معرفی و دانلود کتاب صوتی آواز پر جبرئیل

عکس جلد کتاب صوتی آواز پر جبرئیل
قیمت:
۱۵۰۰۰ 7500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آواز پر جبرئیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آواز پر جبرئیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آواز پر جبرئیل

کتاب صوتی آواز پر جبرئیل، یکی از آثار کلاسیک ادبیات فارسی به شمار می‌رود که شهاب‌الدین سهروردی در آن عناصر مهم و اساسی معرفت شناسی خود را از دیدگاه حکمت الهی شرح می‌دهد و سپس به نقد و بررسی آن‌ها می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی آواز پر جبرئیل:

کتاب صوتی آواز پر جبرئیل اثری رمزآلود و شنیدنی درباره فردی است که به دنبال حقیقت می‌گردد. او به عبادتگاه صوفیان می‌رود که دو در دارد، یکی از درها به روی شهر و دیگری به روی صحرا باز می‌شود.

فرد طالب حقیقت به سمت دری می‌رود که به صحرا باز می‌شود، در آن‌جا با دو پیر روحانی دیدار می‌کند و درباره‌ی علت خلقت، مقامات طریقت و خطراتش پرسش‌هایی از آنان می‌کند. در بین آن‌ها درباره‌ی عناصر اساسی تعالیم اشراقی و آداب ورود به طریقت نیز صحبت‌هایی می‌شود که برای درک راز و رمزهای قرآنی ضروری است.

شهاب الدین سهروردی را بیشتر بشناسیم:

سهروردی فیلسوف نامدار ایرانی است که در فلسفه و تصوف در جهان بی‌مانند است. او کتاب‌های زیادی به نگارش درآورد، اما برجسته‌ترین اثری که می‌توان برای شناخت افکار او نام برد کتاب حکمته الاشراق است. او بنیان‌گذار منطق اشراقی بود و طرفداران زیادی داشت. وی یکی از شاهکارهای منطق به نام منطق اشراقی را در مدت زمان محدودی نوشت و بعدها به القابی هم‌چون شهاب‌الدین، شیخ مقتول، شیخ اشراق و شیخ شهید معروف شد.

شنیدن کتاب صوتی آواز پر جبرئیل به چه کسانی پیشنهاد می‌شود:

شنیدن این کتاب صوتی به تمام افرادی که به ادبیات رمزی فارسی و فلسفه اشراقی علاقمند هستند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی آواز پر جبرئیل می‌شنویم:

پرسیدم، که این پیران که (بر) بالای تو نشسته اند، چرا ملازمت سکوت می‌نمایند؟

جواب داد، که از بهر آنکه، شما را اهلیت محاورت ایشان نباشد. من زبان ایشانم و ایشان در مکالمت اشیاء تو شروع کنند. رکوه یازده تو دیدم در صحن افکنده و قدری آب در میان آن، و در میان آب ریگچه‌ای مختصر متمکن شده و بر جوانب آن ریگچه جانوری چند می‌گردیدند و بر هر طبقه ازین رکوه یازده تو از طبقات نه گانه بالای آن را انگله نشانده، الا بر طبقه دوم که انگل‌های نورانی بسیار بود، بر نمط و نهاد ترک‌های مغربی صوفیان و طبقه نخستین هیچ انگله نداشت و با این همه این رکوه از گوئی گردتر بود و دری نداشت و در سطوح آن هیچ فرجه و رخنه نبود و این اطباق یازده گانه رنگ نداشت و از غایت لطافت آنچه در مقعر ایشان بود محتجب نمیشد و نه توی بالا را هیچ سوراخی نمی‌شایست کردن. و لیکن دو طبقه زیرین به سهولت می‌شایست دریدن.

پرسیدم شیخ را، که این رکوه چیست؟

گفت بدان که، توی اول که جرمش از همه عظیم‌تر است از جمله اطباقه؛ او را آن پیرای ترتیب و ترکیب کرده است که بر بالای همه نشسته است و دوم را، دوم، همچنین تا بمن رسد، این اصحاب و رفقای نه گانه، این نه تو را حاصل کرده‌اند و آن فعل و صناعت ایشان است و این دو طبقه زیرین را با جرعه آب و سنگ ریزی در میان، من تحصیل کرده‌ام. و چون بنیت ایشان قوی‌تر بود، آنچه صناعت ایشان است متمزق و مثقوب نمی‌گردد و لیکن آنچه صناعت من است آن را تمزق توان کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
35 دقیقه
آواز پر جبرئیل

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آواز پر جبرئیل
نویسنده
راویمریم محبوب
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
۱۵۰۰۰ 7500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آواز پر جبرئیل

سینایی سینایی
۱۴۰۲/۹/۱۸
شناخت حکمت اشراق و نورالانوار شیخ اشراق لازمهٔ درک این کتاب است. اما اگر حکمت اشراق سهروردی را بشناسید، بسی از این متن استعاری و پررمز و راز لذت می‌برید. هم کلیت کتاب پرمغز است و هم جزییات ستودنی دارد. شیخ اشراق حتی خط سیر داستانی جذابی هم برای بیان فلسفه‌اش برگزیده. پایان‌بندی اثر هم که شاهکار است است:
آنچه قائم کلمه است و آنچه حصید است هیکل کلمه است که خراب می‌شود؛ و هرچه زمان ندارد، مکان ندارد و هرچه بیرون از این هردوست، کلمات حق است: کبری و صغری.
علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۲/۹/۱۸
مطالبی از همشهریم جناب سهروردی آموختم که در ٤٠سال سواد و فهم بدان نیندیشده و پی بدان عالم علیا راه نیافته بودم حتیٰ به مجاز و أندر فکر نمودن، خدای را که روح او را همنشین أمیرالمؤمنین علیه السلام نماید ان شاء الله، دوستان اگر قدرت بر فهم کلمات فلسفی و ادبیات قدیم داشته باشند البته که بهتر برای آنان أندر فهم این کتابچه مقرون به فایده اُفتد، والسلام
رویا رحیمی
۱۴۰۲/۸/۲۶
بنظرم کتاب خیلی عالی بود ولی همه که قدرت تفسیر ندارن چی میشد اگر کتاب روان بیان میکردین که همه بتونن استفاده کنن بنظرم کتاب باید دوباره به فارسی روان برگرده و چاپ بشه با تشکر
بابک زمانی
۱۴۰۲/۳/۱۷
خدارو شکر و سپاس فراوان. که مجال گوش کردن به این کتاب صوتی قسمت من شد. به همه عزیزان توصیه میکنم گوش کردن این کتاب رو. انشاالله که فهم بتونیم بکنیم.
ahmad rigi
۱۴۰۰/۱۲/۱۴
شیخ اشراق شهاب الدین سهروردی پیر کامل مرشدی دلسوز وباید دلسوخته ایی باید تا پی به استعداد ونبوغش برد
زهرا فرح آبادی
۱۴۰۲/۷/۲۰
هنوز آنقدر دانا نشدم که بفهمم انشالله در ساختن و پرورش خودم کوشا شم تا درکی از این نوع ادبیات پیدا کنم. موفق و پیروز باشید
Ams Davood
۱۴۰۱/۱/۱۰
مدت‌ها بود دنبال نسخه صوتی این کتاب بودم
گرچه نسخه فیزیکی جذابیت بیشتری دارد ولی روایتگری جذاب این نسخه را شنیدنی کرده است ممنون
بهروز فردمقدم
۱۴۰۰/۷/۹
شناخت هوشمندی درون ومتصل شدن به حق وجبریل را دو پر است وآن را شیخ اشراق کشف رمز می‌کند. وآن کتاب را باید نوشید
نریمان نوروزی
۱۴۰۱/۱/۱۱
سلاموعرض ادب ازتمام دست دراندکاران کتابراه خیلی خیلی سپاسگذارم بابت این همه زحمت بلعخص راوی بسیارمحترم
سرمد قبادی
۱۴۰۰/۱۱/۱۷
به نظر من کتاب‌های سهروردی جنبه آموزشی نداره و مثل متون تخصصی میمونه، فقط کسانی میفهمند که میفهمند 🤷‌
کاربر matin bld
۱۴۰۰/۸/۱۱
متاسفم، نحوه بیانش خیلی سنگینه، قابل فهم هست ولی نه برای هر کسی بنابراین خیلی تمرکز میخواست، محتواش خوب بود در کل
حسن هداوند
۱۴۰۰/۳/۱۶
چه شد دلم که پر کشید
ازین قفس همی رمید
رمیده سوی باغها
کشیده پر چراغ‌ها
چراغ او نبوت است
رهش بهر امامت است
مهدی بابایی
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
خودم در حد شیخ اشراق نمی بینم که نظری بدهم این گونه کتاب ها فقط باید در حد درک و فهم خودت برداشت کنی
mohammad amin
۱۴۰۱/۸/۱۰
باسلام. متن کتاب عرفانی است و بسیار قابل توجه. البته مسائل حکمی و فلسفی هم برجسته است
Amir Malekniazi
۱۴۰۱/۷/۱۴
نثر سختری نسبت به کتاب دیگر سخروردی یعنی عقل سرخ دارد اما باز هم کتاب عمیق و شنیدنی هست
مشاهده همه نظرات 28

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آواز پر جبرئیل

برای دریافت کتاب صوتی آواز پر جبرئیل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.