معرفی و دانلود کتاب صوتی زمستان در راه است

عکس جلد کتاب صوتی زمستان در راه است
قیمت:
۹۳۶۰۰ ۶۵,۵۲۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زمستان در راه است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زمستان در راه است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زمستان در راه است

حکومت روسیه و اقدامات سیاسی سران آن در عرصه‌های بین‌المللی، موضوع محوری کتاب صوتی زمستان در راه است را می‌سازد که با نگاه موشکافانه و تیزبین گری کاسپارف به نگارش درآمده. نویسنده‌ی این کتاب پرفروش آمازون با مطالعه‌ی سیر روند سیاست‌های حکومت روسیه در بستری تاریخی، اثری نقادانه، البته با زبانی ساده درمورد یکی از ابرقدرت‌های حال حاضر دنیا نوشته که شنیدن آن، نه‌تنها اطلاعاتی سودمند در اختیارتان قرار خواهد داد، بلکه روش صحیح تحلیل سیاسی را نیز به شما می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب صوتی زمستان در راه است

برای اینکه دست‌کم با مهم‌ترین رخدادهای سیاسی یکصد سال اخیر آشنا شویم یا اینکه بتوانیم به بینشی دست پیدا کنیم که از طریق آن وقایع سیاسی آینده را پیش‌بینی کنیم، شناخت ابرقدرت‌ها و مهره‌های اصلی سیاست جهان ضرورت دارد. روسیه که چه در دوران جنگ‌های جهانی و چه در سال‌های جنگ سرد، سردمداری بلوک شرق را به عهده داشت و اخیراً نیز با حملات نظامی به اوکراین، موجی از جنجال‌های سیاسی را به راه انداخته است، از تعیین‌کننده‌ترین و مؤثرترین کشورهایی‌ست که در صحنه‌ی بین‌المللی حضور دارند. شناخت تاریخ سیاسی سرزمین روسیه، با همه‌ی زیروبم‌های آن به ما کمک می‌کند، از اخبار سیاسی و هیاهوهای رسانه‌ای فراتر برویم و اتفاقات اخیر یا آینده را از نگاه یک تحلیل‌گر خبره تفسیر کنیم. گری کاسپارف (Garry Kasparov) با نگارش کتاب زمستان در راه است (Winter is coming) راهنمای شما در این مسیر خواهد بود.

تحلیل‌های کتاب حاضر از آغاز جنگ سرد و انحلال اتحاد جماهیر شوروی آغاز می‌شود؛ هنگامی که روسیه از دل شوروی سابق سر برآورد تا ادامه‌دهنده‌ی سیاست‌های سابق خود باشد. جنگ‌های رودرروی گذشته، این بار به صورت پنهانی پی گرفته شدند. در همین زمان، دیکتاتوری روسیه، با استفاده از غفلت غرب، بالیدن گرفت و نسخه‌ی جدیدی از شوروی سابق را بنا نهاد. در این دوره، ولادیمیر پوتین بازیگر اصلی سیاست‌های جدید روسیه بود که البته خود نیز طراحی آن‌ها را به عهده داشت. گری کاسپارف در بخش‌های گسترده‌ای از کتاب، به مقاصد شوم و ذات پوتین می‌پردازد. از دیدگاه این تحلیل‌گر، پوتین و برنامه‌های سیاسی‌اش از داعش و جنایت‌های آن هولناک‌تر هستند.

رفته‌رفته پوتین به تهدیدی برای غرب تبدیل شد. تولید سلاح‌های هسته‌ای در سرزمینی که پوتین ریاست جمهوری آن را به عهده داشت، نظم و امنیت بین‌المللی را به هم می‌زد و هر آن بیم حملات هسته‌ای آن کشورهای غربی را تهدید می‌کرد. به اعتقاد نویسنده در کتاب صوتی زمستان در راه است، هدف پوتین و سمت‌و‌سوی سیاست‌هایش در جهت مقابله با کشورهای آزاد هستند و بعید نیست به‌مرور به داعش یا القاعده‌ی دیگری تبدیل شود.

گری کاسپارف برای مخاطبانش شرح می‌دهد که زوال شوروی و آغاز جنگ سرد، تنها بهاری بود برای بازسازی این حکومت، در قالب کشور روسیه. هنوز زمستان‌های تاریک و تیره در راهند که با وجود نشانه‌های محسوسشان، همچنان از دید صاحب‌نظران پنهان مانده‌اند. کتاب صوتی زمستان در راه است شما را متوجه خطری می‌کند که بی‌توجهی به آن، منجر به جنگی دیگر خواهد شد.

اثر حاضر را با برگردان امیرحسین فاضلی مقدم و صدای گشتاسب امجدی می‌شنوید که به کوشش نشر کتاب کوله پشتی چاپ شده و از سوی نشر صوتی ماه آوا در اختیارتان قرار می‌گیرد.

کتاب صوتی زمستان در راه است برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان حوز‌ه‌ی سیاست و حکومت، به‌ویژه اگر مربوط به کشور روسیه باشد، حتماً از شنیدن کتاب صوتی زمستان در راه است بهره‌ی بسیاری خواهند برد.

با گری کاسپارف بیشتر آشنا شویم

گری کیمویچ کاسپارف، زاده‌ی 1963، قهرمان برجسته‌ی شطرنج در سراسر جهان است. این نویسنده و ورزشکار ارمنی در سال 1980 توانست عنوان استاد بزرگ را کسب کند و به مدت پانزده سال، قهرمان شطرنج جهان باشد. کاسپارف در سال 2005 با عرصه‌های رقابتی شطرنج خداحافظی کرد و به حوزه‌ی سیاست و حکومت پای نهاد.

یازده جایزه‌ی اسکار و عنوان دومین شطرنج‌باز برتر تاریخ برخی از افتخارات وی در دنیای ورزش هستند. از آثار گری کاسپارف می‌توان به کتاب‌های «چگونه زندگی از شطرنج الگو می‌گیرد» و دو جلدی «پیشینیان بزرگ من» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی زمستان در راه است می‌شنویم

هر کس بگوید که هنوز درباره ماهیت واقعی پوتین دچار تردید است، یا شوخی می‌کند یا احمق است یا ما را دست انداخته است. هیچ دلیلی ندارد که بخواهیم وقتمان را با ساده‌لوح‌ها یا احمق‌ها تلف کنیم. هر چقدر هم که در بازی پوتین ممکن است مفید واقع شوند، حقه‌بازها را باید به دقت زیر نظر گرفت. در طی حداقل یک دهه‌ی اخیر، مدافعان پوتین یا منفعتی از این هدف داشته‌اند یا به کل و به طرز خطرناکی در جهالت به سر می‌بردند.

می‌توان پذیرفت که مردم اسیر خوش‌بینی و دیپلماسی شدند و برای مدتی هم که شده، فریب شخصیت و جاه‌طلبی پوتین را خوردند. یکی از نقاط قوت و البته ضعف جوامع لیبرال دموکراتیک خوش‌بینی حتمی به دشمن است. اگر پوتین واقعاً ضد دموکرات بود، باید آن را ثابت می‌کرد. و او این را ثابت کرد؛ سال‌ به سال. چنان که مدافعان غربی‌اش از اردوگاه جاهلان به اردوگاه منفعت طلبان کوچ کردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه اول
نمونه دوم
89 دقیقه
معرفی و مقدمه
68 دقیقه
قسمت اول
105 دقیقه
قسمت دوم
48 دقیقه
قسمت سوم
80 دقیقه
قسمت چهارم
89 دقیقه
قسمت پنجم
58 دقیقه
قسمت ششم
74 دقیقه
قسمت هفتم
76 دقیقه
قسمت هشتم
51 دقیقه
سخن پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زمستان در راه است
نویسنده
مترجمامیرحسین فاضلی مقدم
راویگشتاسب امجدی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی
۹۳۶۰۰ ۶۵,۵۲۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زمستان در راه است

مهران راستی
۱۴۰۲/۵/۱۶
بدک نیست مطالبی ارائه میده اما گوینده واقعا عالیه و نقطه قوت اصلی کتاب گوینده هست. اما در مورد کتاب حتما باید با زمینه‌ای از وقایع تاریخی خوانده بشه. این دوست یهودی مون کاسپارف بسیار مغرضانه قلم زده. مثلا به اشتباه گفته میشه تنها اتحاد روس‌ها و امریکاییها بعد از جنگ دوم جهانی در مورد قضیه بالکان به (فروپاشی یوگوسلاوی بوسنی و کرواسی و...) بوده در حالیکه جنگ تحمیلی 8 ساله هم علیه ایران بود ک روسها (در قالب شوروی) با آمریکایی‌ها علیه ایران و در کنار عراق و دیگر کشورها قرار گرفتن.
یا مثلا جوری از آمریکا صحبت میکنه که انگار ناجی جهانیان هست و حالا بعضی رؤسای جمهورش هم گاهی اوقات وظیفشون رو خوب انجام ندان برای نجات بیگناهانی مثل بوسنی و هرزگووین و...
بابا مثل اینکه جنایات اینا رو یادش رفته چه تو ویتنام چه تو رواندا، انگار یادش رفته که اصلا صدام رو اینا با کودتا سر کار آوردن چون حسن البکر نمیخواست جنگ راه بندازه کودتای سال1358
مصطفی حیدری
۱۴۰۲/۷/۲۵
کتاب بسیار عالی و خوب با تحلیل موشکافانه از تحولات روسیه از یک حکومت غیر دموکراتیک شوروی به جوانه هایدموکراتیک و سپس بازگشت به یک حکومت غیر دموکراتیک گذشته. طریقه مماشات غرب با دیکتاتور‌ها که باعث تقویت دیکتاتور‌ها می‌شود. همچنین تحولات جهانی و روش بهره برداری پوتین و دیکتاتور‌های مشابه او از کتاب تحولات. زمستان در راه است کتابی بسیار دقیق و موشکافانه است که خواننده باید یک پیشینه و اطلاعات در مورد افراد سیاسی و مشخصات کشور‌های مختلف داشته باشد.
امیر ذبیحی
۱۴۰۲/۴/۴
کتاب جالبی بود اما بزرگترین نقطه ضعفش برام این بود که بیطرف نبود
کاسپاروف همه وقایع رو از دید خودش مطرح می‌کنه و باید بدونیم قراره از دید یک طرف از دعوای سیاسی امروز روسیه ماجراها رو بخونیم و بشنویم
با این حال کتاب خوبی بود و برای خواننده ایرانی هم اطلاعات جالبی درباره مسایل سیاسی معاصر یکی از نزدیکترین متحدان جمهوری اسلامی درونش وجود داشت.
مجتبی یگانه
۱۴۰۲/۸/۲۶
کاسپاروف از منتقدان سرسخت پوتین بوده و روسیه رو در جایگاهی مقابل کشورهای آزاد قرار می‌دهد در این کتاب نشان می‌دهد که انحلال اتحاد جماهیر شوروی جنگ سرد رو به پایان نرسانده بلکه به بهاری نو تبدیل کرده و زمستان جدیدی در راه هست
احمدرضا نظری
۱۴۰۲/۲/۷
واقعا من نمیدونم چرا این کتاب ترجمه شده اصلا مطالب مفیدی برای خواننده یا شنونده نداره به نظر من نویسنده فقط با یکجانبه گرای این کتاب نوشته
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زمستان در راه است

برای دریافت کتاب صوتی زمستان در راه است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.