معرفی و دانلود سریال صوتی شوایک - قسمت سوم

عکس جلد سریال صوتی شوایک - قسمت سوم
قیمت:
9000 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی سریال صوتی شوایک - قسمت سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی سریال صوتی شوایک - قسمت سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی سریال صوتی شوایک - قسمت سوم

سریال صوتی شوایک - قسمت سوم نوشتهٔ یاروسلاو هاشک، روایت عصیان انسان‌های معمولی در مقابل بی‌عدالتی‌هاست که در قالب یک رمان کلاسیک، کمدی و انتقادی بیان می‌شود. داستان این کتاب در زمان جنگ جهانی اول رخ می‌دهد و درمورد مرد خوش خلق و ساده‌ایست که به خدمت در سپاه اتریش - مجارستان علاقه دارد. این داستان که به بیش از 50 زبان ترجمه شده، سومین بخش از این سریال صوتی‌ست که هر پنج‌شنبه منتشر می‌شود.

درباره کتاب صوتی شوایک:

این داستان مدتی بعد از جنگ جهانی اول به نگارش درآمد و کمی بعد از آن به‌عنوان یکی از برترین آثار ضد جنگ در قرن بیستم شناخته شد. یاروسلاو هاشک در این داستان با خلق شخصیتی خاص با ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد به نام شوایک، زندگی او را در اروپای مرکزی قرن بیستم به تصویر کشیده است.

شوایک عاشق شرکت در جنگ است و قصد دارد به بهترین نحو به کشورش خدمت کند. بسیاری از منتقدین این شخصیت را نمادی از کل مردم چک در آن زمان می‌دانند. سریال صوتی شوایک (The Good Soldier Schweik) درواقع داستانی ضد جنگ است که با زبانی طنز نوشته شده؛ اما طنز آن تلخ، گزنده و انتقادی است و حتی می‌توان آن را در دسته کمدی سیاه قرار داد.

بخش نخست این رمان ناتمام در سال 1921 به انتشار رسید و یک سال بعد جایزه دولتی مترجمان (Kääntäjien valtionpalkinto) را از آن خود کرد. داستان آن به طور کل زندگی افرادی را روایت می‌کند که در برابر تمامی بی‌عدالتی‌ها و ستم‌ها ایستادند و به روش خود طغیان و مبارزه کردند.

شخصیت اصلی داستان سرباز ژوزف شوایک است که شیفته خدمت در ارتش است. ولی سادگی و حماقت‌های او موجب اخراجش از ارتش می‌شود. جنگ شروع شده و شوایک تمام تلاشش را می‌کند تا دوباره در ارتش پذیرفته شود تا بتواند به کشورش خدمت کند. این شخصیت جذاب کمی دیوانه به نظر می‌رسد. اما وقتی دیالوگ‌هایش درمورد موضوعاتی مثل وطن‌پرستی و جنگ را می‌شنوید، متوجه می‌شوید که آن‌قدر که نشان می‌دهد «خل» نیست.

اقتباس‌های سینمایی کتاب صوتی شوایک:

در سال 1931 «مارتین فریش» فیلمی کمدی بر اساس این رمان به پرده نمایش درآورد که نقش شوایک را «ساشا راشیلوف» بازی کرد. در سال 1955 نیز انیمیشنی به همین اسم ساخته شد که بر اساس داستان این رمان بود. مشهورترین فیلم سینمایی که بر اساس این رمان ساخته شد به کارگردانی «کارل اشتکلو» بود که در سال 1957 نامزد جایزه کریستال گلوب شد.

در سال 1962 یک فیلم سیاه‌وسفید محصول مشترک چکی - روسی به نام «سفر طولانی» با الهام از این کتاب به پرده نمایش درآمد که بخش‌هایی از زندگی شوایک در آن نشان داده شده است. همچنین در سال 1972 مجموعه تلویزیونی 13 قسمتی «ماجراهای سرباز خوب شوایک» ساخت اتریش و به کارگردانی «ولفگانگ لیبناینر» ساخته و پخش شد.

کتاب صوتی شوایک مناسب چه کسانی است؟

اگر به ادبیات کلاسیک و داستان‌های طنز و انتقادی علاقه دارید، از شنیدن این کتاب لذت خواهید برد.

یاروسلاو هاشک را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده اهل چک در سال 1883 در پراگ متولد شد. او طنزپردازی آنارشیست بود که عمده محبوبیتش را از کتاب «سرباز خوب شوایک» به دست آورد. یاروسلاو هاشک (Jaroslav Hasek) آثار اولیه خودش را اوایل قرن بیستم نوشت و به‌غیراز شوایک حدود 1500 داستان کوتاه نیز از او به‌جامانده است.

اکثر آثار هاشک شامل مقاله‌ها و داستان‌هایی می‌شود که جنبهٔ انتقادی و مبارزاتی دارند. او در زمان آغاز جنگ جهانی اول به ارتش اتریش فراخوانده شد و هم‌زمان با بسیاری از روزنامه‌های روس در جبهه با بلشویک‌ها همکاری کرد. این نویسنده چک در سال 1920 به کشور خود برگشت و نگارش شاهکار خود یعنی رمان «سرباز خوب شوایک» را شروع کرد و تا موقع مرگش در سال 1923 مشغول این کار بود. این رمان که به زبان‌های متعددی ترجمه شد، شهرت جهانی برای او به ارمغان آورد و فیلم‌ها، سریال‌ها و نمایشنامه‌های زیادی از روی آن ساخته شد.

در بخشی از کتاب صوتی شوایک می‌شنویم:

دو سرباز تفنگ به کول شوایک را تحت‌الحفظ به خانهٔ قاضی عسگر می‌بردند. همراهان از سرتاپا مکمل هم بودند. یکی کپل بود و کوتاه، آن‌یکی باریک و دیلاق. هر دو لنگ می‌زدند. سرباز کپل به چپ، دیلاق به راست و هر دو پشت جبهه خدمت می‌کردند. چون مدت‌ها پیش از این، قبل از آغاز جنگ به علت‌های جسمانی از خدمت معاف شده بودند. خودشان را با قیافه‌های جدی کنار پیاده‌رو می‌کشیدند و هرازگاهی از گوشهٔ چشم شوایک را که وسطشان راه می‌رفت و به زمین و زمان سلام نظامی می‌داد، می‌پاییدند.

لباس‌های شخصی و کاسکت سربازی شوایک که موقع احضار به خدمت خریده بود، در انبار زندان گم‌وگور شده بود. به‌جای آن لباس فرم از حال و کار رفته‌ای به او داده بودند که جار می‌زد زمانی مال نکره‌ای بوده دو سروگردن بلندتر از او. شلوارش که به تنبان دلقک‌های سیرک می‌رفت، چین‌های زیادی برداشته بود و تا زیر سینه‌اش بالا می‌آمد. بالاتنه‌اش عین مترسکی توی نیم‌تنه‌ای عظیم که سر آرنج‌هایی وصله‌خورده و چرب و چرک داشت، لق می‌خورد. کاسکتی که به‌جای کاسکت خودش گرفته بود، تا روی گوش‌هایش پایین می‌آمد. رهگذران بی‌اختیار به دیدنش پا سست می‌کردند و لبخند می‌زدند و شوایک با لبخند ملایم و نگاه مهربانش به آن جواب می‌داد و در این حال به‌طرف خانهٔ قاضی عسگر در کارلین می‌رفتند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
بخش یک: شوایک در زندان ساخلو
26 دقیقه
بخش یک / قسمت دو
21 دقیقه
بخش دو: شوایک مصدر قاضی عسگر
22 دقیقه
بخش دو / قسمت دو
18 دقیقه
بخش دو / قسمت سه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابسریال صوتی شوایک - قسمت سوم
نویسنده
مترجمکمال ظاهری
راویاطهر کلانتری
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
9000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات سریال صوتی شوایک - قسمت سوم

Hamed Alimirzaei
۱۴۰۱/۹/۱۴
کمترین قدرشناسی من خواننده اولا معرفی و توصیه این کتاب و اپلیکیشن عزیز کتابراه به کسانیست که دوستشان دارم و عزیزانی که احساس میکنم تصور درستی از پیامدهای جنگ ندارند، برخورد لازم میدانم که از ترجمه سلیس آقای کمال ظاهری، فن و بیان شیوای آقای اطهر کلانتری، ارائه کتاب توسط کتابراه عزیز و در آخر از که و کاربرانی با ثبت دیدگاه دقیق خود اشتیاق به مطالعه این کتاب را ایجاد کردند، کمال تقدیر تشکر را داشته باشم🙏🌹
Behzad
۱۴۰۱/۳/۲۸
سریال داستانی شوایک موضوعی ناب با بیانی طنز است که با شوخی با کلمات و اشارات جالب مخاطب را در انتظار رخدادهای نامعلوم آینده نگه میدارد. شنیدن جملاتی بکر و به ظاهر تهی از محتوی از یک آدم به ظاهر نادان شنونده را بر سر شوق می‌آورد تا در جریان ادامه داستان قرار گیرد.
جمیله شریف زاده
۱۴۰۱/۴/۲۱
عالی عالی بسیار عالی فقط بخاطر صدای آقای اطهر کلانتری که بسیار صدای محشری داره من کتاب رو خریداری کردم مخصوصاً که صدای شوایک رو تقلید می‌کنه من حس میکنم که دارم شخصیت‌های داستانی رو میبینم. خسته نباشید تمام عوامل کتاب راه وخصوصا آقای کلانتری بزرگوار🌹🙏
baes hashemi
۱۴۰۱/۹/۲۷
درود فراوان
عالیه این کتاب، حال آدمو خوب میکنه
مگه میشه آدم از دست این شوایک دوست داشتنی و گوینده فراحرفه‌ای خندش نگیر؟ پاینده ایران و ایرانی 🌷
محمدرضا
۱۴۰۰/۵/۲۳
عالیه، هم داستان پردازی، هم ترجمه، هم صداگذاری ها...
صدای شخصیت اصلی داستان با جزئیاتی که ازش ذکر شد برابری خیلی خوبی داره.
سریال صوتی خیلی خوبیه.
علی رضا صیامی
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
شوایک آدم خوب و ساده دلی هست که به گیر افراد سختگیر یا بی ادب و مشروب خوار می افتد و همین موضوع طنز جالبی است
مسعود آیین
۱۴۰۲/۷/۲۴
خوب بود. یک طنز موقعیت و‌ کلامی است. قسمتهای اولیه‌اش را بیشتر دوست داشتم هر چقدر جلوتراومد ریتم داستان کندتر شد
علیرضا رخشان
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
چندین بار گوش کردم، این جورداستان که سریالی و طنز باشه خیلی دوست دارم، افسوس کتاب تمام نشده است
علی رفیعی
۱۴۰۱/۷/۱
واقعا از کسایی که کتاب صوتی گوش میدم میخوام که حتما اینو گوش بدن
Alireza Mahmoodi
۱۴۰۰/۹/۱۴
اجرای خوب صدای عالی من این کتاب‌ها را در اسرع
وقت تهیه و گوش میکنم
ایمان جلالی
۱۴۰۰/۸/۲۱
یعنی اگه گوش ندید انگار یه چیزی از زندگیتون کمه
فایزه الفت بخش
۱۴۰۰/۷/۲
هرهفته منتظر قسمت جدید هستم. دلنشین و خاص. با خوانش بسیار خوب.
صوفی بازرگان
۱۴۰۳/۱/۷
بسیار عالی و یک انسان بی ریا و پاک را نشان داده است
Magnolia RP
۱۴۰۲/۱/۱۱
لذت بخشه و خنده دار. صدای شوایک بی نظیره
Abolfazl Ghavamsadri
۱۴۰۱/۹/۹
من واقعا با این داستان حال کردم گویندگان واقعا هنرمند
مشاهده همه نظرات 23

راهنمای مطالعه سریال صوتی شوایک - قسمت سوم

برای دریافت سریال صوتی شوایک - قسمت سوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.