معرفی و دانلود سریال صوتی شوایک - قسمت چهارم

عکس جلد سریال صوتی شوایک - قسمت چهارم
قیمت:
9000 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی سریال صوتی شوایک - قسمت چهارم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی سریال صوتی شوایک - قسمت چهارم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی سریال صوتی شوایک - قسمت چهارم

یاروسلاو هاشک در سریال صوتی شوایک - قسمت چهارم عصیان انسان‌های عادی در برابر تمام بی‌عدالتی‌های دنیا را روایت می‌کند. این اثر داستانی در قالب یک رمان کمدی و انتقادی نوشته شده و درمورد مرد ساده‌ای است که در زمان جنگ جهانی اول تلاش می‌کند، به خدمت سپاه اتریش - مجارستان دربیاید. این داستان که به بیش از 50 زبان ترجمه شده، چهارمین بخش از این سریال صوتی است که هر پنج‌شنبه منتشر می‌شود.

درباره کتاب صوتی شوایک:

کتاب حاضر مدتی بعد از جنگ جهانی اول نوشته شد و کمی پس از آن به‌عنوان یکی از برترین آثار ضد جنگ در قرن بیستم شناخته شد. یاروسلاو هاشک در این داستان شخصیتی خاص با ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد به نام شوایک خلق کرده که زندگی او در اروپای مرکزی قرن بیستم تحت تأثیر جنگ قرار گرفته شده است.

شخصیت شوایک عاشق شرکت در جنگ است و دوست دارد به بهترین نحو به کشورش خدمت کند. بسیاری از منتقدین این شخصیت را نماد کل مردم چک در آن زمان می‌دانند. سریال صوتی شوایک (The Good Soldier Schweik) درواقع داستانی ضد جنگ است که با زبانی طنز نوشته شده؛ اما طنز آن تلخ، گزنده و انتقادی است و حتی می‌توان آن را در دسته کمدی سیاه قرار داد.

این داستان ناتمام در قدم اول در سال 1921 منتشر شد و حدود یک سال پس از انتشار برنده جایزه دولتی مترجمان (Kääntäjien valtionpalkinto) شد. در این رمان کلاسیک مخاطب با زندگی افرادی آشنا می‌شود که در مقابل همه ستم‌ها و بی‌عدالتی‌ها ایستادگی و طغیان کردند. شخصیت اصلی داستان سرباز ژوزف شوایک نام دارد که پس از تلاش‌های فراوان توسط ارتش کشورش پذیرفته شد.

سادگی و حماقت‌های شوایک ساده‌لوح باعث اخراجش از ارتش می‌شود. جنگ شروع شده و او تمام تلاشش را می‌کند تا دوباره در ارتش پذیرفته شود تا بتواند به کشورش خدمت کند. این شخصیت جذاب کمی دیوانه به نظر می‌رسد. ولی برخی از دیالوگ‌هایش درمورد موضوعاتی مثل وطن‌پرستی و جنگ، خلاف این موضوع را ثابت می‌کند.

اقتباس‌های سینمایی کتاب صوتی شوایک:

«مارتین فریش» در سال 1931 فیلمی کمدی با اقتباس از این رمان ساخت و نقش شوایک را در آن «ساشا راشیلوف» بازی کرد. در سال 1955 نیز انیمیشنی به همین نام به روی پرده رفت که بر اساس داستان این رمان بود. «کارل اشتکلو» مشهورترین فیلم سینمایی بر اساس این رمان را ساخت که در سال 1957 نامزد جایزه کریستال گلوب شد.

یک فیلم سیاه‌وسفید محصول مشترک چکی - روسی نیز در سال 1962 به نام «سفر طولانی» با الهام از این کتاب به پرده نمایش درآمد که قسمت‌هایی از زندگی شوایک در آن به تصویر کشیده شده است. همچنین در سال 1972 مجموعه تلویزیونی 13 قسمتی «ماجراهای سرباز خوب شوایک» ساخت اتریش و به کارگردانی «ولفگانگ لیبناینر» ساخته و پخش شد.

کتاب صوتی شوایک مناسب چه کسانی است؟

اگر به ادبیات کلاسیک و داستان‌های طنز و انتقادی علاقه دارید، از شنیدن این کتاب لذت خواهید برد.

یاروسلاو هاشک را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده اهل چک در سال 1883 در پراگ به دنیا آمد. او طنزپردازی آنارشیست به شمار می‌آمد که بیشتر محبوبیت خود را از کتاب «سرباز خوب شوایک» به دست آورد. یاروسلاو هاشک (Jaroslav Hasek) نوشته‌های اولیه خود را اوایل قرن بیستم به رشته تحریر درآورد و به‌جز شوایک حدود 1500 داستان کوتاه نیز از او به‌جامانده است.

بیشتر آثار هاشک شامل مقاله‌ها و داستان‌هایی می‌شود که جنبهٔ انتقادی و مبارزاتی دارند. این نویسنده توانا در زمان آغاز جنگ جهانی اول به ارتش اتریش فراخوانده شد و هم‌زمان با بسیاری از روزنامه‌های روس در جبهه با بلشویک‌ها شروع به همکاری کرد. وی در سال 1920 به کشور خود بازگشت و نوشتن شاهکار خود یعنی رمان «سرباز خوب شوایک» را آغاز کرد و تا زمان مرگش در سال 1923 مشغول نوشتن آن بود. این رمان که به زبان‌های متعددی ترجمه شده، شهرت جهانی برای او به ارمغان آورد و فیلم‌ها، سریال‌ها و نمایشنامه‌های زیادی از روی آن ساخته شد.

در بخشی از کتاب صوتی شوایک می‌شنویم:

شوایک معجونی ساخته بود غوغایی که دست کوکتل‌های پیرترین گرگ‌های دریا را هم از پشت می‌بست و حتی دزدان دریایی قرن هجدهم هم نمی‌توانستند خرده‌ای بر آن بگیرند. گل از گل اتوکاتس قاضی عسگر شکفته بود.

- «این چیزای خوبو کجا یاد گرفتی درست کنی شوایک؟»

شوایک جواب داد: «اون قدیما که کوچ به کوچ کار مزدی می‌کردم، تو برمل یه ملوان پاتیل در رفته بهم گفت که کوکتل باید اونقدر جوندار باشه که اگه کسی افتاد تو دریا بتونه کانال مانشو شنا کنه. اگه چیز لاجون خورده باشه، عین یه توله غرق میشه.»

- «بعد از این معجون دعای امروزمون دیگه یه پا تفریحه. خیال می‌کنم پیش از شروع باید چند کلمه‌ای من باب بدرقه‌ی راه بهشون بگم. مراسم عشای ربانی صحرایی مثل مراسم توی زندان یا مثل موعظه واسه اون جک و جونورا نیست که شوخی بردار باشه. واسه‌ی اینکار باید بند شلوارمونو سفت کنیم. یه محراب تاشوی قطع جیبی داریم. یا مریم عذرا! شوایک. عجب گاوایی هستیم. میدونی محرابو کجا گذاشته بودم؟ تو اون کاناپه که فروختیم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
بخش یک: شوایک همراه قاضی عسگر آیین عشای ربانی به جا می‌آورد - قسمت یک
21 دقیقه
بخش یک / قسمت دو
20 دقیقه
بخش دو: جدل دینی
37 دقیقه
بخش سه: شوایک تدهین می‌کند

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابسریال صوتی شوایک - قسمت چهارم
نویسنده
مترجمکمال ظاهری
راویاطهر کلانتری
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
9000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات سریال صوتی شوایک - قسمت چهارم

علی رضا صیامی
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
سربازانی که شوایک را میبردند خیلی جالب بودند مخصوصا قد و قواره آن‌ها که یکی بلند و یکی کوتاه و چاق بود و آخر سر که آن قدر مست بودند که جای این که آن‌ها شوایک را ببرند شوایک آن‌ها را می برد
Hamed Alimirzaei
۱۴۰۱/۷/۲۱
شخصیت اصلی داستان شوایک خیلی شیرین دوست داشتنی، البته جدای از صدای خوب راوی طراح جلد هم خیلی خوب این شخصیت به تصویر کشیده.
محمدرضا
۱۴۰۰/۵/۳۱
این سریال صوتی عالیه. صداگذاری‌ها هم خیلی خوبن، شخصیت اصلی داستان هم یک جوریه که فکر کنم همه ازش خوششون بیاد.
Mehdi Khoshouei
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
سلام صدای شوایک را خیلی دوست دارم.
فقط زمان‌ها کوتاهه
baes hashemi
۱۴۰۲/۲/۱۷
عالیه عالی
واقعا این سریتل محشره
حتما گوش بدین
علی رفیعی
۱۴۰۱/۷/۱
بهترین کتاب صوتی مه تا حالا شنیدم ادمو میبره تو داستان
!َ۰=۰! ٪'^-^'٪
۱۴۰۱/۵/۸
یه نوع دیده گاه میشه ساخت از انواع رفتار‌های شوایک
Alireza Mahmoodi
۱۴۰۰/۹/۱۸
داستان جالبی است مخصوصا اجرای عالی متشکرم
Magnolia RP
۱۴۰۲/۱/۱۶
ترکیب شوایک و قاضی عسگر خیلی خوبههه
علی فارسیان
۱۴۰۰/۱۱/۵
هنو کامل گوش ندادم ولی عالی
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه سریال صوتی شوایک - قسمت چهارم

برای دریافت سریال صوتی شوایک - قسمت چهارم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.