معرفی و دانلود کتاب صوتی از جبران تا سهراب

عکس جلد کتاب صوتی از جبران تا سهراب
قیمت:
۲۱,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از جبران تا سهراب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از جبران تا سهراب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی از جبران تا سهراب

کریم فیضی در کتاب صوتی از جبران تا سهراب، به مقایسه و بررسی جبران خلیل جبران شاعر، نویسنده، فیلسوف و نقاش لبنانی با سهراب سپهری، شاعر محبوب ایرانی از جهت اشتراکات فکری و اندیشه‌های عرفانی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی از جبران تا سهراب:

کریم فیضی در کتاب صوتی از جبران تا سهراب، به مقایسه‌ی دو شخصیت برجسته‌ی تاریخ می‌پردازد. او تشابهات فکری و اندیشه‌های عرفانی سهراب سپهری، شاعر و مظهر بیداری در ایران و جبران خلیل جبران شاعر و مظهر بیداری در لبنان را شرح می‌دهد. او این کتاب را با استناد به آثار و اشعار آن‌ها گردآوری کرده است. بنا به اعتقاد کریم فیضی، این تشابهات به قدری زیاد است که گویا جبران سخن گفته و سهراب نوشته و شاید هم جبران نوشته و سهراب آن را خوانده است.

کریم فیضی هر دو شاعر را طبیعت‌گرا به شمار می‌آورد. کریم فیضی کتابش را با کودکی و زادگاه این دو شاعر شروع می‌کند، او نخست این دو اندیشمند معاصر را معرفی و سپس مروری مختصر بر زندگی‌نامه‌ آن‌ها می‌کند و بعضی از اشتراکات فکری آن‌ها را در خلال مسائلی هم‌چون شایداندیشی، زیبایی‌شناسی، هستی‌باوری، فراقومی‌اندیشی، زندگی و مرگ بررسی می‌کند و سپس، بعضی از تفاوت‌های اندک‌شان را تحت عناوینی مانند گستره معلومات فلسفی و دوگانگی زبان و سیاست، تحلیل و بررسی می‌کند.

سهراب سپهری فقط به سرودن شعر می‌پرداخت و اتاق آبی تنها سعی ناتمام او برای نثرنویسی به حساب می‌آمد و همه او را شاعری حاذق و قدرتمند می‌دانستند. اما جبران علاوه بر سرودن شعر به عنوان یک متفکر نیز شناخته شده، قسمت‌های بسیاری از کتاب به روایت اشعار سهراب سپهری و جبران خلیل جبران می‌پردازد و آن‌ها را با یک‌دیگر مقایسه می‌کند.

شنیدن کتاب صوتی از جبران تا سهراب به چه کسانی پیشنهاد می‌شود:

شنیدن این کتاب صوتی به اشخاصی که به موضوعات فلسفی و عرفانی علاقه‌مند هستند، به شدت پیشنهاد می‌شود. شما پس شنیدن این کتاب صوتی دید جدیدتری نسبت به مسائل عرفانی و ادبی پیدا می‌کنید.

کریم فیضی را بیشتر بشناسیم:

کریم فیضی یک سال پس از انقلاب اسلامی در سال 1358 در تبریز چشم به جهان گشود. او به دلیل حواشی‌های پس از انقلاب دوران کودکی پرهیاهویی داشت، پدرش به کار تجارت می‌پرداخت و به نام حاجی فیضی معروف بود. پدر کریم فیضی نقش به سزایی در علاقه‌ی او به بحث‌های دینی و عبادت داشت و او را به حوزه علمیه قم فرستاد.

از دیگر آثار کریم فیضی می‌توان به زندگی و بس، کتاب‌های هوشنگ دوم (در گفتگو با هوشنگ مرادی کرمانی)، پنجره پیامبر (رمان)، از جبران تا سهراب، شعاع شمس، همزاد مسیح، سفری با سهراب و سیب زن سیب مرد اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی از جبران تا سهراب می‌شنویم:

آن‌ها با اینکه دور از هم هستند، اما به یکدیگر نزدیک هستند. دیرند و دور، نزدیکند و همین‌جا. از دو اقلیم‌اند.
همه می‌دانند ولی مبدا و مقصدی واحد دارند، از دو قبیله بر یک قبله می‌شتابند. از ادب تا به ادب.
با هم می‌آغازند، با هم می‌روند، با هم می‌رسند به هم.
خواستگاه و فرجام‌شان هم یک است و یکی.
گویا از یک‌جا برخواستند و روی یک سنگ قبر، آرمیده باشند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
پیش گفتار
5 دقیقه
روی ماه خودت را ببوس
72 دقیقه
از ادب تا به ابد
50 دقیقه
در خلوت دو فکر یگانه
24 دقیقه
از تفاوتها
106 دقیقه
فصل نخست - دو پیامبر یک ندا
98 دقیقه
فصل دوم - بر ساحل دو جهان بینی
63 دقیقه
فصل سوم - در میغات عیسی
13 دقیقه
فصل چهارم - تمرد روح کلمه‌ها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی از جبران تا سهراب
نویسنده
راویمرآت بهنام، ژوبین دارابیان، افشین زارعی
ناشر صوتیانتشارات آوای چیروک
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های نقد و بررسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی از جبران تا سهراب

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۹/۸
🍁 نمیدونم برای توصیف کتاب ‘از جبران تا سهراب’ چه صفتی رو به کار ببرم که حق مطلب رو در مورد این کتاب ادا کرده باشم! اما توی یه جمله میتونم بگم یه لعبت همه جانبه و بینظیر از دو گوهر ادب ایران و لبنان بود این کتاب!
از اونجایی که اولین کسی هستم که میتونم اینجا برای دوستان نظرمو بگذارم، فکر میکنم که
یه رسالت مهم دارم که باید به بهترین نحو انجامش بدم…
من از جبران خلیل جبران، پیامبر، نامه‌های عاشقانه ش به ماری هسکل که توسط پائولو کوئلیو جمع آوری شده بود، یه مجموعه شعر و سخن انگلیسی از ایشون، و مجموعه داستانی سرگردان رو خوندم که همه برای خودشون دنیایی از دانش و معرفت بودن!
از سهراب هم به (قول گوینده عزیز) یه کتاب فقط داریم، اما هشت کتاب!!! که همیشه توی‌کتابخونم زینت بخشه چشم و دلمه.
اول از هر چیز واقعااا از تیم حرفه‌ای گویندگان برای این اجرای زیبا ممنونم. من زمان گوش کردن بیشتر فکر می‌کردم که یه اجرای شب شعر زیبا بین سهراب و جبران داره پاس کاری میشه تا یه کتاب صوتی!
این که اینقدر دو نفر، دو فکر، دو قلم و یا بهتر بگم دو‌ روح از دو ملت متفاوت در دو بازه زمانی متفاوت می‌تونن شبیه هم باشن، بسیار هیجان انگیز و تأمل برانگیزه! خیلی تلخه که اینها توی زمان زندگی شون نتونستن هم و ملاقات کنن و بشناشن! تصور کنید اگه می‌شد اینها با هم روبروی‌ هم بنشینن و از شعرها و افکارشون بگن چی می‌شد!؟
دید مشابه هردوی این عزیزان به بهار، خانواده، مادر، وطن، زندگی، خدا و مرگ، همش نشون دهنده این بود که چقدر خط فکری یکسانی دارن! من که واقعا لذت بردم و فکر میکنم یکی از شانسهای زندگیم خوندن این کتاب بود که میتونه حال همه‌مونو‌ این روزها خوب کنه! ممنونم دوست عزیزم کتابراه ☘️
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی از جبران تا سهراب

برای دریافت کتاب صوتی از جبران تا سهراب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.