معرفی و دانلود کتاب صوتی 5 تیپ شخصیتی سمی: راهنمای تقابل با آدم‌های خودشیفته، ضداجتماعی، شکاک، نمایشی و مرزی

عکس جلد کتاب صوتی 5 تیپ شخصیتی سمی: راهنمای تقابل با آدم‌های خودشیفته، ضداجتماعی، شکاک، نمایشی و مرزی
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 5 تیپ شخصیتی سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 5 تیپ شخصیتی سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی 5 تیپ شخصیتی سمی: راهنمای تقابل با آدم‌های خودشیفته، ضداجتماعی، شکاک، نمایشی و مرزی

کتاب صوتی 5 تیپ شخصیتی سمی برای کسانی است که می‌خواهند از خودشان در برابر افرادِ مبتلا به اختلال‌های شخصیتی محافظت کنند. بیل ادی با آوردن مثال‌هایی از زندگی روزمره و حتی شخصیت‌های معروف کتاب‌ها و فیلم‌ها، چنین شخصیت‌هایی را به شما معرفی می‌کند و راه‌های ارتباط با این افراد را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی 5 تیپ شخصیتی سمی

آیا شما هم در میان اطرافیانتان کسانی را می‌شناسید که دوست دارند همه چیز را کنترل کنند؟ آیا با کسی آشنا هستید که احساساتش هر لحظه در حال تغییر باشد؟ آیا کسی در زندگی‌تان هست که دیگران را مسئول رفتارهای اشتباه خودش بداند؟ آیا افراد خودشیفته را از نزدیک دیده‌اید؟ احتمالاً حداقل یک بار در زندگی‌تان با افرادی این‌چنینی برخورد و به قطع ارتباط با آن‌ها فکر کرده‌اید. اما آیا پایان دادن به ادامه‌ی رابطه با این افراد، پایان ماجراست؟ کتاب صوتی 5 تیپ شخصیت سمی (5 Types of People Who Can Ruin Your Life) را بشنوید تا متوجه شوید که راه‌های زیاد دیگری هم برای رفتار با چنین افرادی وجود دارد. فقط باید خودآگاه‌تر شوید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی 5 تیپ شخصیتی سمی

اگر هم خودتان در دسته‌ی افراد خودشیفته، کنترلگر، شکاک یا... قرار می‌گیرید، نباید نگران باشید. بسیاری از افراد به ویژگی‌های منفی خود آگاه نیستند و همین‌گونه است که به فرد سمی زندگی دیگران تبدیل می‌شوند. شما که به این مسئله آگاهی دارید، یک قدم از دیگران جلوتر هستید. بیل ادی (Bill Eddy) در کتاب 5 تیپ شخصیتی سمی، با مثال‌ها و روایت‌هایی پرشمار به شما نشان می‌دهد چه شخصیت‌هایی می‌توانند زندگی شما را نابود کنند و شما را تا مرز جنون بکشانند. حتی در پایان کتاب، 40 نشانه‌ی چنین افرادی را برمی‌شمارد تا افراد سمی دور و اطرافتان را سریع‌تر شناسایی کنید.

افرادی که تعارض‌های زیادی در رفتارشان نشان می‌دهند، اغلب انعطاف‌نا‌پذیر هستند و مشکلات بسیاری را برای اطرافیان خود ایجاد می‌کنند. آن‌ها حتی با خودشان هم درگیر هستند و خویشتن را نیز آزار می‌دهند. بیل ادی در این کتاب صوتی 5 تیپ شخصیتی سمی را به ترتیب معرفی می‌کند: افراد خودشیفته، افراد مبتلا به اختلالات مرزی (نوسانات خلق‌وخو)، شخصیت‌های ضداجتماعی، افراد مبتلا به پارانوئید و در پایان، شخصیت‌های هیستریک.

بیل ادی عقیده دارد که همه‌ی این افراد در سه ویژگی مشترک هستند: فقدان خودآگاهی اجتماعی، تغییرناپذیری و ناکارآمدی بین فردی. البته این نویسنده میان تعارض‌های شخصیتی و اختلالات شخصیتی تفاوت می‌گذارد و دلیلش را نیز در کتاب توضیح می‌دهد. در هر صورت، بهتر است در صورت دیدن نشانه‌ها، چه در خودتان و چه در دیگران، کتاب 5 تیپ شخصیتی سمی را بخوانید و از رهنمودهای بیل ادی در آن استفاده کنید.

هر فصل از کتاب به یک شخصیت سمی می‌پردازد و در ابتدا با معرفی آن اختلال شروع می‌شود. سپس بیل ادی مثال‌های گسترده‌ای از روزنامه‌ها، کتاب‌ها یا فیلم‌ها می‌آورد تا ویژگی‌های هر اختلال شخصیتی برای مخاطب کتاب برجسته‌تر شود. در ادامه نویسنده با جزئیات درباره‌ی تک‌تک رفتارها و کلمات این افراد، صحبت می‌کند. در پایان هر فصل کتاب نیز می‌خوانید که چگونه می‌توانید از چنین اشخاصی دوری کنید. البته گزینه‌های دیگری مانند ارتباط و مقابله با آن‌ها نیز وجود دارد که در کتاب 5 تیپ شخصیتی سمی بررسی شده‌اند.

اگر مایل هستید نسخه‌ی صوتی کتاب را گوش دهید، پیشنهاد می‌کنیم آن را با صدای مژده شبان گوش دهید که کتاب را از روی نسخه‌ی انتشارات ترنگ با ترجمه‌ی الناز معتمدی خوانده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی 5 تیپ شخصیتی سمی

  • چه کتاب فوق‌العاده‌ای! کتاب 5 تیپ شخصیتی سمی به خوانندگان در برخورد با شخصیت‌های سمی کمک می‌کند. مطالعه‌ی این کتاب را به همه توصیه می‌کنم؛ به‌ویژه کسانی که در حرفه‌شان با شخصیت‌های مختلف سروکار دارند. بیل ادی کتاب را ساده، واضح و آسان نوشته است. (سوزان فینلی، قاضی دادگاه عالی سن دیه‌گو)

  • بیل ادی کتاب راهنمایی پر از نکات مهم و کاربردی نوشته است. تهیه‌ی این کتاب بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید به خود آینده‌تان بدهید! (دکتر جان دنیس، روان‌درمانگر)

  • کتاب 5 تیپ شخصیتی سمی، کتابی خواندنی است که همه‌ی افراد باید آن را بخوانند. (نانسی ون دایکن، نویسنده‌ی کتاب «خودشیفتگی روزمره»)

  • تکنیک‌های کتاب 5 تیپ شخصیتی سمی شما را از ماه‌ها و سال‌ها عذاب کشیدن و ناامیدی نجات می‌دهند! (دنیس شارپ، مشاور حل اختلاف)

  • کتابی سرگرم‌کننده و آسان‌فهم. بیل ادی با اصطلاحات به‌یادماندنی، نثر خواندنی و مثال‌های ملموس، شما را برای ارتباط با شخصیت‌های سمی یاری می‌کند. من این کتاب را به دیگران قرض می‌دهم و تا جایی که بتوانم، آن را به کسانی که دوستشان دارم اهدا می‌کنم. (آن کاترین، نویسنده‌)

کتاب صوتی 5 تیپ شخصیتی سمی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی 5 تیپ شخصیتی سمی را به کسانی توصیه می‌کنیم که می‌خواهند در ارتباط با افراد مختلف بهتر عمل کنند. مخصوصاً کسانی که در شغلشان با شخصیت‌های متفاوت بسیاری سر و کار دارند.

در بخشی از کتاب صوتی 5 تیپ شخصیتی سمی: راهنمای تقابل با آدم‌های خودشیفته، ضداجتماعی، شکاک، نمایشی و مرزی می‌شنویم

در سراسر این کتاب، من از پنج اختلال شخصیت سخن خواهم گفت که با شخصیت‌های ناسازگار همراه شده‌اند. آیا همه‌ی افراد مبتلا به اختلال شخصیت، الگوی شخصیتی خطرناکی دارند؟ خیر. بستگی دارد! اختلالات شخصیت، دسته‌ای از اختلالات روانی هستند که در ویرایش پنجم کتابچه‌ی راهنمای تشخیصی - آماری حوزه‌ی سلامت روان شرح داده شده است. همه‌ی آن‌ها ظاهراً سه خصوصیت بارز مشترک دارند: ناکارآمدی میان‌فردی، فقدان خودآگاهی اجتماعی، تغییر نکردن. راهنمای تشخیصی - آماری اختلالات روانی می‌گوید که حدود 15 درصد مردم، اختلال شخصیت دارند. اکثر این اختلالات تشخیص داده نمی‌شوند؛ اما اطرافیان‌شان به‌مرور متوجه مشکل‌شان می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
مقدمه
27 دقیقه
فصل اول: چرا فوری به اطلاعات این کتاب نیاز دارید؟
33 دقیقه
فصل دوم: نشانه‌های هشدار و قانون نود درصد
28 دقیقه
فصل سوم: هدف سرزنش نشوید
51 دقیقه
فصل چهارم: نوع من برترم، تو چیزی نیستی
57 دقیقه
فصل پنجم: نوع هم عاشقتم و هم ازت متنفرم
63 دقیقه
فصل ششم: نوع بی‌رحم، هنرمند قلابی
55 دقیقه
فصل هفتم: نوع به‌شدت مشکوک
54 دقیقه
فصل هشتم: نوعِ نمایشی، اتهام‌زننده
42 دقیقه
فصل نهم: ارتباط برقرار کردن با طرفداران منفی
37 دقیقه
فصل دهم: کمک گرفتن از دیگران بدون اینکه خودشان بدانند
36 دقیقه
فصل یازدهم: نظریه‌ی شخصیت با تعارض بالا
26 دقیقه
فصل دوازدهم: خودآگاهی
9 دقیقه
پیوست: 40 رفتار پیش‌بینی‌شونده‌ی افراد ناسازگار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی 5 تیپ شخصیتی سمی: راهنمای تقابل با آدم‌های خودشیفته، ضداجتماعی، شکاک، نمایشی و مرزی
نویسنده
مترجمالناز معتمدی
راویمژده شبان
ناشر صوتینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی 5 تیپ شخصیتی سمی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی 5 تیپ شخصیتی سمی

برای دریافت کتاب صوتی 5 تیپ شخصیتی سمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.