معرفی و دانلود کتاب صوتی آیا چین بر قرن 21 ام سیطره خواهد یافت؟

عکس جلد کتاب صوتی آیا چین بر قرن 21 ام سیطره خواهد یافت؟
قیمت:
۶۸۰۰۰ 47600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آیا چین بر قرن 21 ام سیطره خواهد یافت؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آیا چین بر قرن 21 ام سیطره خواهد یافت؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آیا چین بر قرن 21 ام سیطره خواهد یافت؟

آیا جهان آینده از آن چینی‌هاست؟... این سوالی مهم و چالش‌برانگیز است که در سالیان اخیر مرتباً مطرح و پرسیده شده. جاناتان فنبی در کتاب صوتی آیا چین بر قرن 21 ام سیطره خواهد یافت؟ پاسخی تأمل‌برانگیز به این پرسش داده است.

درباره کتاب صوتی آیا چین بر قرن 21 ام سیطره خواهد یافت:

رشد اقتصادی خیره‌کننده‌ی چین در دو دهه‌ی اخیر این کشور را پس از ایالات متحده‌ی آمریکا به بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا بدل نموده است. مسیری که حاکمان چینی پس از تجارب تلخ قرن بیستم (تجاربی که عمدتاً حاصل حکمرانی مائو بر حزب کمونیست چین بود) در پیش گرفتند، سبب شد چین ظرف مدت زمانی نه چندان طولانی، از کشوری ناتوان با اقتصادی در آستانه‌ی فروپاشی، به ابرقدرتی جهانی تبدیل شود؛ اژدهایی که شعله‌های سرخش تهدیدی‌ست علیه استیلای غرب بر جهان. البته نباید دستاوردهای چینِ امروز را محدود به اقتصاد دانست؛ این کشور در بسیاری از زمینه‌های دیگر نیز، از جمله در حیطه‌های علمی، فرهنگی و خصوصاً نظامی، به پیشرفت‌هایی باورنکردنی دست پیدا کرده؛ اما انکار نمی‌توان کرد که این جنبه از موفقیت‌های کشور چین، بی توسعه‌ی اقتصادی هرگز محقق نمی‌شدند. در چنین شرایطی، بسیار منطقی خواهد بود که از خود بپرسیم آیا چین در آینده‌ای نه چندان دور، به اصلی‌ترین ابرقدرت جهان بدل خواهد شد؟ آیا آیندگان قرنی را که در آن‌ایم قرن چین خواهند نامید؟

بسیاری از تحلیلگران، اغلب با بیم و نگرانی، به این پرسش پاسخ مثبت می‌دهند. اما جاناتان فنبی معتقد است که چین هرگز به هژمونی غرب پایان نخواهد داد، و آمریکا برای مدت‌های طولانی نخستین قدرت اقتصادی و نظامی جهان باقی خواهد ماند. فنبی دلایل خود برای اعتقاد به صحت این مطلب را به خوبی در کتاب آیا چین بر قرن 21 ام سیطره خواهد یافت؟ (Will China Dominate the 21st Century) توضیح داده است. او در این اثر با ارائه‌ی تحلیلی تاریخی از تحولات اخیر کشور چین، نشان داده که رشد اقتصادی فزاینده برای سیطره بر جهان کافی نیست. کشور چین به سبب برخورداری از یک ساختار سیاسی تمرکزگرا و غیردموکراتیک، و همچنین، به سبب نادیده گرفتن حقوق مدنی و اجتماعی شهروندان خود در سطحی کلان، در آینده با مشکلاتی عدیده مواجه خواهد شد؛ مشکلاتی که رشد اقتصادی نه تنها حلشان نخواهد کرد، بلکه چه بسا سبب تشدید آن‌ها گردد.

ناگفته پیداست که جاناتان فنبی به ارجحیت سیاست بر اقتصاد باور دارد. او معتقد است که این دموکراسیِ کارآمد، و نه اقتصاد قدرتمند، بوده که منجر به سیطره‌ی جهانی و طولانی‌مدت جهان غرب شده است. چین، اگرچه اقتصادی به راستی عظیم دارد، برای به زیر کشیدن غرب، یا به طور مشخص ایالات متحده‌ی آمریکا چاره‌ای جز اصلاح ساختار سیاسی خود ندارد. و این واقعیتی‌ست که بعید است به مذاق حاکمان حزب کمونیست چین خوش بیاید!

باری، تفاوتی نمی‌کند که با نتیجه‌گیری جاناتان فنبی موافق باشید یا مخالف؛ زیرا پس از مطالعه‌ی کتاب آیا چین بر قرن 21 ام سیطره خواهد یافت، به احتمال قوی عمده‌ی مطالب بیان‌شده توسط او را مستند، آموزنده و تأمل‌برانگیز قلمداد خواهید نمود.

نکوداشت‌های کتاب صوتی آیا چین بر قرن 21 ام سیطره خواهد یافت:

- تحلیلی قابل اعتنا از دستاوردهای کشور چین. (Thomas Fingar)
- کتابی سرشار از هوشمندی و باریک‌بینی. (Chris Patten)
- خواندنی و قانع‌کننده. (International Affairs)

کتاب صوتی آیا چین بر قرن 21 ام سیطره خواهد یافت مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به تحولات تاریخ معاصر جهان مخاطبین اصلی کتاب حاضرند.

با جاناتان فنبی بیشتر آشنا شویم:

جاناتان فنبی (Jonathan Fenby) مورخ و روزنامه‌نگار اهل انگلستان است که چندین سال می‌شود تمام همّ خود را صرف پژوهش در باب تاریخ و سیاست چین کرده، و در شماری از کتاب‌های خواندنی، وجوه گوناگون این کشور را زیر ذره‌بینِ تحلیل و بررسی برده است. فنبی از سال 1963 با نشریاتی چون «اکونومیست»، «گاردین» و «آبزرور» همکاری دارد. گفتنی‌ست که او در سال 2000، نشان امپراتوری بریتانیا را به پاس فعالیت‌های ژورنالیسیتی‌اش دریافت کرد. سه سال پیش از آن نیز صاحب نشان شوالیه شده بود. او بعدها نشان «لژیون دونور» را نیز از آن خود کرد.

در بخشی از کتاب صوتی آیا چین بر قرن 21 ام سیطره خواهد یافت می‌شنویم:

دنگ سه ویژگی داشت: میهن‌دوستی چینی بود؛ کمونیستی وفادار از زمان پیوستن به حزب در نوجوانی در فرانسه‌ی دهه‌ی 1920؛ و باورمند به قدرت‌نمایی سیاسی، که این را با سرکوب دشمنان طبقاتی به پیروی از مائو پس از پیروزی در سال 1949 نشان داد. وی می‌خواست از چین یک قدرت بزرگ بسازد، و این پس از فجایع آوارشده بر آن به دست ناخدای کبیر و بازسازی حزب از خسارت تقریباً مرگباری بود که مائو طی انقلاب فرهنگی بر آن وارد آورده و دنگ در آن از جمله اعضای پاکسازی‌شده از سلسله مراتب حزبی بود. وی می‌دید که این اهداف را می‌توان از طریق رشد اقتصادی و در زمانی محقق ساخت که تقاضای صادرات در خارج و تمایل به کاهش موانع تعرفه‌ای در پیشروی به سوی جهانی شدن قوی است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
فصل اول: رویای چین - بخش اول
28 دقیقه
فصل اول: رویای چین - بخش دوم
23 دقیقه
فصل دوم: بهای سیاست - بخش اول
31 دقیقه
فصل دوم: بهای سیاست - بخش دوم
29 دقیقه
فصل سوم: دام توسعه متوسط - بخش اول
29 دقیقه
فصل سوم: دام توسعه متوسط - بخش دوم
15 دقیقه
فصل چهارم: چرایی‌ها - بخش اول
29 دقیقه
فصل چهارم: چرایی‌ها - بخش دوم
29 دقیقه
فصل پنجم: چین بر قرن 21ام سیطره نخواهد یافت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آیا چین بر قرن 21 ام سیطره خواهد یافت؟
نویسنده
مترجمشهریار خواجیان
راویفرناز مرکباتی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی
۶۸۰۰۰ 47600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آیا چین بر قرن 21 ام سیطره خواهد یافت؟

Alireza Dehqan
۱۴۰۱/۶/۲۹
اطلاعات خوب و جامعی راجب آینده چین و مسیر تجارت چین میگه ممنون از انتشارات آوانامه بابت تهیه این کتاب
علی سلطانی کاظمی
۱۴۰۱/۲/۱۷
بسیار بسیار یک جانبه و از یک دید بصورت صد‌درصدی فقط صحبت از مشکلات...
بنظر بنده خیلی ضعیف و یکطرفه بود
Ariana Nikoonejad
۱۴۰۱/۱/۲۲
عالی و کم نطیر دقت بالا در مشکلات کشوری که هرگز ابرقدرت هم تراز امریکا یا شوروی نخواهد شد
قادر خضریان
۱۴۰۲/۱/۱۹
چین و آینده واقعی آنرا به خوبی تشریح می‌کند.
Amir Mortazavi
۱۴۰۱/۲/۱۰
داستان تجارت کشور چین و چشم اندازه بلند مدت آن
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آیا چین بر قرن 21 ام سیطره خواهد یافت؟

برای دریافت کتاب صوتی آیا چین بر قرن 21 ام سیطره خواهد یافت؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.