معرفی و دانلود کتاب صوتی ارباب نفس: راهنمای هنرمند برای رهایی شخصی

عکس جلد کتاب صوتی ارباب نفس: راهنمای هنرمند برای رهایی شخصی
قیمت:
۴۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ارباب نفس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ارباب نفس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ارباب نفس: راهنمای هنرمند برای رهایی شخصی

دون میگوئل روئیز در کتاب صوتی ارباب نفس، به فلسفه‌ی تولتک برای رهایی شخصی می‌پردازد و نشان می‌دهد چگونه هر کدام از ما می‌تواند نه فقط در تنهایی و مراقبه، که در هر جایی و هر مکانی خودِ واقعی و اصیلش را بیابد.

درباره‌ی کتاب صوتی ارباب نفس

اقوام تولتک باور داشتند که زندگی ما، چیزی جز یک رویا نیست. هر کدام از ما در رویای خودمان زندگی می‌کنیم و جمع رویای تک‌تک افراد، رویای سیاره را شکل می‌دهد. مشکل زمانی پیش می‌آید که افراد فراموش می‌کنند تنها در یک رویا زندگی می‌کنند و دچار این حس می‌شوند که هیچ کنترلی بر رویای‌شان ندارند. کتاب صوتی ارباب نفس (The Mastery of Self: A Toltec Guide to Personal Freedom) نوشته‌ی دون میگوئل روئیز (Don Miguel Ruiz) با الهام گرفتن از ایده‌ی رویای سیاره و رویای شخصی، به شما آموزش می‌دهد که چطور از این رویا بیدار شوید، خود را از بند باورها و داستان‌های گمراه‌کننده آزاد کنید و در نهایت زندگی اصیلی داشته باشید.

دون میگوئل روئیز در کتاب ارباب نفس نشان می‌دهد هر فرد با پذیرش نقشی که جامعه به او داده است، اعتماد‌به‌نفس و عزت‌نفس خود را به پذیرش دیگران پیوند می‌دهد و در نتیجه افرادی که قادر نباشند انتظارات جامعه و دیگران را پاسخ دهند، حتی نیازها و هویتشان را نفی می‌کنند. این فرایند، که دون میگوئل روئیز آن را «اهلی‌سازی» می‌نامد، عموماً از کودکی آغاز می‌شود و اولین ابزار جامعه برای کنترل و نفوذ بر هر فرد به شمار می‌آید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ارباب نفس

کتاب صوتی ارباب نفس در ادامه به مفهوم عشق مشروط و عشق بی‌قید‌وشرط می‌پردازد و از ما می‌خواهد این باور اشتباه را که «برای دوست داشتن و دوست داشته شدن کافی نیستیم» کنار بگذاریم. به باور دون میگوئل روئیز، بزرگ‌ترین باور اشتباهی که افراد به آن «اهلی» شده‌اند، این باور است که «برای دوست داشته شدن باید ویژگی‌هایی داشته باشند و بهتر از چیزی که هستند بشوند.» درحالی‌که، همه‌ی افراد، به هر صورتی که هستند، سزاوار عشقی بی‌قید‌وشرط‌اند و بخش بزرگی از رنجی که افراد در زندگی تجربه می‌کنند، ناشی از نداشتن چنین عشقی است.

بسیاری از ایده‌هایی که در کتاب صوتی ارباب نفس آورده شده، از فلسفه‌ی تولتک الهام گرفته شده‌اند، ولی می‌توان باورها و ایده‌های مشابهی را در آیین‌های بودیسم و عرفان‌های شرقی نیز یافت. دون میگوئل روئیز برای نوشتن این کتاب خود را محدود به هیچ دستگاه نظری یا فکری خاصی نکرده است و به همین جهت است که خواندن و شنیدن این کتاب برای هر کسی جذاب و لذت‌بخش خواهد بود.

کتاب ارباب نفس، توسط انتشارات شادن پژواک و با ترجمه‌ی لیلی پسندیده منتشر شده است و نسخه‌ی صوتی آن را نشر صوتی شادن پژواک، به گویندگی غلامرضا صادقی و اعظم حبیبی تهیه کرده است.

کتاب صوتی ارباب نفس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های خودسازی و خودیاری علاقه‌مندید و دوست دارید با دیدی متفاوت به ریشه‌ی مشکلات زندگی‌تان بنگرید، شنیدن کتاب صوتی ارباب نفس به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی ارباب نفس: راهنمای هنرمند برای رهایی شخصی می‌شنویم

وقتی به‌عنوان ارباب نفس به چشمای فرد دیگه‌ای نگاه می‌کنین، شخصیتی رو می‌بینید که تجلی زیبایی از خداونده. مهم نیست که این شخص تو کدوم مرحله از هشیاری قرار داره. اون شایسته‌ی احترامه، چون نیتش به اندازه‌ی من قدرتمند بوده و احترام به اون، عشق‌بی‌قیدوشرط در عمله. اگه بخوایم بر این انسان کنترل داشته باشیم، در مه گم می‌شیم و عشق‌ورزی و پذیرش اون شرطی می‌شه. اگه دنیا رو از چشم عشق مشروط ببینیم، بنابه‌تعریف سعی در کنترل دیگران دارید یا اراده‌ی خودتون رو بر اونا تحمیل می‌کنید تا با تعریفی که از هویت اونا دارید، مطابقت پیدا کنن. اگه اونا با خواسته‌های شما موافق نباشن، به‌عنوان مجازات قضاوت می‌شن. این خلاصه‌ای از عشق مشروطه. اما به خاطر بسپرید، هر بار که کسی رو قضاوت می‌کنین، اون رو به دلیل پیروی نکردن از توافقاتی که هیچ‌وقت وجود نداشته، مجازات کردید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
سخن ناشر
4 دقیقه
مقدمه
13 دقیقه
فصل اول: تسلط بر نفس
32 دقیقه
فصل دوم: شناختی بر اهلی‌سازی و وابستگی‌ها
25 دقیقه
فصل سوم: عشق‌ورزی بی‌قیدوشرط نسبت به خود
27 دقیقه
فصل چهارم: عشق بی‌قیدوشرط نسبت به دیگران
27 دقیقه
فصل پنجم: شناخت محرک‌ها، مانور تله‌ها
19 دقیقه
فصل ششم: شکست چرخه‌ی خودکار
22 دقیقه
فصل هفتم: نقاب‌های متعدد
22 دقیقه
فصل هشتم: هدف‌گذاری
21 دقیقه
فصل نهم: مقایسه و رقابت
11 دقیقه
سخن پایانی: آرزوی من برای شما
3 دقیقه
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ارباب نفس: راهنمای هنرمند برای رهایی شخصی
نویسنده
مترجملیلی پسندیده
راویغلامرضا صادقی، اعظم حبیبی
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ارباب نفس

Melika safizadeh
۱۴۰۲/۸/۲۷
حق این کتاب ستاره‌های بیشتری بود. کتاب فوق العاده‌ای بود. خیلی کاربردی و مفید بودم. واقعا برای کسی که می‌خواد اساسی تغییر کنه اما شاید دلیل یه سری از رفتارهاش نمی‌دونه، کمک بزرگیه. من خیلی لذت بردم. صدای راوی خیلی عالی بود. متناسب با نوع کتاب و پر از آرامش و در لحنشون خیلی طمانینه و شور و هیجان من بود. این کتاب به عنوان هدیه کتابراه در هفته کتابخوانی بصورت مجانی دریافت کرد و انقدر کتابهای دون میگوئل برام جذابن و دلنشین، که بالافاصله مطالعش کردم. من کتاب... از این نویسنده، مطالعه کردم که بینهایت برام مفید و دلنشین بود. به علاقه مندان حتما حتما این کتاب پیشنهاد می‌دم. از دستش ندن که خیلی کتاب خوب و خاصی. این کتاب در مورد نقاب افراد، کنترل ذهن و قوانین فلسفی صحبت می‌کنه که بطور خاصی زیبا شده. ممنون از کتابراه و خدا قوت و ارسال انرژی مثبت برای ادامه راهشون....
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
این کتاب دیگر از دون میگوئل روئیز است که می‌خوانم چهار میثاق و ارباب نفس تازه تمام کردم. ارباب نفس اثر دیگری از دون میگوئل روئیز است که بی قید و شرط ذهن مخاطب و نفس را می‌شناسد.
مطالب مفید کتاب از فصل اول تا فصل هفتم به خوبی مطلب سرایی شده است و احساس گناه انداختن و اهلی کردن و شرطی سازی ذهن کودک
توسط والدین بالاخص مادر بیان می‌کند و این رام کردن کودک برای پیشبرد اهداف و کار و ذهنیت خراب و راحت والدین در این کتاب به عنوان ارباب نفس بیان شده است و این کتاب کمی زبان نگارش و درکش بالاتر از عامه است و افرادی که در مسیر رشد هستند بهتر از کتاب استفاده می‌کنند و آن را متوجه می‌شوند. عشق بی قید و شرط، بخشش، تسلط بر آگاهی از اهلی کردن والدین، سلطه جویی، رهایی از خشم و کینه و رنج و... از راه‌های جدایی از این دام احساس گناه انداختن است. با خود ملایم باشید و دیگران را ببخشید.
کتاب اقدامک و عمل به مخاطب می‌دهد و این انجام دادن است که سبب موثر بودن کتاب و تسلط بر نفس است پس با کتاب عملگرا شوید.
پریوش سخنور
۱۴۰۲/۱۰/۵
بسیار عالی.. تحلیلی متفاوت از نفس... با بیانی ساده.. چندین کتاب در رابطه با نفس را مطالعه کردم.. که تکراری و پیچیده بیان شده بود.. و اغلب گرایش‌های مذهبی و مکتبی داشتند.. ولی در این کتاب جمله‌هایی بیان شد.. مثل.. اهلی شدن.. رویای جمعی سیاره... حافظه جمعی... و بسیار جمله‌هایی که قابل تامل و تعمق با هستند.. شنیدن کتاب ارباب نفس.. سوالهای بسیاری در ذهنم در حال چرخش هستند.. مثل: آیا تمام سیتمهای و قوانین ساخت تفکر بشر... که شامل همه ادیان و مکاتب هم.... هستند متصلند به حافظه جمعی نفس بشریت... که از طریق شاخه‌های بی نهایت حاکم بر ذهن و نفس انسان است..
البته که نمونه حاکمیت بر ذهن.. همین ثبت نظرم هست...
و سپاس فروان از کتابراه که نتیجه زحمات جمعی را رایگان در اختیار علاقمندان قرار میدهند... و همچنین گوینده کتاب ارباب نفس.. اجرایی با صوت بسیار با احساس و آرامش داشتند.. سپاسگزارم
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب خوب و جالبی بود با آموزه‌های مفید که اگر بتوانیم آن‌ها را در زندگی اجرا کنیم از بسیاری دشواری‌ها رهایی میابیم. البته نکته تکراری موجود در این کتاب که تقریبا در بیشتر کتب خودسازی و خودشناسی بدان پرداخته می‌شود توجه به خود و عدم مقایسه با دیگران است که اگرچه تکراری است ولی آنقدر درست و به جاست و که فکر میکنم لازم است به طور پیوسته یادآوری شود. نویسنده به خوبی اهلی شدن را توضیح داده نکات مثبت و منفی آن را به خوبی بیان می‌کند و مسئله قابل توجه اینکه به خوبی مرزبندی‌ها را مشخص می‌کند. تنها ایرادی که در کتاب وجود دارد این است که تاکید می‌کند هر فرد کامل و بی نقص است، در حالی که به نظرم این از واقع بینی به دور است و درست تر آن است که نقص را پذیرفته و اگر امکان برطرف کردن آن را نداریم یاد بگیریم با همان نقص کنار بیاییم و خوش باشیم. روایت کتاب خوب بود. با سپاس از کتابراه.
مریم امینی
۱۴۰۲/۹/۳
با درود سپاسگزارم از کتابراه بخاطر رایگان کردن این کتاب و نیز راوی عزیز که با صدای دلنشین و گیراشون لذت گوش دادن رو دو چندان کردن.
کتاب ارباب نفس خیلی کمک میکنه خود واقعی مون رو بشناسیم و همیشه آرامش داشته باشیم. خودمون و دیگران رو بدون قید و شرط دوست داشته باشیم. تمرین‌های خودآگاهی و زیستن در که
زمان حال بسیار مفید هستن نویسنده در فصول مختلف به اونها اشاره کرده و را رهایی رو در همین میدونه. درباره نقاب‌هایی که هر انسانی با توجه به نقش خودش بعنوان پدر، همسر، ورزشکار و... تو زندگی داره صحبت شده و میگه نباید اسیر نقاب‌ها بشیم و فکر کنیم واقعیت اصلی ما نقاب‌ها هستند. بنظر من باید چند بار کتاب رو با دقت گوش داد تا مفاهیم عالی اون رو بفهمیم و زندگی با آرامش درونی رو تجربه کنیم و با خودمون و جهان در صلح باشیم
خانم کتابخون
۱۴۰۲/۱۲/۹
این کتاب رو زمانی گوش دارم که از مطالعه کتاب چهار میثاق زمان زیادی گذشته بود و اکثر مطالب رو به فراموشی سپرده بودم، با شنیدن این کتاب چهار میثاق مجددا برایم تکرار شد‌. اگر این کتاب رو با تمرکز گوش ندید چیزی متوجه نخواهید، شد. ۵ دقیقه با تمرکز شنیدن بسیار بهتر از شنیدن یک فصل بدون توجه لازم هست. و و بعد متوجه خواهید شد که چه قدر مطالب مهم هستند. مسایلی که همه ما با اون ها دست پنجه نرم میکنیم. خودگویی و واگویی‌های که مدام در مغز ما می پیچه و تکرار میشه و ما به راحتی از کنارش عبور میکنیم اما چه قدر در عملکرد و زندگی ما اثر داره‌ این که که چه طور صدای درون رو به یک متحد تبدیل کرد و نه یک نقاد. چه طور خودمون رو دوست داشته باشیم چه طور دیگران رو دوست داشته باشیم. اگر با تمرکز گوش کنید خیلی مفید و آموزنده خواهد بود.
maryam mafakheri
۱۴۰۲/۹/۲۲
با تشکر از پدیدآورندگان آورندگان این کتاب شنیداری خوب و کتابراه عزیز که آن را هدیه داد. به لطف آقای غلامرضا صادقی، گوینده خوش صدا کتاب را دوبار شنیدم. دان میگوئل رویز جونیور آموزه‌هایی که پدرش در چهار میثاق نوشته بودند را توسعه و ارتقا می‌دهند.
گوش دادن موثر، "زندگی در چرخه خودکار" و در مقابل آن
ارزش "انتخاب آگاهانه "را توضیح می‌دهد، مفهوم نقاب و روش درست استفاده از آن را بیان می‌کند خطر عشق مشروط در مقابل عشق بی قید و شرط درعشق ورزیدن به خود را روشن می‌کند. درجایی می‌نویسند" او این ایده که از زندگی بهتر می‌داند را رها کرد. " خوب است من هم آن را رها کنم بسیار اتفاقاتی که در ابتدا ناحوشایند بنظر می‌رسید بعدا مزایای شان معلوم شدند.
زهرا
۱۴۰۲/۹/۱
به لطف هدیه سخاوتمندانه کتابراه موفق به شنیدنش شدم.
اگر در مرحله‌ای از زندگی هستید که دوست دارید مسیر شکل‌گیری شخصیت خودتون رو واکاوی کنید و به این سوال فکر می‌کنید که والدین و مدرسه و جامعه و... چطور از من چنین کسی رو ساختند حتما به این کتاب گوش بدید. شاید مثل من باهاش اشک‌هایی بریزید که سالهاست
باید ریخته میشد و جرأتی پیدا کنید که عمری آرزوش رو داشتید.
با تاکید پیشنهاد می‌کنم کتابی مثل این رو به دفعات و در فواصل زمانی مختلف بارها گوش بدید و چه بهتر که در مسیر روان‌درمانی همراه درمانگرتون باشید چون ممکنه دچار ابهامات یا آشفتگی‌های تازه‌ای بشید که تنهایی از پسش برنیایید.
کتابراه عزیز بسیار بسیار قدردان مهر و سخاوتت هستم❤
اسماعیل خدامرادی
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
سلام کتاب خوبی در مورد خود شناسی وهمچنین تعاملات علمی اشکاری و مدل را بیان میکند که در زندگی شخصی و اجتماعی کاربردی و قابل اجرا می‌باشد و همچنین چگونگی کنار گذاشتن افکار و رفتار منفی و جذب و پرورش افکار مثبت را به زبان ساده شرح می دهد از لحاظ روانشناسی کتابی در حد ممتاز و به روز می‌باشد که می توان به کسانی که در زمینه روان مطالعه می‌کنند توصیه به مطالعه کتاب حاضر می شود و همچنین کسانی که در روابط اجتماعی نگرانی‌های مرتبط به درون شخصی خود و یا رابطه با افراد نزدیک دارای مشکلاتی می‌باشند و یا مشکلات و ناراحتی‌های گذشته در درونشان باعث دوری از اجتماع میشود مطالعه این کتاب صوتی میتواند پیش زمینه خوبی برای حل مشکلاتشان باشد
.
۱۴۰۲/۹/۱
کتاب ارباب نفس. کتاب مفید و عالی برای آشتی با خود و با دیگران این کتاب حاوی مطالبی هست که در کتابهای چهار میثاق، صدای دانش و استادی درعشق تالیف همین نویسنده است. مطالب ساده بیان شده و زندگی واقعیت‌ها در حال حاضر و رهایی از الگوهایی هست که هر چند بظاهر منطقی میباشند ولی بخاطر گذر از زمان و ذهان دچار مختلف انحراب شده و تبدیل به سم روانی و موجب تضاد درونی در شخص میشود. مطالعه این کتاب بدون قضاوت راه روشهای متداول درصورت پذیرش و تمرین باعث سبکی ذهن و جلوگیری از اتلاف انرژی حیات و بهبود مناسبات شخص با خود و دیگران و محیط اطراف میشود.
کتابی با حجم کم و محتوایی مفید میباشد.
متشکرم
mohammad amin
۱۴۰۲/۹/۱۲
کتاب ترجمه خوبی دارد. بسیار زیبا و عالیست. تشکیل وشکل گیری شخصیت را به خوبی توضیح داده. شخصیت شامل رفتارها، سبک فکر‌ها، شیوه‌ی حرف زدن، درک محیط و تعامل‌های بین فردی است که پیوسته [بر اساس یک الگوی قابل تشخیص] در یک فرد مشاهده می‌شودشخصیت از دیدگاه روانشناسان نیز مختلف تعاریف متعددی دارد. به همین دلیل است که روانشناسان هنگام بحث در مورد شخصیت بیش از هر چیز دیگری به تفاوت‌های فردی توجه دارند. زیرا این تفاوت‌های فردی، منشا ایجاد تمایز یک فرد از افراد دیگر است. از این رو در این مطلب از درمانکده قصد داریم اطلاعاتی در خصوص این که شخصیت چه مفهومی دارد را با شما در میان بگذاریم
رضا میری
۱۴۰۲/۱۱/۷
با عرض سلام و ادب و تشکر ویژه از کتابراه بابت ارائه این اثر ارزشمند. کتاب مذکور حاوی راه‌های خودشناسی و تسلط به نفس و همچنین موانع و آسیب‌های موجود و راه‌های مقابله با این موانع می باشد که با بیانی شیوا و دلپذیر و دوستانه با خواننده ارتباط برقرار می‌کند و باعث می‌شود با نویسنده همزاد پنداری شود. و لحن بیان زیبای گوینده نیز به غنای این اثر و دلنشین بودن آن کمک شایانی می‌نماید. کتاب‌هایی از این دست سبب می‌شود در گیر و دار این زندگی پر آشوب کمی به درون خود برگردیم و به رسالت خود در این دنیا بیشتر پی ببریم.
با سپاس فراوان
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
ارباب نفس در حوضه موفقیت تحریر و بررسی شده و پرداختن به این موضوع حس جالبی را به مخاطب خودش غالب میکنه، البته نگرش استراتژیک آن به نفس که ما هر کدام در رویایی که خود در آن درگیریم پرداخته است و رهایی آن منوط به اینکه رویای سیاه و چگونه در مخمصه آن درگیر شدن منوط به آن است البته رفتارها ما درجامعه و دریافت عزت نفس و اعتماد به نفس برگرفته از تفکر ما در دوره زمانی خود میباشد، البته بشخصه من این کتاب دوست داشتم و مطالعه این اثر جذاب خارج از لطف نمیدانم و برگرفته شده این کتاب در موفقیت تاثیر بسزایی دارد
ژاسمن شاهنظری
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
کتاب خوبی بود و تمرینات خوبی داشت. البته بیشتر مطالب عنوان شده را نمیتوانم بگویم که ایا عقاید تولتکها بوده که سایر نویسندگان هم از ان استفاده کرده‌اند یا فقط این عقاید متعلق به تولتکها نبوده چون در مطالب و کتابهای دیگری نیز این بیانات را مشاهده کرده بودم. ترجمه خوب و روانی داشت و گوینده متن هم به خوبی مطالب را عنوان میکرد و صدای رسا و تاثیر گذاری داشت. ممنون از کتابراه جهت ارائه‌ای کتاب.
امیررضا جلالی
۱۴۰۲/۹/۱۹
روایت و فکت‌های بسیار جالبی داشت. به نظر من این مجموعه برای کسانی که به تازگی مباحث ذهن‌آگاهی رو شروع کردند این کتاب رو در آینده گوش کنند تا بتونن روی مفاهیمش بهتر تفکر و اونها رو درک کنن. صدای استاد غلامرضا صادقی هم بسیار گوش‌نواز هست و لذت شنیدن رو دوچندان میکنه. پیشنهاد میکنم ناشرین عزیز صدای گوینده رو هم روی کاور کتاب بذارن. متاسفانه روی کاور این کتاب این اقدام انجام نشده. موفق باشید
مشاهده همه نظرات 100

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ارباب نفس

برای دریافت کتاب صوتی ارباب نفس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.