معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی آخ جون مرگ!

عکس جلد کتاب صوتی آخ جون مرگ!
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آخ جون مرگ! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آخ جون مرگ! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آخ جون مرگ!

گاهی اوقات، ما انسان‌ها خیلی بی‌رحم می‌شویم و فقط به رفاه و آسایش خودمان فکر می‌کنیم. کتاب صوتی آخ جون مرگ! به قلم نویسنده‌ی جوان، غزال شاه‌پناه، درباره‌ی فرزندانی‌ست که بی‌تفاوت به مرگ مادرشان و غم از دست دادن او، تنها به فکر راه انداختن کارهای خودشان هستند.

درباره‌ی کتاب صوتی آخ جون مرگ!

مرگ و از دست دادن آدم‌ها، چهره‌ی واقعی بعضی از اطرافیان‌شان را آشکار می‌کند. این چهره به‌قدری سرد و بی‌تفاوت است که آدم را می‌ترساند. غزال شاه‌پناه در کتاب صوتی آخ جون مرگ! داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که به بهانه‌ی مرگ مادرشان دور هم جمع شده و در حال رتق‌وفتق کارهای دفن و تدارک مراسم‌ها هستند؛ اما حتی یک نفر هم بین آن‌ها پیدا نمی‌شود که برای مرگ مادر اشک بریزد یا حتی ناراحت باشد. همه به دلیلی نامعلوم، عجله دارند که زودتر همه‌چیز تعیین‌تکلیف بشود و خلاص بشوند.

غزال شاه‌پناه در کتاب صوتی آخ جون مرگ! چهره‌ی هولناک افراد خانواده‌ای را نشان می‌دهند که کنار یکدیگر جمع شده‌اند، اما هیچ‌کدام به فکر دیگری نیستند و کوچک‌ترین دغدغه‌ای نسبت به زندگی یکدیگر ندارند. آن‌ها حتی به مرگ مادرشان هم اهمیتی نمی‌دهند. پری، شخصیت اصلی کتاب صوتی آخ جون مرگ، یکی از نوه‌های این پیرزن در حال مرگ است که به‌‌تازگی بینی خود را عمل کرده و دارد فکر می‌کند ای‌کاش زودتر از این‌ها دست‌به‌کار شده بود و موهایش را هم بلوند کرده بود تا در مراسم بهتر ظاهر شود.

سایر اعضای خانواده هم مثل پری، هرکدام در فکر کار و زندگی خود هستند. مدام به یکدیگر می‌گویند وقت نداریم و باید سریع‌تر همه چیز را سروسامان بدهیم. هنوز اتفاقی نیفتاده، اما برای خانه‌ی مادر مشتری پیدا کرده‌اند و دارند یکی‌یکی وسایلش را به‌حراج می‌گذارند. حتی به دندان مصنوعی او هم رحم نمی‌کنند. غزال شاه‌پناه در این کتاب صوتی تلاش کرده تا طبع خود در دنیای نویسندگی را محک بزند و داستانی حول محور دغدغه‌های اجتماعی خود را به مخاطبان ارائه دهد.

کتاب صوتی آخ جون مرگ! را نشر صوتی کانون فرهنگی چوک با صدای سیما میرهادی‌زاده منتشر کرده است.

کتاب صوتی آخ جون مرگ! برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی آخ جون مرگ می‌تواند برای علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه فارسی مناسب باشد.

در بخشی از کتاب صوتی آخ جون مرگ! می‌شنویم

«روز ختم چون همه ناراحتن و غذا از گلوی کسی پایین نمی‌ره، شیر بین همه پخش می‌کنیم که خودش یه غذای کامله و هم راحت پایین می‌ره. سوم هم که رسم داریم عدس‌پلو بپزیم. متن اعلامیه آماده‌س؛ فقط می‌مونه تاریخش.»

«صبر کن ببینم! گفتی عدس‌پلو؟ اون‌وقت پولش رو کی حساب می‌کنه؟ من که پول ندارم.» این‌ها رو احمدآقای باهوش که صدای غرغر شکمش گوش همه را کر کرده می‌گوید.

بالاخره صدای باباامید من هم درمی‌آید: «از سهم‌الارث همه کم می‌شه. مثل بقیه‌ی مخارج. چی‌کار کنیم؟ پول نداری دیگه!»

مامان‌پروانه با قدردانی به شوهرش لبخند ناراحتی می‌زند. دلم می‌خواهد خیالش را راحت کنم تا قشنگ بخندد. می‌گویم: «مامان‌جان لباس‌مشکی‌ها رو از خشک‌شویی تحویل گرفتم. اگر هم نگران ورم کردن بینی عمل‌کرده‌ی منی، که قول می‌دم تو مراسم ختم یه قطره هم اشک نریزم. خوبه؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

17 دقیقه
آخ‌جون مرگ

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آخ جون مرگ!
نویسنده
راویسیما میرهادی زاده
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آخ جون مرگ!

جان فورد
۱۴۰۳/۱/۱۹
مرگ اتفاقی عجیب و محتوم برای هر موجود زنده ای است. این پدیده را ادبا، شعرا، عرفا؛ علمای علم تجربی و... هر یک از منظر خود به نحوی شرح و توصیف کرده اند. در مورد مرگ انسان ها تعابیر بعضا جالبی وجود دارد: گفته اند مرگ هر کس مانند غذایی است که خود فرد، مواد اولیه آن را با نحوه رندگی اش فراهم آورده و آشی است که از عصاره زتدگی او پخته می شود و خود آنرا می خورد و از این جهان سه بعدی می رود. طعم آش مرگ در کامِ میرنده را نحوه زندگی فرد تعیین می کند: بگو چگونه زندگی کردی تا بگویم چگونه می میری... از خصوصیات مهم مرگ این است که دیگران با آن همذات پنداری نمی کنند مگر نوادری از افراد. از ویژگی های دیگر آن ایجاد دولایه گی شخصیتی در بازماتدگان است. طوری که در ظاهر خود را غمگین و گریان نشان می دهند اما در باطن از اینکه ارثی می برند شادمانند و از وجود رقبای ارثی تلخکام. اما بازماندگان فرد درگذشته قصه این کتاب به خود زحمت حفظ ظاهر را نداده و مستقیما لایه زیرین شخصیت و رویکرد خود را بروز داده اند.
فائقه
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
از نظر من با وجود اینکه ناراحت کننده بود ولی واقعا میتونه واقعی باشه و من شبیه این داستان و حتی بدتر از این هم دیده‌ام مادری که بین اولادهاش فرق بذاره و حتی در زمانی که بچه هاش دستشون خالیه پول بهشون قرض نده که مشکلشون رو رفع کنن فقط به ته تغاری جانش برسه و بقیه‌ی بچه ها رو برای تمیز کردن خانه و به نوبت دکتر گرفتن براش بخواد حدی که نوه‌ها هم متوجه بشن مادربزرگمون ما رو دوست نداره و تولد فلان نوه کادوی گرون داده و به ما فقط تبریک گفت معمولا در زمان مرگ این اتفاقا میافته انگار یک دفعه حس انتقام گل میکنه مسلما این کارها درست نیست ولی بچه‌هایی که مورد بی‌رحمی و تبعیض والدین قرار میگیرن بیشتر درک میکنن
اعظم منصوری
۱۴۰۲/۹/۳
خیلی وحشتناک است که فرزندان یک مادر همه منتظر مرگ او هستند و به فکر چگونگی برگزار کردن مراسم ختم او و تقسیم ارث و میراث هستند و اینکه مراسم مخارج کمتری برایشان داشته باشد. نویسنده یکی از اهدافش فرهنگ سازی است و این داستان به جای اینکه به ارزشهای انسانی بپردازد و به مسئولیت فرزندان در قبال والدین که بپردازد نشان میدهد هیچکدام از فرزندان هیچ ناراحتی از اینکه مادرشان روزهای پایانی زندگیش را میگذراند ندارند بلکه به فکر این هستند که راهی پیدا کنند تا مادرشان زودتر فوت کند و آن‌ها به سهمشان برسند واقعا جای تاسف دارد و...
محمدجلال عبادت
۱۴۰۲/۱۰/۳
سلام خدمت تیم محترم کتابراه
نویسنده محترم
و همچنین عوامل تولید کتاب
بچه‌ها نتیجه عمل پدر و مادر هستند و آنچه میبینند می‌آموزند و عمل میکنند
هیچ فرزندی نیست که بدونه دلیل راجع به مرگ پدر و مادرش بی تفاوت باشد
طرح اصلی داستان خوب بود ولی خوب و کامل نوشته نشده بود آن جا که فرزندان به فکر قبر شدم
بودند متوجه که مادرشان هنوز فوت نکرده
اجرا با وجود صدای خوب، خوب از آب در نیامده بود چون حس صدا با داستان متفاوت بود
کار صدا پیشه از بازیگر سخت تر است
ببخشید که بالای گود نشستم و میگم لنگش کن
با آرزوی موفقیت روز افزون برای نویسنده محترم و عوامل تولید
Mozhgan
۱۴۰۲/۸/۵
داستان مادری بودکه هنوز نمرده بود و فرزندان برای مراسم ختم برنامه ریزی می‌کردند و با این که معلوم از طرف مادرشان به آن‌ها ارث میرسد نمیخواستند حتی کوچکترین خرجی برای مادرشان را قبول کنند و هر کدام به قکر خود بودند و به مادر اهمیتی نمیدادن و منتظر مرگ او بودند خیلی متاثر شدم مادری‌ که شیره جانش را و به کودکش میدهد غمخوارش میشود بهترین‌ها را برای او میخواهد و حتی تصور هم نمیکند که فرزندش شاید روزی نباشد و از داغ فرزند دق میکند فرزندان چگونه اینقدر بیرحم میشوند.
🌱Hany Joon🌱
۱۴۰۳/۱/۳
غم انگیز بود راجع به مادری هست که روزای آخر عمرش و بچه هاش برای تقسیم ارث چیزای دیگش پیش پیش برنامه می ریزن البته که قطعا یکی از اهداف نویسنده فرهنگسازی بوده ولی روز شماری برای مرگ یک عزیز دلایلی فراتر از تقسیم ارث و میراث چیزای دیگه داره و تا وقتی با اون بچه‌ها توی اون خونه بزرگ نشده باشی نمیتونی عمیقا درکشون کنی، همه که ذاتا بد نیستن به مرور بد میشن امتیاز کمم هم بخاطره ناپختگی راوی در یک سری قسمت هاش بود
Neli
۱۴۰۲/۸/۳۰
فریم کلی داستان خوب بود اما محتوا افتضاح بود. داستان در راستای انتظار فرزندان برای مرگ برای مادریست که به آن‌ها زندگی بخشیده. بهتر بود نویسنده با ارائه سکانس‌هایی دلیل این انتظار را واضح میکرد و پایان داستان ب یک موضوع عبرت انگیز برای مخاطب میرسد. عبرت از بی مهری فرزند به مادر.
ضمنن نوع روایت نیز افتضاح بود برای چنین داستانهایی درامی نمیدانم چرا لحن راوی شاد و پرانرژی بود!
ابوالفضل حیدری
۱۴۰۲/۸/۱۸
کتاب درباره یه خانواده اس که با تمام مشکلات و درگیری‌های زندگی باز هم امورات رو میگذرونن رمان خوبی نبود طرحش خیلی خوب بود و حتی میتونست به رمان خیلی عالی ازش در بیاره اما نویسنده ار کلمات و جمله لندی‌هایی استفاده کرد که کسی دلش نمیخواد وقتش رو برای همچین رمانی بده امیدوارم صحبت‌های بنده باعث ناراحتی کسی نشه تلاش بشه عالی تر میشه
وحید زرکوب
۱۴۰۲/۸/۷
داستان خوبی خوب.
روایت بسیار خوب و ساده‌ای به نگارش درآمده بود.
اما فی الواقع تیم تولید صوتی اینکار از تدوینگر و کارگردان تا خود گوینده بینهایت افتضاح بودند.
تا آخر کتاب را به دقت گوش کردم به امید اینکه هرچی جلوتر بره بهتر بشه که عملت این اتفاق نیفتاد.
ارائه صوتی کار به بدنه اصلی سخت افزار که اینجا کتاب باشه نیز آسیب جدی زد.
Raha-dubber
۱۴۰۲/۹/۶
این واقعا قشنگ نیست که قبل از مردن کسی برای قبرش و غذای ختمش تصمیم بگیری حتی سر پول دادن برای سنگ و خود قبرش هم بحث میکنن.
اصلا جدا از این جلوی خود راجب مرگش و ارزو برای مرگ زودترش حرف می‌زنن😢
اما در کل بازم نمیشه کاری کرد........
ممنون از بانو سیما میرهادی زاده و صدای قشنگش.
ماهور نامی
۱۴۰۲/۱۰/۷
قصه تلخی در مورد فامیلی موقع مریضی در حال مرگ (مادر بزرگ) دور هم شدن و به فکر خوشون هستن به جای این که به حال مریض دل بسوزونن به فکر مرگشن تا هرچه سریعتر ارثیه تقسیم کنن و حتی به دندان مصنوعی هم رحم نمیکنن و میخوان مراسم مختصر بگیرن که از ارث شون کم نشه و این که این روز‌ها مهر ومحبت کم رنگ شده.
نیلوفر حاج علی اکبری
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
من وقتی داستان رو می‌شنیدم حس کردم مادر فوت شده و اتفاقات در حال رخ دادنه اما بعد متوجه شدم که زنده است و بقیه منتظرند تموم کنه حقیقت دلم گرفت حسی که داشتم این بود که یک خانواده بی فرهنگ و عاطفه دور هم اند نمیدونم چرا به ان درجه رسیده بودند که منتظر مرگ مادر بودند.
علی رضا صیامی
۱۴۰۲/۹/۲۴
کتاب خوبی بود ففط خیلی کوتاه بود مشد با چند داستان دیگر ترکیب شود ویک کتاب کامل را به وجود بیاورد کلا موضوعات مرتبط با مرگ همیشه چالش بر انگیز ویا گاها ترسناک و موهوم است ونویسنده جای کار زیاد دارد چمن کسی بعد از مرگ را ندیده و نویسنده میتواند هر طور بخواهد قلم فرسایی کند
مصطفی حیدری
۱۴۰۲/۸/۱۶
داستان جالب و آموزنده‌ای است. یادآوری رفتار زشت برخی را می‌کند که برای کسی که به آن‌ها زندگی بخشیده است (مادر) آرزوی مرگ می‌کنند. این داستان نشان می‌دهد که چگونه به خاطر مال دنیا که فانی است برای مرگ مهربان‌ترین انسان آرزوی مرگ می‌کنند.
معصومه اکرمی
۱۴۰۲/۷/۲۹
به نظر من نویسنده خیلی خوب بی اهمیت بودن از دست دادن عزیزانمون رو روایت کرده خوب ما بزرگترها تا هستیم یه مقدار هم به فکر خودمان باشیم هر چند که نمیتونیم و اینکه اجرای این گویندگان ارزش اثر رو کم میکنه
مشاهده همه نظرات 75

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آخ جون مرگ!

برای دریافت کتاب صوتی آخ جون مرگ! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.