معرفی و دانلود کتاب ولگردی در ملکوت

عکس جلد کتاب ولگردی در ملکوت
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ولگردی در ملکوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ولگردی در ملکوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ولگردی در ملکوت

کتاب صوتی ولگردی در ملکوت نوشته سید عبدالحمید ضیایی، اثری طنز است که در آن فلسفه و عرفان شرق و غرب رودرروی هم قرار می‌گیرند. در این اثر طنزآلود، بسیاری از شخصیت‌های مهم فلسفه و عرفان، از فروید گرفته تا شمس، از خیام گرفته تا ولتر، از سقراط گرفته تا صائب تبریزی، از زبان خودشان سخن می‌گویند و یکدیگر را به چالش می‌کشند.

درباره‌ی کتاب صوتی ولگردی در ملکوت

سید عبدالحمید ضیایی در کتاب ولگردی در ملکوت، فلسفه و طنز را در هم می‌آمیزد و شما را به سفری در طول دوره‌ها و مکان‌های مختلف تاریخی می‌برد. این نویسنده و محقق، از این راه مخاطب را با افکار و زندگی بسیاری از شخصیت‌های مشهور فلسفه‌ی غرب و عرفان شرق آشنا می‌کند و با پرسش‌های مهم فلسفی بازی می‌کند. او به بیمارستانی در وایمار می‌رود تا عقاید نیچه را بررسی کند؛ به کلکته می‌رود تا به زندگی و باور‌های مادر ترزا بپردازد؛ به آتن می‌رود تا مباحثات افلاطون و شاگردانش را نشان دهد؛ و در تمامی این مکان‌ها با زبانی طنز، درک و شناختش از آرا و عقاید این بزرگان را نشان می‌دهد.

در فصل اول کتاب ولگردی در ملکوت، فروید و شمس تبریزی رودرروی هم قرار می‌گیرند و گفت‌و‌گویی در باب مولانا و اختلال شیدایی بین آن‌ها شکل می‌گیرد. فروید نشانه‌های این اختلال را در مولانا تشخیص می‌دهد و شمس هم به این فکر می‌کند که نکند عشق و علاقه‌ی مولانا به او از سر این اختلال و نه از سر عشقی واقعی و خالصانه باشد.

در یکی از فصل‌های دیگر کتاب ولگردی در ملکوت، ما به بغداد در سال 306 هجری می‌رویم و با صحنه‌ای از مجلس اعدام حسین منصور حلاج مواجه می‌شویم. حلاج به علت سنگ‌هایی که مردم به سمتش پرتاب کرده‌اند، خون زیادی از بدنش رفته و رنگش زرد شده است و در همان حال نزار، صحبت‌هایش با خیام و شبلی و عطار در مورد مسائل و مفاهیم عرفانی را به یاد می‌آورد. در این بخش جزییاتی از حکم اعدام حلاج و آرا و عقایدش به زبانی ساده و طنز بیان می‌شود.

گویندگی کتاب صوتی ولگردی در ملکوت را بازیگر و کارگردان مشهور تئاتر، شاهین علایی نژاد برعهده داشته است و این بازیگر به خوبی توانسته به شخصیت‌های کتاب گویش‌ها و لحن‌هایی مناسب بدهد. برای مثال، در یکی از فصل‌های کتاب به نام «هیچ‌وقت، پشت هیچستان»، شخصیت‌ها با گویش آبادانی با هم مکالمه‌ای فلسفی در باب واقعیت و حقیقت برقرار می‌کنند و شاهین علایی نژاد به خوبی این گویش زیبا را به کار می‌گیرد. ازطرف دیگر، آهنگسازی و تنظیم آهنگ‌های این کتاب صوتی را مهدی زارع برعهده داشته است و این آهنگ‌ها که متناسب با زمان و مکانِ هر فصل و هر بخش از داستان ساخته شده‌اند، تأثیر بسیار زیادی در همراه کردن شنونده با کتاب دارند.

کتاب صوتی ولگردی در ملکوت، توسط انتشارات هزاره ققنوس منتشر شده است و نسخه‌ی صوتی آن را انتشارات نوین کتاب گویا تهیه کرده است.

کتاب صوتی ولگردی در ملکوت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های طنز و همینطور به مباحث فلسفی و عرفانی علاقه‌مندید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

با سید عبدالحمید ضیایی بیشتر آشنا شویم

سید عبدالحمید ضیایی (متولد 1354) شاعر، مدرس و پژوهشگر در حوزه‌ی فلسفه و عرفان است. او که در رشته‌های حقوق قضایی و ادبیات فارسی در دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه تهران تحصیل کرده بود، پس از آشنایی با تئوری‌های ادبی، به سمت فلسفه و نظریات فلسفی سوق پیدا کرد و به همین علت برای ادامه‌ی تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه سوربن فرانسه ثبت‌نام کرد. سید عبدالحمید ضیایی پس از به پایان رساندن مقطع دکتری در رشته‌ی عرفان تطبیقی در آکادمی علوم مسکو به تحصیل پرداخت و مدرک پست دکتری خود را از این دانشگاه دریافت نمود. این نویسنده همچنین سردبیر فصلنامه‌ی تخصصی مطالعات هند و ایران نیز بود و مدتی به عنوان مدیر خانه فرهنگ ایران در دهلی نو مشغول به کار بود. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «من آن توام»، «آن یای لعنتی» و «بودیسم و صوفیسم» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب ولگردی در ملکوت می‌شنویم

نیچه با اندوه می‌گوید:

- دارم دماغه‌ی کشتی مرگ را در افق زندگی خود می‌بینم. این تیمارستان، این سیفلیس، فرسوده‌ام کرده است. ای کاش می‌شد ردای رسولان بپوشم، یونس شوم تا در دهان ماهی با قبضه‌ی الهی رستگار شوم. دلتنگ زیستنی شورانگیز در مرز‌های مکاشفه‌ام.

در اثنای حدیث نفس، موبایل نیچه زنگ می‌خورد. ظاهراً از ناحیه‌ی یکی از روزنامه‌های بنیادگراست. مرد پشت خط به نیچه می‌گوید:

- خبرش رسیده که جزو توابین شده‌ای. باید در مرحله‌ی اول، استشهادی به تأیید مؤمنان و امام جمعه‌ی محل بیاوری. ضمناً درباره‌ی نفی هولوکاست هم مقاله‌ای علمی-پژوهشی در چهار هزار کلمه اختصاصاً برای روزنامه‌ی ما بنویسی. بعد درباره‌ی صحت‌و‌سقم ایمان شما تصمیم اصولی اتخاذ می‌کنیم. در ثانی شما باید...

نیچه با خشم گوشی را سر جایش می‌نهد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
فصل اول: روانکاوی در خانقاه
13 دقیقه
فصل دوم: بغداد، 24 ذی‌هجه، سال 306 هجری
11 دقیقه
فصل سوم: رمضان سال 756 هجری، شیراز
9 دقیقه
فصل چهارم: شیراز، هشتم فوریه 1370 میلادی
6 دقیقه
فصل پنجم: پاریس، هشتم مارس
4 دقیقه
فصل ششم: یونان، سده‌ی سوم پیش از میلاد
7 دقیقه
فصل هفتم: گفتگو در کاتدرال
10 دقیقه
فصل هشتم: سقراط در جلجتا، بودا در برمه
5 دقیقه
فصل نهم: پنجم اوت 1900 میلادی
4 دقیقه
فصل دهم: هیچ‌وقت، پشت هیچستان
8 دقیقه
فصل یازدهم: کرامات پلورالیستیک
3 دقیقه
فصل دوازدهم: مهمان‌خانه‌ی سمنانی‌های مقیم مرکز
4 دقیقه
فصل سیزدهم: هند، کلکته
7 دقیقه
فصل چهاردهم: آتن، سده‌ی پنجم قبل از میلاد
5 دقیقه
فصل پانزدهم: نیشابور، قرن هشتم هجری
4 دقیقه
فصل شانزدهم: روم شرقی، قرن هفتم هجری
9 دقیقه
فصل هفدهم: رهیافتی پدیدارشناسانه و دراماتیک به نقش و جایگاه آفتابه در سلوک عرفانی
8 دقیقه
فصل هجدهم: ولایت کالیفرنیا
6 دقیقه
فصل نوزدهم: آتن، قرن سوم قبل از میلاد
8 دقیقه
فصل بیستم: وصایای واپسین زندیق
4 دقیقه
فصل بیست و یکم: رؤیای گیلگمش، کابوس نیچه
7 دقیقه
فصل بیست و دوم: بیمارستان روانپزشکی روزبه
12 دقیقه
فصل بیست و سوم: در نظربازی ما بی‌خبران
6 دقیقه
فصل بیست و چهارم: بیابان نجد، موسم خرماپزان
4 دقیقه
فصل بیست و پنجم: گونه‌های خیس
7 دقیقه
فصل بیست و ششم: دمشق، کافه کافکا
5 دقیقه
فصل بیست و هفتم: یادداشت لورفته‌ی یکی از صوفی‌نمایان جلیل‌القدر
3 دقیقه
فصل بیست و هشتم: گرانادا همان غرناطه است
6 دقیقه
فصل بیست و نهم: استانبول، سال 1051 هجری
6 دقیقه
فصل سی‌ام: هشتم اردیبهشت 1394
6 دقیقه
فصل سی و یکم: لندن، کنفرانس تقریب ادیان
14 دقیقه
فصل سی و دوم: مجلس ضربت خوردن عقل

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب ولگردی در ملکوت
نویسنده
راویشاهین علایی نژاد
ناشر چاپیانتشارات هزاره ققنوس
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب ولگردی در ملکوت

رویا +
۱۴۰۲/۴/۲۲
کتاب جالبی است که سبک نگارش و طنز نگاری خاص خودش را دارد. لازم است شنونده اطلاعات پایه از بزرگان فلسفه، ادبیات و روانشناسی و مفاهیم این علوم داشته باشد تا طنز ماجرا را درک کند. نحوه روایت متن خوب است و آن را با نمک تر کرده است. موسیقی‌های انتخابی هم جالب است گر چه من را یاد سبک موسیقی‌های انتخاب و شده برای کتابهای آبنبات دارچینی آبنبات هل دار انداخت. در کل به افرادی که دانش پایه را دارند و اندکی هم جنبه و درک طنز ثقیل را دارند توصیه می‌کنم این کتاب را گوش کنند.
maryam mafakheri
۱۴۰۲/۴/۲۴
شاعران، شخصیت‌ها و فیلسوفان از قرون مختلف و ملیت‌های مختلف در موقعیت‌های مختلفی در کنار هم قرار می‌گیرند و حرف‌های جالبی به هم می‌زنند که هرچه از قبل آشنایی بیشتری با آن‌ها داشته باشیم بیشتر لبخند بر لب مان می‌آورد. با تشکر از اجرای فوق العاده آقای شاهین علایی و موسیقی زیبا.
Faeghe Aghili
۱۴۰۲/۵/۱۴
بهتر است قبل از خواندن این کتاب تمام برزگان فلسفه وتئوریسین‌های مکاتب فکری و ادبی رو بشناسید؛ اگر خوب بشناسید هم اینقدر بعضی ازمکالمات پراکنده گویی ست که احساس سرسام میکنید اینکه چرا در بین ادبا و فلاسفه نامهایی مثل تتلو و... اورده میشه جای تعجب داره
علی رضا صیامی
۱۴۰۲/۴/۲۸
خوب بود ایرادش این است که مثلا حافظ یک بار میرفت به قرن پنج یک بار قرن نه طنزش هم آخرکتاب تکراری شده بود یعنی چند بار در چند جای کتاب گیر داده بود به شراب خیام و حافظ تقریبا یک سوم آخر کتاب تکرار دو سوم اول کتاب بود من طنزش را دوست داشتم
Yalda B
۱۴۰۳/۱/۷
آن قدر ماهرانه و زیبا تمام شخصیت‌های تاریخی با مشخصات ظریف که حاکی از احاطه‌ی جناب ضیایی بر تمام این شخصیت‌ها و فلسفه و روش زندگی ایشان است، نوشته شده. من لبخند به لب گوش دادم کتاب رو و لذت بردم.
.
۱۴۰۲/۶/۳
مجموعه کتابهای مرتبط با موضوع معنوی و پرداختن به مسایل روح و روان موجب ارامش خواهد بود. این کتاب بخوبی به موضوعات جالبی پرداخته که میشه هر روزه با شنیدنش ارامش را به افکارمون دعوت کنیم
نســـیــم
۱۴۰۲/۵/۲۳
بسیار زیبا و طنزگونه بصورت حرفه‌ای نوشته شده و با گویندگی بسیار بسیار عالی از شنیدن ش سیر نمیشوم
امید احمدی زاد
۱۴۰۲/۵/۸
بدک نبود، به یکبار گوش دادن می‌ارزد. کسی بهتر درکش می‌کند که پیش نیازهایی را مطالعه کرده باشد.
آهو رها
۱۴۰۲/۴/۳۰
درخشان بود هم متن و هم اجرا … دم شما گرم
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب ولگردی در ملکوت

برای دریافت کتاب ولگردی در ملکوت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.