معرفی و دانلود کتاب عقاید یک دلقک

عکس جلد کتاب عقاید یک دلقک
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عقاید یک دلقک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عقاید یک دلقک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عقاید یک دلقک

کتاب عقاید یک دلقک به قلم هاینریش بل، حکایت دلقکی به نام هانس شنیر از یک خانواده ثروتمند را روایت می‌کند که معشوقه‌اش ماری او را به دلایل مذهبی ترک کرده است.

شنیر که به نظر خود از بیماری افسردگی، سردرد، تنبلی و تک‌ همسری رنج می‌برد تنها کنار یک نفر آرامش می‌یابد و نه هیچ‌کس دیگری. آن شخص کسی نیست جز ماری. ماری دختری بسیار مذهبی است که علاوه بر احساس گناهی که دارد به مدت شش سال بدون این که این که ازدواج کند با هانس زندگی می‌کند. اما از نظر هانس دین یک مسئله کاملا شخصی و ازدواج روی کاغذ امری بیهوده است.

ماری پس از مدتی تحملش تمام شده و دلقک را بدون هیچ حرفی رها کرده و با شخص دیگری ازدواج می‌کند. هانس هم که مفهوم ازدواج را چیزی فراتر از ثبت در یک برگه و البته یک نوع تعهد قلبی می‌داند، ماری را به خیانت متهم می‌کند و دچار افسردگی می‌شود.

کتاب عقاید یک دلقک (ansichten eines clowns) ابزاری بود در دستان هاینریش بل (Heinrich Boll)، از بزرگان ادبیات جهان در قرن بیستم و برندۀ جایزۀ ادبی نوبل، برای به نمایش گذاشتن چهره فاشیسم و غبار نشسته آن بر عقاید سیاسی، فرهنگی و مذهبی آلمان بعد از جنگ.

در این کتاب هانس به دلیل افکار و اعتقادات منحصر بفرد خود و تفاوت در نوع نگرش به زندگی و مذهب، مجبور به ترک خانه پدری می‌شود و به عنوان یک دلقک شروع به کار می‌کند. عقاید او همچنین سبب شده تا دیگر نه او پذیرای جامعه باشد نه جامعه پذیرای او! اما بعد از افتضاحی که در یکی از نمایش‌های هانس اتفاق می‌افتد، به محل زندگی‌اش بازگشته و با گوشه‌نشینی و مرور خاطرات، روزها را سپری می‌کند.

این رمان درام و غم‌انگیز، برنده جایزه نوبل ادبیات 1972 و گئورگ بوخنر 1967 و از رمان‌های تاثیرگذار قرن بیستم است. این رمان بعد از انتشار در سال 1963 به دلیل ماهیت انتقادی محتوایش و به خاطر نگاه منفی آن به کلیسای کاتولیک و دیدگاه آزاداندیش «هاینریش بُل»، نویسنده آلمانی‌اش، راجع به مذهب و مسائل اجتماعی، خشم محافظه‌کاران را در آلمان برانگیخت و باعث درگرفتن بحث و جدل در مطبوعات فراوان گشت.

بل با بهره‌گیری از فضای تاریک جنگ، انگشت اتهام خود را به سمت کلیسا نشانه می‌گیرد و با پرده برداری از روابط دولت - مذهب و رسوب عقاید قرون وسطایی، کتاب را تبدیل به اثری ماندگار می‌کند. شخصیت دلقک با نقابی از رنگ و روغن، انتقادی است به چهره ریاکار جامعه بعد از جنگ خانمان‌سوز که زوال اخلاقی خود را در پشت صورتکی از اخلاقیات پنهان می‌سازد.

در بخشی از کتاب عقاید یک دلقک می‌خوانیم:

تمام بالش‌هایی را که دم دستم بود پشتم نهادم و پای مجروحم را بلند کرده و تلفن را به سوی خودم کشیدم و فکر کردم آیا بهتر نیست به آشپزخانه رفته و شیشۀ کنیاک را از یخچال بردارم؟ مادرم بدجنسانه از بدبیاری کاری من سخن راند و حتی نخواست به نوعی این بدجنسی‌اش را پنهان کند. این تصوری بسیار ساده‌انگارانه بود که کسی در شهر بن از حال و احوالم خبردار نباشد.

وقتی مادرم از این مسئله خبر داشت معنایش آن بود که پدرم هم می‌دانست و لئو هم می‌داند. از طریق لئو، سوفنر و تمامی افراد انجمن و ماری. این مسئله ماری را خیلی متأثر می‌کرد؛ بیش از آنکه من متأثر باشم. اگر دست از مشروب‌خواری می‌کشیدم می‌توانستم دوباره به آن درجه‌ای برسم که به قول مدیر برنامه‌هایم سونرر، یک گام بالاتر از حد متوسط بود و همین برای سپری کردن بیست و دو سال باقیمانده‌ام تا حفرۀ دفنم کافی بود.

سونرر همیشه وسعت توانایی کارم را ستایش می‌کرد. او درک چندانی از هنر نداشت و آن را فقط از جنبۀ موفقیتش می‌سنجید. راجع به توانایی کاری، او به خوبی آگاهی داشت و می‌دانست تا بیست سال دیگر بالای سی مارک دستمزد خواهم داشت. ولی در مورد ماری جور دیگری است.

او از افت هنری من بسیار متأثر می‌شود و در مورد بدبختی‌ام که چندان با آن مشکل ندارم. کسی که خارج گود ایستاده _ همیشه کسی خارج گود نفر دیگری ایستاده _ مسائل را خیلی بغرنج‌تر از کسی می‌بیند که در آن درگیر است، خواه این مسائل خوشبختی، بدبختی، درد عشق یا افت هنری باشد. برایم مهم نیست در سالن‌های بدبو و تاریک و مرطوب جلوی زنان خانه‌دار کاتولیک یا پرستاران پروتستان کار حرفه‌ای دلقکی انجام دهم یا لطیفه‌گویی مسخره.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عقاید یک دلقک
نویسنده
مترجمسارنگ ملکوتی
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات300
زبانفارسی
شابک978-600-376-282-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عقاید یک دلقک

Maha E
۱۴۰۲/۱/۵
راستش من این کتاب رو به معرفی دوستان خریدم
ولی هرکاری کردم نتونستم تمومش کنم
کتاب بی نهایت فضای غمگینی داره و از زبان مردی روایت میشه که از همه الکی طلبکاره و شاکیه و حق رو به خودش میده و متوجه اشتباهاتش نیست
و شما باید عقاید عجیب و رو اعصاب این اقا که یک دلقک افسرده حق به جانبه رو تحمل کنید و
حال خودتون رو خراب کنید.
بهتون پیشنهاد میکنم زمان ارزشمندتون رو صرف اینکه انرژی خودتون رو تخریب کنید نکنید
Nasi Z
۱۳۹۸/۶/۴
منم بهش امتیاز پنج دادم. ولی به نظرم با وجود همه‌ی هنر نویسنده برای منی که ایرانیم و دهه هفتاد یه قسمت‌هایی نا مفهومه. چون بر میگرده به فرهنگ کف جامعه آلمان اونم بعد از جنگ. تعحب میکنم این همه ایرانی میگن خیلی قشنگه گویا همه با فرهنگ آلمان اون زمان آشنا هستن
محمد زمانی
۱۳۹۸/۸/۷
عالی بود، به یاد افکار و عقاید مختلف جوانان عموما بی‌پولدهه شصت که با نوعی سرگشتگی، توهم، وتعصب، آمیخته بود افتادم، و اینگونه افکار در طول زمان یا قوام میابند و یا به بیراهه میروند.
fresh dora
۱۳۹۸/۱۱/۲
کتاب بسیار خوبی بود. خیلی از افراد خصوصا قشر جوان در حال حاضر همچین افکاری داره توشون شکل میگیره و کتاب میتونه دید شون رو وسیع تر کنه. لذت بردم!
علی علیزاده
۱۳۹۸/۴/۲۲
شاید معروفترین ترجمه شریف لنکرانی باشه اما اگر بدون تعصب مطالعه کنیم از همه ترجمه‌های دیگر بسیار روان شیوا و گیرا تره ممممممممنون
M Zz
۱۳۹۸/۹/۴
خیلی دوست داشتنیه. از خوندنش سیر نمیشم...
رضوانه ایران پرست
۱۳۹۸/۵/۲۴
عالی بود، همرنگ جماعت نشدن دلقک خیلی تاثیر گذار بود
Shayan Hassani
۱۳۹۸/۹/۷
کتاب خیلى خوبى بود لذت بردم👍
رسول بختیاری
۱۳۹۸/۴/۶
به نظرم فوق العاده ست
سارا
۱۳۹۸/۴/۳
ترجمه عاااالی 👌♥️
میثم گودرزی
۱۳۹۸/۲/۲۵
خیلی عالی 👍🏾👍🏾👍🏾👍🏾
Jafar Pouresmaeili
۱۴۰۰/۷/۸
ترجمه‌ی خوبی نیست و غلط املایی و نگارشی دارد!
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب عقاید یک دلقک

برای دریافت کتاب عقاید یک دلقک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.