معرفی و دانلود کتاب صوتی آن یای لعنتی: سی روایت از زندگی، مرگ و تنهایی عین القضات همدانی

عکس جلد کتاب صوتی آن یای لعنتی: سی روایت از زندگی، مرگ و تنهایی عین القضات همدانی
قیمت:
58000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن یای لعنتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن یای لعنتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آن یای لعنتی: سی روایت از زندگی، مرگ و تنهایی عین القضات همدانی

روایت‌هایی شنیدنی پیرامون زندگی، تنهایی و مرگ عارف و ادیب نامدار قرن ششم هجری، عین القضات همدانی. سید عبدالحمید ضیایی در کتاب صوتی آن یای لعنتی کوشیده است پرتره‌ای واقع‌بینانه با لحنی شاعرانه از این چهره‌ی عرفانی و ادبی شاخص ارائه دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی آن یای لعنتی

عبدالله بن محمد بن علی میانجی همدانی مشهور به عین‌القضات همدانی، عارف، شاعر، ریاضی‌دان، فقیه و مفسر قرآن بود که در قرن ششم هجری می‌زیست. او در تصوف از مقامی بلندمرتبه برخوردار بود و به زبان‌های فارسی، پارسی میانه و عربی تسلط کامل داشت. در کتاب صوتی آن یای لعنتی روایتی گیرا و نفس‌گیر را از زندگی پرفرازونشیب او می‌شنوید. سید عبدالحمید ضیایی کوشیده است در این کتاب با لحنی آهنگین و آراسته به صنایع ادبی، حق مطلب را در قبال این چهره‌ی شاخص ادبی و عرفانی ادا کند.

سی روایت شنیدنی پیرامون زندگی مرارت‌بار عین‌القضات همدانی و مرگ دلخراشش در کتاب صوتی آن یای لعنتی گردآوری شده و در اختیار مخاطبان علاقه‌مند قرار گرفته است. این سی روایت به‌مثابه پلکانی رو به سوی ادراک معنوی و گشایش افق دید روحانی مخاطب فهیم خود هستند. با شنیدن این روایات، گویی سوار بر ارابه‌ی زمان، قدم به قرن ششم هجری می‌گذارید و در چشم به هم زدنی با یکی از نامدارترین چهره‌های ادبیات و تصوف پارسی، در عمر کوتاهش همراه می‌شوید.

همچنین در کتاب صوتی آن یای لعنتی نام شخصیت‌های هم‌عصر عین‌القضات همدانی را نیز خواهید شنید که از این جمله می‌توان به قوام‌الدین درگزینی اشاره کرد. وزیری که حکم قتل عین‌القضات را امضا کرد و او را به دار آویخت. قوام‌الدین درگزینی پس از عزیزالدین مستوفی وزیر سلطان سنجر سلجوقی بود. پس از آن که درگزینی بر سر بازی قدرت دستور به قتل مستوفی داد تا خود به‌جای او در مقام وزارت بنشیند، هنگامی که با عتاب و روگردانی عین‌القضات مواجه شد، دستور داد او را به زندان بیفکنند. حبسی یک ساله که فرصتی برای نگارش کتاب «شکوی الغریب عن الاوطان الی علماء البلدان» شد. پس از آن عین‌القضات به‌دستور درگزینی به همدان بازگردانده شد و در مدرسه‌ای که در آن به تدریس و تربیت شاگردان و مریدان می‌پرداخت، حلاج‌وار به دار آویخته شد.

کتاب صوتی آن یای لعنتی به همت نشر صوتی نوین کتاب گویا و انتشارات هزاره‌ی ققنوس تهیه و منتشر شده است و آن را با صدای حسن همایی می‌شنوید.

کتاب صوتی آن یای لعنتی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه پیرامون زندگی یکی از شاخص‌ترین چهره‌های تصوف و ادبیات فارسی علاقه دارید، شما را به شنیدن کتاب صوتی آن یای لعنتی دعوت می‌کنیم.

با سید عبدالحمید ضیایی بیشتر آشنا شویم

این شاعر، مدرس فلسفه و پژوهشگر در سال 1354 در چهارمحال و بختیاری چشم به جهان گشود، در عنفوان جوانی به‌سبب ادامه‌ی تحصیل به تهران مهاجرت کرد و در آنجا ماندگار شد. سید عبدالحمید ضیایی تحصیلات خود را در رشته‌ی حقوق قضایی و سپس ادبیات فارسی تکمیل کرد و برای مقطع دکترا به سراغ رشته‌ی فلسفه رفت و در دانشگاه سوربن فرانسه به تحصیل پرداخت. ضیایی مدرک پست‌دکترای خود را در رشته‌ی مطالعات عرفان تطبیقی دریافت کرد و در تمام این سال‌ها فعالیت‌های پژوهشی ارزنده‌ی خود را رها نکرد. «آن یای لعنتی»، «من آن توام»، «خویش تن» و «رامایانا» برخی از تألیفات منتشرشده‌ی او هستند.

در بخشی از کتاب صوتی آن یای لعنتی می‌شنویم

من درگزینی‌ام؛ وزیر شریعتمدار خلافت سلجوقی. همه‌اش تهمت است و افتراء. قلم در کف دشمنان دین خداست و می‌خواهند دین الهی را تحریف و مرا بدنام کنند. ولی کور خوانده‌اند. من ابوالقاسم ناصرابن علی درگزینی، ملقب به قوام‌الدین، دیوان‌سالار و وزیر سلجوقیان خراسان و عراقم. در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز از روستای انس‌آباد نزدیک درگزین، در ناحیه‌ی اعلم همدان به دنیا آمده‌ام و به همین خاطر مرا ابوالقاسم انس‌آبادی نیز می‌خوانند. اما چون کسی انس‌آباد را نمی‌شناسد و ولایت درگزین بزرگتر و مشهورتر است، ناچار همه‌جا خود را ابوالقاسم درگزینی معرفی کرده‌ام. پدر مرا برای تحصیل به اصفهان فرستاد. و در آنجا بود که توانستم با مأمورین ولایتی پیوندی حسنه برقرار کنم و به سلک رجال سیاسی درآیم. ابتدا به خدمت کمال‌الملک سمیرمی، وزیر و کاتب گوهر خاتون، همسر سلطان محمد، دختر فرمانروای آذربایجان درآمدم. او نیز چون من فرزند کشاورزی سمیرمی بود که با نشان دادن لیاقت‌های خود تا مقام وزارت سلطان محمد پیش رفت. قصه‌ی زندگی‌اش را به قول خواجه ابوالفضل بیهقی، علم باید که از قلم هیچ ناید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
تنهایی کوه را رود می‌کند
8 دقیقه
ضد روایت
5 دقیقه
آیا تو دل‌تنگ من نبودی؟
5 دقیقه
شرح آن یای لعنتی
8 دقیقه
من پیر بی‌مریدم
6 دقیقه
بشدی و دل ببردی و به دست غم سپردی
14 دقیقه
زیر باران اندوهان
11 دقیقه
مردن به مذهب منصوری
4 دقیقه
اذا وقعت الواقعه
7 دقیقه
صورت‌های امر بی‌صورت
9 دقیقه
بنی‌آدم بنی‌عادت است
8 دقیقه
عشق میانه، ممنوع ناممکن
7 دقیقه
بیزارم از دینی که عالمانش اینانند
21 دقیقه
پیش آر پیاله را که شب می‌گذرد
4 دقیقه
مثل درختی در آذر ماه
7 دقیقه
طعمه‌ی هر مرغکی انجیر نیست
11 دقیقه
من درگزینی‌ام
15 دقیقه
کدام عرفان؟ چه ارتدادی؟
6 دقیقه
از گناه توبه می‌کنند نه از معرفت
6 دقیقه
وسوسه‌ی واپسین
9 دقیقه
مبحصی خشک اما ضرور
9 دقیقه
آزادی را به انسان بسته‌اند
5 دقیقه
وقتی دل بگوید و زبان بشنود
8 دقیقه
عشاق سرگردان و غریب است
3 دقیقه
حد عاشقان، حد شاعران
5 دقیقه
بیتی دو بماند اما بردند مرا
4 دقیقه
وجود در حمایت خاموشی
7 دقیقه
پس غذای عاشقان آمد سماع
5 دقیقه
آخرت باطن همین جهان است
8 دقیقه
مؤخره: تاوان گشودن راز هستی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آن یای لعنتی: سی روایت از زندگی، مرگ و تنهایی عین القضات همدانی
نویسنده
راویحسن همایی
ناشر چاپیانتشارات هزاره ققنوس
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
58000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آن یای لعنتی

ماریان مهر
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
واقعا نتونستم ارتباط بگیرم باهاش، و خیلی هم پراکنده‌گو بود، در کل حس کردم گوش ندادن به نیمه دومش حس بهتری بهم میده تا گوش دادن
گرچه شاید من فهم عرفانی نداشتم، اما مثلا این که در کتاب میگه طفلی شیطان از عشق به خدا به انسان سجده نکرده، از نظر من با نص صریح قرآن که میگه شیطان تکبر ورزید و گفت من بهترم مغایرت داره
محمد خواجوی
۱۴۰۲/۹/۱۱
نویسنده بسیار توانمند با سواد است نثر کتاب زیبا و روان و شعر گونه است.
تبریک به جناب آقای ضیایی که این گونه با ذوق و قریحه نقاد عصر عین القضات همدانی را به چالش میکشد.
خواننده متن و موسیقی بر زیبایی متن افزوده است.
با آرزوی موفقیت و دیدن آثاری دیگر از این نویسنده عالی مقدار
ستاره شمالی
۱۴۰۲/۵/۱۶
ترکیب صدای زیبای خواننده با آهنگ ها عالی بود. اما گاهی احساس می کردم بین فصل ها ارتباطی نیست. و از هم گسسته هستند گاهی از زبان عین القضات و گاهی.... شاید باید کتاب رو نوشتاری بخرم و ببینم نه این که بشنومفصل دفاعیه ی شیطان عالی بود.
امیر
۱۴۰۲/۱/۲۴
نوشتاری بسیار عالی با ترکیبی از اجرا و موسیقی زیبا، اثری فاخر و ماندگار،
کلماتی که جان را می‌گدازد و مفاهیمی که بطور غریبی بر دل می‌نشیند.
سپاس از زحمات
شیرین منتظر
۱۴۰۲/۱۲/۸
عالی تر از عالی. سپاس از اندیشه‌های زیبا و ملکوتی جناب استاد ضیائی
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آن یای لعنتی

برای دریافت کتاب صوتی آن یای لعنتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.