معرفی و دانلود کتاب صدای درون رهبران فرزانه

عکس جلد کتاب صدای درون رهبران فرزانه
قیمت:
75900 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صدای درون رهبران فرزانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صدای درون رهبران فرزانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صدای درون رهبران فرزانه

مونیک اسوازلیان تالون یکی از فعالین نام‌آشنای حقوق زنان در جهان امروز است. او در کتاب صدای درون رهبران فرزانه توصیه‌هایی ارزنده را ارائه کرده که به زنان در راستای ارتقای توانایی‌های مدیریتی یاری می‌رسانند. کتاب پیش رو به قلم مونا دولت‌آبادی به زبان فارسی ترجمه شده و در دسترس مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

درباره کتاب صدای درون رهبران فرزانه

شکاف و تبعیض جنسیتی در ساختارهای اجتماعی، امروزه یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های پیش روی بشر است. البته این شکاف و تبعیض، در طول تاریخ، همواره و همه جا، به اشکال گوناگون وجود داشته است. اما در عصر ما، این موضوع به لطف افزایش آگاهی عمومی، در کانون توجه افراد قرار گرفته، و نزد زنان که قربانیان اصلی این نابهنجاری بنیادین‌اند، به شکل مطالبه‌ای در راستای احقاقِ حقوقِ ضایع‌گشته درآمده است. البته شکی نیست که در جوامع پیشرفته، یا چنان‌که مرسوم و متداول است، در کشورهای جهان اول، زنان به بسیاری از حقوق بنیادین خود دست یافته‌اند. بی‌گمان، صورت اجحافی که در حق زنان ممالک مترقی روا داشته می‌شود، قابل مقایسه با ظلم آشکاری که در کشورهای توسعه‌نیافته بر همجنسان ایشان می‌رود، نیست. با این حال، در جوامع مترقی نیز، هنوز برابری کامل میان مردان و زنان برقرار نشده است. صحت این مطلب، خصوصاً هنگام مقایسه‌ی وضعیت اشتغال زنان با وضعیت اشتغال مردان به روشنی آشکار می‌گردد.

مونیک اسوازلیان تالون در کتاب صدای درون رهبران فرزانه (Leading Gracefully) در باب مسائلی نظیر آنچه در سطور پیشین مطرح نمودیم، سخن گفته است. او در این اثر تحسین‌شده و خواندنی، نه فقط زنان هموطن خود، بلکه همه‌ی همجنسان خویش در سراسر جهان را مورد خطاب قرار داده و ایشان را به مقابله با تبعیض‌های آشکار و غیرآشکار در قبال زنان، دعوت نموده است.

عمده‌ی مطالب کتاب صدای درون رهبران فرزانه حول محور مسئله‌ی رهبری و مدیریت و نسبت آن با کلیشه‌های جنسیتی می‌گردد. به باور مونیک اسوازلیان تالون، در اغلب جوامع، پیشفرضی نادرست وجود دارد که بر مبنای آن، مدیریت و رهبری امری ذاتاً مردانه است. نتیجه‌ی رواج این طرز فکر، پدید آمدن موانعی جدی برای زنان در مسیر پیشرفت حرفه‌ای و ترقی شغلی است. در کتاب صدای درون رهبران فرزانه به مطالبی تأمل‌برانگیز برخواهید خورد که در جهتِ نقدِ نگرشِ نادرستِ مورد اشاره، ارائه شده‌اند. مونیک اسوازلیان تالون در این اثر تأثیرگذار، با اتکا به تجارب شخصی خود در مقام یک زن شاغل، توصیه‌هایی را خطاب به زنان بیان داشته که به ایشان در راه بدل شدن به مدیری زبده و کارآمد، یاری می‌رسانند.

کتاب صدای درون رهبران فرزانه، با عنوان فرعیِ «راهنمای زنان برای آن‌که رهبرانی مطمئن، موثر و معتبر باشند» ذیل یازده فصلِ مبسوط تنظیم گشته است. ترجمه‌ی فارسی این اثر توسط انتشارات نسل نواندیش روانه‌ی بازار کتاب شده است.

نکوداشت‌های کتاب صدای درون رهبران فرزانه

- مونیک اسوازلیان تالون در کتاب صدای درون رهبران فرزانه نقشه‌ی راهِ منحصربه‌فردی را به زنان ارائه داده است. اثر او به طرز مؤثری به مخاطب کمک می‌کند که نقاط قوت شخصیت خود به عنوان یک زن را با عناصر مهمِ نهفته در شخصیت یک رهبر ترکیب کند. در یک کلام: کتابی ضروری برای هر زنی که به دنبال ایجاد تأثیرات بزرگ در دنیای پیچیده‌ی امروز است. (John Gerzema)

- کتاب صدای درون رهبران فرزانه اثری آموزنده است که بر پایه‌ی آخرین مطالعات علمی به رشته‌ی تحریر درآمده. معتقدم که زنان شاغل، در هر سطح و جایگاهی که باشند، بیش از همه از مطالعه‌ی اثر مونیک اسوازلیان تالون بهره خواهند برد. (Patti Solaski)

- تمرین‌های موجود در کتاب صدای درون رهبران فرزانه نقطه‌ی قوت این اثر در مقایسه با آثار مشابه است... کتابی که خواندنش را قویاً توصیه می‌کنم. (Merrin P, Amazon Review)

کتاب صدای درون رهبران فرزانه مناسب چه کسانی است؟

زنانی که خواهان حضورِ بهتر و مؤثرتر در عرصه‌ی زندگی اجتماعی هستند، بی‌گمان از مطالب ارائه‌شده در کتاب صدای درون رهبران فرزانه بهره‌های فراوانی خواهند برد.

با مونیک اسوازلیان تالون بیشتر آشنا شویم

مونیک اسوازلیان تالون (Monique Svazlian Tallon) نویسنده و فعال نام‌آشنای حقوق زنان است. او در خانواده‌ای سنتی، در سانفرانسیسکوی آمریکا متولد شده و در همین شهر به اشتغال در زمینه‌ی فناوری روی آورده است. کودکی و نوجوانی مونیک اسوازلیان تالون به علت عقاید محافظه‌کارانه‌ی خانواده، در حصاری از بایدها و نبایدها سپری گشته. احتمالاً از همین رو بوده که او در جوانی با جدیتی خلل‌ناپذیر به فعالیت در راستای تحقق آزادی و برابری برای زنان روی آورده است. کتاب «صدای درون رهبران فرزانه» مشهورترین اثر منتشرشده از مونیک اسوازلیان تالون به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که این نویسنده در رشته‌ی بازرگانی تحصیل کرده و مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه ایالتی زادگاهش، سانفرانسیسکو، اخذ نموده است.

جملات برگزیده کتاب صدای درون رهبران فرزانه

- زیبایی رسیدن به قدرت واقعی‌مان در این است که با بهره‌گیری از آن، نیاز به کنترل و رقابت در ما از بین می‌رود.
- به‌منظور اینکه قدرت ابتکار و خلاقیت را در افراد تحریک و تشدید کنیم، دیگر زمان آن است که تعریف قدرت را تغییر دهیم.
- رهبران تحول‌گرا با جذب اعتماد و اطمینان پیروان خود، سعی می‌کنند نقش یک الگو را برای کارکنان خود داشته باشند.
- موقعیت فعلی زنان و چشم‌اندازی که رسانه برای آیندۀ آن‌ها به تصویر می‌کشد، بر توانایی ما برای دستیابی به قدرت حقیقی‌مان تأثیرگذار است.

در بخشی از کتاب صدای درون رهبران فرزانه می‌خوانیم

رسیدن به تعادل و قرار گرفتن در بخش زنانگی و مردانگی توانمند، هدف غایی ماست. برخی افراد بیشتر منطبق بر یکی از این چهار بُعد هستند؛ بنابراین برای رسیدن به تعادل لازم است به بخش مقابل مدل نگاه کنید و تعادل را بازیابید، اما برخی ممکن است در دو بخش پایینی قرار بگیرند. چالش اصلی این افراد دستیابی به بخش‌های توانمندی است. به‌عنوان‌مثال، چنانچه به سبک رهبری مستقیم و امری یا همان سلسله‌مراتبی تمایل دارید و دوست دارید مدیریت همۀ امور را خودتان به دست بگیرید، برای رسیدن به تعادل لازم است بر همکاری متقابل و تفویض اختیار تمرکز کنید.

این کار به شما کمک می‌کند اعتمادبه‌نفس بیشتری بیابید و بیشتر با کارمندان و همکاران خود در تعامل باشید یا چنانچه سبک رهبری سلطه‌جو و دستوری دارید، به‌احتمال زیاد لازم است روی بخش آسیب‌پذیری‌تان کار کنید و به دیگران اجازه دهید به شما کمک کنند، با شما هم‌صدا شوند و در امور مشارکت کنند. ممکن است فردی گوشه‌گیر و انزواطلب یا درگیر احساساتی مانند قربانی بودن و حس ناتوانی باشید، در این حالت لازم است اعتمادبه‌نفس خود را بهبود ببخشید تا بتوانید بیشتر به خود و توانایی‌هایتان اعتماد کنید. درمجموع، رفتاری بسیار مردانه یا بسیار زنانه ما را از آنچه درحقیقت باید باشیم، یعنی تعادل، دور می‌کند و اثرگذاری مطلوب ما بر دیگران را کاهش می‌دهد. زمانی‌که برای مدتی طولانی در موقعیتی به‌صورت افراطی باقی می‌مانیم، از تعادل خارج می‌شویم و دیگر نه‌تنها با خودمان، بلکه با دیگران نیز هماهنگی و هم‌صدایی نخواهیم داشت.

نمونۀ دیگر رفتارهای اشتباه رایج زمانی است که زنان با سختگیری به خود سعی می‌کنند خودشان را اثبات کنند. مطالعات نشان داده‌اند که اگر زنان بیش‌ازحد امرونهی کرده و دستوری رفتار کنند، مردم صفات خوبی به آن‌ها نخواهند داد و قضاوت‌های «ناصوابی» از آن‌ها خواهند داشت درحالی‌که چنانچه مردان این‌طور رفتار کنند، رفتارشان بخشی از سبک رهبری‌شان به شمار می‌آید و معمولی تلقی می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
مقدمه
فصل 1: جهان فعلی ما
فصل 2: تعریف مجدد رابطۀ ما با خودمان
فصل 3: سبک رهبری مردانه در مقابل زنانه
فصل 4: فرزانگی و بصیرت
فصل 5: آسیب‌پذیری
فصل 6: مراقبت و توجه
فصل 7: شهود
فصل 8: همدلی
فصل 9: همکاری و مشارکت
فصل 10: تواضع و فروتنی
فصل 11: قوانین بازی را تغییر دهید
منابع
قدردانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صدای درون رهبران فرزانه
نویسنده
مترجممونا دولت آبادی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات280
زبانفارسی
شابک978-622-220-721-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
75900 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صدای درون رهبران فرزانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صدای درون رهبران فرزانه

برای دریافت کتاب صدای درون رهبران فرزانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.