معرفی و دانلود کتاب صوتی آتش پرست

عکس جلد کتاب صوتی آتش پرست
قیمت:
۱۶,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آتش پرست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آتش پرست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آتش پرست

فلاندن که باستان‌‌شناس و ایران‌شناس مشهوری است، بخشی از روح خود را در ایران جا گذاشته است. کتاب صوتی آتش پرست که یکی از داستان‌های کوتاه صادق هدایت است، به ماجرای مردی می‌پردازد که در حین یکی از کاوش‌های خود در پرسپولیس، دچار حالت روحی عجیب و تازه‌ای شده و فکر این اتفاق، از آن زمان تابه‌حال، او را رها نمی‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی آتش پرست

آیا پرستش و غرق شدن در خلسه‌ای معنوی، از سستی و ناتوانی آدمیزاد سرچشمه می‌گیرد؟ صادق هدایت (Sadegh Hedayat) در کتاب صوتی آتش پرست، داستان مردی را روایت می‌کند که تا به اینجای عمر خود، هیچگونه اعتقاد مذهبی و دینی نداشته؛ اما به‌ناگاه در جریان یکی از کارهای خود، با دو مرد عجیب روبه‌رو شده است. این دو مرد و کارهایشان باعث شده‌اند که او نیز دچار هیجانی مذهبی شود و میل به پرستش را برای اولین‌بار در خود احساس کند.

این مرد که فلاندن نام دارد، در برابر نقش رستم و در محوطه‌ی پرسپولیس ایستاده و مشغول پژوهش‌های خود بوده است که ناگهان با دو مرد مسن، با ظاهری جذاب و خاص روبه‌رو می‌شود. این دو مرد که از راه دوری آمده‌اند، مدتی را در مقابل چشمان فلاندن به انجام آیین‌های خاص خود مشغول می‌شوند و این حس را در او ایجاد می‌کنند که به ایران باستان پرتاب شده است.

صادق هدایت در کتاب صوتی آتش پرست، تلاش می‌کند تا با مطرح کرده جلوه‌هایی از ایران باستان و آیین‌های زرتشتی، در مخاطبان داستان نیز شوری مذهبی و باستانی برانگیزد. او مخاطبان خود را هم به تردید می‌اندازد و کاری می‌کند تا از خودشان بپرسند، اگر ما هم به جای فلاندن در مقابل آن آتش و شکوه بودیم، دچار وسوسه‌ی پرستش نمی‌شدیم؟

کتاب صوتی آتش پرست را نشر صوتی گیوا با صدای حسین نصیری در اختیار مخاطبان خود قرار داده. نسخه‌ی متنی کتاب را نیز انتشارات گیوا به چاپ رسانده است. این کتاب جلد 143 از مجموعه داستان کوتاه انتشارات گیوا است.

کتاب صوتی آتش پرست برای چه کسانی مناسب است؟

گوش سپردن به کتاب صوتی آتش پرست به همه‌ی دوست‌داران آثار صادق هدایت و مخاطبان داستان کوتاه فارسی توصیه می‌شود.

با صادق هدایت بیشتر آشنا شویم

در بهمن‌ماه سال 1281 هجری شمسی، صادق هدایت در یک خانواده‌ی قجری ساکن تهران متولد شد. او که در جوانی تبدیل به یکی از برجسته‌ترین نویسندگان معاصر ایران شد، کودکی و نوجوانی خود را به تحصیل در بهترین مدرسه‌های آن دوران، مانند دارالفنون و مدرسه‌ی فرانسوی‌ها گذراند. صادق هدایت در حین تحصیلات خود با ادبیات جهان آشنا شد و به داستان و داستان‌نویسی علاقه پیدا کرد. او را به‌عنوان نویسنده‌ی پیشگام داستان‌نویسی مدرن در ایران می‌شناسند. صادق هدایت ازجمله نویسندگانی است که نسل بعدی نویسندگان پس از خود را به شدت تحت تأثیر قرار داده و الگوی کار بسیاری از آن‌ها بوده است. علاوه‌بر حوزه‌ی ادبیات و داستان‌نویسی، او با ایده‌های سیاسی و فلسفی خود، در زمینه‌هایی مانند نقد مذهب و ترویج گیاه‌خواری، نیز بسیاری از ایرانیان را متأثر ساخته است.

کتاب‌های «سه قطره خون»، «بوف کور»، «داش آکل» و «سگ ولگرد» ازجمله آثار مشهور صادق هدایت هستند.

در بخشی از کتاب صوتی آتش پرست می‌شنویم

من همین‌طور مات، آن‌ها را تماشا می‌کردم. چوب‌های خشک را آتش زدند و شروع کردن به خواندن دعاها و زمزمه کردن به یک زبان مخصوصی که من هرگز نشنیده بودم. گویا همان زبان زردشت و اوستا بود. شاید هم زبانی بود که به خط میخی روی سنگ‌ها کنده بودند!

در این بین که دو نفر گبر جلوی آتش مشغول دعا بودند، من سرم را بلند کردم، دیدم روی تخته سنگ بالای دخمه‌ی روبه‌رویم، مجلسی که در سنگ کنده شده بود، درست شبیه و مانند مجلس زنده‌ای بود که من جلوی آن ایستاده بودم و با چشم خودم می‌دیدم. من به جای خودم خشک شدم. مانند این بود که این آدم‌ها از روی سنگ بالای قبر داریوش زنده شده بودند و پس از چندین هزار سال، آمده بودند روبه‌روی من، مظهر خدای خودشان را می‌پرستیدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
آتش‌پرست

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آتش پرست
نویسنده
راویحسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آتش پرست

علی رضا صیامی
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
نویسنده میخواد بگوید دین انتخابی نیست بلکه اکتسابی است یعنی در جایی که به دنیا میایم همان دین پدرانمان میشود آیین ما که این درست نیست هر کس باید با تحقیق ایدئولوژی خودش را پیدا کند در این داستان طرف در مجاورت کبرها آتش پرست شد و در مجاورت مسلمانان مسلم شد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آتش پرست

برای دریافت کتاب صوتی آتش پرست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.