معرفی و دانلود کتاب صوتی آدم کجا بودی؟

عکس جلد کتاب صوتی آدم کجا بودی؟
قیمت:
۴۶۸۰۰ 32760 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آدم کجا بودی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آدم کجا بودی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آدم کجا بودی؟

روایتی ناب از سرگذشت انسان‌های مختلف در جنگ جهانی دوم... کتاب صوتی آدم کجا بودی؟ نوشته‌ی هاینریش بل‌، نویسنده‌ی ضدجنگ آلمانی‌ست. او در این اثر جنگ را به صورت مجموعه‌ای از حماقت‌ها و حوادث بی‌معنا به تصویر می‌کشد و تلاش می‌کند تا چهره‌ای شفاف از ویرانی‌هایی که برجای می‌گذارد، ارائه دهد.

درباره کتاب صوتی آدم کجا بودی:

هاینریش بل‌ (Heinrich Böll) در کتاب شگفت‌انگیز و البته کمتر شناخته‌شده‌ی خود، آدم کجا بودی (?Wo warst du, Adam)، در نُه فصل سرنوشت فاین هالس و سربازان دیگر را در ماه‌های پایانی جنگ به تصویر می‌کشد. مساله‌ای که جوهره‌ی داستان را تشکیل می‌دهد این واقعیت است که احتمالاً در دنیای واقعی هیچ قهرمانی وجود ندارد. قهرمانان رمان سربازان عادی و سرکوب‌شده‌ای هستند که هیچ کنترلی بر زندگی خود ندارند و مرگ آن‌ها اغلب بی‌ثمر، دردناک و گاهاً زشت و زننده است. این داستان شنیدنی به طور گسترده‌ای از رویدادهای زندگی بل، هنگامی که به عنوان سرباز در جنگ جهانی دوم مشغول به جنگیدن بود،‌ نشأت می‌گیرد.

جنگ واقعیت را شکننده و انسان‌ها را درمانده می‌کند. این امر است که رمان هاینریش بل را چنین واقع‌بینانه می‌سازد. او جنگ را نه به عنوان یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و یا افتخارآمیز، بلکه به عنوان یک بیماری کشنده می‌نگرد. نام این کتاب از باب سوم سفر پیدایش گرفته شده است. آنجا که گناه نخستین رخ داده و حال انسان باید در مقابل خدا که می‌پرسد: «آدم کجا بودی؟» به گناه خود اعتراف کند. در واقع نویسنده به‌قدری از جنگ و فاشیسم بیزار است که آن را هم‌سنگ با گناه نخستین می‌داند. برای هاینریش بل آدم نمونه‌ای از فردی‌ست که از پذیرش مسئولیت اعمالش امتناع می‌ورزد. این موضوع برای شخصیت‌های اصلی این داستان نیز صادق است؛ کسانی همچون فاین هالس و دیگران که برای هدفی می‌جنگند که از نظر آن‌ها بی‌معناست. انفعال و یا ناتوانی آن‌ها در عمل به عناصر واقعاً مخربی همچون نازیسم قدرت ظهور و بروز می‌دهد.

کتاب آدم کجا بودی اولین بار در سال 1951 منتشر و از همان زمان با استقبال گسترده روبه‌رو شد. بل در این اثر جنگ جهانی دوم را از منظر آلمان به تصویر می‌کشد و توصیفات او به قدری شنیدنی است که احتمالا پس از گوش سپردن به تنها یک بخش از کتاب، کنار گذاشتن آن کاری دشوار خواهد بود. این اثر اولین رمان ضد جنگ بل است و همانطور که پییش‌تر نیز بیان شد، دل‌زدگی و ویران‌کنندگی جنگ به خوبی در آن نمایان می‌شود. چرا که هیچ چیز خوبی در این تجربه‌ وجود ندارد. جنگ ابتذال است و بس و برای مردمان تنها سوگ می‌آفریند. مردمانی عادی که هیچ نقشی در رقم خوردن آن نداشته‌اند و جنگ آن‌ها را خسته‌تر و بی‌پناه‌تر از همیشه کرده است.

کتاب صوتی آدم کجا بودی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به رمان‌های تاریخی به‌ویژه داستان‌هایی با محوریت جنگ جهانی دوم علاقه دارید، کتاب صوتی آدم کجا بودی مناسب شماست.

با هاینریش بل بیشتر آشنا شویم:

او از پرکارترین و برجسته‌ترین نویسندگان آلمانی‌ست که در سال 1972 موفق به کسب جایزه‌ی نوبل ادبیات شد. هاینریش بل مدت زیادی را در جبهه‌های جنگ جهانی دوم گذراند و پس از آن به ادبیات روی آورد. او علاوه بر رمان، نقدهای ادبی و سیاسی، داستان کوتاه و سخنرانی‌های متعددی را در کارنامه‌ی ادبی خود دارد. از میان آثار او کتاب عقاید یک دلقک از شهرت ویژه‌ای برخوردار است. «آبروی از دست رفته کاترینا بلوم، راهب، و حتی یک کلمه هم نگفت، گوسفندان سیاه» از جمله آثار منتشر شده از او هستند.

برخی از جوایز مهم ادبی و هنری هاینریش بل:

- جایزه‌ی فرهنگ آلمان (1953)
- جایزه‌ی منتقدان آلمان (1953)
- جایزه تریبون پاریس (1954)
- برنده‌ی جایزه‌ی بهترین رمان خارجی فرانسه (1955)
- جایزه ادوارد فن در هایت (1958)
- جایزه‌ی فرهنگستان هنر باواریا (1958)
- جایزه‌ی بزرگ وستفالیا (1959)
- جایزه گئورگ بوخنر (1967)
- جایزه نوبل ادبیات (1972)
- رئیس انجمن نویسندگان جهان و قدیمی‌ترین سازمان حقوق بشر بین سال‌های 1971 تا 1973
- عضویت در آکادمی هنر و ادبیات آمریکا در سال 1974 و دریافت مدال اوسییتسکی (به دلیل دفاع و مشارکت در حقوق بشر جهانی)

در بخشی از کتاب صوتی آدم کجا بودی می‌شنویم:

حالا سه سالی بود که خانم سوزان جنگ را زیر نظر گرفته بود. قدیم‌ها اسب‌ها، سربازان آلمانی و اتومبیل‌های ارتش و همچنین سوارکاران می‌آمدند. آن‌ها در آن پاییز غبارآلود از آن پل گذشته و به گذرگاه‌هایی رفته که به لهستان منتهی می‌شدند.

سربازان کثیف، افسران خسته، سوار بر اسب‌ها و موتورسیکلت‌ها به این طرف و آن‌ طرف می‌رفتند. جنگی در تمام مدت بعدازظهر، با وقفه‌های مشخص، تقریبا تصویری زیبا.. و سربازان از روی پل می‌رفتند و اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌ها در جلوی آن‌ها به راه افتاده بودند. خانم سوزان دیگر آن‌ها را ندید. بعد از آن دوباره اوضاع آرام شد. فقط گاهی یک کامیون ارتشی آلمانی می‌آمد، از روی پل می‌گذشت و در جنگل گم و گور می‌شد و صدای موتور آن را در دل جنگل می‌شنید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
36 دقیقه
فصل اول
24 دقیقه
فصل دوم
40 دقیقه
فصل سوم - بخش اول
39 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم
49 دقیقه
فصل چهارم
52 دقیقه
فصل پنجم
46 دقیقه
فصل ششم
55 دقیقه
فصل هفتم
15 دقیقه
فصل هشتم - بخش اول
21 دقیقه
فصل هشتم - بخش دوم
21 دقیقه
فصل هشتم - بخش سوم
24 دقیقه
فصل هشتم - بخش چهارم
30 دقیقه
فصل نهم - بخش اول
33 دقیقه
فصل نهم - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آدم کجا بودی؟
نویسنده
مترجمسارنگ ملکوتی
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۴۶۸۰۰ 32760 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آدم کجا بودی؟

Maryam Rajabi
۱۴۰۱/۴/۲۹
کتاب زیبایی بود مثل همیشه که هاینریش بل، زمان داستانهایش دوره جنگ جهانی دوم است والبته رابطه انسانها و روابط پر تنش والدین و فرزند، درماندگی در مورد نیازهای اولیه زندگی در زمان جنگ و تلاش برای زنده ماندن. راوی هم عالی و کاردرست
Alireza Dehqan
۱۴۰۱/۴/۱۹
رمان‌های هاینریش بل راجب جنگ جهانی دوم با درون مایه اوضاع احوال آلمان اون زمان هست به تمام کسانی که علاقه به دوران جنگ جهانی دوم دارن پیشنهاد میکنم
پرستو ولدخان
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
هاینریش بل مثل همیشه عالی و ستودنی. داستانی تاثیرگذار درباره آن چه جنگ با آدم ها می کند. راوی هم خیلی خوب بود.
ب.ز
۱۴۰۱/۹/۶
بنظرم ابتدا مقداری گیج کننده شروع شد و بعد از این همه فراز و نشیب تلخ، پایان از همه تلخ تر بود.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آدم کجا بودی؟

برای دریافت کتاب صوتی آدم کجا بودی؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.