معرفی و دانلود کتاب صوتی ابرهای ندانستن: به همراه کتاب اندرز سر به مهر

عکس جلد کتاب صوتی ابرهای ندانستن: به همراه کتاب اندرز سر به مهر
قیمت:
84000 تومان - 8.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ابرهای ندانستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ابرهای ندانستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ابرهای ندانستن: به همراه کتاب اندرز سر به مهر

اثری در قلمروی عرفان مسیحی که در قرن چهاردهم میلادی به قلم راقمی ناشناس نوشته شده است. کارمن آسویدو بوچر در کتاب صوتی ابرهای ندانستن این متن عرفانی را ترجمه و به زبانی شیوا بازنویسی کرده است و مخاطبان خود را به‌سوی نور و گشایش رهنمون می‌سازد.

درباره‌ی کتاب صوتی ابرهای ندانستن

یک راهنمای معنوی درمورد نیایش مراقبه‌گرانه که در اواخر قرون وسطی نویسنده‌ای ناشناس آن را به زبان انگلیسی میانه نوشت تا روشنی‌جویان پس از خود را به نور عالم‌تاب الهی دعوت کند. سال‌ها بعد نویسندگان و مصححان بسیاری کوشیدند خوانش و بازنویسی و تصحیح خود را از این متن عرفانی ارائه دهند. کارمن آسویدو بوچر یکی از این افراد بود که کوشید در کتاب صوتی ابرهای ندانستن (The Cloud of Unknowing) از این اثر ترجمه‌ای وفادارانه را در اختیار علاقه‌مندان مراقبه و عرفان مسیحی قرار دهد.

راقم گمنام سطور روشنی‌بخش این کتاب صوتی معتقد است راه شناخت خدا این است که توجه به صفات خاص او را کنار بگذاریم و در عوض صفت شجاعت را به‌نحوی در خود تقویت کنیم که بتوانیم از این طریق ذهن و نفس خود را به قلمروی ندانستن‌ها تسلیم سازیم. ابرهای ندانستن در قالب توصیه‌ها و اندرزهای مرادی به مریدان خود نوشته شده است. مراد ناشناس به مریدان و شاگردان جوان خود توصیه می‌کند که خدا را نه به‌واسطه‌ی دانش و عقل و استدلال، بلکه از طریق تأمل و مراقبه و عشق جست‌وجو کنند.

از متن اصلی ابرهای ندانستن هفده نسخه‌ی خطی موجود است که یکی از معروف‌ترین آن‌ها در کتابخانه‌ی دانشگاه کمبریج نگهداری می‌شود. ابرهای ندانستن به اندازه‌ی دیگر آثار هم‌رده‌ی خود در اواخر قرون وسطی با اقبال چندانی مواجه نشد. شاید به این خاطر که این اثر بر مراحل پیشرفته‌ی مسیر عرفانی متمرکز است. با این وجود ابرهای ندانستن در طول قرن بیستم به‌طور فزاینده‌ای محبوب واقع شد و 9 ترجمه و بازنویسی انگلیسی در این دوره از آن صورت گرفت.

این متن بر شیوه‌های مراقبه‌وار دعا و عبادت تأثیر به‌سزایی گذاشته است. توصیه‌های عملی موجود در ابرهای ندانستن، شکلی از مراقبه‌ی مسیحی را در برمی‌گیرد که توسط راهبان و درمانگران معنوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش تفکری که در این اثر توصیه می‌شود، شباهت‌های غیر قابل انکاری با مراقبه‌ی بودایی دارد و به‌نوعی مراقبه و تجربه‌ی تعالی مدرن محسوب می‌شود.

همچنین متن دیگری با عنوان کتاب «اندرز سر به مهر» از نویسنده‌ای ناشناس در ادامه‌ی کتاب ضمیمه شده است. ترجمه‌ی صبا ثابتی را از این اثر با صدای مهدی صفری می‌شنوید. کتاب صوتی ابرهای ندانستن به همت نشر صوتی آوانامه و انتشارات ققنوس تهیه و منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی ابرهای ندانستن

  • کارمن آسویدو بوچر برای کتاب ابرهای ندانستن در سال 2010 برنده‌ی جایزه‌ی نویسنده‌ی سال از انجمن نویسندگان جورجیا شد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ابرهای ندانستن

  • این اثر کلاسیک در هر زمانه‌ای شایسته خواندن است. دکتر بوچر با این کار گنجینه‌ی ارزشمندی را برای زمان ما حفظ کرده است. کتاب ابرهای ندانستن شهوت ما را برای دانستن و آزادی ناشی از استغنایمان را به تعادل می‌رساند. (ریچارد رور، نویسنده)

  • اثری درخشنده، جسورانه و نفس‌گیر. کارمن آسویدو بوچر فراخوانده شده است و من شک ندارم نویسنده‌ی ناشناس ابرهای نداستن کسی است که او را به انجام این کار دعوت کرده است. من از تسلط او به زبان انگلیسی میانه، جزئیات جذاب پس‌زمینه و سطح بالای دقت او لذت بردم. خوشحالم که این ترجمه‌ی جدید، پرشور و خواندنی در این سیاره وجود دارد. (سینتیا بورژو، نویسنده)

کتاب صوتی ابرهای ندانستن برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مراقبه و خودسازی معنوی مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

با کارمن آسویدو بوچر بیشتر آشنا شویم

کارمن آسویدو بوچر (Carmen Acevedo Butcher) نویسنده، معلم، شاعر و مترجم متون معنوی است. او بارها در دانشگاه کالیفرنیا برکلی، دانشگاه لندن، دانشگاه سوگانگ، کالج چستنات هیل، کنفرانس نویسندگان زنان جنوبی و... درباره‌ی زبان، ترجمه، نوشتن، تدریس، عرفان و رسانه‌های مدرن به سخنرانی پرداخته است. فعالیت‌های او در این زمینه‌ها مورد توجه رسانه‌های مختلفی از جمله BBC و NPR's Morning Edition قرار گرفت. کارمن آسویدو بوچر در حال حاضر در کالج دانشگاه برکلی تدریس می‌کند.

در بخشی از کتاب صوتی ابرهای ندانستن می‌شنویم

آنان که می‌خواهند مراقبه را آغاز کنند، باید نخست طبق تعلیمات کلیسا وجدان خویش را از هر گونه عمل گناه‌آلود پاک سازند. اما چگونه؟ اگر از من بپرسید شخص چه هنگام باید مراقبه را آغاز کند، پاسخ من این است: برای شروع باید وجدانی پاک داشته باشید. هر گناه خاصی را که مرتکب شده‌اید در شمار آورید و توبه کنید. به آن اعتراف کنید. آن را جبران کنید و تصمیم بگیرید که از این پس بهتر عمل کنید. همان‌طور که کلیسا دستور داده است. هرچقدر هم خوب به گناه اعتراف کنید و برای جبران زیان آن تلاش کنید، توفیری نمی‌کند. ریشه و شالوده‌ی معصیت هماره در روحتان باقی می‌ماند. لیک عمل مراقبه آن‌ها را کاملاً می‌خشکاند. عشق رهایی‌بخش است. پس اگر می‌خواهید بدین کار درآیید، نخست وجدان خویش را پاک سازید. بگذارید احساس ندامت در شما راه یابد. طبق آموزه‌ی کلیسا به گناهان خویش اعتراف و آن‌ها را جبران کنید. سپس در حالی که خاضعانه بر آن واقفید که زمان زیادی را صرف مهیا شدن برای نیایش مراقبه‌گرانه کرده‌اید، بی‌باکانه بدان گردن نهید. نیایش مراقبه‌گرانه کاری مادام‌العمر است. حتی برای شخصی که هرگز مرتکب گناهی مهلک نشده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
مقدمه - قسمت اول
30 دقیقه
مقدمه - قسمت دوم
20 دقیقه
کتاب اول: ابرهای ندانستن - قسمت اول
31 دقیقه
کتاب اول: ابرهای ندانستن - قسمت دوم
30 دقیقه
کتاب اول: ابرهای ندانستن - قسمت سوم
32 دقیقه
کتاب اول: ابرهای ندانستن - قسمت چهارم
30 دقیقه
کتاب اول: ابرهای ندانستن - قسمت پنجم
31 دقیقه
کتاب اول: ابرهای ندانستن - قسمت ششم
30 دقیقه
کتاب اول: ابرهای ندانستن - قسمت هفتم
31 دقیقه
کتاب اول: ابرهای ندانستن - قسمت هشتم
31 دقیقه
کتاب اول: ابرهای ندانستن - قسمت نهم
31 دقیقه
کتاب اول: ابرهای ندانستن - قسمت دهم
15 دقیقه
کتاب اول: ابرهای ندانستن - قسمت یازدهم
21 دقیقه
کتاب اول: ابرهای ندانستن - قسمت دوازدهم
22 دقیقه
کتاب اول: ابرهای ندانستن - قسمت سیزدهم
25 دقیقه
کتاب دوم: اندرز سربه‌مهر - قسمت اول
27 دقیقه
کتاب دوم: اندرز سربه‌مهر - قسمت دوم
32 دقیقه
کتاب دوم: اندرز سربه‌مهر - قسمت سوم
25 دقیقه
کتاب دوم: اندرز سربه‌مهر - قسمت چهارم
33 دقیقه
کتاب دوم: اندرز سربه‌مهر - قسمت پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ابرهای ندانستن: به همراه کتاب اندرز سر به مهر
نویسنده
مترجمصبا ثابتی
راویمهدی صفری
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب‌های عرفان و تصوف
قیمت نسخه صوتی
84000 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ابرهای ندانستن

Ali Najmi
۱۴۰۲/۱/۵
خوب ولی دشوار و بسیار قابل تامل، در مورد موضوع مراقبه است که میبایست با دقت و بصورت عملی و آگاهانه تنرین کرد و البته یکبار شنیدن کافی نیست ولی در کل اموزشهای خوبی در بر داره
علی لطفی
۱۴۰۱/۱۲/۲۴
خیلی جالب بودمن هم همچین حدسی در مورد الهام وشهودداشتم. خوشحالم یه نسخه قدیمی ازنوشته‌ای که نویسنده‌اش مشخص نبوده یافتن که حرفهای مرموزی میزنه که باحدسیات من تطابق داره😀✌️
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ابرهای ندانستن

برای دریافت کتاب صوتی ابرهای ندانستن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.