معرفی و دانلود کتاب صوتی زن زیادی

عکس جلد کتاب صوتی زن زیادی
قیمت:
19000 تومان - 2.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زن زیادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زن زیادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زن زیادی

کتاب صوتی زن زیادی دربردانده‌ی 9 داستان کوتاه از جلال آل احمد است که دردهای اجتماعی زنان و نوع تفکرات آن‌ها را در جامعه‌ی مردسالار ایران به نمایش می‌گذارد.

کتاب صوتی زن زیادی یکی از ارزشمندترین و درخشان‌ترین کتاب‌های جلال آل احمد است که نابرابری­‌ها و ظلم‌هایی که بر زنان اعمال می‌شود، آن‌ها را از حق اولیه‌­ی خود محروم می‌کند و آن را در سلطه­‌ی فرهنگی و سنتی جامعه قرار می‌دهد، را روایت می‌کند. هم‌چنین از دل مردانی می‌گوید که جایگاه باارزش و مهمی در جامعه ندارند، جامعه‌ای که جهل و خرافات گسترده شده و زنان و مردان هر دو به یک اندازه بیچاره و درمانده هستند.

داستان‌های این مجموعه با نثر روان، ساده و گیرای آل احمد روایت می‌شوند و بر زندگی و نوع تفکرات زنان در جامعه تمرکز دارند. جلال آل‌ احمد در کتاب زن زیادی سنت‌های غلط، افکار بیهوده و کارهای زنان سنتی را شرح می‌دهد و به گونه‌ای هوشمندانه آن‌ها را نقد می‌کند. او شما را با شخصیت‌های داستان همراه می‌کند تا بتوانید با آن‌ها همزاد پنداری کنید.

این مجموعه روایت‌گر داستان‌هایی در زمان‌های قدیم است. همان دورانی که زنان فامیل و همسایه دور هم جمع می‌شدند و مراسم سمنو پزان برگزار می‌کردند و یا بر علیه هووهایشان توطئه می‌کردند، نسخه‌‌های علمی‌ زیادی نیز عمه قزی‌های فامیل برای درمان نازایی زنان تجویز می‌کردند و از دخترها می‌خواستند تا کنار دیگ بروند و بخت رویایی خود را از خداوند بخواهند.

یکی از خصلت‌های خوب داستان‌های جلال آل احمد این است که به هر دورانی از جامعه می‌توان آن را تخصیص داد و شخصیت‌های داستانش را می‌توان در خانواده و اطرافیان به چشم خود دید. زن زیادی بالاتر از زمان و مکان نوشته شده است، امروزه نیز رفتارها و عادت‌های ناپسندی که نویسنده از آن‌ها انتقاد می‌کند، در همه جای جامعه دیده می‌شود.

جلال آل‌ احمد را بیشتر بشناسیم:

جلال آل‌ احمد (Jalal Al-e-Ahmad) در سال 1302 در محله‌ای در تهران چشم به جهان گشود. او در خانواده­‌ای مذهبی پرورش یافت، پدرش مردی روحانی بود و سعی می‌کرد تا جلال را جانشین خود کند ولی نتوانست در این کار موفق شود. موضوعی که در زندگی او بسیار مورد توجه قرار گرفت، زندگی پیوسته ادبی اوست. جلال در داستان‌هایش اغلب موضوعات اجتماعی از قبیل: بیچارگی‌ها، محرومیت‌ها و نداشتن آزادی زن در خانواده و اجتماع را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

از جمله آثار او می‌توان به «نون و القلم»، «مدیر مدرسه»، «سه تار»، «پنج داستان»، «چهل طوطی»، «دید و بازدید»، «سرگذشت کندوها»، «نفرین زمین» و در زمینه‌­ی ترجمه می‌توان به «بیگانه»، «قمارباز»، «مائده‌های زمینی» و... اشاره کرد.

در قسمتی از کتاب صوتی زن زیادی می‌شنویم:

«من دیگر چطور می‌توانستم توی خانه پدرم بمانم؟ اصلاً دیگر توی آن خانه که بودم، انگار دیوارهایش را روی قلبم گذاشته‌اند. همین پریروز این اتفاق افتاد؛ ولی من مگر توانستم این دوشنبه یک دقیقه در خانه پدری سر کنم؟ خیال می‌کنید اصلا خواب به چشم‌هایم آمد؟ ابداً. تا صبح هی توی رخت‌ خوابم غلت زدم و هی فکر کردم. انگار نه انگار که رخت‌ خواب همیشگی‌ام بود. نه! درست مثل قبر بود. جان به سر برده بودم. تا صبح هی تویش جان کندم و هی فکر کردم. هزار خیال بد از کله‌ام گذشت.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
36 دقیقه
سمنو پزان
44 دقیقه
خانم نزهت الدوله
54 دقیقه
دفترچه‌ی بیمه
14 دقیقه
عکاس با معرفت
48 دقیقه
خداداد خان
27 دقیقه
دزد زده
18 دقیقه
جا پا
49 دقیقه
مسلول
38 دقیقه
زن زیادی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زن زیادی
نویسنده
راویبهمن وخشور
ناشر صوتیانتشارات آوای چیروک
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
19000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زن زیادی

اعظم منصوری
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
کتاب زن زیادی نوشته‌ی جلال آل احمد نویسنده‌ی چیره دست معاصر است. من این کتاب را در دوره‌ی نوجوانی خوانده بودم و از آن خیلی لذت برده بودم اما این کتاب صوتی را هم خیلی دوست داشتم و با لذت هر داستانی را دو سه دفعه گوش کردم. داستانهایی ساده، روان و زیبا که هر کدام موضوع خاصی داشتند و دارای مضمونی و و و اجتماعی سیاسی بودند بیانگر شرایط اجتماعی سیاسی آن دوران بودند. جلال آل احمد زندگی و عمر کوتاهی داشت با این وجود کتابهای زیادی از او به جا مانده که همه‌ی آن‌ها کتابهای با ارزشی هستند و خواننده و شنونده را به خود جلب میکنند.
با تشکر از کتابراه برای تهیه‌ی چنین کتابهای جالب و ارزشمندی.
Mozhgan
۱۴۰۲/۸/۳
داستان هایی کوتاه ازال‌احمد که به زبان ساده نوشته شده هرقصه در مورد اتفاقات پیرامون هریک از ما میتواند باشد. کتاب ازخرافات و سنتها و سیاست و جامعه و شرایطی که در آن زندگی میکردند روایت شده بودو افکار اشتباه یا درست مردمان را در زمان خود بیان می‌کند. به یک نکته که خیلی مهم است در مورد خوانش خواهش از کتابهاست. میکنم دوبلورها و صداپیشگان با تجربه درخواست کنید برای خوانش کتابها به دلیل اینکه صدا زیبا و آموزش دیده لذت شنیدن کتابها را چندین برابرمیکنه و شنونده خسته نمیشه. من کتابهای صوتی گوش کردم به خاطر صدای دلنشین هرچند طولانی بودنه تنها خسته کننده نبودبلکه من اشتیاق بیشتری داشتم
mahan adp
۱۳۹۸/۱۱/۶
با تشکر فراوان از سایت عالی کتابراه. داستان‌های کوتاه استاد جلال آل احمد همگی در عین سادگی، عالی و پرمعنا هستند. ولی متاسفانه چند تا از داستانهای این کتاب صوتی مشکل پخش داشتن و اواسط داستان دیگه چیزی متوجه نمی‌شدم. صدای راوی هم گیرا و جذاب نیست. لطفا قبل از بار گذاری کتاب‌ها در سایت اونها رو مورد بررسی کامل قرار بدید تا چنین مشکلاتی بوجود نیاد. به هر حال با توجه به هزینه‌ای که پرداخت میکنیم انتظار کیفیت بالا رو داریم. سپاس
راضیه جعفری
۱۴۰۳/۱/۱۴
کتاب زن زیادی با نثری روان و عامیانه به زبان ساده داستان‌هایی از زندگی واقعی مردمان زمان معاصر رو بیان میکنه، داستان‌هایی شیرین و جذاب که به قلم نویسنده چیره دست معاصر آقای جلال ال احمد نوشته شده است
من که بسیار لذت بردم، داستان‌های این کتاب گونه‌ای بیان شده‌اند که برای همه‌ی افراد قابل فهم و بسیار دلنشین است
N arab
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
من که عاشق قلم جلال آل احمد هستم فقط یک نکته من قبلاً متن داستان خاتم نزهت الدوله رو از کتابراه خریده بودم و نمی‌دونستم همه مجموعه یک جا این جا جمع شده با مقایسه یک داستان از دو راوی خیلی دلم می خواست کل داستان هایش رو با صدای راوی خانم نزهت الدوله گوش می دادم به نظرم راوی این جا کم کاری کرده و داستان اصطلاحاً از دهن افتاده
پریسا کاظمی
۱۴۰۱/۴/۱۷
من همیشه از نوشته‌های جلال آل احمد لذت میبرم. کتاب دارای چندتا داستان‌های جداگانه بود، که مثله همه نوشته هاش زیبا فضاسازی میکنه که انگار توی اون محیط داری زندگی میکنی.... وکتاباش جنبه‌ی سرگرم کننده داره
معصومه اکرمی
۱۴۰۲/۹/۶
از این لحاظ که داستان اجتماعی بود خوبه ولی انقدر هیجان ندارد بخواهی داستان رو دنبال کنی وقتی به آخرین داستان رسیدم بقیه رو فراموش کردم
فرح حقیقی
۱۴۰۱/۶/۴
من همیشه از کتاب‌های مرحوم جلال آل احمد استقبال میکنم، قلم ساده و روان و منتقدانه ایشان از واقعیت‌های جامعه بسیار ارزشمنده.
یاسر کارگر
۱۳۹۹/۱/۵
حس نوستالژیک قریبی در این داستان‌ها بود هرچند متعلق به زمان‌های قدیمی تر از زمان من بود. سپاس فراوان از همت بلند عوامل دست انر کار.
نگار امینی
۱۴۰۲/۴/۳۱
صدای راوی و خامی نوع بیانش تصورات و تخیلی ک نویسنده میخواد بسازه رو کور میکنه واقعا پشیمون شدم از خرید
مهدیه نیلی
۱۴۰۰/۴/۱۸
مرحوم جلال آل احمد با قلم شیوای خود داستان‌های جذابی نوشته‌اند. جناب آقای وخشور، هم بسیار زیبا روایت کرده‌اند.
فاطمه اصفهانی
۱۴۰۲/۳/۱۶
یک منبع خوب برای شناخت اوضاع اجتماعی آن زمان و بعلاوه لذت بردم از لهجه شیرین گوینده.
اعظم نژادی
۱۴۰۱/۷/۱۰
واقعیت متوجه نشدم منظور نویسنده را.
به نظر شرح واقعه میکرد از روزهایی که گذرانده
S Ab
۱۴۰۱/۶/۴
کتابهای جلال‌ آل‌احمد رو انگار فقط با صدای آقای وخشور شنید. خیلی به سبک نوشته‌ها میخوره.
فاطمه مرادی
۱۴۰۰/۶/۲۶
پیشنهاد می‌کنم اگه این کتاب و باقی آثار جلال آل احمد رو‌ هنوز نخوندین، این فرصت رو به خودتون بدین
مشاهده همه نظرات 42

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زن زیادی

برای دریافت کتاب صوتی زن زیادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.