معرفی و دانلود کتاب صوتی کار کار انگلیسی‌هاست

عکس جلد کتاب صوتی کار کار انگلیسی‌هاست
قیمت:
۷۸۰۰۰ 54600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کار کار انگلیسی‌هاست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کار کار انگلیسی‌هاست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کار کار انگلیسی‌هاست

جک استراو یکی از دیپلمات‌های برجسته بریتانیایی در کتاب صوتی کار کار انگلیسی‌هاست، درباره ریشه‌های بی‌اعتمادی و روابط پرتنش ایران و انگلستان توضیح می‌دهد و علاوه بر شرح مهم‌ترین اتفاقات تاریخ معاصر، بخشی از خاطرات و تجربیات شخصی خود را از مواجهه با فرهنگ ایرانیان بیان می‌کند.

درباره کتاب صوتی کار کار انگلیسی‌هاست:

در میان دیپلمات‌های انگلیسی یک شوخی تلخ وجود دارد که می‌گویند: «ایران تنها کشوری در جهان است که هنوز بریتانیا را به عنوان یک ابر قدرت می‌شناسد.» اما باید دانست که این مسئله برای بسیاری از ایرانی‌ها شوخی نیست؛ چرا که در دو قرن گذشته، مثال‌های فراوانی را می‌توان یافت که انگلستان با دسیسه‌های خود توانسته ایران را دستخوش تغییرات گسترده و آسیب زا کند؛ از تسلط بر ذخایر نفتی و سیستم بانکداری تا کودتای 28 مرداد و برکناری نخست وزیر منتخب ملت ایران، محمد مصدق که به روش دموکراتیک بر سر کار آمده بود. به همین خاطر جک استراو در کتاب صوتی کار کار انگلیسی‌هاست (The English job) شرح مفصلی از روابط آشفته ایران و انگلستان ارائه می‌دهد و براساس تجربیات و خاطراتش از فرهنگ و تاریخ کشور ایران نیز سخن می‌گوید.

کتاب کار کار انگلیسی‌هاست به خوبی توانسته روابط متشنج ایران و غرب را موشکافی کند و بسیاری از اتفاقات مهم تاریخی را از نگاه خود شرح دهد. برای مثال جک استراو ریشه بخشی از مشکلات کنونی را به جنگ ایران و عراق مربوط می‌داند؛ یعنی درست زمانی که صدام حسین علیه ایران اعلام جنگ کرد و بسیاری از کشورهای ابرقدرت دنیا همچون فرانسه، شوروی، انگلستان، عربستان و آمریکا از این اقدام متجاوزگرانه حمایت کردند. این اتفاق سبب شد که بی‌اعتمادی شدیدتری نسبت به غرب در میان مردم ایران و دولت‌مردانش به وجود بیاید و تا سال‌های اخیر نیز ادامه پیدا کند.

در بخش‌هایی از کتاب کار کار انگلیسی‌هاست، اشاره‌هایی به آیت‌الله کاشانی، فدائیان اسلام، بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امام خمینی، آیت‌الله خامنه‌ای، انتخابات سال 1388، پرونده هسته‌ای ایران و سایر مقامات گذشته و حال حاضر ایران شده است.

کتاب صوتی کار کار انگلیسی‌هاست به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به تاریخ و سیاست علاقه مند هستید و می‌خواهید تاریخ معاصر ایران را از زبان یک دیپلمات انگلستانی بشنوید، این کتاب جذاب برای شما مناسب است.

جک استراو را بیشتر بشناسیم:

او سیاستمداری بریتانیایی‌ست که از سال‌های 1979 تا 2015 میلادی به عنوان نماینده پارلمان در بلکبرن فعالیت می‌کرد و یکی از سه فردی‌ست که در زمان استقرار دولت‌های کارگری یعنی از سال 1997 تا 2010 به طور مداوم در کابینه حضور داشته است.

جک استراو (Jack Straw) در سال 1946 در تپه باخورست متولد شد و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته حقوق از دانشگاه لیدز دریافت کرد. او پیش آنکه در سال 1971 وارد سیاست و مجلس انگلستان شود، در رشته حقوق جزا فعالیت می‌کرد.

در بخشی از کتاب صوتی کار کار انگلیسی‌هاست می‌شنویم:

یکی از تعاریف حماقت و دیوانگی این است که شما کاری را دست بگیرید و بارها تکرارش کنید و هربار هم نتیجه یکسانی عایدتان شود اما همچنان این کار را ادامه بدهید و تازه امید داشته باشید که اتفاق متفاوتی بیفتد. اگر این را به عنوان تعریف حماقت بپذیرید، پس قبول دارید که سیاست آمریکا در برابر ایران و در تمامی سه دهه گذشته، نمودی از دیوانگی و حماقت محض است. (تامس پیکرینگ)

جمعیت انبوه‌تر، فضا زنده‌تر و خوش‌تر از هر چیزی بود که تا به حال ایران به خودش دیده. این همان حال و هوایی بود که آقای خمینی در یکم فوریه 1979 از هواپیما پیاده شد و به خاک تهران پا گذاشت. به محض آنکه در تهران مستقر شد، دست به تحکیم پایه‌های نفوذش زد.

در آغاز همه‌ی گروه‌هایی که با شاه مبارزه می‌کردند در کنارش ایستادند؛ از گروه‌های سکولار مثل حزب توده و فداییان مارکسیست تا سازمان مجاهدین خلق که این آخری در طول دهه 1970 به اقدامات خشونت آمیز علیه رژیم شاه و نیروهای آمریکایی حاضر در ایران شهرت داشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
مقدمه
34 دقیقه
انگلیسی‌ها دشمن نیستند - بخش یک
17 دقیقه
انگلیسی‌ها دشمن نیستند - بخش دو
12 دقیقه
کار، کار انگلیسی‌هاست؛ از یک ضرب المثل عامیانه در فرهنگ فارسی
21 دقیقه
از آتش تا الله
32 دقیقه
شاه اسماعیل یکم، هانری هشتم ایران
26 دقیقه
انحصار بریتانیایی که جرقه دموکراسی را زد - بخش یک
22 دقیقه
انحصار بریتانیایی که جرقه دموکراسی را زد - بخش دو
27 دقیقه
انحصار بریتانیایی که جرقه دموکراسی را زد - بخش سه
21 دقیقه
نفت چگونه دموکراسی را خاموش کرد - بخش یک
28 دقیقه
نفت چگونه دموکراسی را خاموش کرد - بخش دو
28 دقیقه
نفت چگونه دموکراسی را خاموش کرد - بخش سه
21 دقیقه
سرباز شاه با یاری بریتانیا - بخش یک
24 دقیقه
سرباز شاه با یاری بریتانیا - بخش دو
25 دقیقه
اشغال ایران به دست بریتانیا و شوروی
30 دقیقه
آبادان تحقیر بریتانیا - بخش یک
31 دقیقه
آبادان تحقیر بریتانیا - بخش دو
27 دقیقه
جاسوس‌ها و کودتا - بخش یک
27 دقیقه
جاسوس‌ها و کودتا - بخش دو
30 دقیقه
جاسوس‌ها و کودتا - بخش سه
28 دقیقه
جوهره‌ی شاه - بخش یک
33 دقیقه
جوهره‌ی شاه - بخش دو
25 دقیقه
بازگشت آیت الله خمینی
29 دقیقه
جنگ تحمیلی - بخش یک
29 دقیقه
جنگ تحمیلی - بخش دو
26 دقیقه
جنگ تحمیلی - بخش سه
19 دقیقه
بعد از جنگ، آیات شیطانی و خشونت‌ها
19 دقیقه
پیدایش اصلاح طلبان - بخش یک
22 دقیقه
پیدایش اصلاح طلبان - بخش دو
24 دقیقه
یازدهم سپتامبر و مسئله هسته‌ای - بخش یک
26 دقیقه
یازدهم سپتامبر و مسئله هسته‌ای - بخش دو
19 دقیقه
شکلات، جک، شکلات - بخش یک
20 دقیقه
شکلات، جک، شکلات - بخش دو
32 دقیقه
هاله نور
28 دقیقه
فتنه 88 - بخش یک
23 دقیقه
فتنه 88 - بخش دو
19 دقیقه
آن آدم توی گوشی - بخش یک
23 دقیقه
آن آدم توی گوشی - بخش دو
24 دقیقه
آن آدم توی گوشی - بخش سه
21 دقیقه
امنیت منطقه و ایران - بخش یک
25 دقیقه
امنیت منطقه و ایران - بخش دو
32 دقیقه
نتیجه، آینده ایران

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کار کار انگلیسی‌هاست
نویسنده
مترجمعلی مجتهد زاده
راویبهرام ابراهیمی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۷ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
۷۸۰۰۰ 54600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کار کار انگلیسی‌هاست

هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۲/۶/۱۱
نحوه بیان، کیفیت ضبط و صدا عالی؛ انتخاب موسیقی هنرمندانه و شیطنت آمیز معمولا با کتابهایی که آقای ابراهیمی میخونن ارتباط برقرار نمی‌کنم و جون زار میشم تا تموم شه (دو تا از کتابهای امبرتو اکو رو یادمه ده روز طول کشید تا تموم کنم) اما این کتاب رو عالی اجرا کردند. محتوا: باز از ظن اقای استراو قراره، هر یار تاریخ ایران شویم. چند مشخصه کتاب در تقاضای مهر و توجیه اقدامات انگلیس نوشته شده؛ مضاف بر اینکه ظاهرا تلاش زیادی بر طلب مغفرت از آخوندهای عظام دارد! چون بخصوص در بخش جوهره شاه، چنان اقای استراو از روحانیت حرف میزند که جز این مثل چیزی در ذهن تداعی نمیشود: میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است … بستگی به دیدگاه و پیش زمینه‌های پیشین برداشت از محتوا متفاوت است. جمع بندی ارزش گوش دادن داردو حتی گوش دادن آن لذتبخش است. بخصوص من در بخشهای متعدد به طنزش خندیدم.
حسین طوّافی
۱۴۰۱/۵/۱۱
اثری جالب با اجرای خوب جناب ابراهیمی. جک استراو در این کتاب با اتخاذ سیاست نعل و میخ و به قول انگلیسی‌ها سیاست صداقت، سعی داشته به نحوی از سیاست استعماری انگلستان در برخی ادوار تاریخی تبری بجوید و به نحوی در لفافه خاطر نشان کند که با توجه به این مهم که انگلستان نه دیگر یک ابرقدرت بلکه تنها یکی از و قدرتها از میان قدرتهای درجه دوم حتا سوم است این ذهنیت را به مخاطب بدهد که سیاست انگلستان در قبال ایران می‌تواند دچار تغییراتی اساسی گردد. گرچه سیاستمدارانی چون او از اراده‌ی حکومت ایران نیز انتظاراتی دارند....
Pym Rhm
۱۴۰۰/۵/۱۲
کتاب خوبیه و دل نشینه، اما بعضی جاهاش تغییر داده شده که میشه ازش چشم پوشی کرد، اما چیزی که مهمه اینه که یک کتاب ممکنه صدها برداشت متفاوت ازش بشه، و اون تغییرات چیزی نیست که بتونه در افکار و برداشت خواننده تغییر ایجاد کنه، مخصوصا تعاریف نویسنده از چهل سال اخیر ایران یا تخریب ۴۰ ساله قبل از این چهل ساله اخیر.
حامد فروانی
۱۴۰۲/۲/۱۸
یک کتاب بسیار روان و بر پایه اطلاعات درست از زاویه دید یک سیاست مدار کهنه کار باعث جذابیت کتاب هست هرچند به نظر بنده بعضی تعاریف از شخصیت‌های ایرانی کمی اغراق آمیز هست که البته پشت آنهم حتما سیاستی هست در دو یا سه جا، غلط تلفظی توسط خواننده کتاب وجود داشت.
رضا نقدی
۱۴۰۱/۹/۱۰
هم یه کتاب خوب و البته عالی عالی، ترجمه خوب و گویندگی خیلی خوب، حتما بخونید، برام عجیبه یه سیاستمدار حزب کارگر انگلیس نه تنها از تاریخ کامل روابط ایران و انگلیس بلکه از تازیخ ایران تعاملاتش با غرب و شرق چقدر اطلاعاتش زیاده.
مهرداد کارگر
۱۴۰۲/۹/۲۲
اگه کسی از دوستان کتاب اصلی رو خونده، لطفا راهنمایی کنه کتاب صوتی با نوشتاری چقدر فاصله داره چون من فکر میکنم بعضی موارد اضافه شده مخصوصا در مورد حکومت شاهنشاهی پهلوی
Mjfakhr
۱۴۰۱/۹/۲۶
در طول قرن ۱۹ و ۲۰، ما با رشوه و فریب، ایران را به انجام خواسته‌هایمان مجبور کردیم و هر وقت هم که این‌ها نتیجه نداد، در این کشور نیرو نظامی پیاده کردیم!
بخشی از کتاب
ب.ز
۱۴۰۱/۹/۶
اجرا عالی است. ضمن گفتن واقعیت‌های تاریخ دوران فعالیت خودش بخشی از تاریخ گذشته و مسائل اصلی را از هر دو منطر ایران و انگلیس دیده و با زبان بی زبانی اشارات جالبی دارد
Sepideh Pourian
۱۳۹۹/۱۲/۲۴
این کتاب صوتى نسبت به اصل کتاب تغییرات کوچیک ولى تاثیر گذارى داره به نظرم درست نبود توى جمله بندى‌ها سلیقه اى از واژه هایى استفاده بشه که کلا منظور و مفهوم حرف نویسنده را عوض کنه
علی بزرگمهر
۱۴۰۲/۷/۱۲
کتاب خیلی خوبی است مهم‌ترین ویژگی این کتاب این است که یک انگلیسی صاحب مقام در سطح وزارت خارجه این کتاب را نوشته.
گودرز صادقی هشجین
۱۴۰۰/۱۲/۲۲
بسیار منصفانه و جامع... عالمانه و آگاهی بخش و مناسب برای کسانی که مایلند بخشی از تاریخ مدرن ایران را با سرعت مرور کنند
mojtaba rahimi
۱۴۰۰/۴/۱۲
نمونه بسیار خوبی از دیدگاه‌های چپ‌های جهانی درباره مسائل بین المللی و حمایتشان از سیاست تندروها. احتمالا از خواندنش بسیار عصبی خواهید شد
سید حامد شجاع‌الدین
۱۴۰۲/۹/۲۷
این کتابی است که هر ایرانی مشتاق اطلاع از تاریخ معاصر ایران بعد از انقلاب باید حتما مطالعه کنه.
حمیدرضا شاهمحمدی
۱۴۰۰/۱/۱۳
کتاب خوب ترجمه خوب گوینده خوب موزیک متن خوب دست همگی درد نکنه
محمد مهدی کشاورز
۱۳۹۹/۱۲/۱۹
کامل کتاب رو گوش دادم باید گفت یه نوع پاسخ به مردم ایرانه برای توجیه جنایتهای استعمار پیر؛ انگلیس
مشاهده همه نظرات 25

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کار کار انگلیسی‌هاست

برای دریافت کتاب صوتی کار کار انگلیسی‌هاست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.