد به کودکان آموزش بدهد هر کاری را سر خود انجام ندهند و قبل از دست زدن به وسایل بزرگ‌ترها، از آن‌ها اجازه بگیرند.

کتاب خوشگل نشدم داستان دو خواهر ناقلا را بازگو می‌کند که اغلب مواقع دسته گل به آب می‌دهند. جف کوهن این داستان را بر اساس ماجراهای واقعی دو دختر خود نوشته است. سدی، خواهر بزرگ ایوا، از دست موهای بلند و ژولیده‌ی او خسته شده و می‌خواهد هر طور شده کاری بکند. ایوا موهای بلند و زیبایی دارد، اما هیچ‌وقت حاضر نیست آن‌ها را شانه کند و مرتب ببافد. و اینجاست که سدی با راه‌حلی ابتکاری وارد عمل می‌شود، اما چرا کارها درست پیش نمی‌رود؟ پس ایراد کار کجاست؟

کتاب خوشگل نشدم با نقاشی‌های جذاب اِلانا آلن (Elanna Allen) زیباتر شده و کودکان از خواندن و تماشا کردن نقاشی‌هایش لذت می‌برند. کتاب نامبرده با ترجمه‌ی عطیه الحسینی توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب شیطونی‌های من و خواهرم: خوشگل نشدم؟

  • نامزد جایزه‌ی مگنولیا در سال 2017
  • برنده‌ی جایزه‌ی Children’s Choice Book به‌عنوان بهترین کتاب رده‌ی سنی خردسالان در سال 2015

کتاب شیطونی‌های من و خواهرم: خوشگل نشدم مناسب چه کسانی است؟

مخاطبان اصلی کتاب خوشگل نشدم کودکان خردسال 3 تا 7 سال هستند. هرچند این کتاب داستانی کاملاً دخترانه دارد، اما می‌تواند برای پسربچه‌ها هم مفید باشد.

با جف کوهن و اِلانا آلن بیشتر آشنا شویم

جف کوهن ژورنالیست و نویسنده‌ی آمریکایی است. کتاب خوشگل نشدم یا «ایوا و سدی و بدترین مدل مو!» اولین اثر اوست که موفق شد در سال 2015 جایزه‌ی بهترین کتاب از نظر کودکان را به خود اختصاص دهد. جف کوهن از سال 2001 به کار روزنامه‌نگاری مشغول بوده و در یک ایستگاه رادیویی در هارتفورد نیز فعالیت می‌کند. «شیطونی‌های من و خواهرم: خوشگل نشدم؟» و «بهترین کلاس درس!» (با عنوان اصلی ایوا و سدی و بهترین کلاس درس!) تاکنون تنها آثاری هستند که او به‌صورت کتاب برای کودکان منتشر کرده است.

ِالانا آلن نویسنده، تصویرگر و کارگردان انیمیشن اهل ایالات متحده، متولد 1972 در شیکاگو است. او تحصیلات خود در رشته‌ی هنرهای زیبا را در دانشگاه براون ادامه داد و فیلم “Low Down Underground” را به عنوان پروژه‌ی پایان‌نامه‌ کارگردانی و تولید کرد. این فیلم موفق شد در سال 2001 جایزه‌ی هیئت‌داوران کودک در جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کودکان شیکاگو را به خود اختصاص دهد. او در زمینه‌های گوناگونی فعالیت می‌کند و علاوه بر تصویرگری و همکاری با تلویزیون، سه کتاب نیز نوشته است. «ایتسی میتسی فرار می‌کند (Itsy Mitsy Runs Away)»، «طفلک بیچاره (Poor Little Guy)» و «بابا پت (Pet Dad)» نام آثار او هستند.

در بخشی از کتاب شیطونی‌های من و خواهرم: خوشگل نشدم؟ می‌خوانیم

بابا گفت: «درسته، فقط یک بار. الان دیگر می‌دانی که نباید این کار را تکرار کنی.» مامان و بابا می‌گویند که من باید نتیجه‌ی کاری را که کرده‌ام بپذیرم. برای همین تا یک هفته نمی‌توانم از آن آب نبات‌های شکلاتی که خیلی دوست دارم بخورم. فکر کنم منطقی است. آن‌ها گفتند که خودشان هم از این ماجرا درسی گرفته‌اند: از این به بعد قیچی را جایی می‌گذارند که من نتوانم پیدایش کنم.

بابا گفت: «حالا که قول و قرارمان را گذاشتیم، بیا برویم موهای ایوا را درست و حسابی کوتاه کنیم. این بار او خودش تصمیم می‌گیرد موهایش را چه مدلی کوتاه کند.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شیطونی‌های من و خواهرم: خوشگل نشدم؟
نویسنده
مترجمعطیه الحسینی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات28
زبانفارسی
شابک978-600-8347-24-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شیطونی‌های من و خواهرم: خوشگل نشدم؟

برای دریافت کتاب شیطونی‌های من و خواهرم: خوشگل نشدم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.