معرفی و دانلود کتاب صوتی ابزار ظریف

عکس جلد کتاب صوتی ابزار ظریف
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ابزار ظریف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ابزار ظریف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ابزار ظریف

کتاب صوتی ابزار ظریف داستان مسافری است که به طرز عجیبی سرنوشت یک محموله‌ی مشکوک به دستش می‌افتد و برای سالم رساندن آن به مقصد دچار دردسرهای خنده‌داری می‌شود. عزیز نسین در این داستان کوتاه مانند دیگر آثارش طنزی اجتماعی و دلنشین دارد که روایتی سرگرم‌کننده از بحران‌های فرهنگی کشورهای درحال توسعه است.

درباره‌ی کتاب صوتی ابزار ظریف

عزیز نسین (Aziz Nesin)، نویسنده‌ی سرشناس ترکیه، در داستان کوتاه صوتی ابزار ظریف (Hassas bir alet) ماجرای مرد شوخ‌طبعی را برایتان تعریف می‌کند که در دست‌انداختن و سرگرم‌کردن دوستانش استعدادی فوق‌العاده دارد؛ اما هرگز پیش‌بینی نمی‌کند روزی دوستانش تصمیم بگیرند برایش نقشه بکشند و با یک بسته‌ی مجهول کل زندگی‌اش را مختل کنند. در این داستان خواهید شنید که دوستان این مرد چطور با ایجاد موقعیتی خنده‌دار می‌خواهند شیطنت‌های او را تلافی کنند.

ممکن است شما هم روزی مثل شخصیت این داستان به آنکارا بروید و ناگهان بسته‌ای به دستتان برسد و به شما بگویند لطفا آن را به فلان‌ مکان برسانید؛ اما توصیه‌ی شخصیت اصلی داستان به شما این است که دست نگه دارید و بسته‌ را قبول نکنید تا مبادا به سرنوشت او دچار شوید. عزیز نسین در کتاب صوتی ابزار ظریف سبکی ژورنالیستی و موجز دارد که می‌تواند عموم مخاطبان را به‌سادگی جذب خود کند. عنصر طنز در بیشتر نوشته‌های این نویسنده دیده می‌شود که به کمک آن به مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی پیرامون خود می‌پردازد. در نوشته‌های او معمولاً انعکاس مشکلات و کاستی‌های فرهنگی که با معیارهای جهان مدرن دارای تناقض هستند، دیده می‌شود و همین نکته باعث ایجاد طنز موقعیت در داستان‌های او شده.

آنچه معمولاً در آثار عزیز نسین دیده می‌شود موقعیت‌هایی است که از متن جامعه برآمده و به مدد عناصر داستانی بیان شده است. همین مسئله سبب شده داستان‌های او تاریخ مصرف نداشته باشند و نسل‌های مختلف از خواندن و شنیدنشان لذت ببرند. به بیان دیگر، او معمولاً حقایق تلخ را در قالبی می‌ریزد که سبب خنده‌های معنادار مخاطب می‌شود. با توجه به اینکه در داستان‌های کوتاه برای معرفی شخصیت‌ها مجال اندکی وجود دارد، عزیز نسین با انتخاب موضوعی جذاب و بیانی خاطره‌وار داستان ابزار ظریف را به شکل متبحرانه پیش برده و آنچه در نهایت در این اثر شاهد آن هستیم یک طنز جانانه و موفق است. او توانسته با استفاده از زاویه‌دید اول شخص و بیان موضوعی ماجراجویانه، نبض مخاطبان خود را به دست بگیرد و آن‌ها را با دردرسرهای شخصیت داستانش همراه کند.

کتاب صوتی ابزار ظریف ترجمه‌ی صمد بهرنگی است که نشر صوتی گیوا آن را منتشر کرده است.

کتاب صوتی ابزار ظریف مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه طنز، خصوصاً طرفداران نوشته‌های عزیز نسین می‌توانند از شنیدن این داستان صوتی کوتاه لذت ببرند.

با عزیز نسین بیشتر آشنا شویم

محمت نصرت با نام هنری عزیز نسین، روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی ترکیه‌ای است. او در استانبول متولد شده و سردبیر و نویسنده‌ی بسیاری از نشریات طنز با نگرش سوسیالیستی بوده است. از جمله آثار ترجمه‌شده‌ی مشهور او باید به کتاب‌های «پخمه»، «مگه تو مملکت شما خر نیس؟»، «کدام حزب برنده می‌شود؟» و «بیهوده می‌بارد این باران» اشاره کرد.

گفتنی‌ست آثار این نویسنده در ایران طرفداران زیادی دارد و از سوی روشنفکران برجسته‌ای چون ثمین باغچه‌بان، احمد شاملو، صمد بهرنگی و... به زبان فارسی ترجمه شده است. آثار او تاکنون برنده‌ی جوایز متعددی چون جایزه‌ی نخل طلایی در مسابقه‌ی بین‌الملی طنز ایتالیا، جایزه‌ی جوجه‌تیغی طلایی در مسابقه‌ی بین‌الملی طنز بلغارستان و مدال طلای تولستوی در شوروی شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی ابزار ظریف می‌شنویم

برای انجام دادن کار واجبی خواستم سفری به آنکارا بکنم. طبق معمول به دوستانم گفتم: سفارشی به آنکارا ندارین که؟ گفتن: چرا، یه بسته هست که باید هرچه زودتر به اداره برسه. اونو ببر. کمی بعد بسته‌ طناب‌پیچ شده‌ای آوردن. طنابو گرفتم و دیدم که بسته از جاش تکون نمی‌خوره. گفتم: آهای! این توش چیه؟ گفتن: یکی از ابزارهای یدکی دستگاه تلس و کسپریتکس.

- می‌خواستین بدین باربری.

- رفیق مگه دیوونه شدی؟ مگه میشه داد به باربری؟ یه ابزار خیلی خیلی ظریفه. اگه محکم بذاریش زمین یا یکی یواشکی بخوره به اون می‌شکنه. ابزار خیلی خیلی ظریفیه.

- خب بدین به پست!

- تو دیوونه شدی؟ مگه می‌شه یه ابزار مثل این رو داد به پست؟ 250 هزار لیره پولشه. تو این بحران ارزی تا اینو وارد کنیم پدرمون دراومده. اگه پست گمش کرد، 250 هزار سهله که، 500 هزار هم بدیم پیدا نمیشه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
ابزار ظریف

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ابزار ظریف
نویسنده
مترجمصمد بهرنگی
راویحسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ابزار ظریف

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ابزار ظریف

برای دریافت کتاب صوتی ابزار ظریف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.