معرفی و دانلود کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد سوم

عکس جلد کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد سوم
قیمت:
۳۹۰۰۰ ۳۵,۱۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد سوم

سیدسعید قره‌یالی در کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد سوم شما را با یکی از منابع لایتناهی و پاک انرژی آشنا می‌کند که برای محیط‌زیست جانداران آلودگی ایجاد نمی‌کند و تنها با یک سرمایه‌گذاری اولیه می‌توان برای سال‌ها از آن بهره‌برداری کرد. نویسنده در این کتاب، اهمیت و کاربرد این انرژی تجدیدپذیر و محاسبات نیروگاه خورشیدی را یادآور می‌شود.

درباره‌ی کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد سوم

در زمانی که چوب و زغال سنگ اصلی‌ترین منبع تأمین انرژی به‌شمار می‌رفتند، هرگز به ذهن کسی خطور نمی‌کرد که روزی این منابع به پایان برسد. در راستای ازدیاد جمعیت و افزایش مصارف صنعتی، بشر به فکر استفاده از سوخت تمیزتر و تجدیدپذیر افتاد. در دنیای امروز، علی‌رغم محاسن انرژی خورشیدی، بهره‌گیری از این انرژی تجدیدپذیر به دلیل تکنولوژی پیشرفته و تأسیسات اولیه، توجیه اقتصادی ندارد. البته افزایش دانش و بهبود تکنولوژی در این حوزه مطمئناً کمک شایانی به کاهش هزینه‌ها خواهد کرد و امیدواریم در آینده‌ی نزدیک شاهد استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان منبع اصلی تأمین انرژی بشر باشیم. سیدسعید قره‌یالی در کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد سوم تمام آنچه که نیاز است درباره‌ی این انرژی تجدیدپذیر و نیروگاه خورشیدی بدانید را در اختیار شما قرار داده است. نویسنده در طی ده فصل توانسته است مفاهیم پیرامون این موضوع را مورد تحلیل قرار دهد.

اولین قدم در هر تخصص، آشنایی با تاریخ و پیشینه‌ی آن علم می‌باشد که مخاطب با مراجعه به فصل اول کتاب، از تاریخچه‌ی انرژی خورشیدی و نحوه‌ی تولید نیرو از این نور طبیعی مطلع می‌شود. سیدسعید قره‌یالی در بخش دوم نیز گردآورنده‌ی حرارتی با دمای پایین را شرح می‌دهد. در این فصل، مطالب مفیدی راجع به گردآورنده‌ی مسطح، کارآیی غیرفعال یک پانل حرارتی خورشیدی و مواردی از این قبیل مطالعه خواهید کرد.

فصل سوم کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد سوم به مبحث تبدیل ترمودینامیکی انرژی خورشیدی پرداخته است. در این قسمت، درمورد ماشین‌های حراراتی، نیروگاه بخاری خورشیدی، سیکل کارنو، سیکل رانکاین و ماشین بخار می‌خوانید. نویسنده در فصل چهارم از نیروگاه‌های فنوولتایی سخن گفته است. او در این بخش مطالبی همچون اجزای این نیروگاه‌ها، سرمایش و جمع‌آوری انرژی حرارتی، محاسبه‌ی ابعاد نیروگاه‌های فتوولتایی و مکانیسم تلفات در سلول‌ها را مطرح کرده است.

نیروگاه‌های خورشیدی هلیواستاتی (دریافت‌کننده‌ی مرکزی) نیز از دیگر مباحث مهم مربوط به انرژی خورشیدی محسوب می‌شوند که در پنجمین فصل کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد سوم به طور کامل تشریح شده است. در این فصل، اجزای اصلی، بازده حراراتی و اطلاعات پایه‌ی این نیروگاه‌ها معرفی شده‌اند. مبحث دریافت‌کننده‌های خورشیدی از دیگر مطالبی است که در فصل ششم مطالعه می‌کنید. نویسنده‌ی این اثر نیز در طول فصل‌های هفتم تا نُهم به ترتیب موضوعات برج‌های نیرو، تخلیه انرژی از گرمای آب دریاها و اقیانوس‌ها، ترموالکتریک را به طور دقیق پوشش می‌دهد. سیدسعید قره‌یالی در فصل پایانی نیز به بررسی بازدهی انرژی و دیدگاه‌های اقتصادی این حوزه می‌پردازد.

اثر پیش‌ رو به همت انتشارات مؤسسه فرهنگی_هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده و هم‌اکنون در اختیار مشتاقان علم قرار دارد.

کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد سوم مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌ی فیزیک در مقاطع مختلف، فعالان محیط‌زیست، مهندسان برق و انرژی و تمام افراد علاقه‌مند به حوزه‌ی انرژی پاک و خورشیدی از مخاطبان اصلی این اثر هستند.

در بخشی از کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد سوم می‌خوانیم

چون هوا کاملاً شبیه یک گاز ایده‌آل عمل می‌کند، حد نظری برای بازده یک ماشین استرلینگ تا آن جا می‌تواند افزایش یابد که قانون دوم ترمودینامیک اجازه می‌دهد. البته مسئله این است که آیا می‌توان فرایندهای ماشین هوای گرم واقعی را در یک حالت تقریبا بازگشت‌پذیر انجام داد یا نه. برای مثال، چون هوا یک هادی حرارتی خوب نیست، مشکل است در سیلندر داغ به صورتی به آن حرارت داد که شباهتی به یک منحنی بازگشت‌پذیر با دمای ثابت داشته باشد. از کارهای دیگر مانند هلیوم و هیدروژن که هادی‌های حرارت مناسب‌تری هستند نیز استفاده می‌شود. متأسفانه، احتمال نشت این گازها به خارج از ماشین وجود دارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تاریخچه انرژی خورشیدی
فصل دوم: گردآورنده حرارتی با دمای پایین
فصل سوم: تبدیل ترمودینامیکی انرژی خورشیدی
فصل چهارم: نیروگاه‌های فتوولتاژی
فصل پنجم: نیروگاه‌های خورشیدی هلیواستاتی (دریافت‌کننده مرکزی)
فصل ششم: دریافت‌کننده‌های نور خورشید
فصل هفتم: برج‌های نیرو
فصل هشتم: تخلیه انرژی از گرمای آب دریاها و اقیانوس‌ها
فصل نهم: ترموالکتریک
فصل دهم: بازدهی انرژی و دیدگاه‌های اقتصادی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد سوم
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات201
زبانفارسی
شابک978-600-124-819-1
موضوع کتابکتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه الکترونیک
۳۹۰۰۰ ۳۵,۱۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد سوم

برای دریافت کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.